MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   za mei 25 2013, 14:49

Dat was vroeger zo, volgens mij is het sinds kort zo dat bij elke nieuwe set release er een banned/restricted list update is. Dus de eerst volgende is dan m14, dus idd ergens in juli.

edit: Maar de nieuwe regels gaan ook pas vanaf m14 en het lijkt me niet dat ze al gaan bannen voordat ze de uitwerking van de nieuwe regels hebben gezien, dus denk dat het een veilige aanname is dat je ze tot Theros wel kunt spelen (en persoonlijk denk ik ook wel daarna, maar mijn track record met bans voorspelen is niet zo heel best dus..)
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   za mei 25 2013, 21:54

Mox Opal gaat toch niet super veel beter worden? Extra kopiën worden nu Lotus Petals die je direct moet gebruiken. Niet dat ik Lotus Petals een slechte kaart wil noemen overigens, maar die kaart is alleen in Vintage restricted, verder nergens gebanned.

De echte (potentiële) problemen verwacht ik met legendary permanenten die een sloot mana kunnen maken, zoals de reeds genoemde Gaea's Cradle.

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   za mei 25 2013, 22:55

Ja, maar ook dan is het nog twijfelachtig in het geval van landjes, aangezien je dat ook maar 1x per beurt kan doen. Ik zou me geen zorgen maken over Mox Opal en Affinity (in Modern zeker): het enige wat er gebeurt is dat het deck ietsjes consistenter wordt omdat je lategame moxes nog lotus petals worden. Prima, maar lang niet in de buurt van broken. Kaarten als Liliana en Jace zijn een stuk naarder omdat ze nog meer resilient worden en je dus ook nuts kan gaan met meerdere Jace abilities in dezelfde beurt. Dat is veel enger.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   za mei 25 2013, 23:03

@afterparty05 schreef:
Ja, maar ook dan is het nog twijfelachtig in het geval van landjes, aangezien je dat ook maar 1x per beurt kan doen. Ik zou me geen zorgen maken over Mox Opal en Affinity (in Modern zeker): het enige wat er gebeurt is dat het deck ietsjes consistenter wordt omdat je lategame moxes nog lotus petals worden. Prima, maar lang niet in de buurt van broken. Kaarten als Liliana en Jace zijn een stuk naarder omdat ze nog meer resilient worden en je dus ook nuts kan gaan met meerdere Jace abilities in dezelfde beurt. Dat is veel enger.
Maar voor nare planeerwater geldt nu niet meer dat de beste manier om ze te verslaan is om ze te legend rulen (je weet wel, 7jaces.dec). Dat zorgt er in elk geval voor dat je weer kaarten kunt gaan spelen die het best in je strategie passen (en ja, dat kan nog steeds jace zijn, die is nou eenmaal bonkers).

Judge
Judge

Aantal berichten : 2120
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   zo mei 26 2013, 22:46

Eens met Hennink. Ik denk dat het beter voor het spel is dat mensen 15x Jace spelen omdat hij moeilijk overpowered is, dan dat ze 15x Jace spelen om andere Jaces te slopen. Als aanvallen met beesten niet je stijl is, zijn er een heleboel andere manieren om van Planeswalkers af te komen dan met de Legend rule: manieren die qua flavor kloppen en ook gewoon leuker zijn om te spelen.

Wel jammer dat je nog steeds maar een copy van een Legend kan hebben. Dat voorbeeld met Progenitor Mimic is typisch iets waarmee je—in ieder geval flavorwise—iedere beurt een Ruric Thar wil hebben.

(Nooit gedacht dat ik ooit regels zou beoordelen op basis van flavor.)
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3532
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 11:52

Dark depths + thespian stage moet ook gaan werken Smile Combo!
Terug naar boven Go down
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 12
Registration date : 10-02-13

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 11:56

Dark depths + vampire hexmage, net zo makkelijk toch?

Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 954
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 11:58

Behalve dat Hexmage BB kost en counterable is.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 13:16

Stifle baby! Sac dat landje maar dan stifle ik de trigger wel Very Happy
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 13:21

Dat werkt niet. Gaat ie nog een keer af.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 13:35

Citaat :
7/15/2006: Dark Depths's last ability is a state trigger. It will not trigger again while the ability is on the stack, but if the ability is countered and Dark Depths is still on the battlefield with no ice counters on it, it will trigger again immediately.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 13:35

Je hebt gelijk, ik bedoelde de trigger als de laatste counter removed wordt. Dacht dat ie dan automatisch gesact werd. Nu ligt ie gewoon counterloos te wezen en doet ie nooit meer iets.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 13:45

@afterparty05 schreef:
Je hebt gelijk, ik bedoelde de trigger als de laatste counter removed wordt. Dacht dat ie dan automatisch gesact werd. Nu ligt ie gewoon counterloos te wezen en doet ie nooit meer iets.

...uhm, juist niet? als er geen counters op liggen, en er ligt geen trigger op de stack, triggert ie gewoon opnieuw... tis een state based trigger, geen "when you remove the last", maar een "if there are none"

ik zie ff niet hoe je dark depths kunt stoppen met stifle door zijn wonky wording. In response op de trigger wasten zou moeten werken door de "if you do"clausule...
Als je de trigger stifled sac je ook niet, want dat is onderdeel van resolven, geen cost, en aangezien het poepen van de dikzak ook onderdeel is van resolven stifle je de hele hap, of helemaal niets. (...toch? comrades regelkenners?)

Ik zou cthulu marit lage gewoon submergen...

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:04

Nee nee, jullie hebben gelijk. Lennart heeft het ooit uitgelegd maar ik heb het verkeerd begrepen (of het klopte gewoon niet Very Happy). Op de GP heb ik gewoon de sac-ability van de hexmage gestifled, dat werkt sowieso. Submerge is ook een mooie Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:36

@afterparty05 schreef:
Nee nee, jullie hebben gelijk. Lennart heeft het ooit uitgelegd maar ik heb het verkeerd begrepen (of het klopte gewoon niet Very Happy). Op de GP heb ik gewoon de sac-ability van de hexmage gestifled, dat werkt sowieso. Submerge is ook een mooie Very Happy

Submerge? Die kost dan toch 5 mana?
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:38

het grote "ik-speel-thespian-stage-en-vesuva-en-dark-depths.deck"is vast wel groen voor dingen als crop rotation of dergelijke effecten.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:39

André Pannekoek schreef:
@afterparty05 schreef:

Submerge? Die kost dan toch 5 mana?

Force of Will toch ook? Very Happy Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:45

@Shard schreef:
het grote "ik-speel-thespian-stage-en-vesuva-en-dark-depths.deck"is vast wel groen voor dingen als crop rotation of dergelijke effecten.
Life From the Loam...

Intuition voor Thespian Stage, Dark Depths en Life From the Loam...
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:48

(en vesuva werkt niet)
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   wo mei 29 2013, 14:56

@Rob schreef:
(en vesuva werkt niet)

oja, etb trigger

BerichtOnderwerp: Re: regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden   

Terug naar boven Go down

regels legendary permanents, planeswalkers en sideboarden
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Multiplayer regels
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Innistrad draft rules
» Wat is Commander?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: