MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Dragon's Maze (prerelease info)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Robert K.
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 248
Leeftijd : 31
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Dragon's Maze (prerelease info)   ma nov 12 2012, 15:13

Dragon's Maze gaat het heten kennelijk.

Set Name Dragon's Maze
Block Set 3 of 3 in the Return to Ravnica block
Number of Cards 156
Guilds All ten

Prerelease Events April 27-28, 2013
Release Date May 3, 2013
Game Day May 25-26, 2013
Pro Tour Dragon's Maze May 17-19, 2013
Magic Online Release Date May 13, 2013

Official Three-Letter Code DGM
Twitter Hashtag #MTGDGM

Design Team Alexis Janson (lead)
Mark Rosewater
Erik Lauer
Aaron Forsythe
Shawn Main
Dan Emmons

Development Team Zac Hill (lead)
Erik Lauer
Mark Globus
Mark Gottlieb
Masami Ibamoto
Sam Stoddard

Klinkt tof, MOAR DRAGONS !!!
Terug naar boven Go down
Lourens
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 140
Registration date : 31-03-12

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   ma nov 12 2012, 16:39

Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   ma nov 12 2012, 17:18

UR walker: ral zarek.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   ma jan 28 2013, 23:30

Meer info bekend.

No Basic Land in Dragon's Maze Booster Packs

Wait... that sounds kind of negative. Let's rephrase it.
Dragon's Maze Booster Packs All Contain Nonbasic Lands

That's better! The fifteenth card in all Dragon's Maze packs isn't basic land; it's nonbasic land. All ten guildgates will be showing up (with the Dragon's Maze expansion symbol), as will all ten shocklands from Return to Ravnica and Gatecrash (with their Return to Ravnica or Gatecrash symbols). You are about half as likely to open a shockland in Dragon's Maze as in Return to Ravnica and Gatecrash and, since this is for all ten shocklands rather than five, that means you are about a quarter as likely to open a specific one. There's also a mythic rare land from Dragon's Maze that will show up there sometimes!

Het hele artikel staat hier:

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/1156

Edit: dat betekent gratis shocklands in boosters.. volgens mij hebben de landjes dan praktisch geen financiŽle waarde mee..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 933
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   ma jan 28 2013, 23:59

Ze zullen de markt toch niet flooden met Shocklands?

Het draften van die packs zorgt er straks wel voor dat er in RTR-GTC-DZM wel veel manafixing in de laatste ronde zit, dat is wel interessant!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 00:03

Je begint met de laatste set, dus eerst dragon's maze. Wink
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 933
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 00:10

Oh nevermind, maar dan blijft het interessant :p, hoe hoog pak je de manafixing?
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 950
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 00:10

Mwah zo groot is de invloed nou ook weer niet, 50% van de kans om nu een shockdual te openen. Zullen wel standaard guildgates inzitten.

Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 00:23

Yay! Bizar goedkope manabases Very Happy
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 01:45

Wat ik lees nu pas goed dat die shocklands op de manaslot zaten, ik dacht dat die af en toe op een rareslot zouden zitten. Mwah dan zijn ze inderdaad geen reet meer waard na Dragon's Maze.

Ik zit me meer af te vragen hoe het gaat met die guildpacks. Waren er eerst 5, nu komen er 10. Gelukkig voor de promoverzamelaars komt er maar 1 Prereleasepromo.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 08:25

Ze moeten ook wel, anders moeten ze elke 3 jaar een 'ravnica' set uitbrengen om de prijzen laag te houden.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 08:37

Wel goed lezen jongens. Er staat dat je de helft aan kans hebt een shocklandje te openen als in rtr en gatecrash. Dus kan op specifieke rare, gedeeld door 2. Dat is niet biAr veel volgens mij.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 08:40

afterparty05 schreef:
Wel goed lezen jongens. Er staat dat je de helft aan kans hebt een shocklandje te openen als in rtr en gatecrash. Dus kan op specifieke rare, gedeeld door 2. Dat is niet biAr veel volgens mij.

Ja.. maar wel goed lezen.. IPV een basic landje.. dus geen island maar een Sacred Foundry. Kaarten worden niet meer waard dan 2 a 3 euro.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 08:49

Hahahaha
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 09:01

Dat snap ik, maar dan nog komen ze niet in de helft van elke booster voor maar eens per boosterbox. Dat vind ik wel een groot verschil Very Happy Neemt niet weg dat het idd een dempend effect op de prijs zal hebben.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3515
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 09:19

Awesome dit. Fijn voor modern en standard Smile wel jammer als je ze alle 40 al hebt bijgeruild voor veel meer.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 09:21

T zou ook wel mooi zijn als de verwachting van grote beschikbaarheid nu al een beetje ingeprijsd wordt in de huidige marktwaarde... Bij goed marktfunctioneren natuurlijk wel Very Happy
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 11:05

Als ik het goed lees is de kans op een shock inderdaaed ongeveer de helft van de kans op een shock nu.
Tis nu 5/68 , zeg 1 op 12, 3 per doos.
Dus dat wordt inderdaad ong. 1 per doos.

Er is ook al bekend wat het mythic landje waarschijnlijk gaat doen

Spoiler:

Spoiler:

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 11:20

Wat een stom landje en wat een stomme winconditie :')
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 11:35

Owkeej.. Als dat het mythic landje is dan kan dat best wel eens irritant worden. En hoe gaat dit nou met draften zometeen? Blijft de guildgate/shock landje in de draft of pick je die er sowieso uit zoals dit nu gaat met het basic landje? En als hij eruit gaat, mag je hem dan ook spelen?

Pre-release packs zien er wel gaaf uit.

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 11:41

Het basic landje hoort normaal ook in de booster te blijven. Maar uit gemak halen we hem er uit (Omdat het normaal altijd de 15e pick is).

Dus de guildgate/shock moet er gewoon in blijven en die mag je dus gewoon mee draften. Ipv 42, heb je nu 45 kaarten aan het einde van de draft Wink.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 14:18

Shard schreef:
Als ik het goed lees is de kans op een shock inderdaaed ongeveer de helft van de kans op een shock nu.

Volgens mij wordt het wel meer, je hebt nu 53 rares en 15 mythics (die 1 op 8 rareslots voorkomen) dus eigenlijk ber bbox 28 rares, 2 boxen leveren 56 rares op (even foils uitsluiten) 53/56 * 5 shocklands = 4,7 en hier de helft van levert 2,3 shockland op.

Ach Wizards rond dat naar beneden af, 2 shocklandjes ber box, alsnog iedereen blij.

En nu gaan de prijzen van die krengen nog niet omlaag omdat ze nu nog 2/3 maanden iedereen kunnen uitpersen die perse die krengen nu voor hun standard deck nodig hebben komende 3 maanden.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 15:56

pre release op konings dag....

Mja bier en magic^^
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 16:07

Onzin schreef:
Shard schreef:

Volgens mij wordt het wel meer, je hebt nu 53 rares en 15 mythics (die 1 op 8 rareslots voorkomen) dus eigenlijk ber bbox 28 rares, 2 boxen leveren 56 rares op (even foils uitsluiten) 53/56 * 5 shocklands = 4,7 en hier de helft van levert 2,3 shockland op.

Ach Wizards rond dat naar beneden af, 2 shocklandjes ber box, alsnog iedereen blij.

En nu gaan de prijzen van die krengen nog niet omlaag omdat ze nu nog 2/3 maanden iedereen kunnen uitpersen die perse die krengen nu voor hun standard deck nodig hebben komende 3 maanden.

Je berekening klopt niet. Je hebt 53/56 kans op een specifieke rare. Je zoekt 5 rares, dus is die kans (5/53)*(53/56). Keer 36 boosters in een bbox, is 3,2. Neem daar de helft van en je zit op 1,6 shocklands per boosterbox. Extragratis naast de andere rares natuurlijk.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 16:11

afterparty05 schreef:
Onzin schreef:
Shard schreef:

Je berekening klopt niet. Je hebt 53/56 kans op een specifieke rare. Je zoekt 5 rares, dus is die kans (5/53)*(53/56). Keer 36 boosters in een bbox, is 3,2. Neem daar de helft van en je zit op 1,6 shocklands per boosterbox. Extragratis naast de andere rares natuurlijk.

Ach, da's afgerond ook 2. Wink
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 950
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 16:55

Je zoekt er 10 toch Chris?

Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 17:30

afterparty05 schreef:
Onzin schreef:
Shard schreef:

Klopt ook wel weer, er zitten natuurlijk 36 booster en geen 32 in. Maar de mythics nemen 4,5 booster in beslag op 2 boxxen dus 9 boosters minder. En inderdaad in de snelheid vergeten dat je de kans dat je de kaart niet hebt ook moet berekenen.

Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 18:03

Onzin schreef:
afterparty05 schreef:
Onzin schreef:
Shard schreef:

Klopt ook wel weer, er zitten natuurlijk 36 booster en geen 32 in. Maar de mythics nemen 4,5 booster in beslag op 2 boxxen dus 9 boosters minder. En inderdaad in de snelheid vergeten dat je de kans dat je de kaart niet hebt ook moet berekenen.

Volgens mij klopt hier sowieso niets van! Volgens mijn berekeningen:
36 boosters per doos --->> gemiddeld 32 rares & 4 mythics (1 op 8) (= EV - Expected Value)
P(een rare is een shockdual) = 5/53
EV(shockduals in een doos) = 32 * 5/53 ~= 3
Dus in dragonmaze gemiddeld 1.5 dual per doos.

Bonus:
P(geen shockdual in RtR doos) = 48/53 * 47/52 * 46/51 ..... = (48!/53!) / (16!/21!) ~= 0.0071
P(exact 1 shockdual in RtR doos) = 32 * 5/53 * 48/52 * 47/51 * 46/50 .... = 32 * 5/53 * [ (48!/52!) / (17!/21!) ] ~= 0.0667
P( >= 1 shockdual in RtR doos) ~= 1 - 0.0071 ~= 0.9929
Mogen we deze kans nu ook halveren voor een DragonMaze box? Nee! Maar hoe dan wel de exacte kans te berekenen? P(geen shockdual in DragonMaze) = 2 x P(geen shockdual in RtR) ?

Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 19:21

Zowiezo nemen jullie de kans op een foil rare niet mee. Je kunt 6 of 7 foils per booster box krijgen. Van deze 6 of 7 is er meestal 1 rare.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   di jan 29 2013, 19:23

P(otjandorie)
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 00:34

Morphling schreef:
Zowiezo nemen jullie de kans op een foil rare niet mee. Je kunt 6 of 7 foils per booster box krijgen. Van deze 6 of 7 is er meestal 1 rare.

Die hadden w van te voren al uitgesloten om niet nog meer onnodige berekeningen te moeten maken, we gaan er van uit dat we te maken hebben met Magic spelers die geen foils in hun deck willen hebben. Sorry Jasper Wink
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 11:56

tarzan schreef:
Onzin schreef:
afterparty05 schreef:
Onzin schreef:
Shard schreef:

Volgens mij klopt hier sowieso niets van! Volgens mijn berekeningen:
36 boosters per doos --->> gemiddeld 32 rares & 4 mythics (1 op 8) (= EV - Expected Value)
P(een rare is een shockdual) = 5/53
EV(shockduals in een doos) = 32 * 5/53 ~= 3
Dus in dragonmaze gemiddeld 1.5 dual per doos.

Bonus:
P(geen shockdual in RtR doos) = 48/53 * 47/52 * 46/51 ..... = (48!/53!) / (16!/21!) ~= 0.0071
P(exact 1 shockdual in RtR doos) = 32 * 5/53 * 48/52 * 47/51 * 46/50 .... = 32 * 5/53 * [ (48!/52!) / (17!/21!) ] ~= 0.0667
P( >= 1 shockdual in RtR doos) ~= 1 - 0.0071 ~= 0.9929
Mogen we deze kans nu ook halveren voor een DragonMaze box? Nee! Maar hoe dan wel de exacte kans te berekenen? P(geen shockdual in DragonMaze) = 2 x P(geen shockdual in RtR) ?

bla bla bla, wall of text, komt er op neer dat ik met mn quick en dirty sommetje op exact dezelfde conclusie kom Razz Very Happy

zonder mythic distributie correctie, zonder expected value, stand van de maan, en kleur van mn onderbroek erin mee te nemen Razz

Kortom: er zullen duals in DGM boosters zitten, het zijn er een stuk minder dan iedereen hoopt, en het zal weinig invloed op de prijs hebben. Gates zijn een groot ding voor DGM, zie mijn vorige post. Ze krijgen nieuwe art en het DGM setsymbool.
(er zijn verbazend veel mensen die nu opeens denken dat duals hierdoor gaan kelderen. Feit blijft dat er nog steeds vraag naar is, en het aanbod niet significant veranderd)

Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 12:26

Ja ja je vuistregel kansrekening klopte prima. (Stiekem gebruikte je echter expected value, misschien zonder dat je het door hebt) Ik viel eigenlijk meer over de onzin die Oswin en Chris aan het verkondigen waren....

Enfin, wat betreft je vraag-aanbod argument: Ik denk dat dat concept een illusie is. Over het algemeen is de 'perceived value' veel sterker in het bepalen van de prijs en aangezien je ze nu ook toevallig als common kunt krijgen zal je wel degelijk een negatief effect op de prijs krijgen...
Terug naar boven Go down
Douwe
Nederlands Kampioen 2005

Aantal berichten : 953
Leeftijd : 40

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 15:24

Ik denk niet dat de prijzen erg zullen zakken van de shocklandjes.

Het betreffende artikel geeft aan dat de kans op het openen van een specifieke dual ca. 1/4 is van de kans op die dual in een RtR of Gatecrash booster. Als van alle drie de sets evenveel boosters worden geopend komen er dus 1,25x het aantal duals in omloop dan die alleen in RtR en Gatecrash boosters zaten. In de praktijk is het nog minder doordat Dragon's Maze de derde set is en er dus minder van wordt geopend. Ik ken de verkoopstatistieken van Wizards niet maar wanneer we uitgaan van een verkoop van Dragon's Maze van 60% van de hoeveelheid boosters die van RtR en Gatecrash zijn verkocht / nog zullen worden verkocht dan zou dit betekenen dat het aantal duals in omloop uit dit block met 15% toeneemt als gevolg van de duals in de Dragon's Maze boosters. Wanneer we nu ook nog de oude shockduals uit het oorspronkelijke Ravnica block meenemen, is mijn conclusie dat dit zakt tot minder dan 10%.

Dus bijv. minder dan 10% van het totale aantal Stomping Grounds die in 2014 in omloop zijn, zullen uit een Dragon's Maze booster afkomstig zijn. Het effect Dragon's Maze op de prijs van de shockduals zal dan ook wel enigszins meevallen. Dat ze niks meer waard zullen zijn is iig een misconceptie.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 16:02

Waarom voelt iedereen de neiging om alles wat ik (correct) aangeef uit te gaan leggen met veeel te veel getallen Wink Wink (lees de smilies, LEES DE SMILIES!)

Ik denk dat je wel een punt hebt mbt percieved value, meneer tarzan (weet niet meer of je nou ook al anoniem was hiero Wink), maar dat zal meer op de ruilwaarde slaan. Echter, de grootste prijsdrijfveer tegenwoordig is -in mijn optiek- magiccardmarket, en dat draait toch gewoon om vraag en aanbod.
Handelaren prijzen conservatief, en shocks kom je altijd wel vanaf, dus daar zal het verschil niet van komen.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 16:13

Vergelijk het met de financiŽle markt: futures zijn gebaseerd op vraag en aanbod, net als de huidige marktprijs. Toekomstige prijs heeft een kleine invloed op de huidige marktprijs, maar uiteindelijk draait prijsvorming nu op de marktsituatie van nu.
Terug naar boven Go down
dipian
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 270
Leeftijd : 125
Registration date : 26-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 16:38

Extra coole landjes is altijd cool Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon's Maze (prerelease info)   wo jan 30 2013, 16:39

Ik wil ze iig allemaal x4, dus hoe goedkoper, hoe beter :-)
Terug naar boven Go down

Dragon's Maze (prerelease info)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [DECK:] Duskmantle Combo
» Prerelease Dragons of Tarkir 21 en 22 maart 2015
» Alle social media & contact info van de leden !
» Prerelease Battle for Zendikar 26 en 27 september
» *Reservelijst* Prerelease Oath of the Gatewatch 16 en 17 januari 2016

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: