MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Rudolf

Ga naar beneden 
AuteurBericht
naamloos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 33
Registration date : 09-07-13

BerichtOnderwerp: Rudolf   di jul 09 2013, 12:25

Hallo,

Ik ben Rudolf en ik ben 28 jaar. Na vele jaren waarin mijn interesse in schaken langzaam aan verdween, heb ik besloten met die hobby te stoppen en op zoek te gaan naar iets nieuws. Aangezien ik mij al een tijdje vermaak met Duels of the Planeswalker en andere TCG's op de computer begon ik mij af te vragen of het niet leuk zou zijn iets in die richting op te zoeken. Zodoende ben ik hier beland met een paar vragen (wellicht niet de juiste plek, maar waar dan wel):

Wat zou de beste aankoop zijn voor iemand die het spelletje wilt uitproberen, maar nog niet 100% zeker is dat hij er verder mee doorgaat? Waar zou zo iemand het beste een partij kunnen spelen (aangezien hij tamelijk overmatched zou zijn in een toernooi)?

Bij voorbaat dank!

Groet
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 12:56

Hey Rudolf! Welkom bij je nieuwe verslaving, haha! Wink

Nu serieus:
Als je buiten toernooien wilt kijken naar leuke tegenstanders, dan vind je deze het beste in de Purperen Draak. Daar zitten bijna elke dag wel spelers die voor hun plezier magic spelen. Vooral op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag kan je ze bijna niet missen (In de middag).

Qua het starten met een verslaving:
Aankomend weekend is er een pre-release van de nieuwste set (Magic 2014). Dit is een toernooi met een relatief laag instapniveau, waar de meeste mensen puur voor hun plezier aanwezig zijn. Mensen staan daarom meestal ook wel open voor het helpen met het bouwen van decks en geven van tips.
Tijdens dit toernooi, mogen de organiserende winkels al intro packs verkopen (60 kaarten decks met 2 boosters om te beginnen).

1 week later komt Magic 2014 in de verkoop. Dan zijn er ook weer Deckbuilder's Toolkits in omloop. Dit is een doos, welke een set semi-random kaarten hebben om je verzameling te starten. Daarnaast zitten er boosters in en is het gewoon een praktische/handige opruimdoos (In het begin dan).

Vragen? Vragen!

mvg,
Erik-Sander
naamloos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 13:07

Smile  Bedankt voor de antwoorden, Erik-Sander!

Ik had al iets gelezen over de nieuwste set en de komende toernooi in de Purperen Draak, maar ik vermoedde dat Sealed niet echt geschikt is voor een beginner. Het is natuurlijk wel leuk om je eerste kaarten te kopen en er daarna direct mee te spelen, dus ik ben zeker geinteresseerd.
Ik neem aan dat vanwege de komst van de nieuwe set het weinig zin heeft om eerder iets te kopen.

De deckbuilder Toolkit klinkt verder als een goede goede keuze en valt ook best mee qua prijs.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden

Groet,
Rudolf
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 13:20

Zoals gezegd, tijdens de pre-releases kan je al wel Intro Packs van Magic 2014 kopen (Waar ook 2 Magic 2014 boosters in zitten!). Ready to play decks, maar verre van een toernooiniveau natuurlijk Wink. Wel leuk voor het plezier!

En tijdens pre-releases mag je ook rondkijken/lopen, je hoeft niet te spelen en kan zo toch wat leren over het spelletje/de set.

En graag gedaan

grtz,
Erik
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 13:43

Hoi Rudolf. Welkom op ons forum. Prereleases zijn een goede manier om het spel te leren kennen. Op 18 augustus organiseren we een toernooi waar je gratis aan mee kunt doen en een deck kunt lenen. Als het je eerste toernooi is krijg je ook nog een gratis booster. De ideale manier voor een introductie
https://magicgroningen.editboard.com
naamloos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 14:01

Bedankt voor alle info! Ik zal komend weekend rondkijken bij de pre-release en een intro-pack kopen.

Groet,
Rudolf
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   di jul 09 2013, 14:02

Welkom Rudolf!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Rudolf   

Rudolf