MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Bannedlist Modern en Vintage update

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:06 pm

Second Sunrise is banned from Modern.
Regrowth is unbanned from Vintage...

source: http://wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/244b2

Laatst aangepast door Jasper op zo apr 21, 2013 8:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:06 pm

Geen eieren!!! yeeuuh..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:08 pm

Ook EDH is geupdate Smile

Trade Secrets -> Gebanned
Staff of Domination -> Unbanned.

Ben benieuwd wanneer Robert de G. de staff breekt in zijn Azusa deck :-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:09 pm

Jasper schreef:

source: http://www.wizards.com/Magic/Magazin.../feature/244b2

Link is dood. Sad
Terug naar boven Go down
Sebas
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 205
Leeftijd : 29
Registration date : 02-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:13 pm

.DeuceDeuce schreef:
Jasper schreef:

source: http://www.wizards.com/Magic/Magazin.../feature/244b2

Link is dood. Sad

http://wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/244b2

Zo dan ;p

En tevens, jeeeeuj geen Eggs meer! Very Happy
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:30 pm

Dit is echt retarded. Elk deck dat ik oppak bannen ze dood 2 maand later. Ik snap het wel hoor dat ze eggs bannen omdat het gewoon veel tijd in beslag neemt enzo, maar voor mij is het wel extreem kut dat ik nu weer geld moet gaan uitgeven aan een nieuw deck.
En het is stom dat dit een publiek forum is, want ik had graag wat grovere woorden gebruikt.

Ow en waarom bannen ze Trade Secrets? Als je tegen een beetje intelligente speler speelt is die kaart nooit goed. Speel je hem op een outtapte speler, dan zal die het proces nooit herhalen. Een speler (zeker een blauwe speler) die nog mana over heeft pakt gewoon zn deck op, countert/sloopt wat de caster van Trade Secrets die beurt nog gaat doen en wint dan in zn eigen beurt.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 560
Leeftijd : 27
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:54 pm

Moet zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind om Second Sunrise te bannen. Naar mijn idee ( en ik kan het fout hebben, hoor) hadden ze dan beter Conjurer's Bauble kunnen bannen. Het deck functioneert geloof ik niet niet zonder die kaart en nu heeft het deck nog steeds Faith's Reward, al is het deck nu wel veel minder goed en consistent met maar 4 Sunrise effecten.

Al met al zat die ban er wel aan te komen, beetje jammer imo want het deck was awesome, maar volgens mij was ik zo'n beetje de enige die dat vond Razz

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   zo apr 21, 2013 8:57 pm

DeJong schreef:
Ow en waarom bannen ze Trade Secrets? Als je tegen een beetje intelligente speler speelt is die kaart nooit goed. Speel je hem op een outtapte speler, dan zal die het proces nooit herhalen. Een speler (zeker een blauwe speler) die nog mana over heeft pakt gewoon zn deck op, countert/sloopt wat de caster van Trade Secrets die beurt nog gaat doen en wint dan in zn eigen beurt.
Een 4-player game kan in een 2-player game veranderen door die kaart. Oh we pakken beide wel 40+ en hoppa, de rest doet niet meer mee Smile

Vind ik wel logisch.
Ben wel huiverig voor de unban van Staff of Domination, die kaart is veel te makkelijk te breken.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 8:39 am

Eggs is dood, maar of het nodig was? Met wat wel-geplaatste exterpites of surgical extractions kon je hier toch wel tegen winnen? Volgens mij is het eerder gebanned omdat het "niet in de geest van magic was" dan om een andere reden. Overigens: Deathrite Shaman nog steeds legal, koop nu uw playset voor ie boven de 25 per stuk komt!! Very Happy
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 8:57 am

Als je nou gewoon de uitleg leest, dan hoef je ook niet wilde uitingen te doen over waarom het deck gebanned is.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 9:05 am

Ah, er was ook een niet-dode link. Inhoudelijk: slap om een kaart om deze reden te bannen, logistiek voor het spelletje is niet great.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2495
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 9:19 am

Deze jongen gaat mooi living end spelen in Antwerpen, dit was het enige deck waar je echt kansloos tegen bent en dat is nu weg!

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Sebas
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 9:32 am

lennartL schreef:
Deze jongen gaat mooi living end spelen in Antwerpen, dit was het enige deck waar je echt kansloos tegen bent en dat is nu weg!

cheers Same here!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 9:01 pm

lennartL schreef:

Wanneer is er een gp in Antwerpen?
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1858
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 9:18 pm

Als ik het goed heb in oktober.
Terug naar boven Go down
Sebas
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist Modern en Vintage update   di apr 23, 2013 11:28 pm

26/27 oktober als ik me niet vergis Smile
Terug naar boven Go down

Bannedlist Modern en Vintage update
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Modern per Pro Tour Philadelphia een echt formaat
» Modern toernooi emmen
» [Modern] UWR Midrange
» [Modern] Grixis - Zac Hill on SCG
» [Modern] BW smallpox

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: