MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Interactie Sapphire Charm en Batterskull

Ga naar beneden 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7404
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 13:28

Een vraagje voor de echte regelkenners onder ons: ik las iets over sapphire charm als sideboard tech tegen batterskull, omdat als de creature uitphased met sapphire charm de equipment meephased. Omdat de germ token van de batterskull niet bestaat buiten de battlefield en de batterskull geen creature meer heeft om mee in te phasen, blijft deze uitgephased.

Vraag 1: klopt dit?
Vraag 2: heb ik het verkeerd of is dit echt lekker techy tegen batterskull voor het sideboard van delver? Er valt nl erg lastig omheen te spelen volgens mij (maar daar kan Gijs ook wel wat over zeggen denk ik?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 13:37

Phase regels:
702.24f When a permanent phases out, any Auras, Equipment, or Fortifications attached to that permanent phase out at the same time. This alternate way of phasing out is known as phasing out “indirectly.” An Aura, Equipment, or Fortification that phased out indirectly won’t phase in by itself, but instead phases in along with the permanent it’s attached to.

Gezien het feit dat een token op zal houden te bestaan zodra hij uit phased, heb je volgens mij je antwoord? Wink
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3650
Leeftijd : 34
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 13:56

fancy hoor.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 14:00

Wat is er mis met Tower of the Magistrate? Mijn favoriete antwoord op een batterskull.
https://magicgroningen.editboard.com
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 14:01

Ik vind ancient grudge nog steeds beter... vooral tegen het discard gedeelte van stoneblade door de flashback.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 14:49

@lennartL schreef:
Ik vind ancient grudge nog steeds beter... vooral tegen het discard gedeelte van stoneblade door de flashback.

Dat is idd een heel goed punt. Maar het leek me dat je deze minder aan ziet komen als stoneblade speler, dus vandaar Very Happy

En Jasper: een landje als sideboard leek me dan ook weer zo wat. Hoewel ie wel heel goed is tegen alle equipment idd, dagdag jitte!
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 15:27

Jasper schreef:
Wat is er mis met Tower of the Magistrate? Mijn favoriete antwoord op een batterskull.

Hij laat delver niet flippen en is gevoelig voor wasteland, die ook in veel stoneblade varianten gespeeld wordt. verder is het idd dikke vette prima.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 17:31

Denk dat het te cute is, het is alleen goed tegen Batterskull niet echt tegen andere equipment. Zou het gewoon bij Grudge houden, die is ook randomly goed tegen MUD en Affinity. Tower is ook prima maar weet niet of die echt lekker in RUG delver is, daarvoor heb ik te weinig ervaring met het deck.
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   vr apr 05 2013, 17:34

Thanks! En denk idd dat de tower niet in delver past maar in veel andere decks idd prima Very Happy
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Interactie Sapphire Charm en Batterskull   

Interactie Sapphire Charm en Batterskull
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: