MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2064
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: [Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg   ma apr 15, 2013 7:54 am

Na enkele maanden van tweaken van mijn merfolklist, kwam de GP er eindelijk aan! Tot kort voor tijd had ik er vrij veel vertrouwen in, tot ik steeds meer midrange decks tegenkwam. Tegen Esper heb ik nog wel game, maar Jund, shardless BUG en junk zijn erg lastig. Dat zijn dan ook matches die ik op de gpt’s vrijdag verloor. 2-2, niet een heel goed begin van het weekend.

Voor de GP speel ik uiteindelijk nog 2 dismember op sideboard, zodat ik wat tempo kan maken tegen de midrange decks. Dit is de lijst waar ik mee eindig:

11 island
4 mutavault
3 cavern of souls
3 chrome mox
4 chalice of the void
1 umezawa’s jitte
3 ancestral visions
4 force of will
4 lord of atlantis
4 master of the pearl trident
4 coralhelm commander
4 merrow reejery
4 silvergill adept
2 Merfolk Sovereign
3 phantasmal image
2 vendillion clique

SB:
2 submerge
1 echoing truth
2 dismember
1 blue elemental blast
1 hydroblast
2 flusterstorm
3 tormod’s crypt
2 surgical extraction
1 umezawa’s jitte

De 1-off jitte in het mainboard voelde beter aan dan de 1-off dismember die ik overhield na een extra ancestral visions te spelen. Deze kan ik namelijk opzoeken via een gekopieerde stoneforge mystic. Verder is 5 graveyardhate misschien teveel, maar ik ben altijd wat bang voor graveyard decks. Lennart opperde na de GP een SB van -2 extractions +1 submerge +1 flusterstorm, wat ook goed klinkt. De rest van de lijst bevalt me uitstekend.

Op naar de GP. Van te voren heeft Jasper het goede idee om een pool te maken: wie haalt hoeveel punten? Enkelen zetten mij op dag2 en daar ga ik zeker mijn best voor doen! Dat geeft me ook een goed gevoel dat ik het kan! Ronde 1 heb ik een bye, dus meteen naar ronde 2.

Ronde 2: Gabriel met ANT
G1 houd ik in the dark een hand met FoW en wat druk. Mijn tegenstander gaat echter t2 duress, t3 combo. Gelukkig duurt g2 net zo lang: chalice op 1 op t1. Gabriel kijkt mij aan en pakt zijn SB: “no, I didn’t board them in, let’s go to g3.” G3 heb ik weer een hand met chalice op 1, maar geen acceleratie, maar wel een FoW erbij. Mijn tegenstander kan niet afgaan en heeft geen discard voor t2. Ik lock hem uit de game over enkele beurten met chalice op 1 en, iets te cute, chalice op 2.

2-0
Free wins: 1

Ronde 3: Fabrice met Sneaky show.
Dit keer ga ik t1 ancestral visions en t2 chalice op 1. Daarna speel ik silvergill adept into merrow reejerey, schop met de adept voor 3. Ik verwacht al tegen sneaky show te zitten op dit moment, maar besluit mijn clique te bewaren, om zo extra druk te zetten met de reejerey. Mijn tegenstander gaat echter wel show and tell: emrakul. Ik krijg een gratis clique en zie dat zijn hand mono-1cmc is. Ik speel een lord, tap zijn emrakul en schop. Mijn tegenstander valt aan, ik sacrifice 4landjes, 1chalice (op 0) en de clique. Daarna schop ik hem dood.
Game2 mulligan ik naar 4 en Fabrice naar 5. Ik verwacht dit nooit te kunnen winnen. Mijn tegenstander heeft een goede hand voor 5, hij gaat namelijk in 3 beurten: sneak attack, through the breach en show and tell. Ik force de sneak attack en surgical deze, flusterstorm de through the breach en kan genoeg druk neer leggen dat de show and tell te laat komt. Mijn tegenstander gaat naar 3, terug naar 10 en is daarna dood.

3-0

Ronde 4: Pierrick met Junk.
Nou, de eerste slechte match-up. G1 is vrij complex, maar ik grind me met clique en chalice door zijn removal heen: doe je lili maar weg, abrupt decay op chalice en plow op de clique. Dan is de weg vrij voor mijn silvergill adept met jitte. Ik mis echter het 4e landje voor jitte equip. Mijn tegenstander pakt nu 2keer op rij een knight of the reliquary en ik kan niet aanvallen met de adept.
Game2 mull ik weer naar 4 en heb geen kans.

3-1

Ronde 5: Gregory met TES.
G1 heb ik on the play een chalice op t1, met een goede klok erna. Als mijn tegenstander in mijn endstep van t3 brainstorm en dark ritual gaat weten we beide hoe laat het is.
G2 maak ik de eerste fout, die ik zelf doorheb. Dit kwam doordat hij me niet t1 liet discarden en ik daarom een t2 chalice voelde aankomen. Deze werd echter op zijn t2 gediscard. Nu speel ik een mutavault t1 en kan hierdoor geen lord spelen. Mijn tegenstander gaat t3 af voor 12 goblin tokens, moet genoeg zijn op een leeg bord toch? T3 ga ik merfolk sovereign, block 1 goblin, ga naar 9. T4 lord of atlantis en phantasmal image, block er 3, ga naar 1. T5 merrow reejerey, activeer mutavault en schop voor 21.

4-1
Free wins: 2
Na ronde 4 had ik wel een slecht gevoel, maar nu gaat het weer lekker!

Ronde 6: Oliver met RUG.
We racen elkaar g1, omdat Oliver delver en nimble mongooses en later nog een delver heeft en ik wat lords en een jitte. De mongooses kunnen al snel 3/3 worden, maar alleen als hij al zijn landjes opoffert: 2wasteland en 1tropical. Dit zien we beide en ik val daarom steeds aan met slechts 1lord. Nu komt de kritieke beurt: mijn plan is equip jitte en val aan met alleen de reejerey, die de jitte draagt. Ik topdeck een 2e reejerey en reken even wat er gebeurt als ik die speel en met alles aanval. Ik kom tot de conclusie dat het eerste plan beter is, dus ik equip en val aan met alles…. Ja, daar ging iets mis. Nu ga ik dood op de backswing.
G2 heb ik een nutshand: t1 lord, t2 reejerey en t3 scoopt mijn tegenstander.
G3 is een hele rare pot. Mijn tegenstander heeft 3goyfs, maar kan niet aanvalleen door een backswing. Ik trick hem met een reejerey, zodat hij zijn daze niet uitspeelt. Ik cast een lord en terwijl ik zeg untap this island, zegt mijn opponent meteen daze! Dan hoort hij wat ik zeg en twijfelt. Dus ik maak er gebruik van en press hem om iets wel of niet te casten door te vragen of ik de island mag untappen. Nu laat hij het toe en resolved niet alleen deze lord maar ook de anderen die ik de rest van het potje speel. Op een gegeven moment kan ik silvergill adepts gebruiken om damage door te drukken, of te ruilen met goyfs. Mijn tegenstander scoopt daarna als ik een lord of atlantis uitspeel.

5-1
Free wins: 3

Ronde 7: Jeroen Hillemans met zombie bombardment.
1300 en nog wat spelers en dan dit… Jeroen en ik lopen beide wat bezwaard naar de tafel, omdat er 1moet verliezen. Terwijl de ene Judge ons een deckcheck geeft en de ander op onze spullen let, gaan wij naar het toilet. Op de terugweg spreken we af dat er sowieso iemand wint van ons.
G1 houd ik een hand on the draw met island, mutavault, silvergill adept, lord of atlantis, merrow reejerey, coralhelm commander en een clique. Ik heb 4drawsteps om een island te vinden, of in ieder geval een 3e landje voor de reejerey. Dit gebeurt natuurlijk niet en ik verlies g1.
G2 gaat andersom, ik ga redelijk goed en Jeroen flood vreselijk uit.
G3 besluiten we er wel een pot van te maken. Ik mulligan naar 5, naar een 1lander die beter is dan een hoop mull naar 4s. Ik pak een landje bij op t3 en surgical zijn lingering souls weg. Daarna pak ik lord na lord na lord bij en kan ik Jeroen inhalen in de damagerace.

6-1

Ronde 8: Arnaud met Painter servant/Grindstone combo.
De eerste win-and-in!
Ik mull weer naar 5 en kan hem niet echt pressuren met merfolks. Mijn tegenstander speelt wat painter servants en zet ze op blauw. De enige reden dat ik in de game zit is dat mijn tegenstander een slechte 1land hand heeft gehouden op 7, namelijk ancient tomb als landje. Ik cast op een gegeven moment vendillion clique en zie 3magus of the moon, blood moon en imperial recruiter. Die doen allemaal niks bij deze boardstate. Ik schop hem in 4beurten dood, als hij niet 2 van zijn 3 drawsteps hit. Draw 1: oh grind Stone, draw 2: oh 2e landje…
Game2 heeft mijn opponent een ensnaring bridge precies op tijd en hij verwacht nu dat ik drawing dead ben. Ik heb echter een echoing truth waar ik op kan winnen. Terwijl we beurtenlang durdlen, zit ik even na te denken of ik meer merfolks moet uitspelen, of op hand houden. Hij is bezig met toppen en als ik opkijk, raken zijn kaarten van de top die van zijn hand. Ik vraag: raakten ze elkaar? En dit bevestigt hij. Ik call een Judge en er wordt een gameloss aan hem uitgedeeld.
G3 mull ik nogmaals naar 5, om het spannend te maken. Mijn tegenstander helpt me echter door een kakslechte hand nogmaals te houden. Hij sloopt wel mijn enige landje, maar doet verder niks. Op een gegeven moment pak ik een landje bij. Nu speel ik het landje en daarna de chrome mox die ik op hand heb gehouden, om een red elemental blast te voorkomen. Deze wordt wel gesloopt in reactie op de trigger, maar ik pak een landje bij. Nu kan ik chalice op 1spelen, zodat zijn painter servants zonder de grind Stone verder moeten. Ik sta inmiddels wel op 11. Uiteindelijk stabiliseer ik op 5, al heeft mijn tegenstander een ensnaring bridge liggen. Hij begint zijn imperial recruiters nu te gebruiken om een Jaya ballard, task mage en een manic vandal op te zoeken.De eerste sloop ik en voor de 2e speel ik nog een chalice op 1uit. Ik sta nu wel op 1, maar heb meer merfolks dan hij aan beesten heeft. Mijn tegenstander is uitgespeeld: Er is volgens mij geen enkele kaart meer in zijn deck die nog de pot kan winnen voor hem. Hij beseft dit ook en gaat elke beurt toppen in mijn end step, zijn upkeep en zijn 1st mainphase en neemt hier ruim de tijd voor. Ik vraag hem door te spelen en hij mompelt jaja, maar schiet niet op. Pas als er tijd geroepen wordt, vraagt de judge, die al sinds de gameloss naast ons zit, of hij kan doorspelen… Ik vind geen echoing truth binnen de 5extra beurten en mijn tegenstander scoopt natuurlijk niet. Bij het desiden, vraagt hij me of ik zo magic wil spelen, als in gamelosses aannaaien. Ik vraag hem of hij via slowplaying de betere speler niet laten winnen wel magic vindt en loop weg.

Ik denk dat een fatsoenlijk mens op dit moment zou scoopen, aangezien de kansen op dag2 voor hem niet veranderen met draw en loss en voor mij een draw en win wel een wezenlijk verschil is. Ohwell..

6-1-1

Ronde 9: Carlos met Esper.
De volgende win-and-in. Nu ik echter in het drawbracket zit, ben ik een beetje bang voor een midrangy deck. Dit is inderdaad het geval en hoewel ik een goede hand heb met veel lords, heeft mijn tegenstander echt alle antwoorden. Stoneforge t2 into batterskull met 2plows en snapcaster plow voor mijn lords. Door de 3plows kan ik de batterskull niet racen, waar ik eerst nog wel voor 10schopte zonder moeite.
G2 heeft hij bijna dezelfde hand, maar met een 1-off disenchant voor mijn chalice op 1. Aangezien hij nog geen deckmanipulatie heeft gespeeld, durf ik wel aan te vallen met een jitte-dragende adept. Mijn tegenstander heeft echter de disenchant op hand en sloopt nu zowel mijn chalice, als lord en adept. Dit is wel een blow-out, maar dan pakt hij ook nog een engineered explosives van de top voor mijn tweede poging tot opbouwen.

6-1-2 en dus toch geen dag2. :(Afgezien van ronde 8 was het een heel leuk toernooi en ik ben tevreden met hoe het deck het deed. Zelf maakte ik wel wat fouten op zo'n lange dag, maar ik denk dat ik het over het algemeen goed gespeeld heb en heb de 2matches die ik verloren heb, verloren op de draws.

De lijst die ik een volgende keer zou spelen is:
11 island
4 mutavault
3 cavern of souls
3 chrome mox
4 chalice of the void
1 umezawa’s jitte
3 ancestral visions
4 force of will
4 lord of atlantis
4 master of the pearl trident
4 coralhelm commander
4 merrow reejery
4 silvergill adept
2 Merfolk Sovereign
3 phantasmal image
2 vendillion clique

SB:
3 submerge
1 echoing truth
2 dismember
1 blue elemental blast
1 hydroblast
3 flusterstorm
3 tormod’s crypt
1 umezawa’s jitte

Met misschien een 4e submerge tegen jund/junk. Het mainboard vind ik echter perfect zo!

Lennart en anderen die hebben meegewerkt aan het deck, heel erg bedankt voor het tweaken!
Jasper, top dat je de ruwe versie hebt gevonden en laten zien!
Alle GP-gangers, het was een heel gezellig weekend! Bedankt.

Bonus:
Spoiler:

Laatst aangepast door Desmond op ma apr 15, 2013 9:15 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg   ma apr 15, 2013 8:05 am

Leuk verslag, jammer van de laatste 2 rondes.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg   ma apr 15, 2013 8:12 am

Zoals altijd weer leuk om te lezen. De bonus vind ik ook leuk gevonden.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg   ma apr 15, 2013 8:21 am

Ja, achteraf was het niet zo heel erg sportief om al twee beurten voor het einde te gaan klappen omdat ik al zag dat het over was....

leuk verslag en idd jammer van laatste (vooral die voorlaatste) rondes...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg   

[Tournament Report] Toernooiverslag GP Strasbourg
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: