MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Einde Peasant? Nee toch...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Snake Pit
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 165
Leeftijd : 49
Registration date : 22-11-12

BerichtOnderwerp: Einde Peasant? Nee toch...   di jun 11 2013, 22:34

Via een omweg (heb zelf geen facebook) kreeg ik een berichtje onder ogen dat Peasant in de huidige vorm niet door zal gaan.
Ik heb begrip voor het standpunt en de uitleg van de beide organisatoren en kan ze alleen maar bedanken voor de toernooien die ze tot nu toe georganiseerd hebben.
Persoonlijk denk/hoop ik dat er ruimte is om pauper/peasant/silverblack te blijven spelen in de PD.

Ik hoop dat de titel van deze draad genoeg response zal oproepen om te kijken of we niet toch nog iets kunnen bedenken.
Tot die tijd: Johan en Siebe bedankt.

Jan

Pro Player

Aantal berichten : 1723
Leeftijd : 30
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 07:40

Hallo Jan en alle anderen,

ja helaas gaan Johan en ik geen Peasant meer organiseren in de PD. De reden hiervoor is dat wij in de huidige situatie met daarbij komend de naderende zomer (waarin er altijd lagere opkomsten zijn) niet meer denken een voldoende opkomst te kunnen verkrijgen in de PD om (naar onze mening) een leuk en spannend toernooi te organiseren, of zelfs een toernooi dat door kan gaan.

De reden dat dit nog niet op het forum was geplaatst had te maken dat Johan en ik dit eerst aan Martijn wilden meedelen voor het wereldkundig te maken, leek ons wel zo netjes. Het was voor ons een moeilijke beslissing die pas vorige week definitief is gemaakt.

Johan en ik zijn van plan om in ieder geval dit seizoen af te ronden met het eindtoernooi in September (zondag 22) en er is ook geregeld dat er een laatste regulier toernooi voor dit seizoen wordt gehouden in cafe Atlantis op zondag 18 Augustus. De details voor dit toernooi volgen nog. Johan en ik vinden Peasant nog steeds geweldig, dus zijn wij aan het nadenken over een geschikte vorm voor de toekomst.

Excuses voor het ongemak,

Siebe
Terug naar boven Go down
plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 08:36

Dit houd in dat het toernooi van volgende week dus ook niet zal plaatsvinden?

Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 08:39

Dat is correct
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 08:45

Peasant zal niet ophouden te bestaan. Op de donderconstructed avonden zal er ruimte voor worden ingeregeld. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat Siebe en Johan een goede doorstart weten te maken met een nieuwe opzet.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1970
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 10:41

Dan alvast maar in voor 18 augustus.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 11:21

Smile Inschrijftopic volgt snel
Terug naar boven Go down
Jester
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 422
Leeftijd : 40
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Einde Peasant? Ja in de huidige vorm wel.   wo jun 12 2013, 15:29

@Snake Pit schreef:
Via een omweg (heb zelf geen facebook) kreeg ik een berichtje onder ogen dat Peasant in de huidige vorm niet door zal gaan.
Ik heb begrip voor het standpunt en de uitleg van de beide organisatoren en kan ze alleen maar bedanken voor de toernooien die ze tot nu toe georganiseerd hebben.
Persoonlijk denk/hoop ik dat er ruimte is om pauper/peasant/silverblack te blijven spelen in de PD.

Ik hoop dat de titel van deze draad genoeg response zal oproepen om te kijken of we niet toch nog iets kunnen bedenken.
Tot die tijd: Johan en Siebe bedankt.

Jan

Dank je Jan!

Het "gedoe" in de community heeft er toe geleid dat sommigen alleen buiten de PD Peasant willen spelen. Het was altijd al een uitdaging om voldoende deelnemers te krijgen en we zien er nu geen heil meer in om interessante toernooien te kunnen organiseren. Ook is het eindtoernooi moeilijk uitvoerbaar als de helft niet kan/wil komen.

Hoe nu verder?
In ieder geval organiseren we op 18 augustus een Peasant toernooi, dat ook mee zal tellen voor de competitie. Let op! Dit is dus het laatste reguliere toernooi voor deze competitie. Op 22 september is het eindtoernooi voor mensen die zich hiervoor geplaatst hebben. Zij zullen door ons worden uitgenodigd hiervoor.
Voor Siebe en mij geldt dat we het Peasant spelen toch niet laten kunnen en gelukkig is er ruimte geboden om op de donderconstructed avonden om Peasant te organiseren. Dit zal in eerste instantie om alleenstaande toernooien gaan, dus zonder competitie.

We willen iedereen danken die aan de door ons georganiseerde toernooien heeft deelgenomen. We hebben het altijd met ontzettend veel plezier gedaan en we betreuren het ten zeerste dat het in de huidige vorm niet door kan gaan. De berichtgeving hierover is misschien wat laat, maar dat komt omdat we tot het laatste moment nog naar een oplossing gezocht hebben en, zoals Siebe al meldde, wilden we het eerst aan Martijn vertellen.
Martijn en de Purperen Draak willen we ook bedanken voor de locatie, het ter beschikking stellen van de pc en alle andere dingen die geregeld waren zodat iedereen aan het Peasant toernooi kon meedoen.

Hopelijk lukt het ons om weer vorm te kunnen geven aan gestructureerd Peasant spelen met veel deelnemers. Peasant is voor ons een formaat wat fantastisch veel uitdagingen biedt en waar je met je homebrew hoge ogen kunt gooien.
Blijf dit forum volgen en check onze Blog! De Blog blijft actief en het is de bedoeling om daar nog regelmatig interessante dingen over Peasant te blijven posten!

Tot ziens!
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 16:22

@Jester schreef:
Dank je Jan!

Het "gedoe" in de community heeft er toe geleid dat sommigen alleen buiten de PD Peasant willen spelen. Het was altijd al een uitdaging om voldoende deelnemers te krijgen en we zien er nu geen heil meer in om interessante toernooien te kunnen organiseren. Ook is het eindtoernooi moeilijk uitvoerbaar als de helft niet kan/wil komen.

...

Aan de ene kant begrijpelijk. Aan de andere kant zijn er ook, die liever in de PD wensen te spelen. Nu speel ik momenteel minder magic dan ik eigenlijk zou willen, maar ik zal niet snel in Atlantis te vinden zijn. Desondanks succes. Ik ben eigenlijk blij dat ik deze omschakeling weet, voordat ik kaarten had geregeld voor een peasant deck. Nu kosten de meeste kaarten nagenoeg niets, maar om kaarten aan te schaffen waar je niets mee gaat doen is een beetje zonde van het geld.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 16:37

Wat weerhoud je om te komen spelen in de Atlantis ? Zijn dat de mensen of de sfeer of iets anders?
Ik ben wel benieuwd
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 21:04

Jasper schreef:
Wat weerhoud je om te komen spelen in de Atlantis ? Zijn dat de mensen of de sfeer of iets anders?
Ik ben wel benieuwd

Kort gezegd de locatie. Mensen is geen probleem en over de sfeer kan ik niet oordelen. Voor mij hoort magic echter in de PD. Dat door alle problemen een aantal daar anders over is gaan denken is aan hun. Mocht de situatie ooit veranderen en er geen alternatief zijn dan Atlantis, dan is het natuurlijk anders. Daar is nu echter geen sprake van.
Terug naar boven Go down
Djmaxxl
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 197
Leeftijd : 22
Registration date : 06-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   wo jun 12 2013, 21:45

Kom eens een keer langs zou ik zeggen en proef de sfeer op z'n puurst.

Maar, zeer jammer. Had net geld overgemaakt naar mijn paypal om een peasant deck te bestellen.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 09:12

Die kun je nog steeds gebruiken! Bijvoorbeeld vanavond neem ik een Peasant deck mee, dan draft ik een lekker snel deck zodat ik tussendoor nog potjes Peasant kan spelen! Razz

Maar vrees niet, er zal Peasant blijven zoals is gezegd alleen hoe het er nu uit ziet niet zo frequent.
Terug naar boven Go down
plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 16:14

Blijft jammer dat nu uiteindelijk peasant er toch ook nog onder lijd. Dat het nu op donderdagavond (zoals het nu lijkt) gespeeld zal gaan worden komt mij wel beter uit. Ik verwacht alleen een dermate lage opkomst dat dit in de toekomst nooit geen toernooiwaardig format meer zal zijn. Ik hoop ten zeerste dat ik me vergis maar hou mijn hart vast. Jammer dat de breuk zulke verstrekkende gevolgen heeft voor eenieder die met de hele toestand niks van doen heeft.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 16:20

Het is idd jammer dat dit een uitkomst is, maar het is een weloverwogen beslissing van de heren die dit organiseren. Een beslissing die we alleen maar kunnen respecteren
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1070
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 16:24

Gaat peassant op de donderdag ipv een ander formaat komen? Of twee formaten op dezelfde avond?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 16:27

Peasant zal eerst nog een keertje op zondag georganiseerd worden: zondag 18 augustus, daarna op 22 september het eindtoernooi van dit seizoen. Hoe het daarna eruit gaat zien, daar zullen Siebe en Johan over na moeten denken.

We hebben 1 keer per maand een donderconstructed toernooi, de eerste met peasant zal in december zijn. Vooralsnog is het een avond met twee formaten. Indien er voldoende animo is dan zie ik geen reden om peasant als alleenstaand formaat op de donderdag aan te bieden

Edit: de verhouding limited constructed is nu 3:1. Het kan zijn dat als daar vraag naar is dat we er 2:2 van maken. Maar dat is iets wat de spelers mogen aangeven

greetzz
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 17:08

Ik zou het heel vervelend vinden dat de normale constructed formaten nog minder aangeboden worden dan nu(1 op 4).
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 17:09

Peasant is een normaal constructed formaat. Niet een formaat dat jij graag speelt, maar het valt daar gewoon onder.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 17:38

Normaal?? Hoezo dan? Niet door Wizards bedacht of erkent. Geen ptq's, geen gp's, geen fnm's etc. Ik zeg niet dat t geen bestaansrecht heeft. Maar om het meteen aversie van mij richting het formaat te noemen vind ik vreemd. Is t zo gek dat ik het niet als normaal formaat beschouw? T is een zelfbedacht formaat. 

En om nog iets recht te zetten. Ik heb geen problemen met peasant. Ik heb problemen over hoe er met bannings en unbannings omgegaan werd voordat Johan en siebe t stokje over namen. Dat zorgt er voor mij nog steeds voor dat ik het formaat links laat liggen. Al word dat steeds minder door Johan en siebe.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 13 2013, 17:56

je hebt gelijk Johnny, het is een formaat dat niet gesanctioned wordt door Wizards. Het is niet zelf bedacht, het wordt op veel meer plaatsen gespeeld dan alleen Groningen. In Groningen wordt het al bijna vijf jaar georganiseerd, vandaar mijn opmerking dat het een 'normaal' constructed formaat is. Het is er al vrij lang. Dat je het niet eens bent met de bannings in het verleden weet volgens mij iedereen wel. Ik zou het houden op onervarenheid van de organisers en de nieuwigheid van het formaat destijds. Sommige bannings waren juist en sommigen niet. Dat is nou eenmaal de consequentie als je zelf iets organiseert.
Fijn dat je vertrouwen weer hersteld wordt in het formaat door Siebe en Johan. Zij hebben geleerd van de fouten die oa. ik gemaakt heb en schenken ook meer aandacht aan het formaat dan destijds het geval was. Hopelijk pak je weer eens een deck op en kom je mee doen

greetzz
Terug naar boven Go down
Achair
N00b
N00b

Aantal berichten : 48
Leeftijd : 34
Registration date : 08-09-11

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   do jun 20 2013, 10:40

Jammer! Ik had na eindeloos uitstellen eindelijk mijn deck klaar om te beginnen met toernooien.  Mijn deck hou ik voor het geval dat na deze genoemde dagen nog een toernooi wordt georganiseerd. Succes met een eventuele herstart.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 10:44

@Meddle schreef:
Normaal?? Hoezo dan? Niet door Wizards bedacht of erkent. Geen ptq's, geen gp's, geen fnm's etc. Ik zeg niet dat t geen bestaansrecht heeft. Maar om het meteen aversie van mij richting het formaat te noemen vind ik vreemd. Is t zo gek dat ik het niet als normaal formaat beschouw? T is een zelfbedacht formaat. 

En om nog iets recht te zetten. Ik heb geen problemen met peasant. Ik heb problemen over hoe er met bannings en unbannings omgegaan werd voordat Johan en siebe t stokje over namen. Dat zorgt er voor mij nog steeds voor dat ik het formaat links laat liggen. Al word dat steeds minder door Johan en siebe.
Hmm... opvallend hoeveel "pijn" deze opmerking mij nog doet, hoewel ik niet meer bij de Peasant organisatie betrokken ben. Achteraf had je gelijk over volgens mij vrijwel alle (un)bannings (most notably Thopter Foundry en de artifact landjes). Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom jij nooit in de Peasant organisatie terecht bent gekomen, je had een veel meer hands-on approach bij het beoordelen van de banned list (en het formaat) dan Maarten en ik, die een waardevolle toevoeging was geweest op ons perspectief. Then again, we hadden ondanks onze beste intenties ook meer moeite kunnen doen om jouw (want onderbouwde) mening serieus te nemen ondanks dat je niet in de organisatie zat. Mea culpa.

Het spijt me vooral dat we je hebben weggejaagd van het formaat. Beste intenties en inzet ten spijt hebben wij achteraf bezien de wijsheid helaas niet altijd in pacht gehad.

PS. Sorry voor de necro. Ik ben ook wat minder actief op het forum geworden, dus sommige posts die me na aan het hart liggen merk ik pas eeuwen later op dan dat ze daadwerkelijk gepost zijn Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:07

Als we dan toch bezig zijn met necro's en wat we van het een en ander vinden. Als ik de stand bekijk en daarmee de invitationallijst dan is de Peasant competitie toch tot 1 grote grap verworden? De plek 16 tm 12 heeft uberhaupt niet met competitie te maken en plaatsen 12 t/m 7/6 zijn ook niet echt relevant. Met alle respect voor de inzet van Siebe en Johan trouwens hoor, daar is absoluut niets mis mee en hun inzet is te prijzen, maar ik zou op z'n minst een ander formaat overwegen. Enigzins prekend voor mijn eigen parochie, ik zou dan liever Modern hiervoor in de plaats zien. Ik denk dat 'we' als Groningers daarmee een grote rol kunnen gaan spelen binnen magicend Nederland.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:18

Pesant is niet meer wat het ooit geweest is. Dat zien Johan en Siebe ook wel in.
Ik denk ook dat het eindtoernooi voorlopig het laatste peasant toernooi is wat Magic Groningen zal organiseren. Of het 1-op-1 vervangen gaat worden door modern, dat denk ik niet maar dat we meer modern zullen spelen lijkt me een goed idee.
Ik hoop dat we met het eindtoernooi de periode goed kunnen afsluiten en wie weet is er over een paar jaar wel weer ruimte om iets dergelijks te organiseren.

greetzz
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:19

Het is al wel een tijdje duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor een peasant competitie. Een modern competitie echter is ook niet iets wat ik verwacht wat gaat gebeuren, modern zit op dit moment in de roulatie van de donderdag toernooien en het wegvallen van peasant heeft zo goed als geen invloed op de lopende kalender, zie ook de frequentie van peasant in de afgelopen maanden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:23

In de PD is een bloeiende pauper peasantcommunity, 20+ spelers, what went wrong?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:30

Ik doelde ook niet specifiek op een Modern competitie. Het gaat mij er meer om dat er wel een formaat wordt gespeeld met draagvlak naast standard en limited en dat is volgens mij Modern.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:32

André Pannekoek schreef:
In de PD is een bloeiende pauper peasantcommunity, 20+ spelers, what went wrong?
Beetje vragen naar de bekende weg of niet?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:37

Ik bedoel meer te zeggen dat er dus wel een community is die interesse heeft in spelen met goedkope kaartjes (laat ik het zo noemen) maar dat dit met peasant niet echt meer van de grond kwam. Het is geen sneer oid, daar ben ik per vandaag mee opgehouden!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Einde Peasant? Nee toch...   ma sep 02 2013, 11:41

Het heeft met de locatie te maken. De PD is een prima plek om buget toernooien te organiseren. De doelgroep komt daar vaker en groter bij elkaar dan ergens anders. Daarnaast heeft de PD een grote bak met kaarten waar uit geput kan worden. Een goede combinatie
Lijkt me een schot in de roos.
Terug naar boven Go down

Einde Peasant? Nee toch...
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [DECK:] Peasant Reanimator
» Peasant Magic, Seizoen 3 Ranking
» Bannings Peasant Discussie (voorheen: Frantic Search)
» Peasant to Pauper?
» Finale Peasant toernooi seizoen 2008/2009

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: