MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 20:53

promos's zijn geen grote leiders Wink
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 20:55

Ik heb uncommons ontworpen die interactie hadden met de promo rare (ik dacht promo kaart die je graag met je rare wilt ontvangen.) al moet ik wel toegeven dat de pit devil daar niets te zoeken had. Ik vond het mechanisme echter te cute om niet te maken..

Patrick gefeliciteerd met je overwinning
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7291
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 22:22

Ik vind de landjes nog steeds veel te overpowered voor een uncommon cycle. Het zou never nooit geprint worden in NWO. Maar gefeliciteerd Patrick! En bedankt voor de leuke wedstrijd Bart.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5799
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 00:15

@Bart schreef:
Hennink: Kaarten zien er op het eerste oog mooi uit. Mooie art, goede tekst en mooie promo watermarks. Goede looks is het halve werk ;-) High Adjustor kan ik niet zo goed plaatsen. 't Is een echte unc en werkt natuurlijk leuk met detain, maar wat moet je er mee.. De Centaur Watch is goed. Goblin Executioner is natuurlijk leuk om een beest met unleash mee te saccen waar je neits meer mee kunt. Waarom staat er 'if you do' als het altijd moet? Verder wel leuk (erg mooie art), maar ik vind het niet een kaart die ik iedereen als promo unc zie krijgen. De Arcan Pickpocket ziet er tof uit. Vind het leuk hij juist niet goed werkt met overload. De Composter Druid art komt me erg bekend voor; die is volgens mij eerder gebruikt in een contest. Verder is hij degelijk. Al met al vind ik het degelijke kaarten, met name de Centaur Watch, maar is het geen set van 5 kaarten die ik standaard uitgedeeld zie worden op de pre-release. Voor mijn gevoel vooral door de Composter Druid en Goblin Executioner.
Omdat er effecten kunnen zijn die je belemmeren een beest te sacrificen (zoals die groen-witte engel). Wizards print wel vaker van die "if you do" clausules bij verplichte acties, zie bijvoorbeeld Dark Depths.

Verder snap ik je commentaar, zoals met veel inzendingen zou het niet direct duidelijk zijn waarom je deze kaarten standaard in je guild pack zou aantreffen. Gefeliciteerd Patrick!

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2512
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 06:59

@Bart schreef:

Afterparty05 voor Lennart: Selesnya's Apprentice is leuk. Waarom staat er niet gewoon 3GW: Populate? Dat zou beter in de guild passen.

het idee is dus dat je beesten met come into play effecten kan kopieren en die dan kan gaan populaten Smile verder staat er ''another target creature'' om te zorgen dat je tegenstander wel met 1 effect van dit ding af kan komen omdat ik hem anders OP vond.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 14:07

Leuke prijsvraag en iedereen bedankt! Het klopt dat ik de kaarten na de kritiek had kunnen aanpassen. Ik heb de kaarten tijdens het ontwerpen laten zien aan Dustin. Ik was benieuwd wat hij van mijn inzending vond. Op basis van zijn kritiek besloot ik drie kaarten letterlijk te verwijderen en de cycle compleet te maken. Hoewel ik dus twijfelde, besloot ik om de kaarten ongewijzigd te houden. Bij twijfel is het beter om te vertrouwen in het hart van de kaarten en niet onbelangrijk in het oordeel van een level 2 judge Razz.

De gewonnen kaarten ga ik overigens voornamelijk zelf spelen. Ik zocht nog een Abrupt Decay en een Blood Crypt.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 15:25

@Bart schreef:

Onzin: Ik snap niet hoe je een sorcery kunt scavengen; hij heeft toch geen power? Ik vind je Conclave Dryad het leukst, omdat het naar mijn mening een echte unc is met mooie art en erg bruikbaar. Pyrowind is ook degelijk. Augus of Rakdus is misschien wel erg bruut. Het idee van unleash is al dat ze erg veel power hebben voor de cmc, maar ook nog intimidate maakt het wel erg makkelijk imo. Angelic Valor vind ik degelijk. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vind het een degelijke inzending met een leuke dryad, maar al met al niet overtuigend - het sprong er niet uit voor mij.

Het is niet een sorcery die scavenged. Zoals de sorcery al zegt, target creature without scavenge gains scavenge. En het is natuurlijk een sorcery omdat scavenge alleen als sorcery mag. Het creature dat je scavenged heeft dus wel degelijk een power Smile

De unleash man heb ik juist multicolor gemaakt omdat hij met intimidate nog steeds geblokt kan worden door rood, zwart en artifacts. Dan vindt ik het in vergelijking met een 3/3 first strike voor 3 mana als common, niet ernsitig bruut.
Angelic Valor lijkt speelt juist in op de enchantments die bij Azorius een rol spelen, juist daar zitten kaarten bij zoals een Aura dat first strike geeft en +1/+1 geeft voor ieder enchantment in play. Of een propaganda-effect voor ieder enchantment dat je hebt.

Verder vond ik de contest leuk, Patrick gefeliciteerd.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2039
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 16:18

Als men het niet erg vindt, ga ik niet op elke op- en aanmerking reageren Smile Iedereen heeft namelijk een terecht punt.

Maar Oswin, ter info: ik vond het raar dat jouw sorcery kaart zelf ook scavenge had. Je effect is verder duidelijk. Maar je sorcery heeft geen power, dus hoe kan die scavenge hebben?

Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 16:24

@Bart schreef:
Als men het niet erg vindt, ga ik niet op elke op- en aanmerking reageren Smile Iedereen heeft namelijk een terecht punt.

Maar Oswin, ter info: ik vond het raar dat jouw sorcery kaart zelf ook scavenge had. Je effect is verder duidelijk. Maar je sorcery heeft geen power, dus hoe kan die scavenge hebben?

Huh, je bedoelt de remindertext, de scavengekaarten hebben allemaal een remindertext wat scavenge in houd, ik denk dat je dat bedoelt. Dan had ik die in Italic moeten zetten, dat is mijn fout dan.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2039
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 17:00

A zo... nu maakt het ineens sense. Ik was oprecht in de veronderstelling dat je sorcery zelf scavenge X had, sorry.

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 17:19

@Onzin schreef:
@Bart schreef:

Huh, je bedoelt de remindertext, de scavengekaarten hebben allemaal een remindertext wat scavenge in houd, ik denk dat je dat bedoelt. Dan had ik die in Italic moeten zetten, dat is mijn fout dan.

Dan moet er niet staan" Scavenge X (blablabla)", maar voor reminder text: "(to scavenge x, blabla)". Hoe de haakjes staan is belangrijk Razz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 16 2012, 19:27

@DeJong schreef:
@Onzin schreef:
@Bart schreef:

Dan moet er niet staan" Scavenge X (blablabla)", maar voor reminder text: "(to scavenge x, blabla)". Hoe de haakjes staan is belangrijk Razz

Ja dat zou deels kunnen misschien, maar als je andere scavenge kaarten bekijkt zie je dat er eerst staat: scavenge x (x, exile bla bla bla.... ). Kijk maar bij bijvoorbeeld sluiceway scorpion. Ik zou niet weten hoe je het anders kan neerzetten, het leek mij wel in ieder geval wel origineel om een sorcery te maken waarmee je een creature scavenge geeft voor 1 beurt.
Vervolgens moet je dan bedenken wordt X de power of de casting cost? Aangezien scavenge alleen om de power gaat heb ik het daarbij gelaten, zo kan het een uncommon blijven. Te meer omdat je dan dus niet kaarten zoals Phyrexian Dreadnaugt kan misbruiken om bijvoorbeeld 1BG te betalen om ergens 12 +1/+1 counters op te mikken.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   

Terug naar boven Go down

Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Contest 9-9 t/m 9-10: Ontwerp een logo!
» Contest 27-07 t/m 17-08-2007
» Contest 01/04 tot en met 15/04
» Contest 12-11-11 tot 4-12-11
» Contest 22-03 t/m 07-04

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: