MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Monogreen commander deck

Ga naar beneden 
AuteurBericht
eucalyptus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 27
Registration date : 11-10-12

BerichtOnderwerp: Monogreen commander deck   za feb 16 2013, 00:17

Hallo mensen,

Ik ben nu ongeveer een weekje of twee bezig met commander (deckbuilden heeft me ongeveer een week gekost voordat ik begon) en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet de juiste commander kan vindenn. In mijn vaste magicgroepje zijn twee mensen die met de commanders Progenitus en Bruna, light of Alabaster spelen, en dat zijn twee kaarten die (als ze eenmaal liggen) niet te stoppen zijn. Ik heb zelf de volgende commanders: Yeva, nature's herald, Ezuri, renegade leader en Omnath, locus of mana. Prima kaarten op zich, maar in vergelijking bij die andere twee zijn ze behoorlijk underpowered. Heeft iemand suggesties voor een andere monogreen commander? Ik dacht zelf Vorinclex, voice of hunger, maar die heb ik nog niet. Kan 'm eventueel kopen/ruilen, maar ik wil eerst naar jullie suggesties luisteren. Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Monogreen commander deck   za feb 16 2013, 09:12

Met Vorinclex heb je een nare Commander te pakken. Een andere optie is Azusa, Lost but Seeking, daar heeft Robert bijvoorbeeld een heel goed deck mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
eucalyptus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 27
Registration date : 11-10-12

BerichtOnderwerp: Re: Monogreen commander deck   za feb 16 2013, 14:19

Dwarlorf schreef:
Met Vorinclex heb je een nare Commander te pakken. Een andere optie is Azusa, Lost but Seeking, daar heeft Robert bijvoorbeeld een heel goed deck mee.

Zo dacht ik dus ook. Aan de andere kant heb ik gisteravond heel erg gemerkt dat monocolor de harde zwakte heeft dat, zodra iemand 'protection from' kan pakken, er eigenlijk weinig meer tegen te doen valt. Je wilt natuurlijk ook geen 10 'destroy enchantment/artifact' kaarten gaan spelen in je deck. Misschien is het daarom verstandiger om er bijvoorbeeld een beetje blauw aan toe te voegen, zodat ik dingen gaan counteren. Dan zou Experiment Kraj / Edric / Zegana een prima commander zijn. Monogreen heeft echter wel m'n voorkeur, want dat speelt als een tierelier.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Monogreen commander deck   za feb 16 2013, 20:41

Ik zou niet al te veel aan problemen door protection from hechten. Daarnaast zijn daar ook wel kleurloze oplossingen tegen te bedenken, bijvoorbeeld: Oblivion Stone en Karn planeswalker. En niet alles is te counteren.
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Monogreen commander deck   za feb 16 2013, 22:07

Azusa is naar mijn mening de sterkste mono groene commander als je het goed gebouwd is, met ruime afstand ook trouwens (alleen speel je dan wel praktisch gezien een combo deck en dat word niet door iedereen op prijs gesteld Razz). Ben zelf met een Molimo, Maro Sorceror deck bezig. Dat doet het ook prima.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Monogreen commander deck   

Monogreen commander deck
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: