MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy toernooi in Groningen 9 september

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Legacy toernooi in Groningen 9 september   zo sep 09 2007, 17:36

Dit wordt mijn derde Legacy toernooi met Landstill. De twee vorige keren bevielen me goed en verloor ik veelal door (brakke) eigen fouten. Over het deck op zich was ik wel tevreden. Een paar dingetjes aangepast en nu ziet het er zo uit:

4C Landstill

4 Flooded Strand
4 Mishra’s Factory
3 Nantuko Monastery
3 Polluted Delta
1 Savannah
2 Tropical Island
4 Tundra
3 Underground Sea

4 Brainstorm
4 Counterspell
2 Crucible of Worlds
1 Engineered Explosives
3 Enlightened Tutor
2 Fact or Fiction
4 Force of Will
2 Humility
2 Innocent Blood
3 Pernicious Deed
4 Standstill
4 Swords to Plowshares
1 Vedalken Shackles

Sideboard

1 Circle of Protection: Red
1 Compost
3 Engineered Plague
1 Innocent Blood
1 Planar Void
3 Pulse of the Fields
2 Sacred Ground
1 Seal of Cleansing
1 Serenitiy
1 Tormod’s Crypt

Toelichting op een paar kleine aanpassingen: de twee / drie Wastelands heb ik er uit gehaald en vervangen met een Nantuko Monastery, een Tundra en een Polluted Delta. Ik heb liever zelf een stabielere manabase met minder kans op kleurloze mana in de beginhand. Verder speel ik geen Stifles, maar Innocent Blood, omdat ik daardoor zes turn 1 antwoorden heb op creatures. Het is al een traag deck, dus die snelle beesten (waaronder dus Nimble Mongoose, Tarmogoyf en Goblin Lackey) moeten gelijk kapot. Pulse of the Fields heb ik weer side gedaan, omdat deze tegen rood gewoon games wint.

Er waren helaas maar acht andere spelers, niet een al te grote opkomst dus. Ik zag verder niemand met combo spelen, dus de Stifles, Rule of Law en Mana Maze liet ik daarom ook uit mijn sideboard (had ze evt bij me).

Ronde 1 tegen Maarten met The Rock

Hij had een vrij standaard build van The Rock met Pernicious Deeds, Troll Ascetics, Spiritmonger en de usual discardsh*t.

Hij begint met een Duress en haalt mijn Crucible of Worlds weg. Aan het einde van zijn beurt Enlightened Tutor ik naar Standstill om deze de volgende beurt te casten. Ik mag nog een Mishra’s Factory spelen en dan breekt hij de Standstill met een Duress. Ik trek goed, maar uit een Fact or Fiction, Standstill en Innocent Blood kiest hij de Fact or Fiction (goede keuze lijkt me). Ik speel nog een Standstill. Hij breekt met Sakura-Tribe Elder. Dan speelt hij Cabal Therapy op Innocent Blood (ik krijg nu threshold). Ik begin te beuken met de Nantuko Monastery en een Mishra’s Factory. Gaat goed, tot hij een Spiritmonger cast. Vloek. Hij had de beurt ervoor al slim met een geflashbackte Cabal Therapy mijn Force of Will weg gehaald. Een beurt later komt er ook nog een Troll Ascetic bij en het komt er erg benauwd voor me uit te zien. Een Engineered Explosives op 1 vernietigd zijn Birds of Paradise. We hebben iets later beiden een Pernicious Deed liggen, maar ja, zijn beesten hebben regenerate. Ik rek het wat door 3x achtereens een Pernicious Deed voor 5 af te laten gaan, waardoor zijn beesten ff niet aan kunnen vallen, maar ik kan het niet meer winnen.

Sideboard: -2 Pernicious Deed, + 1 Compost, +1 Planar Void

Hij begint met een Birds of Paradise en omdat ik mocht beginnen, volgt er daarna een Standstill. Hij breekt met Hymn to Tourach. Ik had acht kaarten in hand, waaronder Force of Will en Planar Void. Deze wilde ik houden, maar aangezien de kans dat (vooral) Planar Void gehit zou worden, was niet bijzonder groot. Hij resolved dus en uiteraard discard ik at random de FoW en Planar Void. Vervelend. Dan maar weer een Standstill casten. Hij breekt weer met Hymn to Tourach. Dan speel ik end of turn Fact or Fiction en een beurt later een Humility. Zijn Pernicious Deed vangt een Force of Will. Iets later cast ik nog Vedalken Shackles. Mijn Crucible of Worlds vangt een Putrefy (net als een Mishra’s Factory die aan viel). Maar zijn 1/1’s (door Humility) kunnen weinig meer bewerkstelligen tegen mijn twee Mishra’s Factories en Nantuko Monastery.

Ik side een Seal of Cleansing in voor een Innocent Blood, omdat ik hem er Chains of Mephistopheles in zag boarden. Dit potje ging erg goed voor mij. Ik kan beurt twee Standstill casten. Zijn Pernicious Deed vangt een Force of Will. Ik cast weer Standstill. Hij speelt nog wel een Troll Ascetic, maar deze wordt lam gelegd door een Humility. Zijn tweede Pernicious Deed vangt weer een Force of Will en zijn derde (een beurt later) een Counterspell. Hij komt niet meer van de Humility af en ik begin met de Nantuko Monastery en een met Vedalken Shackles overgenomen beestje te beuken. Dan echter is de tijd op en mag ik nog maar twee maal aanvallen, waardoor ik de 17 levenspunten niet lager kan brengen dan (incl. topdeck van Nantuko Monastery) 3. Hij kan ook niet meer winnen, dus we geloven het wel. Jammer, want met nog 5 minuten extra had ik het waarschijnlijk wel gewonnen denk ik.

0 – 1 – 0 (1 punt)

Ronde twee tegen Jasper met Aggro Loam (Seismic Assault e.d.)

Ik moet mulliganen naar zes. Hij begint met een Wild Mongrel, welke gedood wordt door een Innocent Blood. Hij cast Tarmogoyf en een Life from the Loam. Doordat hij in de eerste beurt al een Forgotten Cave heeft gecycled, heeft hij nu een prima draw engine. Hij dredged en er komen nog drie landen extra bij. Mijn Engineered Explosives op twee molt nog even een Tarmogoyf, maar eigenlijk is het al gebeurd. Ik bied nog een beetje weerstand, tot ook ik in begon te zien hoe kansloos eigenlijk.

Sideboard: -3 Force of Will, -1 Pernicious Deed, +1 Planar Void, +1 Innocent Blood, +1 Tormod’s Crypt, +1 Pulse of the Fields.

Dit potje ging ruk. Ik moet mulliganen naar vijf en hij begint met een monsterhand. Ik begin met een Mishra’s Factory. Zijn beurt 1 bestond uit een fetch naar Taiga, Mox Diamond (gooit Wasteland weg) en Life from the Loam. Zijn Wasteland-lock is eigenlijk al genoeg om te winnen. Ik stuiptrek nog een Enlightened Tutor naar Planar Void, cast deze en sterf de volgende beurt.

0 – 1 – 1 (1 punt)
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 9 september   zo sep 09 2007, 17:37

Ronde drie een bye

Bagger..

1 – 1 – 1 (4 punten)

Ronde vier tegen Andre met RG Beats

Ik wist dat Andre met het deck van Niels speelde. Hier heb ik op vorige toernooien al twee keer tegen gespeeld.

Ik begin wederom met zes. Vandaag was weer eens een mulligandag zal ik maar zeggen. Beurt 1 cast ik een Mishra’s Factory, zodat ik beurt 2 al een beestje zou kunnen blokken met een 3/3. Hij begint met Mogg Fanatic, dus dat kon erger. Hij valt vervolgens met de Fanatic aan en ik denk erg lang na om hem te blokken met mijn 2/2 Factory. Ik was namelijk erg bang voor een Lighting Bolt en het landje missen zag ik niet zo zitten. Had namelijk nog een land in mijn hand (fetch) en Crucible of Worlds die ik graag wilde spelen volgende beurt. Ik besluit toch te blokken en Andre baalt, want hij maakte een of andere denkfout, waardoor zijn Fanatic simpelweg stierf. Geen Lighting Bolt op mijn landje dus. Hij speelt een 3/4 Tarmogoyf, ik een Crucible of Worlds. Een beurt later van de Tarmogoyf uiteraard een Swords to Plowshares. Op een gegeven moment cast hij twee Grim Lavamancers, waardoor er drie beesten op tafel liggen. Tijd dus voor een Pernicious Deed van twee. Hij komt terug met een Skyshroud Elite + Rancor. Ik heb echter twee Nantuko Monasteries liggen die bleven aanvallen. Hij pakte geen Price of Progress en dus won ik door met de landjes te beuken.

Sideboard: -4 Force of Will, -1 Standstill, +3 Pulse of the Fields (wint games tegen rood), +1 Innocent Blood (tegen goedkope creatures), +1 Circle of Protection: Red (tegen Price of Progress een must).

Op zich kon ik het wel winnen, alleen zou een Price of Progress mij simpelweg minstens tien damage doen, dus ik moest hier altijd rekening mee houden. Hij speelde er helaas vier van.

Ik moet helaas weer mulliganen naar zes. Hij start met een Mogg Fanatic en Tarmogoyf. De Lhurgoyf wordt uiteraard gecountered. Ik speel een Crucible of Worlds en even later een Innocent Blood. Hij cast Pithing Needle op Pernicious Deed, waar ik eigenlijk geen last van had. Hij speelt een Skyshroud Elite (StP) en een Tarmogoyf. Op dat moment heeft hij een Skyshroud Elite, hardcasted Simian Spirit Guide en Tarmogoyf liggen. Daarom Enlightened Tutor ik naar een Vedalken Shackles. Ik cast deze en gebruik zijn eigen beesten om de Tarmogoyf te blokken. Ik kom op 13 te staan. Zijn Price of Progress kon ik niet counteren en doet me 10 damage. Dit wordt gevolgd met het saccen van twee mountains voor een Fireblast, zucht.

Ronde drie start hij met een Kird Ape. Een tweede weet ik te counteren. Er komt weer een Crucible of Worlds en hij Pithing Needled weer op Pernicious Deed. Met behulp van Enlightened Tutor vind ik een Engineered Explosives welke ik op 1 laat af gaan, zodat er een Mogg Fanatic, Kird Ape en Pithing Needle kapot gaan. Hij hardcast weer een Simian Spirit Guide en zo’n 3/3 Scab-Clan Mauler. Die vangt een Swords to Plowshares. Omdat de 2/2 mij dreigt dood te schoppen, laat ik een Pernicious Deed af gaan op drie, waardoor ook mijn Crucible stuk gaat. Ik sta op 11 en heb twee Pulse of the Fields in mijn hand. Deze speel ik end of turn en weet terug te komen tot 19. De laatste keer Lighting Boltte hij zichzelf nog, zodat de Pulse of the Fields niet terug ging naar mijn hand. Echter, ik had er nog een op hand, haha. Ik speel nog een Standstill en even later een Circle of Protection: Red. Ik hou ten alle tijden genoeg mana over om twee Price of Progress te kunnen counteren en maak het met de Nantuko Monasteries af.

2 – 1 – 1 (7 punten)

Ronde vijf tegen Bastiaan met UGR Thresh

Bastiaan heeft het vorige toernooi gewonnen. Toen verloor ik nog van hem, maar dat kwam 100% door brak spel. In principe heb ik een erg goede matchup.

Ik heb geluk, want hij speelt beurt 1 en 2 geen beesten. Dit geeft me tijd genoeg om op te bouwen. Ik houd rekening met Dazes en hou dus altijd een mana over. Beurt vier komt er een Vedalken Shackles, welke en Force of Will vangt. Deze counter ik echter met een Force of Will en die Force of Willt hij weer. Ergo, mijn Shackles werd gecountered. We sukkelen wat aan met fetch, Brainstorm, Serum Visions en Portent. Dan cast ik Crucible of Worlds en hij een Vedalken Shackles. Ik besluit met een Pernicious Deed de boel op te ruimen. Deze wordt gelijk gevolgd met een Standstill. Hij breekt met Portent en lijkt wanhopig op zoek naar creatures. Zijn Nimble Mongoose vangt vervolgens een twee Innocent Bloods (de eerste werd gecountered). Ik cast wederom Standstill en begin aan te vallen met een Nantuko Monastery en twee Mishra’s Factory. De Monastery vangt twee Lighting Bolts, waardoor ik weer drie kaarten mag rapen. Zijn Tarmogoyf vangt een beurt later een Swords to Plowshares en ik maak het eenvoudig af.

Sideboard: -3 Force of Will, +1 Planar Void, +1 Tormod’s Crypt, +1 Innocent Blood.

Ben ik de enige die Force of Will er uit haalt? Het leek me in ieder geval wel handig, omdat ik liever kaarten heb die zijn dingen stuk maken, zoals de Innocent Blood dan een counterspell die twee kaarten kost.

Beurt 1 en 2 cast hij wederom geen creature. Ik maak vervolgens een speelfout. Ik Enlightened Tutor naar een Planar Void (hij heeft drie kaarten in de graveyard en zal dan dus nooit Threshold gaan halen) en fetch daarbij naar een Savannah in plaats van Tropical Island. Dit is enorm stom, want ik had een Tundra en Underground Sea liggen. Ik cast dus de Planar Void welke een Counterspell vangt. Ik heb er zelf ook eentje in mijn hand, maar kan deze door de Savannah niet spelen. STOM! De opgezochte Planar Void belandt dus in mijn grafbak. Dan maar een Standstill casten, maar deze vangt een Red Elemental Blast. Er komen twee Mishra’s Factory bij en ik cast end of turn een Fact or Fiction. Hij countert en ik Force of Will. De Mishra’s Factory maakt hij stuk met een Ancient Grudge. Ik vergeet de beurt er op dat deze kaart flashback heeft en mijn tweede Factory gaat dus ook stuk. DOH! Ik Enlightened Tutor naar een Crucible of Worlds. De beurt daarop cast hij zijn tweede Ancient Grudge (zucht, maar ik probeer de flashback te herinneren). Er komt een Nimble Mongoose, maar ook een Pernicious Deed voor 2 gevolgd door een Standstill. We sukkelen wat aan, wat in mijn voordeel is. Hij moet immers wat beesten pakken om mij te kunnen afmaken en mijn landjes kunnen later nog wel komen. Ik speel Vedalken Shackles en vergeet wederom (zucht..) de flashback van de Ancient Grudge. De Shackles gaan dus gelijk weer stuk. Langzamerhand beuken mijn landjes hem stuk. Een Krosan Grip op Humility kan niet voorkomen dat Nantuko Monastery hem hard beukt.

3 – 1 – 1 (10 punten).

Ik ben uiteindelijk tweede geworden, na Jasper, en win vier boosters waarin werkelijk niets zit. Het beste was een foil Kavu Predator, woehoee. Wel was het een gezellige middag en heb ik leuke, spannende potjes gespeeld. Met een tevreden gevoel naar huis dus.
Terug naar boven Go down

Legacy toernooi in Groningen 9 september
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: