MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten
 
IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 
 

 Academy Rector

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast



BerichtOnderwerp: Academy Rector   do feb 14 2013, 10:42

Academy Rector is errata't (?) naar:

When Academy Rector dies, you may exile it. If you do, search your library for an enchantment card, put that card onto the battlefield, then shuffle your library.

Wat is de definitie van 'dies'?

Specifiek gezegd: Als er naast Academy Rector een Leyline of the Void in het spel ligt en iemand speelt Damnation. Wat gebeurt er dan?
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge


Aantal berichten : 1935
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 10:47

Dies houdt echt in: is put into a graveyard from the battlefield.

Aangezien de Leyline ervoor zorgt, via een replacement effect, dat de rector wordt ge-exiled in plaats van dat hij in de graveyard komt, triggert de rector dus niet.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe
avatar

Aantal berichten : 3555
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 10:48

Dies is: Put into a graveyard from the battlefield. Leyline is een replacement effect dus je rector trigert niet.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 10:51

Wat helemaal cool is en mensen niet weten. Als je met de trigger op de stack van de Rector hem verwijdert uit de graveyard (Tomod's Crypt oid) dan wordt de trigger gecounterd.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast



BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 10:59

Dat vermoeden had ik al.

@Jasper: Dat wist ik ook niet., thanks
Terug naar boven Go down
Gast
Gast



BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 11:01

Jasper schreef:
Wat helemaal cool is en mensen niet weten. Als je met de trigger op de stack van de Rector hem verwijdert uit de graveyard (Tomod's Crypt oid) dan wordt de trigger gecounterd.

Dat komt dan omdat je hem niet kunt exilen toch?
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge


Aantal berichten : 1935
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 11:36

Correct.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister
avatar

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Locatie : Grunn natuurlijk!
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   do feb 14 2013, 12:06

André Pannekoek schreef:
Jasper schreef:
Wat helemaal cool is en mensen niet weten. Als je met de trigger op de stack van de Rector hem verwijdert uit de graveyard (Tomod's Crypt oid) dan wordt de trigger gecounterd.

Dat komt dan omdat je hem niet kunt exilen toch?

Nog leuker is als je tegenstander bijvoorbeeld een Planar Void (Enchantment: When another card is put in any graveyard, exile it. - triggered ability) heeft liggen. Dan kun je je Rector wel gebruiken als ie in je tegenstanders beurt 'dies', maar niet als ie in jouw beurt naar de grafbak gaat. APNAP enzo....
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud




BerichtOnderwerp: Re: Academy Rector   

Terug naar boven Go down
 
Academy Rector
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Academy Rector

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: