MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
Andrť Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Artikel]Trial en Error

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Lermartes
Baas

Aantal berichten : 553
Leeftijd : 32
Registration date : 06-02-07

BerichtOnderwerp: [Artikel]Trial en Error   wo aug 07 2013, 11:58

Door trial en Error ben ik voorzelf beter geworden in het afgelopen jaar. Dit merk ik aan mezelf doordat top 8th steeds vaker voorkomt. †Mijn leerproces wil ik graag met jullie delen zodat ik hopelijk jullie er wat van kan leren. Ik ben competatiever gaan spelen omdat ik meer van het magic wilde ervaren dan de keukentafel magic die ik altijd speelde.

hiervoor heb ik enkele tips en persoonlijke ideeŽn over het spel. Dingen die ik doe en/of zou moeten doen om mijn eigen spel te verbeteren.

Maak je tafel overzichterlijk:
Zorg dat je je eigen spel kan zien. †Ik heb in het verleden spel fouten gemaakt doordat ik mijn eigen kant van het spel niet op orde had. †Hierdoor maakte ik fouten in mijn spel waardoor ik pots heb weg gegeven. †Het is dus belangrijk om je tafel zo in te delen dat je zelf het overzicht hebt. †Je hoeft je tegenstander niet te copieŽren hij speeld immers ook op de voor hem/haar prettigste manier. †

Neem de Tijd:
Blijf rustig onder het spelen, ik betrap mezelf en wordt zo nu en dan betrapt op haastig spel. †Hierdoor maak ik fouten, die mij potten kosten. Achteraf zijn deze fouten niet erg als je ze opmerkt en hier wat van leert zodat je de volgende keer deze fouten niet zult maken. †Het spelen met het zelfde deck is ook een factor die hierin mee speelt. †Leer je deck, wat zijn de juiste moves. †maak je een verkeerde set tijdens het spelen maar komt dit tot je attentie dan zul je hiervan leren. †Neem de tijd om je kaarten te leren kennen, het spel wat je speelt en hoe je speelt.

Vraag feedback:
Na elke pot, bespreek met het je tegenstander. Leer van elkaar wat je anders had kunnen doen of wat je anders had gedaan in je tegenstanders plek. †gefacerolled worden is nooit leuk voor jezelf maar ook zeker niet voor je tegenstander. †deze heeft immers dan ook niet zijn volle pottentie en concentratie kunnen gebruiken om op een evenwichtige manier te winnen dan wel te verliezen. †Bespreek beweeg redenen van Potbeplaande sets en moves,
en neem dit mee in je leerproces om zo bij een volgende ontmoeting het beste potje magic te spelen. †Wil je meer van magic maken dan een casual iets wat wees dan open voor feedback. †het leren van ervaren spelers is wel 1 van de belangrijkste stappen om competatiever te worden.

Bekijk en vergelijk:
Mocht je al klaar zijn met spelen, ga bij anderen kijken. †hoe spelen zij. ik kijk graag in de handen van deze spelers †en ga voor mezelf een rijtje af wat zou ik spelen en waarom. †Analyseer hun spel op volgorde van spelen, je zult merken dat dit een mindset en mindtraining zal voortbrengen. †Uit eindelijk zal het opvallen dat je de zelfde sets in je hoofd maakt als de gene waar je naar kijkt. † Ook online zoals video's artikelen etc. †zijn een goeie manier om je denken te versterken. † zoals ik al eerder zei, het meeste leer je van anderen en hierin bevestiging krijgen. †

Speel je eigen stijl:
Net-decken is iets wat ik eigen nooit wilde doen, maar er zijn redenen waarom deze decks bestaan. †De kaarten zijn in sync met elkaar. †een juist deck heeft nooit dooie kaarten in handen ( matchups kunnen dit natuurlijk beinvloeden maar hiervoor heb je een sideboard om daar verandering in te brengen) en kan mits de draw mee zit elke beurt het spel spelen. †Speel het deck wat je wilt spelen in de eerste plaats, wat past bij je speel stijl. †ik heb gemerkt dat er voor elke speelstijl wel een deck is wat hierbij past. †of ze nu top 8 behaalden of niet. †er is altijd wel ruimte om aan zo'n deck een persoonlijke tint te geven. †een kaart die niemand anders speelt kan wel invloed hebben op het spel, juist omdat het door niemand gespeeld wordt. Maar bedenk wel dat het een deck uitbalans kan trekken en zo een zooitje kaarten bij elkaar vormt. †

Blijf bij jezelf en speel je eigen spel, leer van anderen en laat anderen van jou leren.
Terug naar boven Go down

[Artikel]Trial en Error
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Artikel over diefstal en rippen
» [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!
» [Artikel] Beating Goliath
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: