MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Modern Masters

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:14

Er komt een nieuwe set uit op 7 juni 2013, met reprints van Modern staples. Niet legal in Standard, wel in Modern. Boosters zijn duurder ($7 ipv $4, dus ik denk rond de €6,50), en komen in boosterdozen van 24 stuks. Er komt ook een GP in Las Vegas voor dit formaat. Draft-experience zou iets tussen normale draft en Cube moeten zijn: we zullen het wel zien.

Er zal iig Tarmogoyf in zitten, en volgens mij is de nieuwe art daarvan ook al gespoilered:

http://media.wizards.com/images/magic/daily/features/feat218a_dhvvjqbnmo.jpg

Ik vind het een vet idee en ben erg benieuwd hoe het is. Iig maar gelijk een doosje bestellen, want de print runs zou beperkt moeten zijn en ze zijn niet van plan de pool heel erg te vergroten, gewoon een beetje. We moeten maar zien hoe het loopt, maar het lijkt me een gave set en ook flink wat value.

Hier het hele artikel.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:18

Dit vertelden ze ook tijdens de PT RtR. Er zitten ook ipv een landje sowieso een foil in. Foil Tarmogoyfs? Yes please Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:19

Ik vind het altijd zo mooi hoe bedrijven argumenten omkeren om ons te doen geloven dat ze het beste met ons voor hebben:

—and we don't want newer players picking these up by mistake thinking they can use them at, say, Friday Night Magic. The higher price should give them pause and make sure that players that know exactly what they're buying are the ones getting them.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:20

Ik vind het een goed idee om meer modern 'staples' beschikbaar te stellen aan het publiek. Ik verwacht echter dat ik alles wel heb en deze set dus voorbij kan laten gaan..
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Robert K.
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 247
Leeftijd : 31
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:21

klinkt wel tof, ik hoop dat de PD meer dan een paar dozen achter houdt om mee te draften Very Happy
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:22

Ik vind wel dat Wizards steeds meer excuses vindt om gewoon maar shit te herprinten wanneer het ze uitkomt, het liefst nog in foil ook, om zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik snap dat het een commercieel bedrijf is, maar het loopt wel echt onwijs uit de klauwen op deze manier.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:26

afterparty05 schreef:
Ik vind wel dat Wizards steeds meer excuses vindt om gewoon maar shit te herprinten wanneer het ze uitkomt, het liefst nog in foil ook, om zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik snap dat het een commercieel bedrijf is, maar het loopt wel echt onwijs uit de klauwen op deze manier.
Uh... toen ze modern aankondigden, hebben ze ook aangekondigd modern staples te zullen herprinten. Modern moet betaalbaar blijven in tegenstelling tot bv. legacy.

Investeren in modern kaarten is dus niet verstandig, omdat je nooit zeker bent dat het de waarde behoud (Als je dat wel zou gehoopt hebben).

Dit is dus niet onverwacht en ik vind het ook niet erg.
Gezien het feit dat ik geen modern speel, kan ik de set wel links laten liggen Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:27

afterparty05 schreef:

Dat moet je los laten. Ik heb me er ook heel lang aan geergerd maar het heeft gewoon geen nut. Het zijn gewoon vieze graaiers en dat zullen ze altijd blijven.
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:28

Naja vanuit het standpunt van de doelgroep van deze set (ik dus) ben ik er best wel blij mee... De prijsrange van sommige kaarten maakt het voor mij nagenoeg onmogelijk om in modern te stappen. Alle decklists die groen spelen bijvoorbeeld bevatten 4 x goyf... dat is 320€ voor een playsetje.... ik maak meer kans om een legacy deck voor minder te maken waar ik plezier mee kan hebben.

Het is natuurlijk kut voor de verzamelaars, want hun kaarten gaan wel iets dalen in waarde, maar zoals het artikel leest blijven de echt dure kaarten gewoon duur. Maar deze hele reprint truc is gewoon zodat we meer dure boosters kopen met als lokkertje dat je dan modern kan gaan spelen.

Ik weet nog niet of ik een doos hiervan gah kopen maar een draftje of 2/3 wil ik hier wel graag mee doen Very Happy. Dus ik zeg: Goed idee, maar niet te vaak doen Razz...
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:30

Dwarlorf schreef:
afterparty05 schreef:

Dat moet je los laten. Ik heb me er ook heel lang aan geergerd maar het heeft gewoon geen nut. Het zijn gewoon vieze graaiers en dat zullen ze altijd blijven.

Je bedoelt een succesvol bedrijf dat zijn geld verdient? Jah het is een dure hobby maar dat zijn bijna alle hobbies die een collectable nature hebben
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:31

Pfff, als het je niet aanstaat dan koop je het toch gewoon niet? Het is wel heel hypocriet om te roepen dat je vindt dat het bedrijf het allemaal veel te duur maakt en ondertussen wel rustig blijft kopen en razend enthousiast bent als ze weer een coole nieuwe set printen. Blijkbaar zijn hun ideeën dat geld waard.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:35

Ik geloof dat ik de enige was niet niet laaiend enthousiast was bij de release van RTR. Very Happy Dus betekent dat dat ik wel mag klagen over die vieze graaiers?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:36

Maar dat is het precies Wytse, het is erg gaaf en ik vind het ook prima, maar ik ben bang dat als je elke twee maanden een nieuwe premium set uitbrengt omdat iedereen alles koopt wat je uitbrengt, er een moment komt dat het allemaal z'n bijzonderheid verliest. En ik zie de cycli van bijzondere sets ontzettend versnellen sinds de premium Shards boosters en de eerste VS en Premium Decks. Het is leuk dat ze het maken en ik geniet er van, maar juist door schaarste blijft het interessant. Als je elke week een nieuwe set kan draften verliest het voor mij z'n interesse.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:38

Dwarlorf schreef:
Ik geloof dat ik de enige was niet niet laaiend enthousiast was bij de release van RTR. Very Happy Dus betekent dat dat ik wel mag klagen over die vieze graaiers?

Nee, want je koopt het product nog steeds...

@Chris: Simpele marktwerking zorgt en dan voor dat als niemand het meer koopt de prijzen gewoon weer dalen of dat de sets minder frequent worden uitgebracht. Maar zolang alles direct is uitverkocht zal er wat dat betreft niks veranderen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:40

DeJong schreef:
Dwarlorf schreef:

Nee hoor, ik heb niks van het product van die vieze graaiers gekocht.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:40

Precies, want aangezien Wizards alleen geld wil verdienen en minder lijkt te geven om het spel en de gezondheid ervan, zal dat dus neerkomen op een steeds frequentere release, tot er een breekpunt komt en de hele oude garde massaal afhaakt en je weer zit op de situatie van 4/5 jaar geleden. Leuk Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:46

Maar ze veranderen toch niks Chris?
Elke lente hebben ze plek voor een speciaal product (Alternative play, in het verleden gevuld door: Planechase 2x/Archenemy/Commander), volgend jaar zullen ze Modern Masters doen. Prima toch?

Ze hebben 1x die premium boosters geprobeerd -> Mislukt, komt niet meer.
FTV doen ze elk jaar en zullen ze niet mee stoppen. Gewoon lekker mee doorgaan vind ik.
De Duel decks (Planeswalkers en special vs) komen al langere tijd 2 per jaar van uit. 1 voor de herfst en 1 voor het voorjaar. Casual spelers vinden deze set super leuk en kopen ze ook. Precies de markt waar het voor bedoeld is. Lekker mee doorgaan dus.

Alleen Commander's Arsenal is er dit jaar tussen gepropt. Door het succes van de commander decks (En niet de mogelijkheid om binnen enkele maanden nog zo'n set te ontwikkelen) hebben ze deze tussenoplossing gedaan. Is een eenmalig iets en volgend jaar komen er 'gewoon' commander decks met kaarten speciaal ontwikkeld voor commander. Vandaar ook de zeer gelimiteerde oplage in dit geval.

Het aantal sets wat ze uitgeven zal niet veranderen, hun huidige set structuur werkt het best. Enerzijds qua ontwikkeltijd die men krijgt en anderzijds qua wanneer men een set zat is.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:51

Dwarlorf schreef:
DeJong schreef:
Dwarlorf schreef:

Mag jij me uitleggen hoe je aan dat reanimator deck komt. Ruilen met andere personen is nog steeds bijdragen aan de afzet van Wizzards. Als niemand hun kaarten aan mensen jou kwijt kan, dan wordt er ook minder gekocht.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   di okt 23 2012, 13:58

DeJong schreef:
Dwarlorf schreef:
DeJong schreef:
Dwarlorf schreef:

Mag jij me uitleggen hoe je aan dat reanimator deck komt. Ruilen met andere personen is nog steeds bijdragen aan de afzet van Wizzards. Als niemand hun kaarten aan mensen jou kwijt kan, dan wordt er ook minder gekocht.

Ik zeg toch ook niet dat ik niet bijdraag aan de afzet van Wizards. Ik zeg alleen dat ik van die vieze graaiers geen RTR product heb gekocht. En het blijven vieze graaiers.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   wo okt 24 2012, 16:56

dit gaat zijn doel volledig voorbijschieten.

Boosters skyrocketen meteen naar €20,-/stuk, en door de zeer beperkte printrun is het al uitverkocht voor het de schappen raakt.

Ondertussen beinvloed het de kaartprijzen maar marginaal.

...

andere optie is dat enkel de goyf de money uit de set is, en je dus gewoon future sight v2.0 hebt waar je in 3 dozen 1 goyf vindt.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   wo okt 24 2012, 17:07

Shard schreef:

Boosters skyrocketen meteen naar €20,-/stuk, en door de zeer beperkte printrun is het al uitverkocht voor het de schappen raakt.

...

andere optie is dat enkel de goyf de money uit de set is, en je dus gewoon future sight v2.0 hebt waar je in 3 dozen 1 goyf vindt.

Ik denk dat kaarten als Bitterblossom, Vendilion Clique, Thoughtseize, Bloodbraid Elf en Lightning Helix er ook in zitten, dus dat het eerder de eerste is Wink
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   wo okt 24 2012, 17:49

afterparty05 schreef:
Shard schreef:

...

Ik denk dat kaarten als Bitterblossom, Vendilion Clique, Thoughtseize, Bloodbraid Elf en Lightning Helix er ook in zitten, dus dat het eerder de eerste is Wink

Jah want bitterblossom is legal in Modern.....
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   wo okt 24 2012, 17:54

Ja ok die niet dan. Maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel Very Happy Het kwam op mij iig niet over dat het tjokvol met Manic Vandals zou zitten. But time will tell!! Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 00:43

Volgens mij is iedere keus die Wizards maakt een verkeerde voor sommigen.

Als ze niets reprinten, gaat de prijs van sommige kaarten volledig door het dak, waardoor formaten niet of lastig speelbaar worden voor de gemiddelde speler. Vintage is bijvoorbeeld niet echt populair. Als ze het reprinten voor de normale prijs, zijn de handelaren (al dan niet professioneel) volledig over de zeik. Als ze met alternatieve art en een hogere prijs komen, vinden mensen dat afzetterij.

Vraag van mijn kant: toen Commander Arsenal aangekondigd werd, waren een aantal mensen direct enthousiast. Er waren maar twee kaarten bekend, maar toch, hij was leuk, hij was gaaf. Zij bestelden hem voor en zijn volgende week hoop ik helemaal blij met hun (asociaal dure imho) set foil kaarten. En toen werd loyal retainer bekend gemaakt, waardoor er een echte (extra) money pick in de set zit. Opeens krijgen we meer vraag, of we één kunnen reserveren. Nee dus, uitverkocht. Maar voor wie was de set bedoeld, voor de liefhebber die blind zei "ja, die wil ik" of voor de mensen die zeggen "ooh, value, als ik die koop kan ik met winst doorverkopen".

Wij hebben verkocht aan de mensen die uit liefhebberij voorbesteld hebben, niet voor de value. En dat is precies wat wij gaan doen met Modern Masters. Er is niemand die verplicht wordt iets te kopen of iets te spelen, maar die mensen die het wél leuk vinden, hebben bij ons die mogelijkheid. Als je het belachelijk vindt dat Wizards een gelimiteerde set Modern-kaarten reprint, ben je als Modern-speler blij (want hoewel de prijzen niet wezenlijk gaan dalen, vermoed ik) zal het toch gemakkelijker worden een deck bij elkaar te krijgen. Als je geen Modern-speler bent, kun je het belachelijk vinden, maar waar maak je je dan druk om?

Ik maak me ook niet druk om de prijs van importbruidjes uit Cambodja. Waarom zou ik, ik heb geen behoefte aan importbruidjes en ga dat ook niet krijgen als de prijs verandert... Very Happy
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 09:44

Purperen Draak schreef:

Maar voor wie was de set bedoeld, voor de liefhebber die blind zei "ja, die wil ik" of voor de mensen die zeggen "ooh, value, als ik die koop kan ik met winst doorverkopen".

Het korte antwoord op je retorische vraag is:
Geen van beiden.
De idealistische overtuiging van dergelijke producten is dat ze gemaakt worden zodat de commander freak die zijn hele deck foil wil hebben en paar format staples kan bemachtigen die nooit foil zijn geweest. en dat overige commander spelers dezelfde format staples makkelijker kunnen bemachtigen.
De realiteit echter is dat wizards in dergelijke producten altijd een paar cross-format staples pleurt, waardoor de competetieve speler opeens interesse heeft in het product.

Leuk hoor, dat je nieuwe kaarten print voor je commander decks, maar maak ze dan ook commander specifiek, scavenging ooze en flutterstorm worden meer in constructed dan in commander gespeeld. En persoonlijk vind ik loyal reatiners nou niet echt een commander staple, terwijl het een klasieke iona reanimator is/was in legacy. Ze hadden vast wel een niet-portal 3k kaart kunnen printen in die slot en de hele set voor minder aanbieden.

Het staat me nog steeds bij dat er aangekondigd werd dat de commander precons geen limited printrun zouden krijgen en dus altijd voorradig zouden zijn.

...mag ik een counterpunch commander deck aub, en voor MSRP graag...

Kortom:
Als wizards pretendeert iets aan de rarity van specifieke kaarten te doen, doe dat dan ook. Kom niet aan met een "most limited printrun ever" release, die je dus blind moet preorderen om er überhaupt iets van te krijgen.
En als je een casual formaat wilt ondersteunen, doe dat dan zonder geld te leechen van de constructed spelers. Als ze gewoon enkel de commanders hadden gemaakt voor de commanderdecks had niemand geklaagd; toffe nieuwe kaarten die super zijn in het formaat en geen effect hebben op andere formaten.

Dit is overigens geen sneer naar jou, martijn, ik begrijp dat wizards jullie (winkeleigenaren in het algemeen) constant voor vervelende keuzes zet waar je winstbelang en spelersloyaliteit tegen elkaar moet afwegen. (ftv, de event decks, en nou dit weer)

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 09:47

Het komt er gewoon op neer dat het nooit goed is. Er zijn simpelweg teveel verschillende mensen met verschillende wensen en belangen.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 09:53

*addendumpje*
@ Martijn, hoe groot schat je de kans dat de enthousiaste voorbestel mensen gewoon al wel wisten dat er money in zou zitten en ze dus zowiezo hun geld eruit zouden halen?
Persoonlijk schat ik die kans erg hoog.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 10:00

Dat kan ik wel voor je beantwoorden. Dat wist iedereen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 10:02

Beljaars:
De voorbestellingen voor Commander's Arsenal zijn allemaal gedaan voordat mensen zeker wisten dat er money in zat (Maar je kan het wel verwachten). Voorbestellingen zijn terecht gekomen bij Commander spelers (3) en foil collector (1). Precies de doelgroep waar wizards zich op gericht heeft met deze set, aldus hun eigen announcement:
"This will be a limited print run product, meant for the collectors and the avid Commander players."
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 10:19

Ik heb het product blind besteld. Gewoon omdat ik het wil hebben. Ik koop geen kaarten om winst te maken. Ik durf te zeggen dat ik de meest omvangrijke verzameling van kaarten heb van iedereen in Groningen en omstreken. Dat komt omdat ik nooit iets weg doe dat ik niet 4 keer heb (BigBox uitzonderingen daar gelaten). Als je wilt speculeren koop dan aandelen, of AH zegeltjes... Magic als investering is tegenstrijdig in mijn ogen. Sure, ik kan mijn duals verkopen met aanzienlijke winst maar dan kan ik er nooit meer mee spelen. Precies dat ik het liefste doe.

Natuurlijk kon ik vermoeden dat ik bij een dergelijk bedrag kaarten zou kopen die bijzonder zouden zijn. Ik betaal niet zoveel geld voor 18 foil forests..

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 10:30

Ik ga dit spul ws ook kopen, al was het maar omdat ik niet alle Modernstaples heb. Geld verdien ik altijd met het opkopen van verzamelingen ed, wat btw veeeel lucratiever is dan FTV ed.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 10:32

Ze moeten echt eens ophouden met dat geneuzel over verzamelaars. Het zijn de spelers die zorgen voor de omzet niet dat handjevol collectors. Ik vind het eigenlijk een gebrek van respect naar de spelers toe.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:28

Wat een onzin... als er markt voor is dan zou Wizards toch knettergek zijn om daar niet op in te spelen. Ik zou exact hetzelfde doen. Waarom het een belediging is voor competitieve spelers is mij een raadsel. Voor ons spelers worden er meer GP's dan ooit georganiseerd, kun je van gameday, naar NKQ, naar PTQ naar GPT hobbelen mocht je daar zin en tijd voor hebben. De limited formaten zijn zeer uitdagend en zitten goed in elkaar. Ik vind RtR een prachtig product om limited mee te spelen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:36

Jasper schreef:
Ik vind RtR een prachtig product om limited mee te spelen.
Daarom vind ik het jammer dat Martijn modern masters dozen gaat verkopen in de voorverkoop. En niks gaat achter houden voor een eventuele draft (Terwijl de set designed is om mee te draften).

Ik hoef geen hele doos, maar wil best een keer draften, ook al kost dit mij 3x7 euro zonder price support. (MSRP Boosters). Maak er 25 van en gooi "Sinker" boosters in de prijzenpot en ik geloof dat er best veel mensen gaan meedoen met deze draft. Er wordt niet voor niks een limited grand prix georganiseerd met deze set waar het vast ook druk gaat worden.

Martijn denkt alleen dat er niet genoeg animo is, wegens de prijs.
Hoe denken de andere mensen op dit forum hier over?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:36

Jasper schreef:
Wat een onzin... als er markt voor is dan zou Wizards toch knettergek zijn om daar niet op in te spelen. Ik zou exact hetzelfde doen. Waarom het een belediging is voor competitieve spelers is mij een raadsel. Voor ons spelers worden er meer GP's dan ooit georganiseerd, kun je van gameday, naar NKQ, naar PTQ naar GPT hobbelen mocht je daar zin en tijd voor hebben. De limited formaten zijn zeer uitdagend en zitten goed in elkaar. Ik vind RtR een prachtig product om limited mee te spelen.

Ik heb het over iedereen die met de kaarten speelt niet alleen competatieve (ik lees toernooi) spelers. Die dragen gewoon veel meer bij. Net als die reserved list, zogenaamd om de verzamelaars niet te kort te doen. Het zijn de spelers die het geld in het laatje brengen. Ik snap niet waarom dat hele toernooiverhaal dat je post relevant is. Je kan best wel rekening houden met de verzamelaars maar breng dan op zn minst kaarten uit waar ook spelers wat aan hebben. Het is een spel, het zijn geen postzegels.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:48

Volgens mij is de Modern Masters set volledig gericht op spelers. Het is niet een set met een hoog collectible gehalte omdat alle kaarten al een keer uitgegeven zijn. uiteraard zullen er mensen zijn die deze set willen verzamelen, maar vermoedelijk niet zoveel als bij de Commander set.
Ik noemde het toernooiverhaal om zo aan te tonen wat Wizards voor de toernooispelers doet. Dat verzamelaars minder geld in het laatje brengen dan toernooispelers zou ik graag met cijfers onderbouwd zien. Volgens mij zeg je dat alleen maar op basis van een gevoel. Misschien dat toernooispelers meer product kopen, maar tegenover staan de kosten van de Pro Tours en GP's. Dat kost een placenta!

Ik vermoed zelf dat van een aantal kaarten in de Commanderset wel het licht van een toernooi zullen zien bij mij. Scroll Rack, Sylvan Library, Loyal retainers zijn unieke kaarten met unieke toepassingen. Ik heb ze allen wel eens gespeeld op een legacy toernooi, ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zal zijn.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:51

Kwebie schreef:
Jasper schreef:
Daarom vind ik het jammer dat Martijn modern masters dozen gaat verkopen in de voorverkoop. En niks gaat achter houden voor een eventuele draft (Terwijl de set designed is om mee te draften).

Ik hoef geen hele doos, maar wil best een keer draften, ook al kost dit mij 3x7 euro zonder price support. (MSRP Boosters). Maak er 25 van en gooi "Sinker" boosters in de prijzenpot en ik geloof dat er best veel mensen gaan meedoen met deze draft. Er wordt niet voor niks een limited grand prix georganiseerd met deze set waar het vast ook druk gaat worden.

Ik heb een doos gekocht met het specifieke doel een hele leuke avond te gaan hebben met 7 andere mensen en de kaarten zelf te houden, en wat price support voor de winnaars. Topavond en een leukere manier om een doos te openen is er niet. En of draften nu 25 of 12,50 kost maakt voor 1 keertje niet uit.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:52

Jasper schreef:
Volgens mij is de Modern Masters set volledig gericht op spelers. Het is niet een set met een hoog collectible gehalte omdat alle kaarten al een keer uitgegeven zijn. uiteraard zullen er mensen zijn die deze set willen verzamelen, maar vermoedelijk niet zoveel als bij de Commander set.
Ik noemde het toernooiverhaal om zo aan te tonen wat Wizards voor de toernooispelers doet. Dat verzamelaars minder geld in het laatje brengen dan toernooispelers zou ik graag met cijfers onderbouwd zien. Volgens mij zeg je dat alleen maar op basis van een gevoel. Misschien dat toernooispelers meer product kopen, maar tegenover staan de kosten van de Pro Tours en GP's. Dat kost een placenta!

Ik vermoed zelf dat van een aantal kaarten in de Commanderset wel het licht van een toernooi zullen zien bij mij. Scroll Rack, Sylvan Library, Loyal retainers zijn unieke kaarten met unieke toepassingen. Ik heb ze allen wel eens gespeeld op een legacy toernooi, ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zal zijn.

Mee eens, en ik verbaas me er altijd over hoeveel spelers in de PD boosterdozen aan het openrukken zijn zonder dat ik ze ooit zie spelen of mee zie doen aan een FNM. Magic heeft een onwijs hoog casual gehalte gekregen voor mensen die het gewoon leuke kaartjes vinden en er eventueel keukentafeldeckjes mee bouwen. Ik weet zeker dat zonder hen er niet zoveel GP's etc zouden kunnen worden gehouden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:54

afterparty05 schreef:
Kwebie schreef:
Jasper schreef:

Ik heb een doos gekocht met het specifieke doel een hele leuke avond te gaan hebben met 7 andere mensen en de kaarten zelf te houden, en wat price support voor de winnaars. Topavond en een leukere manier om een doos te openen is er niet. En of draften nu 25 of 12,50 kost maakt voor 1 keertje niet uit.

True Story
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 11:56

afterparty05 schreef:
Als ik draft, dan wil ik de mogelijkheid hebben om de kaarten te houden of te rare picken op het einde. Dus dat zou voor mij niks zijn. Daar kan ik heel eerlijk en simpel over zijn Smile.

Maar jij (Edit: Andre dus ook) vind het dus ook prima om 1x 25 euro neer te leggen voor een apart/leuk formaat om te draften. Dat is de informatie die ik moest hebben.

Nu Martijn nogmaals verzoeken iig 1x een speciale Modern Masters draft te organiseren.
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 12:12

Ik ben daar ook wel voor, die ene keer maakt het me niet zoveel uit Very Happy. Ben wel blij datook de mensen die "sliepen" tijdens Time Spiral ook de kans krijgen een goyf te openen Razz (superkleine maar jah je moet je toch ergens aan vast klampen... Razz)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 12:22

afterparty05 schreef:
Kwebie schreef:
Jasper schreef:

Ik schrijf me alvast in Razz
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3514
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 12:23

André Pannekoek schreef:
afterparty05 schreef:
Kwebie schreef:
Jasper schreef:

Ik schrijf me alvast in Razz
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 12:32

Jullie stonden allebei al op de shortlist, maak je maar geen zorgen. Wink Maar ik wacht nog even met het versturen van de uitnodigingen, goed? Very Happy

Maar idd: Martijn kan rustig 3 dozen achterhouden en een event organiseren met Sinker als prijssupport. Voor €25 kan dat ook zeker wel uit schat ik zo in: dan is er meer geld voor prijssupport dan normaal. Kortom, doe maar!! Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 12:34

afterparty05 schreef:
Jullie stonden allebei al op de shortlist, maak je maar geen zorgen. Wink Maar ik wacht nog even met het versturen van de uitnodigingen, goed? Very Happy

Maar idd: Martijn kan rustig 3 dozen achterhouden en een event organiseren met Sinker als prijssupport. Voor €25 kan dat ook zeker wel uit schat ik zo in: dan is er meer geld voor prijssupport dan normaal. Kortom, doe maar!! Very Happy

Okay dan... ;P
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 16:00

Modern Masters draften lijkt mij ook wel een gaaf.

Maar ik vrees dat die boosters onmiddelijk uitverkocht zijn Sad
Ik hoop het niet, ik denk dat er genoeg spelers zijn die wel een keertje modern masters willen draften als FNM.

Verder hoop ik dat het ook echt voor mensen bedoeld is die modern willen spelen en zo een aantal modern staples kunnen krijgen(al wordt het formaat in Groningen nauwelijks gespeeld).

Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 16:32

Onzin schreef:

Ik hoop het niet, ik denk dat er genoeg spelers zijn die wel een keertje modern masters willen draften als FNM.

Verder hoop ik dat het ook echt voor mensen bedoeld is die modern willen spelen en zo een aantal modern staples kunnen krijgen(al wordt het formaat in Groningen nauwelijks gespeeld).

Hoeveel boosters kan je uberhaupt pp in de voorverkoop krijgen?
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 16:46

Ik zou ook wel een keer Modern Masters willen draften als het zover komt, 1x 25 euro betalen vind ik dan ook niet zo'n probleem
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 20:13

Morphling schreef:
Onzin schreef:

Hoeveel boosters kan je uberhaupt pp in de voorverkoop krijgen?

Bij dit soort vragen van jou (want je stelt ze vaker Very Happy) denk ik altijd: waarom wil je dit weten, waarom denk je dat hier richtlijnen voor zijn en wat doet het er toe? Als je het echt graag wilt weten moet je Martijn even PMen denk ik Very Happy

Ik heb iig 1 doos gekocht, meer leek me een beetje greedy. Oh en ik behoud het recht het alsnog door te verkopen voor value Razz Very Happy Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Modern Masters   do okt 25 2012, 20:24

Ik vraag me af waarom je altijd met zo'n lap tekst moet reageren Chris, terwijl jouw posts vaak meer ondoordacht lijken. :-)
Terug naar boven Go down

Modern Masters
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Modern Masters 2015 spoilers
» Modern Masters
» Donderdraft 4 juni MODERN MASTERS 2
» *6 extra plekken!* Donderdraft 20 april: Modern Masters 2017!
» Modern per Pro Tour Philadelphia een echt formaat

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: