MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Hoe op te bergen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Magicnoobie
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 52
Leeftijd : 30
Registration date : 18-08-12

BerichtOnderwerp: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 18:04

Ik hoop dat dit het goede topic hiervoor is.
Ik heb inmiddels een redelijk aantal kaarten (lees 1500+) en ik vroeg me af wat de beste manier is om ze op te bergen. Momenteel heb ik mijn rares en uncommers in een map zitten en alle common kaarten in een doos, maar op deze manier heb ik ontzettend veel uitzoekwerk als ik op zoek ben naar een specifieke kaart.
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen?

Mocht dit topic niet op de goede plek staan, is het dan mogelijk dat deze wel naar de juiste plek word gelinkt of iets dergelijks?
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 18:09

Ik heb zelf collectors mappen, en dan daar de kaarten in doen aan 1 kant op de volgorde van het boekje wat bij de fatpacks zit (en hoe ze op de site staan van Wizards). Ik doe altijd al m`n kaarten in 1 slot tot een playset. Zodoende kan ik altijd lekker snel kaarten pakken en heb ik altijd (indien ik genoeg ervan heb) een playset bij de hand :-) Hoop dat het je helpt.

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 18:47

Ik heb een map met al m'n rares. Verder heb ik schoenendozen waar ik uncs en commons in gooi, per set. Soms neem ik de moeite ze per kleur te sorteren binnen een set, vaak genoeg niet.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 18:49

Elk block zijn eigen map, alles. 4 keer
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 19:09

4 rings mappen die trouwens zeer lastig te krijgen zijn. Een beetje afhankelijk van de hoeveelheid kaarten die ik van een block bezit 1 of meerdere blocks in een map. Verder heb ik zo'n grote witte opbergdoos met kaarten uit de krochten van het verleden maar ook met veel moderne kaarten.
Terug naar boven Go down
Magicnoobie
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   ma okt 01 2012, 22:33

Ik ga nu al mijn kaarten uitzoeken op set en dan op kaartnummer sorteren. Ben ik ook maar weer een poosje van de straat zeg maar;)
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 07:02

Jasper schreef:
Elk block zijn eigen map, alles. 4 keer

En de promo's, foils, alternatives, etc. dan? Wink

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 07:45

Magicnoobie schreef:
Ik ga nu al mijn kaarten uitzoeken op set en dan op kaartnummer sorteren. Ben ik ook maar weer een poosje van de straat zeg maar;)

Niet op kaartnummer gaan sorteren, kost je in de praktijk een heleboel tijd. Zeker als je niet alle kaarten uit een set hebt. Zodra er een nieuwe kaart bij komt moet je al die kaarten in je map verplaatsen.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3515
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 08:21

Dwarlorf schreef:
Magicnoobie schreef:

Niet op kaartnummer gaan sorteren, kost je in de praktijk een heleboel tijd. Zeker als je niet alle kaarten uit een set hebt. Zodra er een nieuwe kaart bij komt moet je al die kaarten in je map verplaatsen.

Als je er 1 mist van een set laat je dat plekje toch gewoon open in je map?
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 08:44

@TS: Je zou jezelf ook af moeten vragen wat meer tijd kost, af en toe een kaartje opzoeken of alles nu gaan uitzoeken en dan ook nog de tijd die je bezig bent met gebruikte kaarten weer terug stoppen, bijhouden, etc.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 09:45

Het is ook afhankelijk van wat je plannen zijn met je verzameling. Wil je per formaat 1 deck hebben of wil je zoals ik de mogelijkheid hebben om ieder deck direct te kunnen samenstellen (lukt mij ook niet altijd). In het laatste geval is een geordende verzameling van belang. Als je 1 a 2 pet decks hebt waar je graag mee mag spelen en je niet de verwachting hebt dat je snel van die decks af gaat stappen, dan volstaat een schoenendoos ook prima

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 09:48

Ikzelf ben allang afgestapt van alles bewaren. Alle crap bewaar ik niet meer, ik heb nu op formaat (T2, Modern) gesorteerd in een map, en dan op kleur.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 15:07

Ik heb echt al mijn kaarten per kleur in een doos, en dan binnen de doos gesorteerd op creature, planeswalker, enchantment, instant, sorcery. En alles op alfabetische volgorde.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 19:27

Ik had destijds 1 dikke map met daarin alle Legacy playables gesorteerd per kleur, 9 kaarten per vel.

Daarnaast een doos voor de rest - en die ging eens per zoveel tijd naar iemand die er blij van wordt.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   di okt 02 2012, 19:30

Rob schreef:
Dwarlorf schreef:
Magicnoobie schreef:

Als je er 1 mist van een set laat je dat plekje toch gewoon open in je map?

Ik heb het dan ook niet over 1 kaart.
Terug naar boven Go down
eucalyptus
N00b
N00b

Aantal berichten : 34
Leeftijd : 26
Registration date : 11-10-12

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   do okt 11 2012, 17:25

Ik heb zelf alles per set in een map, gesorteerd op kleur, lands apart in een doos. Naast het sorteren op kleur heb ik ze ook gecategoriseerd op rarity en alfabetische volgorde. Maar ik ben dan ook geobsedeerd door opbergen.

Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Hoe op te bergen   do okt 11 2012, 23:32

eucalyptus schreef:
Ik heb zelf alles per set in een map, gesorteerd op kleur, lands apart in een doos. Naast het sorteren op kleur heb ik ze ook gecategoriseerd op rarity en alfabetische volgorde. Maar ik ben dan ook geobsedeerd door opbergen.
Ik ken het gevoel. Ik ga er dit weekend eindelijk eens tijd voor vrijmaken hopelijk:) ben van plan om in ieder geval dit block allemaal per set op te bergen op volgorde, en dan 4x keer dezelfde kaart en de rest in de big box cheers
Terug naar boven Go down

Hoe op te bergen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: