MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Artikel] Frustratie op een toernooi

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2117
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: [Artikel] Frustratie op een toernooi   zo jun 16, 2013 8:30 pm

Iedereen kent het begrip frustratie wel. Het loopt soms niet lekker of je maakt een stomme fout die je blijft achtervolgen. Maar hoe kan je frustraties herkennen en hoe kan je ermee omgaan, of misschien gebruik van maken?

Op het moment dat je al een slechte dag hebt als je aan het toernooi begint, dan is het bijna niet van je af te zetten. Daarom wil ik het hier hebben over frustraties die je tijdens het toernooi oploopt. Waar ik merk dat je geïrriteerd door kunt worden, is sloppy spel van je tegenstander of juist van jezelf, lucky topdecks of juist slechte draws van jou kant (inclusief mulligans), maar je kan ook geïrriteerd raken door zaken buiten het spel om, je pairings zitten steeds tegen, je wint geen die-rolls of je komt niet in een toernooistemming.

Wat voor effect heeft gefrustreerd zijn op jou? Het vervelende aan frustratie is dat het niet altijd aan je zelf te herkennen is, aangezien je zelf in die mindset zit. Hierdoor heb je minder snel door dat je je keuzes sneller laat overheersen door je gevoelens. Waar je normaal goed nadenkt welke optie beter, zul je nu eerder geneigd zijn om te denken dat het jou eens mee moet zitten. Daardoor ga je vaak niet voor de juiste play. Verder zul je wat gehaaster spelen, omdat je naast het spel ook met je frustratie bezig bent. Je zult sneller aangeven dat je niet wilt reageren en triggers vergeten.  Daarnaast is het aan je af te zien dat je gefrustreerd bent. Je laat je schouders vaak wat hangen, gaat zuchten en reageert wat feller bij het communiceren. Je tegenstanders merken dit ook op.

En dat is nadelig, want er wordt dan vaak ook agressiever gespeeld door je tegenstanders. Op het moment dat jij laat blijken dat je door de gang van het potje gefrustreerd raakt, dan zal je tegenstander dit vaak (correct) opvatten als een winnende positie voor hem. Je speelt namelijk al slordiger of je pakt juist alleen maar, of juist geen, land bij. Hierdoor zal er agressiever gespeeld worden, waardoor je minder tijd krijgt om uit je verliezende positie te komen.

Wat kan je hieraan doen? Mocht je tijdens een match merken dat je gefrustreerd raakt, zorg dan dat je even de tijd neemt voor jezelf. Dit kan zijn door een fles drinken te pakken en even afstand van de game nemen of zelfs aan een Judge vragen of je naar het toilet kan. Dwing jezelf hierna om overal de tijd voor te nemen: zorg dat je nadenkt over je keuzes en kijk altijd of er iets triggered. Na de match, zorg ervoor dat je met vrienden kunt praten over de match. Het is een beetje een cliché, maar het helpt echt om het van je af te praten. Bovendien krijg je steun van ze. Hierdoor kan je je gedachten weer richten op het toernooi en met een fris gevoel de volgende match in gaan.

In het geval dat je weet hoe je je gedraagt als je gefrustreerd bent, of weer tot rust komt tijdens een match, kan je er ook gebruik van maken. Op het moment dat je houding frustratie uit, maar je denkt nog wel steeds goed na, dan toon je zwakte, terwijl dit niet het geval is. Als je tegenstander nu agressiever speelt, kan je daar juist van profiteren. Probeer dit echter niet al te vaak, aangezien het niet heel sportief is.

Als laatste wil ik nog wat tips meegeven om überhaupt niet gefrustreerd te raken. Het scheelt al een hoop als je lekker in je vel zit op het moment dat het toernooi begint. Zorg er daarnaast voor dat je genoeg eet en drinkt, om je goed te kunnen blijven concentreren. En deze is wat lastiger, onthoudt dat het een spelletje is, vandaag loopt het even niet, maar een volgende keer win jij gewoon weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2117
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Frustratie op een toernooi   zo jun 16, 2013 8:36 pm

Zo ziet het er wel heel kort uit.o.O
Ohwell, enjoy!
Eriror
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 99
Leeftijd : 27
Registration date : 09-07-10

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Frustratie op een toernooi   zo jun 16, 2013 8:44 pm

Een belangrijk onderwerp waar in mijn ogen nog redelijk veel mensen aandacht aan mogen schenken. Bepaalde punten zijn ook niet alleen toepasselijk op MTG, maar ook in het leven, dus ik vind het een goede read. Smile Zal hem sowieso linken aan een paar anderen!
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 34
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Frustratie op een toernooi   ma jun 17, 2013 11:29 am

Heel herkenbaar allemaal. Leuk artikel Desmond! Persoonlijk ben ik er achter gekomen dat als ik mezelf dwing 1 flesje water per ronde leeg te drinken mijn concentratie (gefrustreerd of niet) een stuk hoger ligt.

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Frustratie op een toernooi   

[Artikel] Frustratie op een toernooi
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: