MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

Beginnerstafel tijdens de donderdraft: een goed idee
Ja, want
28%
 28% [ 5 ]
Nee, want
72%
 72% [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 18

AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 07:58

Ik ben benieuwd of jullie als spelers het zien zitten dat er tijdens de donderdraft een onderscheid wordt gemaakt tussen beginners en gevorderden. Je zou als speler zelf kunnen aangeven of je aan de beginners- of gevorderdentafel wilt zitten. Voor gevorderden geldt wel dat zij alleen op de gevorderdentafel kunnen zitten. Een gevorderde is in mijn ogen:

- Spelers met pro points
- Spelers die met enige regelmaat GP's spelen
- Spelers die meegedaan hebben aan het officiële/officieuze NK magic
- Spelers die lokaal /nationaal/ internationaal succes hebben gehad

Maar ik denk dat je zelf het beste weet of je een beginner bent of een gevorderde.

Waarom deze vraag? Tijdens de donderdraft mag de winnaar van elke drafttafel als eerst kiezen uit de geopende kaarten wat zijn/haar prijs gaat zijn. Om beginners ook een kans te laten maken op die dure rare of mooie foil is het misschien leuker om met gelijkgestemden te draften.

Ik hoor het graag!

Greetzz

Jasper
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:06

Interessant, ben benieuwd. Het naar een GP gaan maakt je dat een gevorderde?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:13

het blijft subjectief. Maar persoonlijk vind ik naar een GP gaan wel een drempel. Het zegt iets over de toewijding en over hoeveel tijd en geld je in je hobby wilt steken. Echte beginners zijn over het algemeen zoekende wat ze leuk vinden en wat ze kunnen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:15

Kan ik best inkomen: het geeft aan dat je dusdanig veel tijd en geld in de hobby steekt dat je het serieus neemt.

Overigens lijkt het mij wel een goed idee, ook om de instroom wat meer open te houden. Het zou alleen best kunnen dat de tafel soms op 6 deelnemers blijft steken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:18

Is het de bedoeling dat je dan aan al die punten dient te voldoen?

Anyway wanneer het om limited gaat schaar ik mij per definitie onder de beginners.

@afterparty05 schreef:
Kan ik best inkomen: het geeft aan dat je dusdanig veel tijd en geld in de hobby steekt dat je het serieus neemt.
Ik weet niet hoor, ondanks dat ik weinig speel neem ik het wel altijd serieus. Of dat nou een goede graadmeter is?
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2509
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:21

Volgens mij moet je dat helemaal niet willen....

Je ontneemt een beginner de mogelijkheid om tijdens het spelen te leren van betere spelers en ook de betere spelers zullen eraan moeten wennen dat er soms beginners rechts van hen zitten tijdens een draft die rare dingen doen. Ik vind het bijvoorbeeld een stuk moeilijker om een goed deck te draften als ik rechts van mij twee beginners heb dan wanneer bijvoorbeeld Pannekoek en Rob rechts van mij zitten.

Daarnaast denk ik dat je hiermee het effect van ''in-crowd'' juist bevorderd en dat die beginnerstafel er dan maar wat bijhangt. Je kunt het beter mixen, dan leer je elkaar ook meteen kennen.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:26

Nee, dat zie je niet goed Lennart. Je geeft de beginner juist meer mogelijkheden. Je kunt kiezen namelijk. Als je net 1 week speelt, maar wel met de gevorderden wilt spelen dan kan dat gewoon.

Ik heb van verschillende mensen gehoord + zinnebeeld dat mensen het lastig vinden om naar de donderdraft te komen, omdat ze toch niets winnen. We kunnen ook boosters gaan uitdelen, maar daarmee moeten we entreegeld gaan vragen en krijg je dat mensen een Jace gaan pakken terwijl ze Selesnya zitten.

Laatst aangepast door Jasper op vr jun 07 2013, 08:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:26

@lennartL schreef:
Daarnaast denk ik dat je hiermee het effect van ''in-crowd'' juist bevorderd en dat die beginnerstafel er dan maar wat bijhangt. Je kunt het beter mixen, dan leer je elkaar ook meteen kennen.

Dat is zo, vooral het laatste. In Utrecht toen ik daar woonde had je ook altijd de 'pro's die alleen aan een tafeltje zaten. Daar heb je dan niet echt contact mee.

Jasper schreef:
Nee, dat zie je niet goed Lennart. Je geeft de beginner juist meer mogelijkheden. Je kunt kiezen namelijk. Als je net 1 week speelt, maar wel met de gevorderden wilt spelen dan kan dat gewoon.

Oh dan ga ik, mocht ik ooit meedoen, per definitie bij de goede spelers zitten. Twisted Evil
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:43

Ook al kan ik bijna nooit op donderdag, wil ik je toch graag op de mtr wijzen:
Citaat :
7.6 Draft Pod Assembly
For Booster Draft and Team Rochester Draft tournaments, players assemble into random drafting circles (called pods) of roughly equal size at the direction of the Head Judge. Tournament officials then distribute identical sets of booster packs to each player.

En Toby Elliot (lvl 5 judge)
Citaat :
Please don't do this. While there may be good intentions here, this policy is in place for several reasons.

First of all, while you may think you're improving things for the weakest player in the store, what do you think you're doing to the 7th/8th best players who know that every week they're going to get stuck in the shark pod and have to get lucky to win anything.

Secondly, there are a lot of bad things that can go down if pods aren't randomized. Stick the TO's friend with 7 bad players? Why not! Set it up so that friends are feeding each other? Sure! You say that this would never happen in your store, but a) perception is everything, and the perception here isn't pretty (the good players at my local store question the TO when the pods happen to come up this way) and b) your store is setting an example for other stores, who may see ‘hey, I don’t have to do it randomly' and don't have quite such good intentions.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:46

Daar valt wat voor te zeggen. Maar voor het argument dat je toch niets kan winnen en daarom wegblijft valt ook iets te zeggen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:51

Wat we misschien zouden kunnen organiseren voor nieuwe spelers is een soort "draftoefenavondje"? Iedereen heeft verbeteringspotentieel, dus als we daar een soort workshop over gaan houden dat beginners een beter idee hebben hoe ze moeten draften en hun draft- en speelskills daardoor beter worden, kan ook helpen toch te komen Very Happy
Terug naar boven Go down
Djmaxxl
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 197
Leeftijd : 22
Registration date : 06-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 08:53

Het idee klinkt wel leuk maar ikzelf (overduidelijk op beginnersniveau) wordt toch liever hard de grond in geboord want daar leer je van. Tuurlijk, je zal meer verliezen en over het algemeen minder value er uit krijgen maar daar speel ik het spel niet voor. Juist de mogelijkheid om te groeien door de strategieën van de beteren tegen je te krijgen trekt mij en dit daagt een speler in mijn mening ook uit om zichzelf te verbeteren.

Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 325
Leeftijd : 29
Registration date : 26-11-12

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 09:08

Ik ben zelf pas in november vorig jaar begonnen, dus ben zeker nog een beginner. Echter, ik heb meer geleerd van het verliezen van sommige pro spelers hier, dan dat ik heb geleerd van winnen.

Ik ben het 100% eens met wat Max zegt. Dit is echter, mijn mening. Ik kan me ook voorstellen dat mensen die echt nieuw zijn, het niet zo fijn vinden om steeds 0-3 te gaan. Ik denk dat het hier vooral om gaat dat je moet kijken van, wat voor spelers trekken we vaak op donderdrafts? Mensen die koste wat het kost zich graag willen verbeteren, of mensen die gewoon een paar kaartjes willen leggen en ook wel eens wat willen winnen.

Mijn nee is dan ook vooral geen "dit is geen goed idee", maar meer een "voor mij hoeft het niet".
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 09:16

Mooi dat iedereen zo duidelijk is. Bedankt daarvoor. Ik vind het ook mooi om te zien dat relatief 'nieuwe' spelers hun mening geven. Ik laat de poll nog wel een tijdje staan zodat iedereen die een mening heeft deze kwijt kan.
Mijn belangrijkste argument om het wel te doen zou zijn dat nieuwe spelers het gevoel moeten krijgen dat ze lekker aan het magic'en zijn. Als met de introductie van een beginnerstafel we dit juist niet bereiken omdat ze een 'ik hang er maar wat bij gevoel' hebben dan gaan we het niet doen.

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie ideeën om nieuwe spelers te binnen te halen. Wat werkt wel en wat niet?

greetzz
Terug naar boven Go down
Melle
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 10:22

Jasper schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie ideeën om nieuwe spelers te binnen te halen. Wat werkt wel en wat niet?
Ik denk dat het hierbij handig is om vooral te kijken naar, hoe ben je hier zelf gekomen?

Ik ben ooit begonnen omdat een huisgenoot een tijd gespeeld heeft en mij op een gegeven moment zijn kaarten liet zien. Na een tijdje heb ik op mijn PS3 een magic game aangeschaft en zo ben ik begonnen met spelen. Mijn huisgenoot vertelde dat hij vroeger altijd in de bibliotheek speelde met een groep mensen en dat als ik interesse had, ik eens zou moeten zoeken of dat nog bestond.

1 keer zoeken op "magic groningen" en je komt hier uit (props voor de uitermate makkelijke vindbaarheid van het forum). Heb me toen ingeschreven voor een draft ingeschreven (en daarna toch maar eens uitgezocht wat draften eigenlijk is). Alles was heel laagdrempelig en het was makkelijk om je in te schrijven.

Op zich was alles dus prima, maar wat me vooral heeft overgehaald om terug te komen is de mensen. Tijdens het spelen kreeg ik zoveel advies, mensen die na een potje even mijn deck met me doornamen en mij op kaarten wezen die ik beter wel/niet kon spelen, wanneer ik fouten maakte tijdens het spelen (en dat gebeurde heel veel) was men heel vriendelijk en heel geduldig. Ik was super nieuw, maar ik voelde me totaal niet als een gigantische kneus

Wat ik met dit verhaal dus probeer te zeggen is, zodra je iemand hebt overgehaald om langs te komen, je een goeie kans maakt dat die persoon nog een keer terug komt. Qua vindbaarheid zit je ook prima, als iemand mtg/magic en groningen in google als zoektermen gebruikt, zal men hier als eerste uitkomen.

Ik denk dat je dus vooral moet gaan kijken naar dingen als "magic kennismakings avonden" OID. Mensen die al met magic bekend zijn en het al spelen, zullen denk ik over het algemeen al wel bekend zijn met magic groningen, dus je zal vooral naar echt nieuw bloed op zoek moeten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 10:29

@Melle schreef:

Op zich was alles dus prima, maar wat me vooral heeft overgehaald om terug te komen is de mensen. Tijdens het spelen kreeg ik zoveel advies, mensen die na een potje even mijn deck met me doornamen en mij op kaarten wezen die ik beter wel/niet kon spelen, wanneer ik fouten maakte tijdens het spelen (en dat gebeurde heel veel) was men heel vriendelijk en heel geduldig. Ik was super nieuw, maar ik voelde me totaal niet als een gigantische kneus

Sorry maar dat kan niet kloppen. Alleen in Uden helpen andere magiccers nieuwe spelers. Wink
Terug naar boven Go down
Melle
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 10:34

Dwarlorf schreef:
@Melle schreef:

Sorry maar dat kan niet kloppen. Alleen in Uden helpen andere magiccers nieuwe spelers. Wink
Daar heb je wel een punt. Ik was wel zwaar teleurgesteld dat ik niet een gratis frikadel aangeboden kreeg. (verbeterpuntje?)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 10:36

Wat is de definitie van een beginner eigenlijk? Ik zie mensen na bijna 20 jaar Magic nog steeds jammerlijk falen en mensen na een half jaar uitstekend spelen.
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 954
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   vr jun 07 2013, 10:39

Ik denk dat Melle de spijker op zijn kop slaat. Als je nieuwe spelers de tijd geeft om het spel te leren en ze daarbij aanmoedigt en de tijd neemt om ze te wijzen op wat beter kan en waarom (na de pot, of tijdens de pot als je toch niet meer gaat verliezen) dan vind bijna niemand het erg om te verliezen. Als je tegen ervaren spelers speelt ga je anders met de regels om als tegen een onervaren speler. Als iemand eens een trigger mist of niet helder communiceert kan dat best terug genomen worden, we spelen voor plezier en ik haal er persoonlijk geen voldoening uit als een andere speler met een kut gevoel weggaat omdat ik een nieuwe speler competitive regels heb opgedrongen.

Natuurlijk is het voor de betere spelers nog steeds mogelijk je tegenstander te 'outplayen,' maar ik kan me niet voorstellen dat onervaren spelers het vervelend vinden om te verliezen van een betere speler. Als dat zo is dan heb je niet de juiste mind-set om een, ongeachte welke, sport/spel te beoefenen.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 123
Leeftijd : 44
Registration date : 10-05-10

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 20:26

Ik zou het gemixed houden. Voel veel voor de punten van Lennart.
Misschien is een betere regel dat de prijzenstructuur aangepast dient te worden.
Allemaal een euro extra in de pot en geef de winnaar daar een booster voor of zo.
Laat de noobs (zoals ik) lekker moneydraften. heb je tenminste nog een kans op leuke kaarten.
Niks zo deprimerend om een (evt foil) chase rare te draften en na een leuk doch kansloos toernooiavondje weer in te moeten leveren.
p.s ik draft bijna nooit en ben ook nog niet in de atlantis geweest, maar ben wel een behoorlijke draft-noob. Dus de doelgroep waarvoor dit topic geopend is. Doe er je ding mee.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 20:44

Alleen verpest moneydraften de hele draft.
Terug naar boven Go down
Bohr
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 20:48

met mij aan tafel kan ik me goed voorstellen dat het sowieso een zooitje wordt. Heb er gewoon te weinig verstand van.
Als ik een foil abrupt decay open, denk ik: bingo!
Ben ik dan de pot aan het verpesten?

Als dat zo is, en mensen vinden dit jammer van de draft, oke. Kan ik inkomen. Maar laat dat dan de aanleiding zijn om de groep te splitsen. En niet de prijssupport voor noobs als reden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:30

@Bohr schreef:
met mij aan tafel kan ik me goed voorstellen dat het sowieso een zooitje wordt. Heb er gewoon te weinig verstand van.
Als ik een foil abrupt decay open, denk ik: bingo!
Ben ik dan de pot aan het verpesten?

Bij de eerste pick maakt dat nog niet zoveel uit maar als je kaarten pakt die niet in je deck passen dan kan dat zeer vervelend zijn voor degene naast je. Je geeft daardoor aan diegene het verkeerde signaal af door goede kaarten te picken die niet in je kleur(en) zitten. Dan eindig jij met een slecht deck en je tegenstander ook.

@Bohr schreef:
Als dat zo is, en mensen vinden dit jammer van de draft, oke. Kan ik inkomen. Maar laat dat dan de aanleiding zijn om de groep te splitsen. En niet de prijssupport voor noobs als reden.

Ik zeg helemaal niet dat dat dé reden is. Maar als voor jou de lol er voornamelijk in zit om die dure rare te trekken dan vraag ik me wel ten zeerste af waarom je zou willen draften? Dan kan je net zo goed gewoon 3 boosters kopen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:39

Als je alleen maar zou draften voor dure kaarten dan kun je beter boosters kopen idd. Dan weet je zeker dat alle kaarten die opent ook voor jou zijn.

De insteek voor deze vraag is, zullen er meer mensen komen als je als beginner ook kans maakt op die foil abrupt decay? En is dit een wenselijke ontwikkeling? Het merendeel van jullie antwoordt op deze vraag vrij duidelijk: Nee!

Ik blijf een groot voorstander van rare's verdelen op het einde, money draften is lelijk en bevordert het spelen ook niet. Het is geen kunst om een rare of mythic te pakken.

Laatst aangepast door Jasper op zo jun 09 2013, 21:43; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:41

Jasper schreef:
Als je alleen maar zou draften voor dure kaarten dan kun je beter boosters kopen idd. Dan weet je zeker dat alle kaarten die opent ook voor jou zijn.

De insteek voor deze vraag is, zullen er meer mensen komen als je als beginner ook kans maakt op die foil abrupt decay? En is dit een wenselijke ontwikkeling? Het merendeel van jullie antwoord op deze vraag vrij duidelijk: Nee!

Ik blijf een groot voorstander van rare's verdelen op het einde, money draften is lelijk en bevordert het spelen ook niet. Het is geen kunst om een rare of mythic te pakken.

Ik ben het hiermee eens. Ik ben voor goed spel en draften voor en deck ipv geld.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:45

Wat als draften naast een eigen setje 5 euro zou kosten? Daarmee gaat er een booster in de prijzenpot en een consumptie? Rare verdelen blijft dan gehandhaafd. Of zien jullie andere mogelijkheden om draften voor nieuwe spelers interessant te maken?

Greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:47

Jasper schreef:
Wat als draften naast een eigen setje 5 euro zou kosten? Daarmee gaat er een booster in de prijzenpot en een consumptie? Rare verdelen blijft dan gehandhaafd. Of zien jullie andere mogelijkheden om draften voor nieuwe spelers interessant te maken?

Greetzz

Gaat het om het trekken van nieuwe spelers? Dan zou ik wat anders bedenken, dan is 15 euro wellicht en te hoge drempel?
Terug naar boven Go down
Bohr
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:50

Beetje nuance van mijn kant. Ik heb het ook niet over alles rares of mythics draften. Ik heb het over die ene rare die aan het eind van de draft door de winnaar waarschijnlijk gekozen zal worden. Als ik die in pack 3 open, kies ik die. Dat is de situatie die ik me voor beginners goed voor kan stellen.
Dat is wat anders dan 3 boosters kopen.
Mijn voorkeur zou gaan naar een extra inleg voor prijzen en consumptie en dat ieder de draftkaarten zelf mag houden.
Terug naar boven Go down
Bohr
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 21:51

Ps ik presenteer mij hier als model-beginner.
Weet niet zeker of dat realistisch is. Doe hiermee wat je zelf wilt.
Terug naar boven Go down
Venema
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 177
Registration date : 15-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 22:13

Het onderverdelen van de mensen lijkt me geen goed idee.
Persoonlijk ben ik erg slecht in het draften, maar ik heb er veel lol in.
Als ik dan met mensen kan draften die er wel verstand van hebben leer ik het misschien.
Ik kan dan beter zien hoe je een deckje maakt, welke kaarten prio hebben, etc.

En over het verdelen v/d rares, persoonlijk vind ik het leuker als je de kaarten die je draft gewoon mag houden,
aangezien de kans dat ik first pick krijg vrijwel nihil is. Geeft een beetje meer spanning, klinkt misschien raar maar goed Very Happy
Niet dat het mij zou tegenhouden om af en toe mee te doen hoor.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2124
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 23:25

@Bohr schreef:
Ps ik presenteer mij hier als model-beginner.
Weet niet zeker of dat realistisch is. Doe hiermee wat je zelf wilt.
Dan is het misschien handig een andere beginner erbij te halen. Komt-ie: Ik heb het gevoel dat ik als beginner liever mee zou doen als ik m’n hele deck mag houden, ten eerste omdat je met een redelijk draft-deckje een leuke basis voor een Standard-deck hebt, en ten tweede omdat het vervelend is iets in te moeten leveren dat je al in handen had. Iets van €15 is geen heel hoge drempel als je aan het eind van de avond een compleet veertig-kaartendeck mee naar huis kan nemen, je een leuke avond gehad hebt en je hebt kunnen zien hoe niet-beginners draften. De kosten per kaart zijn wel hoger dan als je gewoon boosters opentrekt, maar als het goed is heb je wel de kaarten die je niet leuk vindt ergens anders op de tafel kunnen dumpen. (In mijn geval, alles waar een witte mana op staat.)

Maar goed, nu pretendeer ik ook model-beginner te zijn. Laat ik dan meteen maar nuanceren: De deckjes die ik (aan de keukentafel) gedraft heb draaiden zelden om de chase rares en ik heb de dure kaarten (bijna) altijd met plezier weer ingeleverd, want daarvan werd het bier betaald. En als rares verdelen de moneydrafters buiten de deur houdt, ben ik er helemaal voor.

(Edit: even underlined wat met de vraag in dit topic te maken heeft.)
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Djmaxxl
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 197
Leeftijd : 22
Registration date : 06-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   zo jun 09 2013, 23:55

Het probleem dan wel is dat er een money draft sfeer ontstaat. In je 3rde booster, ga je dan voor dat shocklandje van een paar euro (Die buiten je kleuren ligt) of kies je een uncommon die wel in je deck past? Wel zie ik het punt van een beginneling die een collectie wil opbouwen en daarom zou ik wel wat zien in alleen de rares/mythics/foils te verdelen. Uncommons gaan toch voor niet gigantisch veel.

Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   ma jun 10 2013, 10:59

Jasper schreef:

Greetzz

Dit doet helemaal niets om het "probleem" op te lossen:
Mensen die niet komen omdat ze het gevoel hebben dat ze toch niet kunnen winnen.
Als je geen goede rares kunt kiezen, ben je laag geeindigd, en zul je dus ook geen boosters winnen.
Wanneer je een prijzenpot gaat creeren moet je redraften afschaffen. Dan speel je namelijk om de prijzenpot, niet om wat er geopend is.

Persoonlijk vind ik de afkeer die mensen hebben van moneydraften ietwat overdreven; ik begrijp dat de draft "mooier, puurder" enzo is wanneer het niet gedaan wordt, maar een moneyrare = een bom, hoe groot is de kans dat je dergelijke bommen doorgegeven krijgt in een "echte" draft? plus, je krijgt pXp2 een pack waar de rare uit is, da's niet heel ongewoon. Het argument wat altijd vóór moneydraften gold is dat men dan ook per definitie een slechter deck heeft, en geen kans heeft op de prijzenpot.
Ik begrijp beide argumenten, en heb een lichte voorkeur voor redraften omdat je daar veel meer van kunt leren, het een betere representatie geeft van hoe een draft zou moeten gaan en de meesten een betere speelervaring hebben.

Ik ga er meestal van uit dat ik €10,- betaal voor 3 crap boosters, dat is verbazend vaak ook het geval wanneer ik gewoon boosters zou kopen om ze te rippen, de kans op een moneyboster is behoorlijk klein tegenwoordig.

Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 08:00

Ik kan me helemaal vinden in de post van melle. Prima verwoord!
Maar misschien nog een laatste post van mij op dit onderwerp. En ik dwaal misschien te veel af van de oorspronkelijke vraag. Het volgende voorstel:
misschien is een verdeling tussen beginners en gevorderden wel goed. Geeft de experts een competitievere omgeving en de noobs een gelijkwaardigere.
Maar pas de prijsstructuur dan wel aan: Rares kiezen door winnaar in expert groep
Klein prijsje maar je draft houden in beginner groep.

Mijn redenatie: ik wil erg graag een keer MM draften. Maar als ik een tarmogoyf of Bob draft en ik weet 100% zeker dat ik die na afloop weer moet inleveren zal ik geen 30€ aan een draft gaan uitgeven. Grote kans dat ik dan met een zooi (leuke doch goedkope) bagger naar huis ga en de top 3 spelers de chase mythics uit deze set winnen.
Dan geef ik liever 35€ uit en heb een kans om een klein prijsje te winnen , maar dat ik in ieder geval de €-toppers uit deze set die ik toevallig rip mag houden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 09:13

Het lijkt wel alsof het alleen maar gaat om het openen van een moneyrare en die dan mogen houden.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 09:20

Iedereen heeft recht op een mening. Ik vind het fijn dat Boris de tijd en moeite neemt om zijn mening zo helder te verwoorden (dat geldt trouwens voor jullie allemaal). Ik ben aan het kijken hoe we beginnende spelers kunnen binnen halen en kunnen binnen houden. Ik zal tijdens de donderdraft van a.s. donderdag inventariseren wat de deelnemers aldaar vinden over rare draften of draften met prijzenboosters.

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 09:47

Ik ben benieuwd. Ik vind dat goed draften (winnen) meer beloond dient te worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 09:54

Je kan ook wel drafttafels van verschillend niveau maken en dan statistieken bijhouden. Bijv iemand die 70% van de tijd de noob tafel wint kan dan aanschuiven bij de tafel met betere spelers.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 10:11

André Pannekoek schreef:
Ik ben benieuwd. Ik vind dat goed draften (winnen) meer beloond dient te worden.

Mee eens, echter vind ik een leuke avond en veel spelers belangrijker. Prioriteit ligt dus als volgt: 1) leuke avond 2) veel spelers 3) Correcte beloning/verdeling van de spoils of war. Dat betekent ook dat acties of initiatieven gebaseerd zullen zijn op deze prioriteitstelling

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 10:18

Jasper schreef:
André Pannekoek schreef:

Mee eens, echter vind ik een leuke avond en veel spelers belangrijker. Prioriteit ligt dus als volgt: 1) leuke avond 2) veel spelers 3) Correcte beloning/verdeling van de spoils of war. Dat betekent ook dat acties of initiatieven gebaseerd zullen zijn op deze prioriteitstelling

greetzz

Ik ben het ook wel met je eens hoor, maar rares houden bij draften werkt ook anders(om).

VB: nummer laatst heeft een Voice of resurgence geopend en de winnaar van de draft een Carnival Hellsteed. Gefeliciteerd....
Terug naar boven Go down
BaukeJan
N00b
N00b

Aantal berichten : 47
Registration date : 15-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 10:53

Misschien dat jullie er iets aan hebben of helemaal niet,
maar dit is hoe we het in Leeuwarden doen.

We rarepicken gewoon aan het eind van de draft maar we hebben wel 1 booster PP in de pot (weet niet in hoever dit haalbaar zou zijn bij jullie).
Iedereen met 6 punten krijgt een booster en degenen met minder punten wordt een boosters onder verloot (net als de FNM promo's) de rest van de boosters gaat naar de winnaar van de draft.

Succes ermee
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 10:58

Het gaat er in dit geval om om meer nieuwe spelers te krijgen zodat zinnebeeld een WPNstatus kan krijgen. Misschien moet er gewoon een paar keer niet gerarepicked worden maar gewoon alles houden wat je pakt, misschien dat de drempel voor sommigen om te komen dan weg is.
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 249
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 13:30

Ik als zeer middelmatige speler speel liever ineen pod waar er gewoon gedraft wordt en ik p3p6 nog een goede kaart tegen het lijf (lees moneyrare) kan oppikken voor mijn deck ipv dat iedereen bommen buiten zijn kleuren zit te draften omdat ze evt wat geld waard zijn.

Het idee dat we voor minder kosten draften heeft uiteraard wat nadelen (zoals het rarepicken) maar op zich is dat ook wel weer een goede motivatie om beter te (willen) worden. Ik denk dat je nieuwe spelers meer plezier doet met een goede uitleg van draften en hulp bij het begrijpen wat ze goed of fout hebben gedaan of wat optimaler had gekund dan een tafel voor de nieuwere mensen te maken.

Het heeft mij namelijk behoorlijk veel moeite gekost om drafts te kunnen lezen en ik had bij mijn modern masters draft voor het eerst in mijn leven goed door waar de spelers naast mij in zaten. Dit is voor mij een groot deel ervaring opdoen binnen drafts geweest en een beetje online kijken en doen. Misschien is het leuk om een keer zo'n pro-tour of GP draft volledig uit te pluizen hier op het forum. Dat je de idee-en kan zien van alle 8 de drafters en mee kan kijken met hun beslissingen en dat kan bediscussieren.

Ik denk dat hier op het forum heel veel informatie geshared kan worden in de vorm van materiaal waar iedereen van kan leren.

mijn 2 centjes

Robert
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   di jun 11 2013, 15:39

@Robert K. schreef:

Ik denk dat hier op het forum heel veel informatie geshared kan worden in de vorm van materiaal waar iedereen van kan leren.

Er zijn meerderen die wel eens een draftje posten op dit forum in de 'limited' sectie. Afgelopen zondag heb ik dr ook nog twee gepost. Kan dat materiaal je bekoren of zou je het nog graag anders zien?

Wat betreft beter worden in draften: doe lekker mee aan de grote jongens tafel daar leer je het meest van! En ik ben altijd bereid (net zoals ongetwijfeld vele anderen hier) om vragen als 'Welke kaart had je gepakt als je keuze had uit X of Y, gegeven dat je al Z hebt?' te beantwoorden en eens een blik op je gedrafte deck te werpen.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft   

Terug naar boven Go down

Wel of geen beginnerstafel met tijdens de donderdraft
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Donderdraft 10 april
» Beschikbaar: 1 Bed tijdens GP Brussel
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen
» Tips voor een dropping.
» Anki, Mnemosyne, Memrise... Gespreide herhaling voor memorisatie.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: