MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

[GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7231
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   ma nov 26 2012, 14:53

Tijd over, dus weer wat leuke analyses: een grafiek met het voortschrijdende puntenaantal per persoon (let op: tijdseenheden zijn niet uniform verdeeld), en een tussenstand met daarbij het aantal gespeelde toernooien. Gemiddelde aantal punten per toernooi heeft geen zin gezien het verschillende aantal rondes per event. Veel plezier ermee!

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   ma nov 26 2012, 14:57

Wat dacht je: 19 is een mooier getal dan 20, dus laten we de eerste 19 doen en Wytse buiten sluiten? Sad
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   ma nov 26 2012, 14:59

Ik win ongeveer 1 op de 3 toernooien die ik speel, nice!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   ma nov 26 2012, 15:01

Ik kreeg de grafiek niet groter op m'n beeldscherm, dus er paste echt niet meer op! Niets persoonlijks Very Happy Ik zal ook wel ff nr 20 tm 35 posten dan :

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   ma nov 26 2012, 15:04

Woohoo! I'm king of the awful Magic players!

Het doet me vooral goed dat er niemand boven mij staat met minder toernooien gespeeld. Mijn gemiddelde zuigt nog steeds, maar toch Razz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 36
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 00:05

André Pannekoek schreef:
Ik win ongeveer 1 op de 3 toernooien die ik speel, nice!

Ik loop met 1 op 18 toch heel wat zuiniger Smile

Maar idd 1 op 3 is wel heel erg netjes.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 00:32

Ik ben kleurenblind!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 08:27

Ik weet dat gemiddeldes per toernooi weinig zeggen, doordat er een verschillend aantal rondes zijn. Maar toch wilde ik dat voor mijzelf graag weten (Doordat ik zelf bijna louter FNM's speel en in nooit het max aantal punten in een pre-release weekend kan halen).

Gemiddeld aantal punten per toernooi voor de top 15:
1. Andre 9,8
2. Desmond 8,6
3. Jeroen 8,6
4. Gijsbert 8
5. Sepp 6,1
6. Oswin 7,1
7. Jasper 7,9
8. Erik-Sander 7,7
9. Chris 6,9
10. Jolmer 5,8
11. Lennart 9,1
12. Mathijs 5,6
13. Elderik 5,5
14. Niels 6,9
15. Maarten 7,5

Ga je dan kijken naar de plekken op gemiddelde scores, dan krijg je dus:
1. Andre 9,8
2. Lennart 9,1
3. Desmond 8,6
-. Jeroen 8,6
5. Gijsbert 8
6. Jasper 7,9
7. Erik-Sander 7,7
8. Maarten 7,5
9. Oswin 7,1
10. Chris 6,9
-. Niels 6,9
12. Sepp 6,1
13. Jolmer 5,8
14. Mathijs 5,6
15. Elderik 5,5

Opvallend is dat er dan niet eens heel veel veranderd. Grootste veranderingen zijn voornamelijk Sepp (Daalt flink stuk) en Lennart (Grote stijging). Het geeft natuurlijk wel een vertekend beeld, doordat Niels en Lennart bijvoorbeeld vaker grotere (zondag/legacy) toernooien spelen. Smile

En voordat Wytse gaat klagen dat hij niet meegenomen is: 6,0, daarmee zou jij boven Jolmer en onder Sepp staan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:05

Wat een analyses op de vroege ochtend..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:14

André Pannekoek schreef:
Wat een analyses op de vroege ochtend..
Vroeg? Was al op 6 uur wakker Smile, 7 uur @ work.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2472
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:16

volgens mij kun je dan beter aantal punten/aantal rondes doen als je echt wilt weten of je boven of onder gemiddeld presteert. zo'n staatje hebben we toch ooit een keer eerder gehad?

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:18

@lennartL schreef:
volgens mij kun je dan beter aantal punten/aantal rondes doen als je echt wilt weten of je boven of onder gemiddeld presteert. zo'n staatje hebben we toch ooit een keer eerder gehad?
Dat staat toch ook in mijn post, het geeft een vertekend beeld.

Ik heb geen idee of het aantal rondes is/wordt bijgehouden, volgens mij niet. Dan valt het (helaas) ook niet te controleren.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:25

Ik heb dat ooit eens gedaan idd, het aantal rondes per toernooi retroactief ingevuld en toen berekend. Was wel een kutklus. Wel leuk om volgend jaar bij te houden. Ik wil het volgend jaar sowieso in een database doen, dan kan je dit soort analyses veel makkelijker maken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 09:27

@Kwebie schreef:
@lennartL schreef:
Dat staat toch ook in mijn post, het geeft een vertekend beeld.

Ik heb geen idee of het aantal rondes is/wordt bijgehouden, volgens mij niet. Dan valt het (helaas) ook niet te controleren.

Ik vind het idd een vertekend beeld. Mijn eerste half jaar was ongenadig goed, mijn tweede helft is wat minder. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog steeds een 90% score heb zoals toendertijd.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   di nov 27 2012, 11:51

@Kwebie schreef:

En voordat Wytse gaat klagen dat hij niet meegenomen is: 6,0, daarmee zou jij boven Jolmer en onder Sepp staan.

Way ahead of you Razz Had ik al zo een beetje uitgerekend Razz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 36
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   za dec 01 2012, 14:57

@Jolmer schreef:
Ik ben kleurenblind!

Dan moet je een groen/rood deck gaan spelen, kan er weinig misgaan als je steeds de verkeerde kleur speelt Rolling Eyes

Of heb je een hele uitzonderlijke kleurenblindheid?
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?   za dec 01 2012, 19:18

@Onzin schreef:
@Jolmer schreef:
Ik ben kleurenblind!

Dan moet je een groen/rood deck gaan spelen, kan er weinig misgaan als je steeds de verkeerde kleur speelt Rolling Eyes

Of heb je een hele uitzonderlijke kleurenblindheid?

groen>bruin
blauw>paars
Terug naar boven Go down

[GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [GMC] Ben je boven of onder de curve aan het performen?
» Beschrijf de persoon boven je... met een afbeelding.
» Wat zit er onder jou Ctrl + V toesten?
» Geef de poster boven je een compliment!
» Beschrijf de persoon boven je... met 1 woord.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: