MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Mono Green Peasant (geen elfjes)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
mechanicalpanda
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 57
Leeftijd : 28
Registration date : 21-05-11

BerichtOnderwerp: Mono Green Peasant (geen elfjes)   vr mei 17 2013, 11:14

Hey,

Ik had een idee voor een Peasant mono green deck. Het idee draait om het verzamelen van forests om beesten sterker te maken met Blanchwood Armor en Timbermaw Larva zelf die +1/+1 krijgt voor elke forest als hij aanvalt.

Ik weet niet of dit idee al bestond, maar het leek mij wel een leuk ideetje. Ik vraag me alleen af hoe ik dit nog zo budget mogelijk kan verbeteren en vraag ik om wat tips.

Hier de link:

http://www.mtgdeckbuilder.net/Decks/ViewDeck/636974

Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 35
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Mono Green Peasant (geen elfjes)   vr mei 17 2013, 11:28

Ik heb niet echt verstand van peasant maar ik zal toch proberen wat tips te geven.

20 land is volgens mij wel wat weinig, helemaal als je een deck speelt wat veel land wil zoeken en nodig heeft om je creatures te boosten, ik zou denk ik wel minimaal 24 land spelen.
Skyshroud Claim is een erg goede kaart om forest's te zoeken (ik heb geen idee of die te langzaam is voor peasant) maar hij zoekt 2 forest's eb ze komen niet tapped into play.
Persoonlijk zou ik Arbor elf of Llanowar elves spelen boven Skyshroud Ranger, de ranger doet alleen maar iets als je een landje in je hand hebt, de andere 2 werken altijd Smile.

Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Mono Green Peasant (geen elfjes)   vr mei 17 2013, 11:54

Skyshroud Ranger legt wel een extra land in het spel en dat is wat je wilt. Aangezien je altijd wel land trekt. Verder vind ik de tip wel handig met Skyshroud Claim en misschien om naar 24 land te gaan Smile

Pro Player

Aantal berichten : 1738
Leeftijd : 32
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Mono Green Peasant (geen elfjes)   vr mei 17 2013, 11:59

20 land moet wel kunnen hoewel ik er misschien 1 extra zou spelen, maar ik zou wel van de skyshroud rangers llanowar elves oid maken.

Het concept van een hexproof beest met blanchwood armor is sterk, maar ik zou niet veel extra moeite doen om forests te zoeken.

Groen kan sterk zijn in bepaalde situaties, maar dan voornamelijk door heel dikke mannen op te gooien voor weinig mana.

In mijn ogen bestaan er 3 soorten aggressieve groene decks: Versnellen naar dikzakken, stompy (1 mana kostende mannen met een klein nadeel om veel power te krijgen zoals rogue elephant, scythe tiger ed), of hexproof met auras.

Maar ik kan je wel een precieze lijst geven, maar ik denk dat het leuker is als je zelf experimenteert. Dit houdt natuurlijk niet in dat ik niet open sta voor vragen. Smile

Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
mechanicalpanda
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Mono Green Peasant (geen elfjes)   vr mei 17 2013, 12:56

Ik heb het een beetje aangepast. Ik blijf nog wel voorlopig bij Skyshroud ranger omdat het gewoon in het begin lekker is nadat ik het playtest op deck builder zelf. Alleen nog ff in de praktijk zien te fixen Smile

BerichtOnderwerp: Re: Mono Green Peasant (geen elfjes)   

Terug naar boven Ga naar beneden

Mono Green Peasant (geen elfjes)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: