MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Project X haren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 18:27

@BaasJuul schreef:
André Pannekoek schreef:
Dwarlorf schreef:
Laat ik het dan ook een beetje voor Julius opnemen. Je kan best wel in een charge terecht komen zonder dat je aan het front staat. Als je ergens langs loopt en de ME besluit dan een charge uit te voeren dan zit je er gewoon in. Ze staan nog wel eens om het hoekje. Anyway wat de intentie ook is, het is zoals André en ES zeggen niet gepast voor het 'dit is vet' topic.

Ik zie niet in waarom je het voor hem opneemt. Het is hier duidelijk gepost om popiejopie te doen, mislukt, nu kritiek koppen.

haters gonna hate, ik share hier gewoon mijn ervaring, niks popiejopoe. Volgens mij faalt jouw popiejopie gedrag wat harder (iets met vriendschappen enzo....)

Nice one Julius. Wie zegt dat het falen is?

Ps: je hoeft je niet in te houden, leg uit.
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 19:27

@afterparty05 schreef:
Leuke discussie dit Smile

Haren: Natuurlijk hadden ze niet een feest moeten organiseren. Ze waren bang voor rellen, dus ze hadden een noodverordening, samenscholingsverbod en snelrecht moeten regelen om eventueel tuig ofwel direct op te pakken ofwel op de trein naar mammie te zetten. Een oproep om vooral niet te komen heeft geen enkele juridische betekenis en is zo PvdA-theedrinkachtig als wat. Blijkbaar was de angst niet groot genoeg voor rellen dat de gemeente deze stappen daadwerkelijk heeft genomen, dus -1 voor de gemeente voor falend inzicht.

Baas Juul: Onschuldig als wat. Hoort van een feestje, maakt er wat leuks van met wat vrienden en er blijkt niets te zijn. Dat het aanwezig zijn van een massa het makkelijker maakt voor relschoppers neemt niet weg dat Julius zich gewoon begeeft op een openbare locatie waar geen enkel probleem mee is. Grondwettelijk recht enzo.

Relschoppers: keihard aanpakken natuurlijk, tuig van de richel etc. Die gasten mogen de schade delen met z'n allen, en nog lekker wat uurtjes schoffelen erbij ook.

Media: Die hadden hun waffel moeten houden. Nu lopen ze allemaal te huilen "ja maar we hebben er toch geen invloed op en het is gewoon journalistiek etc etc". Het was sensatiezucht, de media wisten wat op het spel stond en hebben een week lang een uurlijkse update van "Project X Haren" gegeven. Dan creëer je vanzelf een hype. -1 voor de media.

Schade verhalen op omstanders: juridisch onmogelijk, en terecht. Waarom zou je als onschuldige omstander aansprakelijk moeten worden gesteld? Je betreedt je in de openbare ruimte en dat mag. Alleen door middel van noodverordeningen etc kan je dit soort dingen wettelijk regelen. En dat zou ook zo moeten blijven, anders maak je er echt een politiestaat van.

Eens. Hoewel ik van mening ben dat je als gemeente twee dingen kan doen. Of de boel dichtgooien, zoals jij voorsteld, of eisen dat anderen het oppakken opdat er daadwerkelijk een feest gevierd kan worden. Het belangrijkste in alle gevallen is duidelijkheid. Nu had de gemeente een veld vrijgehouden en werd dit ook middels media/radio e.d. bekendgemaakt. Ik vind het vervolgens een stukje vrijheid dat mensen ook mogen afreizen naar Haren. Als de gemeente dit niet wil, dan moet men niet a/b tegelijk doen. Zowiezo ben ik van mening dat er te veel vrijheden langzaam maar zeker worden weggenomen bij de burger. Ik huiver al bij de gedachte als ik eraan denk wat voor nieuwe maatregelen als gevolg van Project X Haren genomen zullen worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 20:44

Bij Pauw en Witteman van gisteren een meisje uit haren dat niet weg kon gaan omdat de ME de boel afzette. Om maar een voorbeeld te geven dat je er 'zomaar' tussen kan staan.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 23:26

Tja mss is het handiger om op grote feesten te beginnen met een waarschuwing dat je op een mogelijk "schoonveeg" gebied staat.

Het is gewoon heel lastig, de relschopper bevinden zich tussen de "goedwillende" bevolking.
Wat ze doen is gewoon alles preventief ruimen alles moet weg, en dan maken ze geen onderscheid wie er staat.
Conclusie wees daar weg als je niet bij de charge betrokken wilt raken.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 23:26

Ik vind jullie allemaal geweldig. Het schijnt dat al die debatten en discussies op tv de afgelopen tijd ook goed is voor dit forum. Samsom en Rutte kunnen ook gewoon weer vriendjes zijn nadat ze een pittige strijd zijn aangegaan Wink

Overigens vind ik dat de radiostations die opriepen om er heen te gaan (538, 3fm en vast wel meer) ook wel enige represaille verdienen. Die knuppels moeten ook even nadenken voor ze dingen op zo'n groot openbaar forum roepen. Als je zo'n grote groep luisteraars (wat vaak op volgelingen neerkomt) hebt, moet je daar ook verantwoordelijk mee omgaan.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Project X haren   di sep 25 2012, 23:29

het probleem is dat de media er zich geen fluit van aan trekt.
Vooral niet omdat het juridisch een debacle is om ze verantwoordelijk te stellen.
En ik denk dat de media zich achter de wet van persvrijheid schuilt en rustig verder gaat.
Terug naar boven Go down

Project X haren
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» MTG Elo Project

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: