MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Banned list update 28 januari

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 7:15

Modern
Bloodbraid Elf and Seething Song are banned.

Magic Online Pauper
Empty the Warrens, Grapeshot, and Invigorate are banned.

Standard, Extended, Legacy, Vintage
No changes

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:06

Oeii, en toen kwam jund in elkaar donderen. En blijkbaar was onze gobbo electromancer te goed in pauper day seething song en grapeshot gebanned zijn. Denk daar dan over na, right?

blij dat mn modern deck nog in elkaar kan blijven Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:12

Nou lekker. Dan ook geen modern meer voor mij. Zo wordt het wel een heel karig magicleven (dit jaar).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:14

Jund is niet dood, gaat nu toch gewoon huntmasters spelen?

Misschien dat het deck nog andere aanpassing krijgt, maar jund is niet volledig weg.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:26

@Kwebie schreef:
Jund is niet dood, gaat nu toch gewoon huntmasters spelen?

Misschien dat het deck nog andere aanpassing krijgt, maar jund is niet volledig weg.

Het is niet dood, maar om nou te zeggen dat Huntmaster de vervanger is... Je kunt niet meer lekker lucky cascaden voor value.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:30

Niet de vervanger, maar wel potentieel 1.
Geen lucky cascades, dat vind ik wel fijn Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:44

Nou ik baal er wel van, ik heb gister net met Jeroen 2 Abrupt Decay naar me toegeruild. Die heb ik nu niet echt meer nodig. En die fecking Huntmasters kosten duur.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:54

Ach, Abrupt Decay is toch redelijk waardevast dus dat moet wel goedkomen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:55

Wel grappig te zien dat ze met online pauper dezelfde conclusie trekken die wij een jaar geleden al gedaan hadden met Peasant, wat betreft Invigorate en Empty the Warrens..
Grapeshot blijft goed, maar niet vervelend volgens mij
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:56

@afterparty05 schreef:

Het gaat er om dat Niels kaarten heeft bijgeruild die hij nu niet meer nodig heeft.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:57

@afterparty05 schreef:

Nou.. hij begon op Ä 15 en is nu nog Ä 5,00.. das toch 66% waardevermindering is 4 maanden tijd. Ik denk wel dat de kaart op z'n piek is qua aanbod en als er straks (vanaf M14) niet meer mee gedraft wordt dan zal de kaart wel weer stijgen.. Het is een legacy staple.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 8:59

En dan heb ik ze ook nog voor teveel bijgeruild. Volgende keer maar weer gewoon naar mezelf luisteren als het om kaartwaardes gaat Sad Ohohowwwww wat een slecht nieuws zo in de vroege ochtend. Smile
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 9:04

Ik zou maar weer naar bed gaan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 9:07

Het is dat mijn leven om meer dan alleen magic draait (ook al lijkt dat niet altijd zo) anders had ik je advies zeer ter harte genomen maar ik ben niet voor niets om 7.30 opgestaan. Ik ga gewoon lekker mijn fokke en sukke scheurkalenderblad van vandaag lezen dan wordt ik wel weer vrolijk.

Laatst aangepast door Dwarlorf op ma 28 jan - 9:09; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Fokke en Sukke maken mijn dag weer goed!)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 9:43

Jasper schreef:
Wel grappig te zien dat ze met online pauper dezelfde conclusie trekken die wij een jaar geleden al gedaan hadden met Peasant, wat betreft Invigorate en Empty the Warrens..
Grapeshot blijft goed, maar niet vervelend volgens mij
Even hier op inhakend.
Grapeshot was de beste kill in pauper, Empty the Warrens was meer een backup, voor als je geen grapeshot('s) of Shred Memory('s) pakte.

Ik ben overigens blij dat ik mijn storm deck vanmorgen nog heb kunnen verkopen, Invasion sack land (Sommige 4 tix per stuk), Lotus Petal (8 tix p/s), Seething Song, Rite of Flame, Cabal Ritual (1 tix p/s) e.d. zullen allemaal nu wel naar beneden gaan. Bij de mtgotraders bot kreeg ik al 50% minder dan ik bij een nog niet geupdate bot kreeg Smile.

Heb UR Cloudpost nog, deck had moeite tegen nuts van storm en infect. 2 decks die nu weg vallen, dus dat zal vast betekenen dat cloudpost (weer) het populairste deck wordt. Dat wordt de Earth Rifts en Stone Rains weer maindecken dus Smile
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 9:46

Begon me al redelijk te storen aan Jund, denk echter dat het deck zonder BBE ook prima bestaansrecht gaat houden in modern. Ben benieuwd hoe het zich aan gaat passen, simpel BBE vervangen door Huntmaster lijkt me niet afdoende. Seething song bannen leek me redelijk onnoodzakelijk. Denk dat het netto effect op het formaat qua archetypes redelijk hetzelfde blijft....
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2473
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 12:31

volgens mij is storm zonder seething song echt VEEL slechter... het is de enige kaart die zonder electromancer een sprong van 2 mana maakt, en dat is wel heel erg belangrijk voor de consistentie van het deck. Ik snap de banning van seething song ook niet helemaal, U/R storm was zeker geen dominant deck en veel decks hadden er een prima plan tegen. (al was Jund wel een van de mindere match-ups en als dat deck slechter wordt dan snap ik dat je ook iets aan storm wilt doen.)

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 14:06

Seething Song is echt belangrijk voor storm, het maakt je mana en je hebt meer dan 8 rituals nodig. Zonder is dat deck redelijk kapot, hoewel ik het alleen heb gespeeld zonder Goblin Electromancer. Vwb het waarom van deze banning ben ik niet zo op de hoogte, het lijkt mij wat prematuur. Wel jammer dat ze niet kaarten hebben ge-unbanned in Modern, een kaart als Bitterblossom kan volgens mij prima losgelaten worden in de huidige meta.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 15:51

Ik heb liever geen bitterblossom in de meta. Heb je gespeeld, toen hij in standard zat?

Oke, het deck heeft Ancestral Vision niet (Ook gebanned), maar in standard is het deck 2 periodes dominating geweest. Eerst tijdens Time Spiral block + Lorwyn Block. Daarna tijdens Lorwyn Block + shards of alara (Toen waren Faeries en Jund de beste decks meen ik). En dit kwam vooral door Bitterblossom. Denk dat Andre wel kan vertellen hoe goed bitterblossom in dat deck was.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 15:55

@Kwebie schreef:
Ik heb liever geen bitterblossom in de meta. Heb je gespeeld, toen hij in standard zat?

Oke, het deck heeft Ancestral Vision niet (Ook gebanned), maar in standard is het deck 2 periodes dominating geweest. Eerst tijdens Time Spiral block + Lorwyn Block. Daarna tijdens Lorwyn Block + shards of alara (Toen waren Faeries en Jund de beste decks meen ik). En dit kwam vooral door Bitterblossom. Denk dat Andre wel kan vertellen hoe goed bitterblossom in dat deck was.

Ja dat kan ik, maar ik ga Chris zn ongefundeerde post niet onderuithalen :p
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 16:50

Citaat :
Bitterblossom

We could have a format with Faeries, Zoo, Affinity, and Jund duking it out for title of best creature deck, but due to bannings we only have Affinity and Jund.

Bitterblossom has natural counters in Lingering Souls, Bloodbraid Elf, and piles of burn. Even if thatís not enough, more situational cards like Volcanic Fallout and Zealous Persecution are answers that could see play (and have great uses against Affinity and Infect).

The Faeries deck is adept at keeping the stupidly broken archetypes in check (a noble goal). Bitterblossom gives us a new way of attacking the format, a new type of threat, and thatís something Modern needs.

Verdict: Unban.

http://www.channelfireball.com/articles/legacy-weapon-examining-the-banned-and-restricted-list/

Prima argumentatie. Dus nee, geen ongefundeerde post, maar bedankt Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:07

Citaat :
Bitterblossom has natural counters in Lingering Souls, Bloodbraid Elf, and piles of burn
Dus je laat je citaat zichzelf al tegen spreken? Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:11

Maar Chris, had dan ff een linkje naar een ander zn mening er bij gezet :-)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:23

@ES: Kan ik er wat aan doen dat de link niet van vandaag is Very Happy Desalniettemin is het een waar punt: er zijn genoeg mogelijkheden om het kapot te slaan. Decks als kiki-pod en splintertwin kunnen er makkelijk tegen, er zal vast wel een efficient deck a la Jund of Zoo terugkomen (of beide), decks zoals Jasper z'n finale-deck is er heel blij mee, en daarnaast geeft het een hoop fuel voor zowel Faeries als een control-achtig deck. Ook zijn er genoeg specifieke haat-kaarten op dit moment: niet alleen Abrupt Decay wordt al veel gespeeld en maakt het zonder problemen kapot, maar ook die nieuwe Goblin maakt de beesten geen probleem.

@Andre: Meningen zijn altijd op informatie van anderen gebaseerd. Jij ervaart ook niet hoe goed elke kaart is uit de eerste hand, of bouwt decks alleen op de informatie die door eerstehands ervaringen opdoet. Voor mij geldt hetzelfde: ik lees dingen, denk er over na en kom met een mening. Zie bovenstaande.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:40

Mwah vond dat artikel vrij ongenuanceerd. Hij heeft nogal de neiging om Modern naast Legacy te leggen en wil veel kaarten daarom unbannen (zoals Jace, Ancestral Visions en Jitte) met als reden dat hij dan het formaat 'leuk' gaat vinden. Ik mis daarnaast de daadwerkelijke reden waarom bitterblossom gevaarlijk is en dat zit 'm in de synergy. Spellstutter (en in mindere mate scion of ona) waren echt oppressive in combinatie met bitterblossom. De kaart in en op zich zelf lijkt me niet noemenswaardig eng.
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:51

Ik ben het eigenlijk wel met Chris eens. Zeker met die nieuwe tokenhoser voor 1cmc uit Gatecrash, lijkt het er een beetje op alsof WotC al een voorschot op die unbanning heeft genomen. Volgende ronde maar even afwachten, misschien dat ze niet teveel ineens willen veranderen en eerst kijken hoe Jund nu evolueert?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 17:55

Sepp: Die tokenhoser is specifiek gericht voor Lingering Souls. Ze zijn bang dat Lingering Souls anders uit de hand loopt. Dus nee, ik denk niet dat die enchantment iets te maken zou gehad hebben met het unbannen van Bitterblossom. Zou ik persoonlijk ook raar vinden, iets bewust printen zodat je iets anders kan unbannen...

Aaron Forsythe schreef:
Modern Masters is already at the printers. We consider it when making decisions, but won't be held prisoner by its existence.
Ben benieuwd of Bloodbraid Elf of Seething Song in modern masters is geprint (Of beide?). Hij laat het wel heel duidelijk merken in ieder geval Smile

Andere quote op twitter welke ik wel grappig vond:
Craig Wescoe schreef:
DCI stated goals for Modern: diverse metagame, no consistent third turn kills, Yuuya Watanabe not always winning.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 18:00

Ik moet maar eieren voor mijn geld kiezen en een ander combo deck spelen ipv storm (see what I did there? Razz)
Terug naar boven Go down
robdehaan1987
Pro Player

Aantal berichten : 370
Leeftijd : 29
Registration date : 25-05-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 18:09

Wil je Eggs kopen? :p
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 18:10

Verkoop jij het?
Terug naar boven Go down
robdehaan1987
Pro Player

Aantal berichten : 370
Leeftijd : 29
Registration date : 25-05-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned list update 28 januari   ma 28 jan - 18:17

We gaan wel verder in PB's.

On-topic: Ik denk dat de BBE ban niet zoveel zal betekenen als ik eerst dacht, maar nog steeds vind ik het een onnodige ban. Seething Song was een prima ban als ze Storm uit de metagame wilde halen (wat volgens mij t idee is omdat ze interactief magic willen zonder t3 kills die niet te interrupten zijn met normale interactie kaarten).
Terug naar boven Go down

Banned list update 28 januari
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» B/R list update Fate Reforged
» Mtg-Peasant and ban list
» Top banned in Legacy, Probe and Gush restricted in Vintage
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» Legacy - Zondag 11 januari

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: