MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Wytse's Casual Topic

Ga naar beneden 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Wytse's Casual Topic   do sep 27 2012, 00:15

Ik heb zo veel plezier in Casual spelen dat ik het tijd vind om het met anderen te delen. Ik hoop regelmatig in dit topic wat nieuwe decks te posten. Mocht je denken: Dat is wel een tof deck, dan kan je altijd eens het deck met me komen spelen. Ik hoop dat ik wat mensen kan aansteken ook wat meer Casual te spelen.

Ik heb een tijdje geleden een deck gebouwd met kaarten die in mijn map zaten. Meestal speel ik een uitgedacht deck met een thema of synergieŽn, dit deck heeft juist heel veel verschillende kaarten wat het juist een heel afwisselend deck maakt (En is in zo'n 30 minuten in elkaar gezet). Ik weet alleen dat ik graag met de nieuwe miracle kaarten wilde spelen. Ik speel er nu nog heel graag free for all multiplayer mee. Er zitten best veel goede kaarten in, maar veel goede kaarten maakt nog geen deck. Zeker in multiplayer is het deck niet denderend goed, maar je speelt er wel weer elk potje een fantastische grind mee. Vandaag nog won ik een multiplayer potje met nog maar 5 kaarten in mijn library (zonder gemilled te worden).

Decklijst:

Land (24)
2x Mountain
6x Island
3x Forest
1x Evolving Wilds
4x Terramorphic Expanse
1x Desolate Lighthouse
1x Alchemist's Refuge
1x Kazandu Refuge
1x Sulfur Falls
1x Izzet Boilerworks
1x Gruul Turf
2x Simic Growth Chamber

Artifacts & Enchantments (6)
2x Abundant Growth
2x Counterbalance
2x Sensei's Divining Top

Sorceries (7)
1x Reforge the Soul
1x Arc Trail
3x See Beyond
2x Devastation Tide

Instant (10)
4x Thunderous Wrath
4x Brainstorm
2x Mana Leak

Creatures (13)
4x Delver of Secrets (is niet heel bijzonder in Multiplayer, ik kan hem hier spelen zonder me vies te voelen Razz)
3x Huntmaster of the Fells (Ook niet zo heel bijzonder in Multiplayer, maar de lifegain en 2 creatures is zeker belangrijk)
1x Trinket Mage
1x Tandem Lookout
1x Acidic Slime
1x Zealous Conscripts
2x Eternal Witness

Kaarten als Sensei's Divining Top en Counterbalance lijken misschien net zoals de Delvers en Huntmasters misschien wat goede kaarten voor Casual, maar ook hiervoor geldt dat ze in Multiplayer veel van hun kracht verliezen. CMC's zijn all over the place en je countered er niet het spel mee op slot (als je er al veel mee countered).

Er zit veel synergie in het deck en is fantastisch om te spelen. Het is echter wel een een grote bij elkaar geraapte pile en bij de volgende decks die ik zal posten zullen de kaarten wat meer bij elkaar gezocht zijn. Zo is er voor een ieder wat wils.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robert K.
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 256
Leeftijd : 31
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   do sep 27 2012, 09:59

Zit nou op de uni, maar als ik thuis ben zal ik mijn favo deck eens posten Very Happy Lekker Astral Sliden Very Happy
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   za okt 13 2012, 00:02

Het is hoog tijd om hier weer eens een deck neer te zetten. Eigenlijk wil ik proberen elk weekend een deck te posten, maar ik had de afgelopen 2 weekenden weinig tot geen tijd hiervoor.

Ik vind het passend om aan de start van wat ik hoop deze traditie ook een deck te posten die aan de start stond van mijn magic carriere. Het volgende deck is het eerste deck waar ik ooit voor op de computer heb zitten zoeken naar kaarten en deze uiteindelijk heb besteld over het internet. Het is nog steeds ťťn van mijn favoriete decks. Ik presenteer u: Leechbonder!

// Lands
2 [FUT] Tolaria West
8 [7E] Swamp (3)
8 [SOM] Island (4)
4 [ZEN] Jwar Isle Refuge
1 [WWK] Creeping Tar Pit

// Creatures
4 [EVE] Rendclaw Trow
4 [SHM] Leech Bonder
2 [SHM] Murderous Redcap
3 [SHM] Kulrath Knight
2 [SHM] River Kelpie
1 [EVE] Necroskitter
2 [EVE] Glen Elendra Archmage

// Spells
4 [SHM] Scarscale Ritual
2 [SHM] Blowfly Infestation
3 [FUT] Foresee
2 [SHM] Fate Transfer
4 [6E] Counterspell
1 [SHM] Sinking Feeling
3 [FD] Paradise Mantle

Hoe werkt het: Het plan is om een Leechbonder neer te leggen en die te equippen met een Paradise Mantle. Dit zorgt er voor dat je de Leechbonder kan tappen voor een blauwe mana, om daarna zijn untap ability te gebruiken voor 1 blauwe mana opdat je een counter kan verplaatsen. Dit betekent dat je een token rondslinger machine krijgt. Dit werkt goed met de persist mannen die je speelt. Maar het werkt ook goed met Kulrath Knight, want nadat je keurig alle beesten van je tegenstander 1 counter hebt gegeven kunnen ze niet meer aanvallen en zijn je eigen mannen unblockable.
De ene Sinking Feeling in het deck maakt het compleet: Als die op Leechbonder komt kan je ook nog eens netzoveel -1/-1 counters aanmaken als je wil. Hierdoor kan je alle beesten van je tegenstander sweepen. Dit is echter wel zo goed dat ik er maar 1 speel; ik wil het liefst zo min mogelijk een combo speler zijn.
Scarscale Ritual leest haast in dit deck: betaal 2 mana, trek 2 kaarten en leg een -1/-1 counter op een beest van je tegenstander.
De Tolaria West laat je de paradise mantle opzoeken, waardoor je er maar 3 hoeft te spelen.

Het deck is vrij traag en absoluut een multiplayer deck, maar het geeft gewoon een zeer goed gevoel dat als je een matig mannetje als Leechbonder speelt iedereen aan de tafel zeer naargeestig op zoek gaat naar een removal spell. Als je er van houdt om je tegenstanders dwars te zitten door hun mannetjes te pacifyen, veel kleine mannetjes van je tegenstanders wil slopen of gewoon graag control decks speelt, dan is dit het deck om te spelen.
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   ma okt 22 2012, 12:43

Het is ondertussen maandag, maar ik heb het zo druk gehad dit weekend dat ik dit weekend nog niet was toegekomen aan het posten van een nieuw deck. Het deck waar ik het vandaag over ga hebben is Pyromancer Ascension!

// Lands
9 [IA] Plains (3)
7 [ON] Mountain (3)
4 [RAV] Boros Garrison

// Creatures
3 [M11] Ajani's Pridemate

// Spells
1 [M11] Elixir of Immortality
2 [SH] Pursuit of Knowledge
2 [RAV] Searing Meditation
4 [MPR] Lightning Helix
4 [ZEN] Pyromancer Ascension
4 [ROE] Survival Cache
4 [5E] Blessed Wine
4 [10E] Reviving Dose
4 [HL] Prophecy
4 [ROE] Staggershock
4 [M11] Lightning Bolt

Ik wilde altijd graag een Pyromancer Ascension deck. Echter vond ik het met blauw en daarmee dus kaarten als ponder, preordain en serum vissions veel te snel en te goed worden voor een Casual Deck. Maar als je niet snel bent en geen beesten of mass removal speelt, dan verlies je.... toch? En zo is het Boros Lifegain Pyromancer Ascension deck ontstaan.
Het plan is heel simpel. Stap 1: Knal een Pyromancer Ascension neer. Stap 2: Trek kaarten en gain ondertussen leven zodat je in leven blijft. Hierdoor komen er langzamerhand counters op je PA. Stap 3: Burn je tegenstanders kapot.
Survival Cache en Staggershock zijn 2 fantastische kaarten in het deck. Niet alleen doen ze precies wat je wil (Burnen, lifegainen en kaarten trekken), maar door de wording van hun Rebound ability hoef je er maar 1 te hebben als er al 1 in je GY ligt om 2 counters op je Pyromancer Ascension te leggen! Let op bij Survival Cache: In een MP potje is er bijna altijd wel iemand die minder leven heeft dan jij en Survival Cache zegt "an opponent", niet "each opponent".
Ik vind het ook heerlijk zoals er Nombo's in het deck zitten. Dit geeft het een echt casual gevoel. Ajani Pridemate en PA gaan zo heerlijk samen, net zoals het zo fantastisch werkt om je GY terug te shufflen als je PA nog geen 2 counters heeft.
Searing Meditation is zo'n kaart die je alles tegelijk laat doen: Je gaint leven, pakt een kaart en schiet ergens 2 damage op.
Pursuit of Knowledge is heerlijk met een Survival Cache. Speel de Enchantment, speel een Cache en de volgende beurt trek je 7 kaarten. Heb je tegen die tijd nog een Pursuit of Knowledge neergelegd, trek je er 11. Heerlijk als dat gebeurt.
Als laatste heb ik het nog even over de manabase. Ik speel maar 20 land, maar je wil dan ook graag lifegain/draw spells trekken en je komt op deze manier genoeg landjes tegen om elke beurt 1 te spelen. Om toch aan genoeg mana te komen zijn de Boros Garrisson fantastisch, omdat het eigenlijk 2 landjes in 1 zijn. Zo speel je toch 24 mana met 20 landjes.
Dat was het voor het Pyromancer Ascension deck. Volgend weekend weer een nieuw deck!
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   zo okt 28 2012, 13:52

Het is weer weekend! Tijd voor een nieuw deck.

// Lands
8 [SOM] Island (4)
5 [6E] Plains (3)
4 [HOP] Terramorphic Expanse
4 [ALA] Seaside Citadel
3 [5E] Forest (1)

// Creatures
2 [LRW] Changeling Hero
4 [TSB] Mystic Snake
4 [ROE] Wall of Omens
4 [ZEN] Kor Skyfisher
2 [DIS] Azorius AEthermage
1 [TSP] Dream Stalker
4 [ARE] Coiling Oracle

// Spells
2 [MR] Crystal Shard
4 [M11] Leyline of Anticipation
4 [ALA] Oblivion Ring
1 [PS] Cloud Cover
2 [SC] Day of the Dragons
2 [M11] Cultivate

Dit is het ultieme kaartvoordeel, bounce creature deck.
De kaart die je wil hebben is de Leyline of Anticipation. Zeker in een Mulitplayer spelletje is het zo sterk om niks in je eigen beurt te hoeven casten, altijd counter mana open te hebben en aan het eind van de beurt van de persoon rechts van je een zooi kaarten te pakken. Maar dit deck heeft nog een extra foefje. Met een Leyline in het spel kan je gebruik maken van de wording van Oblivion Ring. Het is mogelijk om een Oblivion Ring te casten, de enter the battlefield effect op de stack te leggen (het exilen van een nonland permanent) om daarna een Kor Skyfisher of Dream Stalker in het spel te flashen en de Oblivion Ring naar je hand te bouncen. Hierdoor komt de leave the battlefield trigger boven op de stack te liggen. Als alles dan resolved wordt eerst de exiled permanent naar de battlefield terug gebracht, maar omdat er nog niks is exiled doet dat dus eigenlijk niks. Daarna resolved the enter the battlefield trigger van de Oblivion Ring en is de permanent ook daadwerkelijk permanent exiled! Natuurlijk kost dit grapje best wat mana, daarvoor spelen we kaarten als Cultivate en Coiling Oracle. En om deze exile engine ook door te laten lopen spelen we Crystal Shard om de Skyfisher/Dream Stalker te kunnen bouncen.
Crystal Shard werkt overigens met elk beest in het deck. Of het nou het counteren van een extra spell is door een Mystic Snake te bouncen en weer uit te spelen, of "slechts" een Wall of Omens voor een extra kaart, je haalt er altijd value uit.
Het deck moet ook nog winnen, maar daar hebben we een leger van draken voor! Day of the Dragons is de grote finisher en de kaart doet het beter dan wie of wat dan ook. Het werkt als volgt. Je hebt een klein leger van muren, bounce mannetjes en elfjes liggen, laten we zeggen 5 stuks (zolang er maar 1 bounce man bij zit zit je helemaal goed). Aan het eind van de beurt van de speler rechts van je flash je een DotD in en maakt van al je beesten een 5/5 Flyer! Je kan ze daarna in je eigen beurt nog gelijk gebruiken ook. Het mooie is, je kan gewoon met al je draken aanvallen ongeacht de boardsituatie, ook al liggen al je beesten dan getapped en gaat de helft dood in de aanval. Dan komt het mooie gedeelte. Voor maar 3 matige mana mag je wat kaarten pakken, krijg je weer je originele hoeveelheid draken terug en ze liggen allemaal untapped! Hoe? Oblivion Ring! Met de Leyline kan je Oblivion Ring in het spel flashen en daarmee target je je eigen Day of the Dragons. Door de wording van je DotD komen al je beesten terug die ermee exiled waren (ook al gingen er draken dood) en alle enter the battlefield effecten triggeren. Je pakt wat kaarten en met een bounce mannetje van je bounce je je Oblivion Ring weer. Daardoor komt Day of the Dragons weer terug in het spel en je hebt al je draken terug! Nice!

Als er nog vragen zijn over het deck, posts ze hier! Volgende week zijn we weer terug met een nieuw deck!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   zo okt 28 2012, 14:29

Het Wytse. Wat een gave decks verzin je! Zou je iets dergelijks voor mij voor Peasant kunnen verzinnen? Dan speel ik daar de volgende keer mee!
https://magicgroningen.editboard.com
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   zo okt 28 2012, 14:46

Dat wil ik wel proberen, maar ik zit niet in peasant op het moment. Zijn er nog voorwaarden die het deck moet hebben (combo, agro, control oid)?
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   zo okt 28 2012, 15:01

Wytse-style.. coole combo's en synergieŽn..
https://magicgroningen.editboard.com
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   ma nov 05 2012, 23:56

Maandag avond ondertussen, maar een gemiddelde van eens per week houden we nog steeds aan Wink

Tegenstanders die te veel leven gainen? Dit is het grote anti-leven gain deck. Gaint je tegenstander geen leven? Geen probleem! Dan geef jij ze toch wat? Wink

// Lands
6 [M10] Swamp (3)
5 [M11] Plains (1)
5 [UG] Forest
3 [ROE] Evolving Wilds
4 [M11] Terramorphic Expanse

// Creatures
4 [CS] Wall of Shards
4 [PLC] Kavu Predator

// Spells
2 [WWK] Rest for the Weary
4 [ON] False Cure
3 [M11] Diabolic Tutor
4 [V10] Isochron Scepter
2 [MR] Soul Foundry
4 [OD] Life Burst
3 [MR] Razor Barrier
1 [SOM] Prototype Portal
2 [ZEN] Khalni Heart Expedition
2 [CST] Swords to Plowshares
2 [M11] Cultivate

Het doel van het deck is simpel: Geef je tegenstander leven en laat hem daar aan dood gaan (of straf hem af voor zelf leven gainen). Hiervoor gebruik je 1 van de volgende 2 kaarten: Kavu Predator en False Cure.
Kavu Predator krijgt net zoveel +1/+1 counters als dat je tegenstander life gaint. Hierdoor leest bijvoorbeeld een Rest for the Weary met Landfall niet "target player gains 8 life", maar "put 8 +1/+1 counters on each Kavu Predator you control". Met 1 aanvallende predator krijgt je tegenstander dus 8 leven, maar je doet ook 8 extra schade, dus dan maakt het nog niet uit. Je houdt er echter wel een 10/10 trample aan over die volgende beurt gewoon weer kan aanvallen voor 10. Met 2 Predators loopt het natuurlijk helemaal uit de hand!
False Cure laat je tegenstander 2 leven verliezen voor elke leven die hij gaint die beurt. Het mooie van die kaart is dat de wording prima samenwerkt met Kavu Predator. Je tegenstander gaint nog steeds leven, dus je Kavu Predator wordt sterker, maar verliest nog wel weer 2x zoveel leven. Dus met een 2/2 Predator aanvallen en dan met Landfall een Rest for the Weary casten en in response daarop een False Cure doet 18 schade! Niet gek.
Nu is het nadeel van False Cure dat je hem maar 1x kan gebruiken. Gelukkig is False Cure een 2 mana instant, dus gaat hij prima samen met de zo krachtige artifact Isochron Scepter. Met een False Cure geimprint op een Scepter kan je elke turn cycle een False Cure casten.
Wat het deck nu nog nodig heeft zijn kaarten die je tegenstander leven kunnen geven. Het liefst is het ook nog een kaart die ons zelf in leven kan houden. Is een 1/8 Flying Defender voor maar 2 mana goed genoeg? Wall of Shards heeft een Cumulative Upkeep van: Target opponent gains 1 life. Nice! Dat betekent dat we voor 2 mana een dikke defender krijgen die elke turn cycle in toenemende mate onze tegenstanders leven geeft. Was er nu maar iets in ons deck dat elke turn cycle je tegenstander leven kan laten verliezen....
Om je False Cure engine te kunnen beschermen speel je Razor Barrier. Mochten je tegenstander je Scepter willen slopen, dan kan je die gewoon protectie van een kleur geven geven!
De 2 Swords to Plowshares zijn natuurlijk belachelijk goed. Voor 1 mana kan je een beest van je tegenstanders removen en je Kavu Predator dikker maken. Betaal nog 2 mana bij en je tegenstander is voor 3 mana een beest en een zooi leven kwijt. Ik vind het haast oneerlijk.
Voor de rest bestaat het deck uit een zooi mana en hand fixing. Omdat er zoveel verschillende kaarten goed samenwerken, maar het pas echt explosief wordt als je alles bij elkaar hebt zit dat er in.
De laatste twee kaarten waar ik het nog over wil hebben zijn Soul Foundry en Prototype Portal. Beide kaarten zijn gewoon supercute in dit deck. Soul Foundry is gewoon heerlijk als je er een Predator of Wall onder kan leggen. Met een Wall daar onder lopen alle levenstotalen snel uit de hand (En gaan kneitersnel weer naar beneden als je False Cures gaat casten), met een Predator zijn ze gewoon snel dood. De Prototype Portal heeft maar heel weinig targets. Maar hoe cool is het om een Isochron Scepter te imprinten? Geen instant die je dan meer cast dat potje. Voor elke instant die je trekt maak je weer een nieuwe Scepter en dan kan je elke beurt die instant spelen. Nice!
Ben je klaar met je tegenstanders die de hele tijd life gainen en nooit onder die 20 leven uitkomen? Met dit deck komen ze er nooit meer boven!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wytse's Casual Topic   

Wytse's Casual Topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: