MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma sep 24 2012, 10:52

Ik heb de laatste contest gewonnen (hoera) met als prijs deelname aan de Return to Ravnica pre-release - waarvoor dank @DeJong. Echter, ik vind dit nogal een prijs. Om wat terug te doen - en omdat ik de kaarten toch niet ga gebruiken na dit event en zou verkopen - bij deze een nieuwe contest.

Context: Bij de pre-release van Return to Ravnica geef je van tevoren een guild op. Hiervan ontvang je dan sowieso de promo rare plus een booster.

Opdracht: Ontwerp voor iedere guild een promo common of promo uncommon (dus of 5x common of 5x uncommon) die je naast de promo rare standaard ook zou ontvangen op de pre-release.

Prijs: Alle kaarten die ik tijdens de pre-release open (mijn guild is Azorius, dus ook die promo)! Dit zijn de rares:

Criteria waarop ik (zonder gewichten, i.e. gewoon subjectief) beoordeel:

* Originaliteit
* Passen de kaarten in de guild / set
* Flavour (art / look van de kaarten / etc)
* Powerlevels

Have fun!

Laatst aangepast door Bart op za sep 29 2012, 17:11; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 14:16

Mag ik ook drie commons en twee uncommons maken ?
https://magicgroningen.editboard.com
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 14:44

@Bart schreef:
Opdracht: ... (dus of 5x common of 5x uncommon) ...

Jasper schreef:
Mag ik ook drie commons en twee uncommons maken ?

Jazekers, maar dan maak je geen kans om de contest te winnen :-)

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 16:01

Zuur... wat ben jij streng zeg.. Heeft iemand dat wel eens tegen je gezegd ? STRENG
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 16:40

STRENG EN ZUUR!
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 16:58

Twisted Evil

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do sep 27 2012, 17:00

Ha-ha! Een kans om mijn coole prijs terug te verdienen! Ik ga hier eens even goed voor zitten Smile
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   za sep 29 2012, 08:41

5 uncommons

Laatst aangepast door Jasper op zo okt 07 2012, 11:58; in totaal 1 keer bewerkt
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 05 2012, 09:15

Ik ben er normaal niet van omdat je mensen die zien dat ze laag staan de kans geeft hun inzending te herzien, maar vooruit, een tussenstandje:

1. Jasper

afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 05 2012, 09:28

Hahahaha, nice one Very Happy Ik ga van het weekend even knutselen als ik wat tijd heb naast werk. Maar je pool ziet er erg cool uit, leuke kaarten!! Vind t een erg leuke contest overigens Very Happy
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 05 2012, 09:44

going strong!!!!
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 648
Leeftijd : 38
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 01:08

Mijn inzending, eerst de uncommons, vervolgens de commons, die allemaal hybride zijn.

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 11:54

ik heb ook kaarten gemaakt en plaatjes gezocht. Chris gaat ze nog even met set editor maken, omdat ik die om de een of andere vage reden niet aan de praat krijg op mijn computer...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 11:59

Post van Oswin en mijzelf ge- edit zodat het wat overzichtelijker is..
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 12:18

Oswin, volgens mij is het ofwel uncommon, ofwel common, en zal je dus een keuze maken tussen de sets. Tenzij meerdere inzendingen zijn toegestaan natuurlijk Very Happy
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 353
Leeftijd : 156
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 12:27

@afterparty05 schreef:
Oswin, volgens mij is het ofwel uncommon, ofwel common, en zal je dus een keuze maken tussen de sets. Tenzij meerdere inzendingen zijn toegestaan natuurlijk Very Happy

Diskwalificatie Very Happy.
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   zo okt 07 2012, 16:11

Mm... ik ben STRENG EN ZUUR, dus diskwalificatie zit er zeker in, ghehe...

Haha, nee maar het is inderdaad common OF uncommon, dus @Onzin: zou je willen aangeven welke je wilt inzenden voor de contest en welke voor de leuk is Smile

Morphling
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 08 2012, 14:40

Bij deze mijn inzendingen:

Laatst aangepast door Morphling op di okt 09 2012, 16:03; in totaal 2 keer bewerkt
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 08 2012, 14:42

Die landjes zijn echt minstens rare, zo goed Very Happy
Morphling
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 08 2012, 14:46

@afterparty05 schreef:
Die landjes zijn echt minstens rare, zo goed Very Happy

Originele Ravnica had een utility land cycle en die was uncommon. Qua powerlevel komt deze cycle overeen met de originele cycle en aangezien het een return to ravnica is, leek het mij een leuk idee om een volledige cycle uncommon utility landjes te ontwerpen.
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 08 2012, 17:09

@Bart schreef:
Mm... ik ben STRENG EN ZUUR, dus diskwalificatie zit er zeker in, ghehe...

Haha, nee maar het is inderdaad common OF uncommon, dus @Onzin: zou je willen aangeven welke je wilt inzenden voor de contest en welke voor de leuk is Smile

Verrek ik heb gewoon het woordje EN gelezen ipv OF Smile

Maar ik denk dat spelers een uncommon promo veel leuker vinden om te krijgen en daarbij komt dat alle uncommons de keywords hebben van iedere guild. De uncommons doen mee voor de contest, de hybride kaarten zijn voor de leuk Wink

Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 09 2012, 13:36

uuhm, ze zijn zeker niet hetzelfde powerlevel..

Detain is veel beter dan prevention, en kost bijna de helft. Replicate op een land is ook veel beter dan nivix

De vestibule vind ik wat moeilijk inschatten, maar een on-color landje doet het op rare (gavony township). Die scavenge cost is lager dan de meeste geprinte scavenge kaarten, en doet het met elk beest

populate >>> een saproling token

my 2 cents. mijn eigen inzending volgt hopelijk nog op tijd

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 09 2012, 15:49

Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   di okt 09 2012, 19:16

Interessant artikel omtrent de rarity van kaarten:
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/mm/184

De door mij ontworpen cycle past in het thema van de set. Dit is belangrijk, omdat het thema deels de rarity van een kaart kan mede helpen bepalen. Indien een kaart goed in het thema past van de set, dan zal deze sneller gepushed worden naar een lagere rarity. Een goed voorbeeld zijn de guildmages. Deze hadden op basis van complexiteit (meerdere activated abilities) ook als rare geprint kunnen worden. Echter uncommons kunnen beter het thema van de set helpen uitdragen. Een rare zal je minder snel draften in limited. Een uncommon daarentegen zal je sneller draften. In dat geval maakt de complexiteit van een kaart minder uit en wordt de kaart naar uncommon gepushed. Dit is een aanname, maar gezien de complexiteit van de guildmages een zeer waarschijnlijke aanname.

Ik heb de kaarten zelf ontwerpen, maar wel tijdens de ontwerpfase voorgelegd aan iemand, die regelmatig dit soort prijsvragen geeft/beoordeeld. Ik vroeg hem hetzelfde. Kan dit als uncommon en hij gaf min of meer hetzelfde verhaal. Uncommon/rare is een grijs gebied. Des te groter de impact, des te waarschijnlijker de kaart een rare is. Om die reden zal mass removal vaker dan niet rare zijn. De impact van mijn kaarten is beperkt voor effectief vijf mana. Dat ze sterk zijn zal ik zeker niet ontkennen.
Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 14:58

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze te sterk zijn, scavenge 0 is erg ziek (al moet je 4 mana hebben). Ik vond mijn uncommon scavenge X al tricky, maar als ik het goed begrijp kan ik bij jouw een Phyrexian Dreadnaught voor 4 mana 12 +1/+1 counters geven op een beestje.

Je Azoriuslandje doet in control hetzelfde als een Martial Law (wat een rare is) en je kan het ook nog gebruiken als instant, dus ook creatures met haste kunnen je niet meer verrassen. Dat het 4 mana kost is weliswaar iets minder goed dan de Martial Law, maar niet om het van rare naar uncommon te zetten.

Maar goed dit gezegd hebbende, laten we het oordeel maar aan de jury.
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 15:54

@Onzin schreef:
laten we het oordeel maar aan de jury.
Ah, dat wou ik ook al gaan zeggen, maar je was me voor :-) Ik ben nog aan het broeden op twee kaarten...

Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 16:44

@Onzin schreef:
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze te sterk zijn, scavenge 0 is erg ziek (al moet je 4 mana hebben). Ik vond mijn uncommon scavenge X al tricky, maar als ik het goed begrijp kan ik bij jouw een Phyrexian Dreadnaught voor 4 mana 12 +1/+1 counters geven op een beestje.

Je Azoriuslandje doet in control hetzelfde als een Martial Law (wat een rare is) en je kan het ook nog gebruiken als instant, dus ook creatures met haste kunnen je niet meer verrassen. Dat het 4 mana kost is weliswaar iets minder goed dan de Martial Law, maar niet om het van rare naar uncommon te zetten.

Maar goed dit gezegd hebbende, laten we het oordeel maar aan de jury.

Het kost effectief 5 mana. Je moet de landjes zelf ook tappen. Effectief 5 mana betalen maakt het azoriuslandje aanzienlijk minder sterk dan Martial Law. Daarnaast is het tijdelijk en moet je elke keer weer 5 landjes tappen om een beest te detainen. Hetzelfde geld voor de andere landjes.
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 18:49

@Morphling schreef:
Het kost effectief 5 mana. Je moet de landjes zelf ook tappen. Effectief 5 mana betalen maakt het azoriuslandje aanzienlijk minder sterk dan Martial Law. Daarnaast is het tijdelijk en moet je elke keer weer 5 landjes tappen om een beest te detainen. Hetzelfde geld voor de andere landjes.

Ware het niet dat je martial law kunt counteren, of veeeeeeel makkelijker kunt slopen

Judge
Judge

Aantal berichten : 545
Leeftijd : 25
Registration date : 28-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 19:02

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   wo okt 10 2012, 22:46

Laatst aangepast door Bob op do okt 11 2012, 20:09; in totaal 1 keer bewerkt
Sebas
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 205
Leeftijd : 31
Registration date : 02-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 00:36

5 uncs :3

E: Ja dat ding is een Centaur O:-)
Morphling
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 08:43

@Shard schreef:
@Morphling schreef:

Ware het niet dat je martial law kunt counteren, of veeeeeeel makkelijker kunt slopen

Valt vies tegen in limited. Ik speelde sealed met Golgari op de prerelease en ik kon niet meer van een martial law afkomen. In mijn sideboard had ik geen enkele enchanted removal en zat land destruction.
Robert K.
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 257
Leeftijd : 32
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 11:05

Wow, sommige kaarten zijn heel erg cool,sommige kaarten zijn echt heel OP. volgens mij is een ballanced scavenge kaart echt heel erg moeilijk te maken, tot nu toe zijn ze allemaal aan de sterke kant. Wel leuk om al de creaties te bekijken Very Happy
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 11:12

@Morphling schreef:
@Shard schreef:
@Morphling schreef:

Valt vies tegen in limited. Ik speelde sealed met Golgari op de prerelease en ik kon niet meer van een martial law afkomen. In mijn sideboard had ik geen enkele enchanted removal en zat land destruction.

...er zijn meerdere formaten dan enkel sealed hoor Wink

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 11:17

Zullen we gewoon afspreken dat Bart's oordeel de uitkomst gaat geven? Het is nu cirkeltjes draaien om elkaar.. en het is nogal saai eigenlijk
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 11:36

Ik vind de kaarten van Sebas wel erg cool!

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 22:27

Zo, wat mijn best gedaan op het expansion symbol en de oude watermarks gebruikt, de nieuwe stonden helaas nog niet online. Ik heb geprobeerd uncommons te maken die goed samenwerken met de keywords van de verschillende guilds zonder die keywords zelf te gebruiken. Viel nog best tegen om voor elk guild iets te verzinnen.

Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   do okt 11 2012, 23:35

Je moet ff het woordje "search" toevoegen bij de golgari kaart. Voor de rest zien ze er leuk uit, alhoewel sommige rare aanvoelen Smile
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 00:58

Lennart zijn inzending (die van mij volgt hopelijk morgenavond laat):

Onzin
Legendary Creature

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 01:44

Hey Hennink, hoe heb je de watermerken en het Return to Ravnica symbool ingevoegd? Ik kreeg het niet voor elkaar in Magic Set Editor (Of heb je het in een ander programma gemaakt?)
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 10:58

@DeJong schreef:
Je moet ff het woordje "search" toevoegen bij de golgari kaart. Voor de rest zien ze er leuk uit, alhoewel sommige rare aanvoelen Smile
D'oh! Weet niet of ik daar nog tijd voor heb... Goed, anders maar met schoonheidsfoutje :-)

@Onzin schreef:
Hey Hennink, hoe heb je de watermerken en het Return to Ravnica symbool ingevoegd? Ik kreeg het niet voor elkaar in Magic Set Editor (Of heb je het in een ander programma gemaakt?)
Door net boven de textbox klikken in het midden. Tussen de typeline en de textbox zeg maar.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 11:08

@Hennink schreef:
@DeJong schreef:
D'oh! Weet niet of ik daar nog tijd voor heb... Goed, anders maar met schoonheidsfoutje :-)

@Onzin schreef:
Door net boven de textbox klikken in het midden. Tussen de typeline en de textbox zeg maar.

Om dan even door te vragen: waar heb je het setsymbool van RtR gevonden? Ik kon het nergens vinden!
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 12:06

Chris, je maakt de beginnersfout in MSE.

Je rakdos apprentis refereert naar een (niet bestaande) rakdos adept.
Wanneer je tilde (~) gebruikt vult MSE automatisch je kaartnaam in, en als je die kaartnaam vervolgens wijzigt past MSE die automatisch aan.

Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 12:30

@afterparty05 schreef:
@Hennink schreef:
@DeJong schreef:

@Onzin schreef:

Om dan even door te vragen: waar heb je het setsymbool van RtR gevonden? Ik kon het nergens vinden!

Setsymbool is niet zo moeilijk. Die is online wel te vinden. Enige wat je moet doen is die importeren.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   vr okt 12 2012, 14:40

@afterparty05 schreef:
@Hennink schreef:
@DeJong schreef:

@Onzin schreef:

Ik kon hem ook nergens vinden, dus ik heb zelf geknutseld. Vond hem best goed gelukt! Smile

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   za okt 13 2012, 00:02

Mijn inzending. M'n klok staat verkeerd dus het is lekker gewoon op tijd Razz

Maar goed, vijf uncommons die goed samenwerken met de Rare Promo die in de guildpack zit. In het geval van Rakdos wellicht niet bijzonder, maar Paralysis Wave is nuts indien op instant, Persuasive Litigator kan tijd kopen tot je Archon landt, Upward Growth om nog een 8/8 man te maken is dikke prima en covered gelijk je bases qua flyers (toch een zwak punt van Selesnya), en Gravefeast is onwijs lekker met de dubbele counterman. Vond het wel leuke kaarten, helaas door tijdgebrek niet zo perfect kunnen maken als meestal.

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   za okt 13 2012, 10:58

Zoals het hoort, zal ik nu eerst anderhalf maand op me laten wachten met de jurering. Twisted Evil

Ghehe.. nee.. ik doe het z.s.m.

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 19:27

Hierbij de uitslag. Iedereen bedankt voor het meedoen; er zat veel leuks tussen. Over het algemeen vind ik dat iedereen zo z'n 'pareltjes' heeft, maar mis ik bij velen het gevoel dat het echt een set van commons/uncs betreft die je in het thema van de set zomaar in de promo booster zou kunnen aantreffen. Ik hoop dat men zich kan vinden in de kritiek. Zo niet, dan niet.

Jasper: Ik vind de Temple Spirit het leukst gevolgd door Baldurian Mage. Het landje is iets te sterk imo, denk aan Tabernacle, Bazaar of Baghdad, Strip Mine etc. De Rakdos Pit Devil past voor mijn gevoel niet echt in de set. Vind hem wel leuk met Aether Vial, ghehe.. Al met al vind ik het te veel op zichzelf staande uncs met een OP landje. Temple Spirit is wel prima. Helaas.

Onzin: Ik snap niet hoe je een sorcery kunt scavengen; hij heeft toch geen power? Ik vind je Conclave Dryad het leukst, omdat het naar mijn mening een echte unc is met mooie art en erg bruikbaar. Pyrowind is ook degelijk. Augus of Rakdus is misschien wel erg bruut. Het idee van unleash is al dat ze erg veel power hebben voor de cmc, maar ook nog intimidate maakt het wel erg makkelijk imo. Angelic Valor vind ik degelijk. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vind het een degelijke inzending met een leuke dryad, maar al met al niet overtuigend - het sprong er niet uit voor mij.

Morphling: Ik vrees dat je de kritiek ten harte had moeten nemen en de abilities iets duurder had moeten maken. Ik vind (al meteen toen ik ze zag - ben daarin niet beïnvloed door discussies in het topic) ze net iets te sterk voor uncs. 4 mana voor detain/scavenge het sterkst imo. Echter, ik vind dat je wel echt een set (cycle) van uncs hebt neergezet met mooie art. Past ook goed in het thema. Voor mij ben je ondanks het powerlevel daardoor wel een kanshebber.

Shard: Ik heb bij jouw kaarten hetzelfde gevoel als bij veel anderen: er zitten leuke individuele kaarten tussen, maar de cohesie ertussen en het gevoel binnen de set ontbreekt mij een beetje. Vind je Justiciar Commander het tofst. Weet niet of 2/2 misschien iets te sterk is (ik twijfel), maar ik zou hem zomaar in m'n booster gezien kunnen hebben. Ik vind de ability van Rot Walker leuk, maar weet niet precies wat ik er mee aan moet. Een plant zombie voor 4 die 1/1 is met deatchtouch vind ik een beetje raar. De Spark Lotus is leuk, maar vind ik niet echt een unc voor izzet die ik zou verwachten in m'n promo booster. Al met al stijgt je inzending voor mijn gevoel niet boven de anderen uit.

jonaah: Exacting the verdict is leuk. Je Evolution Ritual is leuk, past in de set, maar ik zou niet weten wat je er precies mee kunt. Voor 5 mana mag hij wel echt iets doen. De Schizophrenic Manic vind ik niet in het thema passen. Een 3/1 double strike of first strike voor 4 vind ik niet een promo unc voor de pre-release. De Izzet Sidearm is nogal krachtig in limited. 't Is mijns inziens niet echt een leuke kaart als iedereen met Izzet hem als unc krijgt. Daarnaast kan de art echt niet :-) Ik vind het idee achter de Golgari Rat Master leuk, maar de art is te pixelig en hij past niet echt in de set. Helaas.

Bob: Ik zie maar 4 kaarten. Ik ga ervan uit dat er iets mis is gegaan. Daarom neem ik voor de 5e het gemiddelde van de andere vier. Mocht je dan kanshebber zijn, vraag ik je alsnog om z.s.m. de vijfde te posten. Eens kijken.. Ik neem aan dat het uncommons zijn. Je kaarten zien er mooi uit. De treefolk vind ik leuk, een echte unc. De Lyev Archmage vind ik tevens een echte unc en ook in de set passen. De Rix Maadi Aggressor vind ik wel erg sterk voor uncommon. Ervan uitgaande dat je in Rakdos alles in de eerste beurten unleashed, zegt deze kaart met 2cmc praktisch dat alle beesten steeds geblokt moeten worden. Dat vind ik nogal wat. De ability van Zanikev Reveler vind ik leuk bedacht. Misschien is 3/2 wat sterk. Nu vraag ik me af, wil ik die 5e Izzet kaart nog zien, hmm.. ik heb een beter gevoel bij de landencycle van Morphling en denk niet dat ik jouw set met de 5e inzending alsnog leuker ga vinden. Dus helaas.

Sebas: Als je 3 Savannah's hebt, kun je met Guardian of the Trostani in beurt 3 een 3/3 maken. Dat heb je in limited niet vaak. Ik vind hem daarom wat zwakjes en niet echt in RtR passen. Ook zijn multicolor kaarten tegenwoordig niet meer goud. De art is wel leuk. Azorius Shackles is leuk, maar een beetje sterk. Ook zie ik niet in hoe 'shackles' overeenkomen met 'remove', ik zou eerders iets verwachten als 'remains detained' of zoiets. Het idee dat je je eigen beest kunt saccen voor 2 kaarten vind ik wel leuk. De Golgari Ritual en Mizzium Frost Bolt zijn leuke kaarten voor die kleuren, maar niet voor deze set. Rhakdos' Recruitment is leuk bedacht, maar iets te zwak. Al met al ben je voor mij geen kandidaat, vanwege de niet-match met de set en opmaak van kaarten.

Hennink: Kaarten zien er op het eerste oog mooi uit. Mooie art, goede tekst en mooie promo watermarks. Goede looks is het halve werk ;-) High Adjustor kan ik niet zo goed plaatsen. 't Is een echte unc en werkt natuurlijk leuk met detain, maar wat moet je er mee.. De Centaur Watch is goed. Goblin Executioner is natuurlijk leuk om een beest met unleash mee te saccen waar je neits meer mee kunt. Waarom staat er 'if you do' als het altijd moet? Verder wel leuk (erg mooie art), maar ik vind het niet een kaart die ik iedereen als promo unc zie krijgen. De Arcan Pickpocket ziet er tof uit. Vind het leuk hij juist niet goed werkt met overload. De Composter Druid art komt me erg bekend voor; die is volgens mij eerder gebruikt in een contest. Verder is hij degelijk. Al met al vind ik het degelijke kaarten, met name de Centaur Watch, maar is het geen set van 5 kaarten die ik standaard uitgedeeld zie worden op de pre-release. Voor mijn gevoel vooral door de Composter Druid en Goblin Executioner.

Afterparty05 voor Lennart: De griffin is leuk, 4 mana voor een 3/3 flyer met detain ability is sterk. Ik denk dat z'n eerste ability iets te veel van het goede is. Niv-Mizzet's Apprentice vind ik de leukste Izzet inzending met de verschrikkelijkste flavour tekst Very Happy, maar dat zie ik door de vingers. Erg leuk. Rakdo's Apprentice is sterk, maar het betalen van levens voor damage past volgens mij niet zo goed in de set. Selesnya's Apprentice is leuk. Waarom staat er niet gewoon 3GW: Populate? Dat zou beter in de guild passen. Vraska's Apprentice is een 4/4 voor 4, best sterk. Hij heeft wel een leuke ability, misschien is 'up to two' iets te veel van het goede though. Helaas vind ik je inzending niet beter dan de landencycle van Morphling.

Afterparty05: De Paincrazed Devil vind ik leuk. Mooie art, leuke ability. Ik dacht dat hij eerst haste had moeten hebben, maar als je beest van T2 aanvalt, is hij natuurlijk al 3/3 and growing. Leuk. Paralysis Wave lijkt een beetje op die bestaande overload kaart (een rare), dus vind ik niet zo origineel. De Persuasive Litigator is leuk bedacht, maar unblockable + daardoor elke beurt detain is misschien iets te makkelijk. Ik vind de tweede ability leuk, maar niet op een unblockable. Upward Growth vind ik leuk, past goed in de set. Gravefeast had ik leuk gevonden voor andere sets, maar neit voor deze. Hij werkt niet zo goed samen met Scavenge.

Wil eerst nog even zeggen dat ik het erg lastig vond om een winnaar te kiezen, omdat ik geen enkele inzending echt keihard er uit vond springen. Velen hadden vaak twee kaarten die ik erg tof vond en dan weer 1-2 iets mindere. Sja.. de uitslag. Degenen die alles gelezen hebben en niet alleen hun eigen stuk, weten het eigenlijk al Smile

UITSLAG:
Spoiler:

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 19:38

Que? Ik zie hem wel duidelijk staan. Wat vreemd.. (zijn er meer mensen die hier last van hebben?)

Mischievous Mage - 1UR
Creature- Human Wizard
2/2

Whenever you cast a spell, you may return Mischievous Mage to its owner’s hand. If you do, copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.

“For achieving great power, the test must be as raw as magic itself.”
— Niv-mizzet

Mag ik hierbij toevoegen dat je volgens mij niet aangaf dat de kaarten als een setje moesten worden gezien, aka cycle.

Congrats, Morphling!
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   ma okt 15 2012, 20:47

Bob schreef:
Que? Ik zie hem wel duidelijk staan. Wat vreemd.. (zijn er meer mensen die hier last van hebben?)

Mischievous Mage - 1UR
Creature- Human Wizard
2/2

Whenever you cast a spell, you may return Mischievous Mage to its owner’s hand. If you do, copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.

“For achieving great power, the test must be as raw as magic itself.”
— Niv-mizzet

Mag ik hierbij toevoegen dat je volgens mij niet aangaf dat de kaarten als een setje moesten worden gezien, aka cycle.

Congrats, Morphling!

Leuke kaart.

Wat betreft je kritiek op de opdracht. Ik kan me je frustratie voorstellen, maar ik vroeg nadrukkelijk om een unc promo die je naast de rare zou ontvangen. Dat was de opdracht. De rares vormen ook een soort setje (grote leiders). Ik vind het daarom een meerwaarde (geen verplichting) als de uncs ook iets overeenkomstigs hebben. Waarom? Omdat ik het gekeken naar welke uncs ik bij de pre-release zou verwachten en ik het raar had gevonden als men compleet verschillende kaarten had gekregen.

Dat is mijn oordeel en daar zul je het mee moeten doen.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten   

Contest 24-09 t/m 12-10 - Ontwerp pre-release RtR kaarten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: