MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze

Ga naar beneden 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7382
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   di feb 19 2013, 13:10

Tijd voor een nieuwe contest!!

In Dragon's Maze zullen alle tien de Guilds hun opwachting maken. Natuurlijk is het awesome om alle guilds door elkaar te draften, maar dan moeten er wel wat synergiŽn inzitten tussen de verschillende guilds en hun keywords. De opdracht luidt dan ook:

Maak een rare en een common in een bepaalde (dezelfde) guild, die goed samenwerken met een andere guild (dit hoeft niet voor beide kaarten dezelfde guild zijn). Dit mag op keywordlevel, flavor, soort decks dat die guild draft of wilt zijn, etc. Ik beoordeel op (in aflopende volgorde):

- Synergie
- Tightness van de kaart (bewoording, duidelijkheid, etc)
- Art/Flavor
- Originaliteit

Een voorbeeld van bovenstaande is bijvoorbeeld een Gruul Common die een Beast token maakt (Selesnya) en een Gruul Rare die beesten met een counter Deathtouch geeft (Rakdos, en wacht ken ik dat niet met trample?). Een veel te makkelijk voorbeeld, maar dan is het wel duidelijker Very Happy

De prijs!

Voor de winnaar ligt een prachtige Domri Rade klaar.

Inzendingen uiterlijk 15 maart gepost zijn, uitslag volgt daarna snel. En over de uitslag wordt wel gediscussieerd, maar niets aangepast.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   di feb 19 2013, 14:09

Nice... op naar de tekentafel!
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do feb 28 2013, 09:46

Als het zo door gaat dan is degene die over twee weken een inzending instuurt automatisch eigenaar van een mooi kaartje. Kom op jongens, work your creativity!!
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do feb 28 2013, 16:02

@afterparty05 schreef:
Als het zo door gaat dan is degene die over twee weken een inzending instuurt automatisch eigenaar van een mooi kaartje. Kom op jongens, work your creativity!!

Ik ben al bezig, alleen het duurt effe...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do feb 28 2013, 21:49

Ik wacht altijd tot het einde, zodat niemand inspiratie opdoet van mijn idee
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   zo maa 10 2013, 23:07

Prima dan zal ik wel de eerste zijn met inzenden.
De contest is erg leuk en waar ik direct aan dacht was keywords/mechanics van verschillende guilds te combineren.

Als eerste een Simic, deze guild combineert goed met wit. Dus heb je twee guild waarmee het goed kan samengaan namelijk Selesnya en Azorius. De rare werkt dus perfect met Selesnya, daarom ook hybride manasymbolen van Selesnya er in.

De common is gebaseerd op Azorius, dus het hybride symbool van Azorius is de cc.

Verder heb ik het subtype Glyph bedacht, wat weer goed met andere glyphs kan samengaan, andere glyphs zoals Rakdos zou bijvoorbeeld schade kunnen doen voor iedere glyph etc.

Genoeg gepraat, mijn inzending:

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 00:03

Moet die laatste niet een "Choose One" kaart zijn?

En ik weet al wat ik met die rare ga doen. EoT turn cackling counterpart op Wayfarer's Temple voor infinite tokens die infinite sterk zijn. Must be nice Razz
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 00:36

Nee die laatste kaart hoeft geen "choose one" te zijn, ik vind het wel cool om een Azorius mechanic te hebben, de hexproof past goed bij simic. Vandaar beide.

En die Biologist werkt inderdaad leuk met die craprare, kan je die ook nog eens gebruiken Razz
Maar dan moet je eerst wel combatdamage doen Smile

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 08:28

Hoezo combat damage? Als het cackling counterpart token in het spel komt triggert Evolve, dan triggert populate, dan triggert evolve (want de temple zal altijd sterker blijven dan de biologist) en we zitten in een mooi cirkeltje. Komt geen combat damage aan te pas.

Bovendien is cackling counterpart lang niet zo'n craprare als je denkt.
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 14:02

@DeJong schreef:
Hoezo combat damage? Als het cackling counterpart token in het spel komt triggert Evolve, dan triggert populate, dan triggert evolve (want de temple zal altijd sterker blijven dan de biologist) en we zitten in een mooi cirkeltje. Komt geen combat damage aan te pas.

?

Ja prima, als craprare bedoelde ik niet de cackling counterparts maar wayfaring temple. En verder moet je toch nog aanvallen, of wil je een Rakdos Charm op jezelf gooien Rolling Eyes
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 14:14

@Onzin schreef:
@DeJong schreef:

?

Ja prima, als craprare bedoelde ik niet de cackling counterparts maar wayfaring temple. En verder moet je toch nog aanvallen, of wil je een Rakdos Charm op jezelf gooien Rolling Eyes

Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 14:18

Ja en zo kunnen we inderdaad op alle slakken zout strooien, ik weet dat er genoeg lompe combo's te bedenken zijn.
Maar anders bedenken jullei gewoon zelf twee kaarten die beter zijn Razz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   ma maa 11 2013, 14:28

Ik bedenk helemaal niks, mijn ideeŽn vallen toch nooit in goede aarde. Daarnaast gun ik jou de winst wel aangezien je uberhaupt de enige bent momenteel.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do maa 14 2013, 21:38

Entry:

Laatst aangepast door Bob op vr maa 15 2013, 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   vr maa 15 2013, 09:27

Nou, de winkansen zijn wel prima zo he?! Ik post maandag de uitslag.
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 349
Leeftijd : 156
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   vr maa 15 2013, 10:11

Inzenden kan vandaag nog. Dus wie weet worden er nog een groot aantal inzendingen geplaatst vandaag.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   vr maa 15 2013, 11:37

@afterparty05 schreef:
Nou, de winkansen zijn wel prima zo he?! Ik post maandag de uitslag.

Problem? Razz
Sylke
GMT Champ 2015

Aantal berichten : 267
Leeftijd : 23
Registration date : 02-12-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   vr maa 15 2013, 19:14

Aangezien de (vroegere) samenwerking tussen de Boros en Izzet al wel vrij duidelijk is uit de flavortext van Sparktrooper en Warmind Infantry leek het me wel leuk om wat Boros kaarten te maken die goed samenwerken met de Izzet qua flavor en gameplay.
Bij deze mijn inzending:

Morphling
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   vr maa 15 2013, 21:44

bij deze mijn inzendingen.
Michel
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Registration date : 21-09-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   za maa 16 2013, 08:20

Hoorde helaas zelf wat laat van de contest en het is me deze twee dagen steeds ontschoten, had anders met veel plezier nog wel twee kaarten gehad Sad
Sylke
GMT Champ 2015

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   za maa 23 2013, 21:00

Ik ben wel benieuwd naar de uitslag.
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   za maa 23 2013, 22:31

Ik ook!! Oh wacht. Ik maak morgenavond ff tijd Smile
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   wo maa 27 2013, 16:01

De jury is nog beraad, de spanning stijgt Rolling Eyes
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   wo maa 27 2013, 18:37

Goed, de uitslag! Helaas weinig deelnemers dus ik zal niet snel weer een nieuwe contest doen, maar de deelnemers die wel deel hebben genomen hartelijk dank voor de leuke inzendingen!

Ik begreep achteraf dat de opdracht wat complex was, en dat dit ook heeft geleid tot inzendingen die niet helemaal volgens de opdracht waren. Derhalve zal ik het criterium "zeer strikte toepassing van de gegeven opdracht" laten varen, en zijn hier gewoon bonuspunten op te verdienen. Enfin, snel door naar de gegadigden!!

Onzin: De vele hybride manasymbolen maken het soms wat lastig om in te schatten hoeveel/welke mana de kaart kost. Wellicht iets om in de gaten te houden voor toekomstige inzendingen, maar niet iets wat voor deze contest tot puntenaftrek leidt Very Happy

De rare is een simpel en tight design, daar hou ik van. Het effect is wel wat prijzig voor 5 (of 6) mana: je ziet dat fathom mage nu al als te duur wordt gezien en die raapt een kaart in plaats van beestjes te poepen. Toch bevalt de art en flavor me goed en vind ik de combinatie flavorwise ook goed te doen: populaten als het beest evolved is een charmante oplossing die goed in elkaar steekt.

De common zit ook leuk in elkaar. Ik vind de effecten wat random bij elkaar gekozen, zeker omdat ze niet modaal zijn zoals de charms maar allemaal door elkaar afgaan. Dat maakt dat het flavorwise moeilijk bij elkaar te passen is. De verschillende effecten zijn ook vrij sterk: bij een tweede Glyph heb je een instant-speed Divination met een Mizzium Skin en een Inaction Injunction. Je had hier misschien kunnen kiezen voor het laten vallen van de Glyph type en gewoon een combinatie van bovengenoemde kaarten kunnen doen. Door de manacost te varieren had je dan een duidelijkere guild-identity kunnen toepassen. De kaart is in de huidige wijze in ieder geval niet erg overzichtelijk.

Kortom, een goede kanshebber voor de hoofdprijs maar wel met wat schoonheidsfoutjes en wat onoverzichtelijkheden.

Bob: Hier heb je niet gekozen voor een enkele guild van waaruit je hebt gewerkt, terwijl dit wel in de opdracht stond. Jammer.

Je rare is goed, sterk maar niet overpowered en met een effect dat erg goed werkt met Simic en scavenge. Volgens mij doet het niets met Rakdos aangezien die nog steeds niet mogen blocken, maar soit. Het flash-gedeelte zorgt voor een hoog blowout potentieel en dat is natuurlijk prima Very Happy De art past goed bij de guild maar de kaart past, afgezien van zín functionaliteit, niet bijzonder lekker met een andere guild. Een meer directe koppeling was leuk geweest Very Happy

Je common is erg goed. De twee abilities zijn gaaf bij elkaar gekozen, dat de vogel ook aanvalt maakt de kaart wel erg sterk voor een common. De mana-cost passen hier echter prima bij en zorgen ervoor dat ie iets lastiger te casten is en dan mag het powerlevel ook wel wat hoger zijn. Goed gebalanceerd dus qua cost, stats en abilities. De flavortext en art passen ook erg goed in het geheel en leveren een vette kaart op.

De kaarten zijn dus leuk, hier en daar wat laten liggen en qua interpunctie en manier van opschrijven is er nog wel wat verbetering mogelijk voor de volgende keer. Maar een puike inzending!

Sylke: Allereerst complimenten voor het geheel goed opvolgen van de opdracht Wink Je hebt gekozen voor 1 guild (Boros) en een rare en uncommon gemaakt die samenwerken met een andere guild (in dit geval voor beide kaarten Izzet). Precies wat de opdracht was dus bonuspunten daarvoor!

Je rare is erg leuk: de kaart is erg sterk voor twee mana, maar ook niet enorm overpowered. De ability is flavorwise erg goed en past precies in de opdracht. Dat neemt niet weg dat ik denk dat ie wat broken is. De keuze om een gekleurde mana van manacost af te halen is erg gevaarlijk, al begrijp ik het wel omdat het de band is met Izzet. Toch zou ik hier kozen voor ofwel {R}, ofwel {1} van de casting cost af te halen, of de korting te beperken tot de eerstvolgende instant of sorcery die je deze beurt speelt. Op de huidige manier gaat ie echt dingen kapot maken in Storm Very Happy Maar een goede kaart met fijne flavor, nette bewoording en een origineel effect.

Je common is erg sterk, en ik denk iets te sterk. Het effect is prima en pas goed binnen de opdracht, maar door de modaliteit kan je enerzijds beide effecten in 1 beurt krijgen (wat vrij sterk is), maar maak je het ook lastig op een common-kaart, wat niet helemaal in lijn met New World Order is. Ik had de kaart hier beperkt tot 1 van de twee. Afgezien van de powerlevel is het een leuke kaart met een interessante interactie die heel goed doet wat ie moet doen: combat onmogelijk maken Very Happy

Een erg sterke inzending die perfect past binnen de opdracht dus!

Morphling:
Je rare is wat apart. Ik zie de interactie met populate (hoewel deze ook voor je tegenstander geldt), maar vind m wat vergezocht. Landen sacrificen voor blue Island Elemental land creature tokens is wat omslachtig, hoewel ik het idee wel grappig vind (denk alleen al hoe het token er uit zou zien!). Kortom, het geheel is wat clunky en nou niet echt een rare die ik direct zou gaan spelen (minstens 8 mana om iets meer te hebben dan een 6/6 flyer). Ook op flavorniveau vind ik m niet fantastisch, helaas.

De common daarentegen is prima. De naam geeft de combinatie al weg maar de kaart klopt helemaal. Een soort Firefist Striker. Voor 3 mana een 2/2 met upside die ervoor zorgt dat je aan kan blijven vallen is prima en qua flavor past het erg goed bij elkaar.

Uiteindelijk is je common prima maar je rare valt op een aantal punten helaas te kort Sad

Dan de uitslag!!!

Morphling: zoals gezegd is je common prima maar je rare helaas niet, en win je deze contest niet, maar ik ben blij dat je mee hebt gedaan, bedankt daarvoor!

Onzin: je inzending viel helaas net iets te kort door de onduidelijkheid van je designs (qua mana en voor je common ook qua flavor). Een erg goede poging maar helaas niet de beste inzending!

Bob: Je inzendingen zijn zeker de origineelste en ik vind vooral je common heel goed en flavorful. Toch missen de kaarten net dat beetje synergie wat je hyped-up maakt om ze te spelen/draften in RtR-block draft.

En dat brengt ons bij de winnaar van deze contest: Sylke! Niet alleen heb je de opdracht helemaal goed uitgevoerd, je kaarten zijn ook erg leuk en ik zou erg graag je Boros Battlemage breken in Limited. Goede designs, goede synergien op meerdere niveaus (zowel flavor als het soort decks dat je met de gekozen guilds draft), kortom: erg leuke kaarten! Dat de modaliteit op common niveau iets te sterk is zij je vergeven.

Gefeliciteerd Sylke, post even wanneer je je Domri Rade in ontvangst wil nemen!

Iedereen bedankt voor de inzending en tot de volgende contest Very Happy

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   wo maa 27 2013, 20:05

Congratz Sylke

@afterparty05: Mijn rare was juist wel voor Rakdos bedoeld. Daarom is die zo 'vreemd' verwoord, zodat het voor zover ik weet de regel van can't > can negeert en het nog steeds toestaat. Jammer dat dit niet duidelijk was.

Volgende keer zal ik maar exact navragen wat er gevraagd wordt, zonet enige onduidelijkheid vermeden kan worden.
Morphling
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do maa 28 2013, 11:12

Terechte winnaar. Terecht commentaar. Het idee achter mijn rare was dat leviathans vaak iets met Islands doen en dit is een soort van polymorph effect. Echter had ik een simpelere kaart moeten ontwerpen.
Sylke
GMT Champ 2015

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do maa 28 2013, 15:19

Ten eerste bedankt.
De rare is inderdaad wat aan de overpowerde kant, ik vond het vrij lastig om hem goed te balanceren. Je wil ook niet dat je een soort goblin electromancer bonus krijgt met batallion terwijl je er bij een electromancer niks voor hoeft te doen, maar misschien was gewoon R wel beter geweest. Ik hoopte dat battallion enigszins abuse zou kunnen voorkomen, maar met wat tokens moet iemand er vast misbruik van kunnen maken.

Ik ben waarschijnlijk volgende week vrijdag wel in de PD om de Domri in ontvangst te nemen.
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   do maa 28 2013, 15:46

Mwah ik vind hem niet overpowered eigenlijk. Battalion betekend dat je, mocht er een combo mee te bouwen zijn, je het iig van verre ziet aankomen. Beest heeft zelf geen haste, daarnaast de voorwaarde van 3 attacking beesten en een dubbele mana cost die nou niet bepaald bekend staat om zijn storm capaciteiten. Best wel veel 'hoops to jump through' om dit te laten werken dus.
Verder is vigilance nogal random met de cost reduction. Wel leuke kaart, maar absoluut niet overpowered wat mij betreft.

BerichtOnderwerp: Re: Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze   

Contest 19-2 tm 15-3: Dragon's Maze
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: