MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Legacy] RUG of BUG?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7382
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 11:35

Aangezien ik van plan ben een Legacy deck te kopen, wil ik graag advies. Heb het geluk gehad met Lennart's Delver deck te mogen spelen, en dat is echt awesome. De tempo en controle is erg fijn, dus het deck ligt me erg, en het is dan ook mijn eerste gedachte bij een Legacy deck dat leuk is om te spelen.

Echter, de laatste tijd zijn BUG-lijsten ook een stuk meer in trek. Zie bijvoorbeeld de lijst waarmee Gijsbert het afgelopen Legacy toernooi won (zie hier de lijst). Waar ik bang voor ben is dat ik een deck koop en straks BUG eigenlijk een betere versie van RUG is. Wat zijn jullie gedachtes hier over, en hoe vinden jullie de vergelijking RUG vs BUG uitvallen? En als je me kent: welk deck denk je dat me beter ligt? Alvast bedankt voor al jullie moeite!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 12:05

Koop beide.. wat kosten 4 Undergrounds Sea's nou helemaal? Ik denk dat BUG nu iets beter ligt, als ik de resultaten mag geloven. Ondanks dat het een grote investering blijft, houden de duals wel hun waarde.
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 12:10

Jasper schreef:
Koop beide.. wat kosten 4 Undergrounds Sea's nou helemaal?

Ongeveer evenveel als z'n hele modern deck. Wat een luxe als je zo'n opmerking kan maken trouwens. Very Happy
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 12:59

het was redelijk sarcastisch bedoeld hoor.. ik realiseer met goed dat je met 4 U Sea's 400 verder bent
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 13:18

Jasper schreef:
het was redelijk sarcastisch bedoeld hoor.. ik realiseer met goed dat je met 4 U Sea's 400 verder bent

Je combineert sarcasme wel een stukje waarheid (lekker managementtaal weer van mijn kant) dus dat is altijd wat lastig interpreteren. Wink Ik snap dat je je dat realiseert maar laten we wel wezen, als jij het echt nodig zou achten zou je het geld ervoor relatief makkelijk uitgeven.
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1072
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 13:23

Hey Chris,

je geeft zelf het antwoord al. Als je je prettig voelt bij rug moet je voor rug gaan. Ondanks de vele overeenkomsten zijn het twee hele verschillende decks. Bug is meer controle en Rug meer tempo. Misschien ligt Bug nu iets beter, met weinig fow's reactie, meer combo. Meer combo word rug weer beter. Er zijn zoveel goede decks en het formaat zal daardoor steeds een beetje shiften. Speel waar je prettig bij voelt en zoveel te meer je er mee speelt zoveel te beter je word met je deck en met de matchups.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 13:35

Dwarlorf schreef:
Jasper schreef:

Je combineert sarcasme wel een stukje waarheid (lekker managementtaal weer van mijn kant) dus dat is altijd wat lastig interpreteren. Wink Ik snap dat je je dat realiseert maar laten we wel wezen, als jij het echt nodig zou achten zou je het geld ervoor relatief makkelijk uitgeven.

Dat klopt.. ik heb ook een 4e sea gekocht vorige maand maar nog niet mee gespeeld. Je loopt alleen minder risico met Duals, deze gaan ze niet reprinten en er is niets beters en dat gaat er ook niet komen (tenminste niet op korte termijn 1-5 jaar). Andere legacy staples zoals Thoughtseize kunnen gereprint worden en daarmee loop je financieel risico. Uiteraard moet je dat belangrijk vinden, ik wil graag het deck spelen dat mij leuk lijkt en vind het niet erg als mijn kaarten 10 euro minder waard zijn geworden.

Buiten deze discussie om heeft Johnny natuurlijk gelijk. Legacy kent niet 'het beste deck' en daarom kun je prima spelen wat goed bij je past. Zowel Combo, agro, tempo als control hebben wat te bieden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 13:38

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik wou ook nog on topic gaan maar toen zag ik Johnny's reactie liet ik het maar achterwege. Maar bij deze, Chris gewoon spelen wat het beste bij je past.
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 14:25

Bedankt voor de tips, vooral fijn om te lezen dat bug geen nieuwe betere versie van rug is maar een wat ander deck. Danku!!
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1526
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 14:56

@afterparty05 schreef:
Bedankt voor de tips, vooral fijn om te lezen dat bug geen nieuwe betere versie van rug is maar een wat ander deck. Danku!!

Het is een ander deck. Echter: het heeft een vrij goede matchup tegen RUG-delver (abrupt decay vs counterspells, deathrite shaman vs wastelands) en daarom is RUG tegenwoordig minder populair. Zie daarom eigenlijk RUG-delver ook niet als de beste investering.....
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 15:14

Oneens. Als je kijkt naar de laatste top 8's van grote toernooien dan zie ik bij de laatste 4 maar 1 bug lijst. Er is al gereageerd op de populariteit van het bug deck, waardoor de resultaten het deck al lang niet meer het beste maakt.
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 15:20

Over wat voor BUG gaat dit? BUG delver neem ik aan toch? Het BUG deck wat de laatste tijd zo goed doet is BUG met Jace en Creeping Tar Pits.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 15:39

@Sepp schreef:
Over wat voor BUG gaat dit? BUG delver neem ik aan toch? Het BUG deck wat de laatste tijd zo goed doet is BUG met Jace en Creeping Tar Pits.

Idd, het BUG deck waar Gijsbert het afgelopen toernooi mee heeft gewonnen: goyf, deathrite shaman, tombstalker etc.
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 16:08

Hmm dat deck ben ik niet vaak tegengekomen in de uitslagen. Bij BUG denk ik altijd aan Shardless Agent en Baleful Strix.

Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1526
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 16:32

@Meddle schreef:
Oneens. Als je kijkt naar de laatste top 8's van grote toernooien dan zie ik bij de laatste 4 maar 1 bug lijst. Er is al gereageerd op de populariteit van het bug deck, waardoor de resultaten het deck al lang niet meer het beste maakt.

Als je mn post ook leest, zie dat ik niets zeg over hoe goed/dominant BUG is. Ik doe alleen een uitspraak over BUG vs RUG (de matchup) en volgens mij is die nog steeds in het voordeel van BUG.

BUG heeft inderdaad ook zn zwakheden, voornamelijk de combo-matchups geloof ik....
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 16:48

Ik bedoel dan ook, dat doordat bug al minder populair is en door de rise of bug van een tijdje terug, er nu meer combo gespeeld word en rug dus miss wel juist wel een goede keuze is.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2536
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   vr maa 01 2013, 18:01

Volgens mij is legacy een zodanig breed formaat dat meta-gamen eigenlijk onmogelijk is. Er zijn minimaal 15 deck te noemen die allemaal viable zijn, en ik denk dat het belangrijker is dat je een deck speelt waar je veel ervaring mee hebt en waarvan je alle match-ups door en door kent. Ik zal in legacy niet snel een ander deck dan RUG spelen in ieder geval...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] RUG of BUG?   

[Legacy] RUG of BUG?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: