MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Vanaf januari 2013: Modern FNM

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 07:36

Aangekondigd door wotc. Vanaf januari mogen FNM's in het formaat modern georganiseerd worden. Kinkt goed wat mij betreft.

Greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 09:06

Leuk!!
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2473
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 09:10

excellent! nu legacy nog! Smile

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 09:42

Legacy zijn ze mee gestopt te supporten Lennart. 2013 zou misschien wel eens het laatste jaar kunnen zijn, dat er een legacy GP is.
Wizards wil een eternal formaat wat ze betaalbaar kunnen houden (Modern). Door de reserved list, zal legacy nooit betaalbaar meer worden. Legacy gaat hetzelfde lot tegemoet, als vintage.

Overigens zit ik met een dubbel gevoel qua de modern FNM's.
Aan de ene kant vind ik modern een zeer interessant formaat en daarom lijkt het mij een goed idee.
Aan de andere kant, FNM is een toernooiniveau met een (bedoelde) makkelijke instap. Modern is niet het formaat om makkelijk in te stappen. Misschien dat dit wijzigt als Modern Masters uitgebracht is.

Ik weet dat ik mensen nu tegen de schenen ga schoppen, maar als je modern aanbied, dan graag in plaats van peasant.
Volgens mij moet je niet afstappen van de 2/1 formaat aanbod wat Martijn doet (ene maand 2 standard + 1 draft en de andere maand 2 draft + 1 standard). En Peasant is, naar mijn mening (!), een doodgaand formaat in Groningen, ondanks de enthousiasme van sommige mensen voor dit formaat.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 10:12

@Kwebie schreef:
Legacy zijn ze mee gestopt te supporten Lennart. 2013 zou misschien wel eens het laatste jaar kunnen zijn, dat er een legacy GP is.
Wizards wil een eternal formaat wat ze betaalbaar kunnen houden (Modern). Door de reserved list, zal legacy nooit betaalbaar meer worden. Legacy gaat hetzelfde lot tegemoet, als vintage.

Overigens zit ik met een dubbel gevoel qua de modern FNM's.
Aan de ene kant vind ik modern een zeer interessant formaat en daarom lijkt het mij een goed idee.
Aan de andere kant, FNM is een toernooiniveau met een (bedoelde) makkelijke instap. Modern is niet het formaat om makkelijk in te stappen. Misschien dat dit wijzigt als Modern Masters uitgebracht is.

Ik weet dat ik mensen nu tegen de schenen ga schoppen, maar als je modern aanbied, dan graag in plaats van peasant.
Volgens mij moet je niet afstappen van de 2/1 formaat aanbod wat Martijn doet (ene maand 2 standard + 1 draft en de andere maand 2 draft + 1 standard). En Peasant is, naar mijn mening (!), een doodgaand formaat in Groningen, ondanks de enthousiasme van sommige mensen voor dit formaat.

Ik ben niet per definitie een voorstander van Peasant, maar gezien de opkomst is daar ook een mart voor, dus om het nou te gaan vervangen voor Modern....

Ik zou 1 x in de 2 maanden modern doen ipv draft oid.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 12:10

Wat is er mis met 1 x draft, 1 x standard, 1 x modern en 1 x peasant ? Bij een 5e week een extra FNM van 1 van de eerste drie.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 12:14

Jasper schreef:
Wat is er mis met 1 x draft, 1 x standard, 1 x modern en 1 x peasant ? Bij een 5e week een extra FNM van 1 van de eerste drie.

Bij modern kun je problemen qua opkomst krijgen lijkt mij?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 12:28

Qua FNM moet je kiezen voor formaten die makkelijk toegankelijk zijn.
Draft is voor iedereen toegankelijk (Geen eigen deck mee).
Standard is makkelijk toegankelijk, daar het om de meest recente sets gaat. Hierdoor is het makkelijk om kaarten te regelen/ruilen en je hebt een grotere kans om benodigde kaarten uit boosters te openen.

Maar, als winkelier snij je jezelf toch in de vingers, door modern aan te bieden? De nieuwe sets zijn lang niet zo interessant om boosters te kopen en mensen zullen sneller geneigd zijn hun geld in losse kaarten te investeren.
En niet iedereen heeft het geld (of een collectie) om even een modern deck in elkaar te zetten. (Helaas).
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 244
Leeftijd : 30
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 13:54

Ik ben het wel met ES eens maar ook met Andre, ik denk namelijk dat het makkelijeker is om een peasant deck in elkaar te zetten dan een modern deck.

Wizards is bezig met modern toegankelijker maken, maar die modern masters set is maar een hele kleine stap in de goede richting... Fetch landjes moeten ook gereprint worden samen met best wel wat kaarten... Beetje jammer maar anders wordt het niet "toegankelijker".

Anyway, ik was toch al bezig met een modern deck dus I don't care Very Happy
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:00

Fetchlandjes moeten dan gereprint worden in een speciale set, die dingen in stadard tegelijk met shockduals geeft een veel te goede manabase waardoor alles ineens speelbaar is en stadard niet meer is dan een verzameling van de beste kaarten een deck noemen.

Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:06

@Kwebie schreef:
Qua FNM moet je kiezen voor formaten die makkelijk toegankelijk zijn.
Draft is voor iedereen toegankelijk (Geen eigen deck mee).
Standard is makkelijk toegankelijk, daar het om de meest recente sets gaat. Hierdoor is het makkelijk om kaarten te regelen/ruilen en je hebt een grotere kans om benodigde kaarten uit boosters te openen.

Maar, als winkelier snij je jezelf toch in de vingers, door modern aan te bieden? De nieuwe sets zijn lang niet zo interessant om boosters te kopen en mensen zullen sneller geneigd zijn hun geld in losse kaarten te investeren.
En niet iedereen heeft het geld (of een collectie) om even een modern deck in elkaar te zetten. (Helaas).

Als het even omdraai kan ik net zo hard argumenteren dat juist standard moeilijk in te komen is/onvriendelijk is voor nieuwe spelers:
* je moet elke paar maanden je halve deck weggooien
* het is het meest gespeelde formaat met de grootste invloed op prijzen, dus je speelt met allemaal dure kaarten
* als winkelier snijd je jezelf in de vingers, want het is altijd beter om de kaarten die je zoekt direct te kopen dan te hopen ze uit boosters te trekken

Voor een paar tientjes heb je al een redelijk modern deck:
eggs, soul sisters/martyrproc, RDW/Burn

Voor alle meningen zijn argumenten aan te dragen, ik denk dat je gewoon de opkomst en het animo voor het formaat de doorslag moet laten geven.
Ikzelf ben pro modern, het lijkt me een leuk formaat wat ik graag eens zou willen spelen.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:12

De praktijk dicteert anders. Standard toernooien zitten elke week helemaal vol. De Modern toernooien hadden een aardige opkomst maar niet van het niveau van standard.

Met die Modern decks win je trouwens niks.

En ik zal Pannekoek ook meteen maar ff voor zijn: je zegt zo vaak dat je wel wilt spelen maar bent er nooit.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:23

Dwarlorf schreef:
De praktijk dicteert anders. Standard toernooien zitten elke week helemaal vol. De Modern toernooien hadden een aardige opkomst maar niet van het niveau van standard.

En ik zal Pannekoek ook meteen maar ff voor zijn: je zegt zo vaak dat je wel wilt spelen maar bent er nooit.

Och, voorheen zette ik het er altijd bij dat mijn mening niet zo veel waard is wegens haast nooit mee kunnen doen, dacht dat dat ondertussen wel bekend was. Zal ik dat dan maar weer gaan doen dan?

also:
http://www.mtgpulse.com/event/11210#155825
Ik zie zowel martyr, eggs (second breakfast) als burn in die lijst

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:45

Standard heeft dezelfde dip gehad een jaar of twee geleden. We boden het nauwelijks aan, dus opkomst was klote. Als je het regulier gaat aanbieden dan zul je zien dat mensen vanzelf een deck gaan bouwen. Periodiek kunnen spelen is voor veel mensen een aanleiding om er serieus mee bezig te gaan. Wizards zet zwaar in op modern, waarom zou een toernooiscene dat dan niet doen. Ik ben groot voorstander van een modern FNM.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:46

@Shard schreef:
Dwarlorf schreef:

Och, voorheen zette ik het er altijd bij dat mijn mening niet zo veel waard is wegens haast nooit mee kunnen doen, dacht dat dat ondertussen wel bekend was. Zal ik dat dan maar weer gaan doen dan?

Nee hoeft niet. Ik had er een smiley achter moeten zetten want ik til daar zelf niet zo zwaar aan. :-)

@Shard schreef:

also:
http://www.mtgpulse.com/event/11210#155825
Ik zie zowel martyr, eggs (second breakfast) als burn in die lijst

Kijk een echt toernooi: http://mtgtop8.com/event?e=3752
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:52

Jasper schreef:
Standard heeft dezelfde dip gehad een jaar of twee geleden. We boden het nauwelijks aan, dus opkomst was klote. Als je het regulier gaat aanbieden dan zul je zien dat mensen vanzelf een deck gaan bouwen. Periodiek kunnen spelen is voor veel mensen een aanleiding om er serieus mee bezig te gaan. Wizards zet zwaar in op modern, waarom zou een toernooiscene dat dan niet doen. Ik ben groot voorstander van een modern FNM.

Klopt. En wat mij betreft wordt het gewoon georganiseerd, ik heb wel 1 a 2 decks. Hoe meer constructed, hoe meer punten voor mij voor de Groninger Magiccompetitie.

Kanttekening die ik zou willen plaatsen is dat Standard wel Legacy naar het derde plan heeft verstoten. Als je ook Modern gaat aanbieden dan kan dit best wel gevolgen hebben voor de populariteit van andere formaten.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:55

Mee eens. De kans dat het andere formaten beïnvloed is aanwezig. Dit kan negatief of positief zijn. Legacy is een 'zondag' formaat en zal nooit als FNM georganiseerd mogen/kunnen worden. Wizards wil graag een eternal formaat hebben dat ze kunnen reguleren. Wat ES zei over legacy zit waarschijnlijk niet zo ver bij de waarheid vandaan, modern > legacy voor Wizards. Als zij bewust die keuze maken, dan zou ik graag zien dat wij dezelfde keuze maken. Waarschijnlijk komen er veel meer events met het modern formaat dan legacy.
Neemt niet weg dat legacy op zondag natuurlijk dikke prima is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Vanaf januari 2013: Modern FNM   di nov 20 2012, 14:58

Het kan inderdaad ook positief uitpakken maar daar houd ik nooit zo'n rekening mee. Very Happy/Crying or Very sad Ik denk ook dat ES helemaal gelijk heeft en ik mijn 7000e post heb!
Terug naar boven Go down

Vanaf januari 2013: Modern FNM
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Modern per Pro Tour Philadelphia een echt formaat
» Modern toernooi emmen
» Grand Prix 2013 (aka winter)
» GP's 2013. Wie gaat mee waarheen?
» [Modern] UWR Midrange

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: