MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Donderdag verhouding limited vs constructed

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

Verhouding limited vs constructed op de donderdag
4 limited en 0 constructed
3%
 3% [ 1 ]
3 limited en 1 constructed
22%
 22% [ 8 ]
2 limited en 2 constructed
56%
 56% [ 20 ]
1 limited en 3 constructed
8%
 8% [ 3 ]
0 limited en 4 constructed
8%
 8% [ 3 ]
Iets anders, namelijk
3%
 3% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 36

AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 10:54

Hallo magic'ers

Op dit moment is de verhouding op de donderdagtoernooien 3:1 in het voordeel van limited. Ik ben benieuwd of dat een verhouding is waar jullie blij mee zijn of dat jullie het graag anders zien.

De limited formaten die we kunnen organiseren voor jullie zijn:
- Draft

De overige limited formaten zijn qua tijd een stuk inefficiënter en niet geschikt voor een donderdag.

De constructed formaten die we kunnen organiseren voor jullie zijn:
- Standard
- Modern
- Legacy
- Peasant

De formaten vintage en block constructed kennen praktisch geen aanhang in Groningen en omstreken en zullen we dus niet snel organiseren. Tenzij daar nadrukkelijk om gevraagd wordt door een significant gedeelte van de community. (meer dan 8 spelers)

Maanden waar 5 donderdagen in zitten vallen een beetje buiten deze vraag. Daar moeten we sowieso iets mee doen

Alvast bedankt voor je reactie

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 11:11

Ik zou vaker komen wanneer er meer constructed wordt georganiseerd. Modern zou ik iig graag terugzien.
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1803
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 11:26

Ik ben ook fan van wat meer constructed.
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1723
Leeftijd : 30
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 11:31

Ik vind constructed leuk, maar op het moment vind ik weinig toffer dan draften (specifiek dit formaat)
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 11:55

Ik ben wel voorstander van 2 om 2, misschien 3x draften in maanden met 5 donderdagen ofzo?
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 12:00

Dit draft formaat vind ik prachtig, maar daarna vind ik meer constructed best leuk, zolang het maar niet alleen meer standard is Smile
Terug naar boven Go down
Melle
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 325
Leeftijd : 28
Registration date : 26-11-12

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 12:11

Aangezien ik alleen modern en peasant in constructed speel, is dit wat lastig voor mij. Als ik aangeef meer constructed te willen, word er ook weer vaker legacy en standard gespeeld (formaten waar ik (nog) geen deck voor heb). Aan de andere kant, als ik aangeef minder constructed te willen spelen, is er nog minder vaak modern/peasant, maar zijn er wel meer drafts.

Ik heb uiteindelijk gestemd voor 3 limited, 1 constructed, vooral omdat ik draften gewoon geweldig vind. 2-2 zou echter ook niet verkeerd zijn. 1-3 zou ik erg jammer vinden, vooral omdat draft ook juist een formaat is waar nieuwe spelers makkelijk in kunnen springen (het is wel moeilijker, maar je hebt er geen deck voor nodig).
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 12:54

Beetje afhankelijk van het limited format. Nu vind ik 3:1 wel prima, maar met een matige draftset kan ik me ook wel vinden in 1:3. Uitgangspunt 2:2 en daar gewoon flexibel mee omspringen lijkt me het beste.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 14:47

Ik zou graag peasant met regelmaat terug zien indien mogelijk. Heb ook bijna m'n legacy deck klaar dus dat geeft me in de nabije toekomst sowieso wat meer speel mogelijkheden.

Niels
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 218
Registration date : 02-04-13

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 15:07

Als ik het zo zie vinden de meeste mensen draften wel leuk, maar zien ze ook graag vaak hun favoriete constructed formaat terug. Ik denk dat als je 1 keer per maand constructed speelt, veel mensen hun favoriete formaat ongeveer 4 keer per jaar terug zien. Dat is wat weinig, dus waarschijnlijk is een 2/2 verhouding beter.

En ik zie dan graag modern zou vaak mogelijk voorbij komen Wink.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   do jun 20 2013, 15:49

Constructed (modern en legacy) T2 is me niet bevallen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   zo jun 23 2013, 21:47

Okee, het is duidelijk. Vanaf juli zal de verhouding 2:2 zijn tussen limited en constructed. Juli heeft naast een modern toernooi ook een standard toernooi. Voor augustus gaan we nog nadenken. Bij een vijfde donderdag in de maand zullen we een extra limited toernooi aanbieden
Bedankt voor jullie input!

greetzz
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1974
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 12:27

Suggestie qua formats: in deze poll waren de meeste mensen voor Standard, je zou bv. elke eerste donderdag van de maand Standard kunnen doen en elke derde donderdag Modern/Legacy/Peasant afwisselen (of Side-by-Side, als er weinig mensen beide formaten spelen). Dan komt in ieder geval elk format regelmatig aan bod.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Lermartes
Baas

Aantal berichten : 553
Leeftijd : 31
Registration date : 06-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 15:35

je zou 2:2 kunnen proberen met standard en modern er in draft/standard/draft/modern.  komt iedereen wel aan zijn trekken.  persoonlijk zou ik modern tofst vinden.  ben nu net begonnen met het format en wil er graag ervaring in krijgen, ook met oog op september en oktober toernooien.
Terug naar boven Go down
Niels
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 218
Registration date : 02-04-13

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 16:18

Ik zou de poll waar eerder naar verwezen werd niet gebruiken, omdat:
1) Er gevraagd werd naar 1 avond, wat iets anders is dan voor langere periode
2) Bij de poll slechts 1 antwoord gegeven kon worden, ik zou voor een poll meerdere antwoorden toelaten.
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 16:23

We zullen ook de legacy en Peasant liefhebbers de mogelijkheid moeten geven om die formaten te spelen. Iedereen komt vast aan zijn trekken. Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 16:44

We gaan alles proberen en dan gaan we aan den lijve ondervinden wat werkt en wat niet. Voor juli is de boel aangepast. Voor augustus gaan we plannen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 16:51

2hg please!!
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 16:53

Het ging me eigenlijk ook niet om die specifieke poll, maar om de opzet waarin je op de ene avond een vast, populair format hebt en op de andere de minder populaire formats afwisselt. Welk format in welke slot eindigt is dan wat mij betreft niet zo belangrijk. Wat is daar het praktisch nut van? Het schept duidelijkheid. Stel—om het maar even hypothetisch te houden—dat het meeste animo voor Vintage is, dan weet iemand die alleen Vintage speelt dat hij die vaste avond vrij moet houden. Als het makkelijker te onthouden is wanneer je wat kan spelen, dan wordt het sneller een gewoonte om terug te komen, dan wordt de opkomst hoger en daar worden we allemaal blij van, dunkt me.

Nota bene: ik heb volstrekt geen idee of er een concreet probleem is dat deze suggestie oplost. Het is maar een idee.

Also: EDH. Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 17:03

Lolz @ EDH en 2HG..
2HG wil ik zeker nog een keertje organiseren, maar dat zal een zondag worden. Sealed 2HG is leuker dan Unified constructed 2HG... EDH houd ik me verre van. 2 x geprobeerd, 2x mislukt. De spelers zelf lijken ook geen behoefte te hebben aan competitief EDH, eerlijk gezegd past ook niet bij het formaat
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma jun 24 2013, 19:37

André Pannekoek schreef:
2hg please!!

Teamen!
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma sep 09 2013, 11:09

Beetje ooftopic: Maar hoe zit het met de agenda voor de donderdagtoernooien? Is er aankomende donderdag iets? En de weken daarna?

Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma sep 09 2013, 11:24

Staat hier, toch?
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma sep 09 2013, 11:38

Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 34
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Donderdag verhouding limited vs constructed   ma sep 09 2013, 19:18

Lekker veel constructed..

Limitid is leuk maar zit wat krap bij kas.. elke week 12, 50 voor draften wordt wat veel dan...

Donderdag verhouding limited vs constructed
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Block Constructed
» Game day: standard constructed
» Edh donderdagavond
» Win een Wacom Bamboo Manga Limited Edition
» hoe maak je een goed deck?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: