MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Eriror
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 99
Leeftijd : 26
Registration date : 09-07-10

BerichtOnderwerp: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   zo jun 16 2013, 22:47

Het was toch wel een beetje spannend, een constructed toernooi nadat ik voor het laatst een paar jaar geleden Caw-Blade speelde in de Oude Drogisterij. Desmond zat al een paar keer te vertellen dat ik zijn UW-Tron lijst mocht spelen op de volgende Modern FNM, en toen zag ik de topic voor de Magic A.D. Open. Modern.

"Arnhem? Naja, dat valt nog wel te overzien, ik heb dat weekend toch niks te doen." Nu maar even hopen dat Desmond zijn backup nog niet uitgeleend heeft. Gelukkig kon ik het gebruiken, en begon ik me om andere dingen zorgen te maken. Hoewel ik UW-Tron online een tijdje gespeeld heb, zat ik de laatste tijd op Naya-Pod, en heb ik toch met paper alleen echt ervaring met Limited. Na er met vrienden wat over te zitten praten, werden mijn zorgen over te langzaam spelen en andere dingen minder, en keek ik toch echt meer uit naar gewoon een dag lol. En werd dat een understatement!

Het begon voor het toernooi al. Na even in Zwolle te wachten op Desmond, Jeroen en Melle, stapten wij in de trein richting Arnhem. We zaten even onze decklijsten te bekijken [en ik probeerde mijn sideboard even uit mijn hoofd te leren, dankzij de 12 one-ofs, thanks Desmond!] toen Melle over zijn incomplete sideboard begon. Hij zou Affinity spelen met een twist van Tezzeret, Agent of Bolas, en zijn sideboard was een mix van gek en geniaal. We wouden het wel een beetje tweaken, maar na mijn random kaarten door te kijken kwamen we uit op Phyrexian Metamorph. Goed, nog zo'n 10 kaarten te gaan.

"Nee? Zit er verder niks meer tussen?"
"Oh, ik heb nog een Volatile Rig!"

Hilarity ensues. Na onze beste opties te bekijken besloten we in ieder geval een Phyrexian Metamorph, een Volatile Rig en een Battle of Wits in zijn sideboard te stoppen. Wat kon er mis gaan? Gewoon alle die-rolls en game 1 winnen, en hopen dat je game 2 of 3 nog mee kan pakken. Maar daar hield het niet mee op.

Jeroen: "Die Cranial Platings hè, nu moet ik denken aan een video die ik laatst gezien heb." Ik wist gelijk waar hij het over had, en het thema van de dag werd besloten.  Na aankomst op de toernooilokatie [die overigens prachtig was, een enorm goede plek voor zo'n toernooi!] hebben we de laatste finishing touches aan onze decks aangebracht: een paar goede ham sandwich decknames.

Dit is de lijst die ik speelde:

UW Tron (60)
4 Thirst for Knowledge
4 Gifts Ungiven
1 Mana Leak
1 Negate
1 Condescend
3 Path To Exile
1 Dismember
1 Detention Sphere
1 Supreme Verdict
1 Wrath of God
1 Day of Judgment
1 Timely Reinforcements
1 Unburial Rites
1 Elesh Norn, Grand Cenobite
1 Iona, Shield of Emeria
1 Ulamog, the Infinite Gyre
1 Emrakul, the Aeons Torn
3 Expedition map
4 Azorius Signet
1 Talisman of Progress
1 Karn Liberated
1 Mindslaver

4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
1 Seachrome Coast
2 Hallowed Fountain
4 Celestial Colonnade
1 Tolaria West
1 Watery Grave
1 Academy Ruin
1 Plains
1 Island
1 Eye of Ugin

Sideboard (15)
3 Timely Reinforcements
1 Engineered Explosives
1 Dispel
1 Remand
1 Relic of Progenitus
1 Spellskite
1 Rest in Peace
1 Torpor Orb
1 Rule of Law
1 Damping Matrix
1 Pithing Needle
1 Oblivion Ring
1 Sphinx’s Revelations

Een redelijk standaard lijst met een Watery Grave voor de hardcast Unburial Rites.

Na de introductie van de organisers/judges werden de pairings voor ronde 1 opgehangen. Here we go!

Ronde 1: Joost met Melira Pod
Joost was een enorm vriendelijke kerel en ik heb later op de dag nog leuke gesprekken met hem gehad. Mijn eerste openinghand was redelijk goed, met 3 land, Azorius Signet, Gifts Ungiven en een Path, dus ik ging redelijk snel op zoek naar een Iona op wit, terwijl die uiteindelijk op groen had moeten gaan. Het maakte niet verschrikkelijk veel uit, want hij kon niet afgaan. Het was wel iets spannender dan had gemoeten, en misschien was Elesh Norn zelfs nog beter geweest. Schijnt dat Melira over het algemeen geen spotremoval speelt. Game 2 was ook best close, ik kreeg via een paar maps Tron + Ugin in het spel, terwijl ik wat PtE's moest spelen om zijn key kaarten te verwijderen. Toch krijgt hij bijna infinite life, maar was hij de beurt ervoor vergeten een token te krijgen van zijn Voice of Resurgance die hij gesac'd had. Toen kon ik mijn spaghetti sandwich opzoeken en hem voor lethal schoppen. Goed begin!
1-0 (2-0)

Ronde 2: Roald met UW Tron
Ik had beide games borderline keeps waar ik iets achterbleef op land. Ook kreeg bij beide keren zonder Maps beurt 3 Tron op tafel en Karn en co deden de rest.  Ik zat er nooit helemaal in, en scoopte ook redelijk snel. Met hoe solide en zelfverzekerd hij speelde voelde ik me wat machteloos, maar ik besloot gewoon door te zetten en te kijken wat de rest van de dag bracht. De rest deed het ook niet al te slecht, maar natuurlijk kom je elkaar wel eens tegen..
1-1 (2-2)

Ronde 3: Desmond met Jund. Junk. Junky Jund?
Altijd jammer om vrienden tegen te komen, maar het moest er van komen. Game 1 komt hij niet van start, blijft hij op 2 land steken en kan hij pas beurt 5 of 6 echt wat doen nadat ik een Iona op tafel heb. Niet veel later is er ook een Emrakul en is het tijd voor game 2. Hij gaat nogal snel met Deathrite in dubbel Dark Confidant, maar daar weet ik nou net mijn singleton Detention Sphere voor te hebben, en mijn lichte screw wordt gecompenseerd door zijn extreme flood en 0/1 Goyf. Ik heb het gevoel dat ik het mezelf lastiger maakte dan nodig, maar weet het af te maken na een Revelation voor 13. Dus eeeh... Bedankt voor het deck, hè?
2-1 (4-2)

Ronde 4: Rick Wilbrink met UR Twin
Na de meest lopsided game 1 waar ik geen kans maakte hadden wij de meest insane game 2 waar ik door al mijn Gifts heen moest om antwoorden te vinden voor zijn Blood Moon. Ik had alleen mijn singleton Talisman of Progress als coloured source, en had een Signet of basic nodig om 3 kleuren te krijgen voor een Engineered Explosives op 3. Ik moest nog even wachten op genoeg land dat hij niet in mijn upkeep bijvoorbeeld een Tower kon tappen, maar uiteindelijk kon ik zijn Moon en Exarch vernietigen, Emrakul casten, en hem met genoeg antwoorden in hand neerschoppen. Helaas hadden wij niet genoeg tijd voor game 3, dus werd het met 1-1 een draw. Ik denk dat ik daarmee enorm goed wegkwam, want UR Twin is waarschijnlijk wel mijn meest verschrikkelijke matchup. Nu moest ik wel 2 matches winnen om top 8 te halen!
2-1-1 (5-3)

Ronde 5: Jordie met Naya-Pod
Deze match was helaas niet geheel interactief. Game 1 pod hij turn 4 in Vendillion Clique, ziet DoJ, Elesh Norn, Thirst en nog iets, legt de Day onderop. Ik trek Gifts, cast die, zoek voor een Rites, en trek vervolgens nog een keer PtE om veilig te blijven. Uiteindelijk heeft hij ook geen maindeck removal en krijg ik Elesh in het spel dankzij Thirst for Knowledge. Game 2 mullt hij naar 4 en heb ik geen problemen om snel een Karn in het spel te krijgen en een enorm dikke Revelation te casten. Na de match zegt hij dat hij waarschijnlijk wel wat beter kon sideboarden en het verkeerde plan had. Ik had game 2 niet echt iets gezien, dus zei dat hij volgende keer misschien voor wat land en artifact destruction moest gaan om voor te blijven, maar dat ik niet wist wat hij er precies in had. Schijnt dat hij uiteindelijk wel een goed sideboard voor deze matchup had.
3-1-1 (7-3)

Ronde 6: Ruofan met American Midrange
Op dit moment was ik toch best wel nerveus, want ik kon gewoon spelen voor de top 8. Gelukkig had ik Jeroen vorige ronde nog tegen hem zien spelen, dus ik wist wat hij in zijn deck had. Ondanks de stakes was het een enorm gezellige pot en hebben we tof gecommuniceerd. Game 1 kreeg hij geen Geist of St. Traft in het spel en kon ik een Iona op wit in het spel krijgen, waardoor hij mij net niet eruit kon burnen. Game 2 was nogal lopsided, hij krijgt een Geist in het spel, en de wrath werd gecounterd. Na een paar hits en een bolt of 2 was het maar kijken of game 3 toch wel wou. Ik counter zijn turn 3 geist, cast een Timely Reinforcements voor een paar dudes om zijn tweede af te houden, en krijg uiteindelijk tron + ugin in het spel. End of turn flasht hij zijn Mindcensor in het spel, waarop ik wel moest zoeken voor Emrakul. Hij realiseert zich dat hij het andersom moest doen, maar basht me nog steeds naar 8, en heeft nog 2 mana open. Ik voel me redelijk veilig, cast Emrakul, en smack hem voor lethal. YES! Het schijnt dat hij dacht dat ik Emrakul al in hand had omdat ik een paar beurten al niet zocht en het dus veilig vond als 2 gratis schade, maar mijn redenatie was dat ik hem toch nog niet kon casten dus veilig andere dingen kon doen.
4-1-1 (8-4) Top 8!
Jeroen sprong met 4-2 ook nog net de top 8 in, net als Jordie, mijn tegenstander van ronde 5. Helaas haalde Ruofan het net niet, en het is ook nog eens niet de eerste keer dat dit gebeurt. Sorry! Sad

Kwartfinales: Pim met Living End.
Ik heb hem de hele dag al niet zien spelen, dus ik had geen idee wat hij zou doen. Buiten een mulligan naar 4 nemen. Dan begint hij echter wel te zeggen dat het deck goed mullt. Hm...
Beurt 1, EoT: Cycle. "Oh nee heh, niet Living End!" Ik wist dat iemand het speelde, want Melle moest er ronde 2 tegen, maar dat ik het nu tegen moest komen? Ik weet me door een paar beats en Fulminator Mages heen te vechten door zijn gecascade Living End te counteren, en krijg mijn Spaghetti monster op tafel voor zijn gesuspende Living End afgaat. Als het al zo lastig is met een mull naar 4, hoe moet ik dan een normale hand aan kunnen?
Schijnbaar, ongeveer hetzelfde. Ik heb geen enkele haatkaart gezien, maar weet net door 3 Fulminator Mages, een Ingot Chewer en een Beast Within heen zijn Living End te remanden en een Gifts package te resolven voor Iona op zwart. Had wel weer geluk dat ik mijn vierde [ik bedoel negende, but who's taking count?] manasource rip, terwijl ik mijn beast token had kunnen Pathen. Over de loop van de dag hoor je toch van anderen dat er plays zijn waar je zo niet 1-2-3 aan denkt, dus iedereen die er was en dit leest, enorm bedankt voor de feedback!

Halve finale: Jordie met Naya-Pod
Ik had nu gelijk al spijt van mijn hulp na ronde 5. Game 1 was niet enorm lastig na een wrath into Iona, maar game 2 en 3 waren net zo een anticlimax. Schijnbaar functioneert het deck niet zonder land. Turn 1 birds, turn 2 Fulminator, turn 3 Avalanche Riders, turn 4 en 5 restoration angel. Game 3 gaat hij op turn 4 af en heb ik geen antwoord doordat ik geen gekleurde source had. Yeah. Hij had dus wel een goed sideboard plan gevonden.

Aan de ene kant vond ik het enorm jammer om op zo'n manier eruit te gaan, aan de andere kant was het gewoon een prachtige ervaring om weer op zo'n manier magic te spelen, zonder een computer erbij. Maar dat komt natuurlijk ook door de gezelschap van Desmond, Jeroen en Melle. Het was gewoon supergezellig, en het was verschrikkelijk tof om Jeroen uiteindelijk de finale te zien winnen! De terugreis was overigens net zo silly als de heenreis, ik had medelijden met de mensen die bij ons in de trein zaten. Stiekem toch spijt dat ik niet meegegaan ben naar Groningen! Smile

Dus, enorm bedankt voor alle gameplay tips en hilarische anekdotes, dit wil ik zeker vaker doen. Ik merk wel dat mijn geheugen me wat faalt qua opening handen en gamestates, maar dat hoop ik met ervaring wat beter te kunnen onthouden. Verder hoop ik dat jullie mijn entree in het 'competitive'-magic leuk vonden om te lezen, het is toch de bedoeling dat ik zulke dingen wat vaker weet te schrijven.

Ham sandwiches? I'd rather have an Emrakul.

Bedankt voor het lezen!

Marc

Laatst aangepast door Eriror op ma jun 17 2013, 18:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 1289
Leeftijd : 29
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   zo jun 16 2013, 23:12

Super cool verslag Mark!
Hoop dat je vaker mee gaat naar toernooien.
En nogmaals congrats met je awesome prestatie voor je eerste 'competitive' toernooi!
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2064
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   ma jun 17 2013, 00:16

Leuk verslag! Lekker geschreven ook, of ligt dat aan de ham sandwiches?

Gefeliciteerd met je resultaat.Very Happy Was inderdaad een hele gezellige dag.
Melle
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 325
Leeftijd : 30
Registration date : 26-11-12

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   ma jun 17 2013, 12:28

Leuk om te lezen. Heb zelf ook een paar potjes meegekeken natuurlijk, maar het is leuk om het van jouw kant te lezen.

(was trouwens 15 juni)
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   ma jun 17 2013, 12:37

gefeliciteerd met je T4.. zit je er stiekem al over na te denken of je meegaat naar de GP Antwerpen ?
https://magicgroningen.editboard.com
Eriror
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 99
Leeftijd : 26
Registration date : 09-07-10

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   ma jun 17 2013, 13:42

Jasper schreef:
gefeliciteerd met je T4.. zit je er stiekem al over na te denken of je meegaat naar de GP Antwerpen ?

Stiekem wel, en het zou ook gewoon nog uitkomen qua vakanties. Ik moet nog even wat overleggen, maar de kans zit er zeker in.
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2064
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   di jun 18 2013, 18:40

Aw, ze hebben onze sandwiches er niet bij gezet.:/
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]   

[Tournament Report] Magic A.D. Modern Open 15 Juni [Top 4]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: