MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Legacy toernooi in Groningen 1 juli

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2027
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   ma jul 02 2007, 01:02

Legacy 1 juli te Groningen

Zondag 1 juli 2007 was er een legacy toernooitje in Groningen. Gelukkig dat mijn vriendin met op tijd wekte, want anders had ik me verslapen na een te lange buurtBBQ van de avond daarvoor. De opkomst was 13 man, waaronder vijf die voor het eerst kwamen, dus dat was wel gezellig. Ik ging spelen met een variant op het “Koning Landstill” deck, omdat ik een paar maanden terug tegen Erik zelf speelde en gek werd van alle antwoorden die het deck bood. Ik zal eerst de keuzes van het deck even kort toelichten:

Land (24)
4 Flooded Strand
2 Island
4 Mishra’s Factory
3 Nantuko Monastery
1 Plains
1 Polluted Delta (5e fetch)
3 Tropical Island
4 Tundra
2 Wasteland

Spells (37)
4 Brainstorm
2 Counterspell
2 Crucible of Worlds
1 Disenchant
1 Engineered Explosives
3 Enlightened Tutor
1 Exploration
1 Fact or Fiction
4 Force of Will
2 Humility
1 Pulse of the Fields
1 Seal of Cleansing
4 Standstill
2 Stifle
4 Swords to Plowshares
2 Teferi’s Response
2 Wrath of God

Sideboard (15)
1 Chill
1 Compost
1 Disenchant
2 Disrupt
2 Divert
1 Engineered Explosives
2 Hydroblast
2 Pithing Needle
1 Pulse of the Fields
1 Sacred Ground
1 Stifle

Ik speel twee Wastelands en een extra Island in plaats van drie Wastelands. Dit omdat ik niet graag begin met te veel colorless mana. Verder speel ik 61 kaarten net als het originele “Koning Landstill”. In mijn ogen is de extra kaart de random Exploration. Ik wist niet zeker of ik deze moest spelen, maar hij bleek af en toe nuttig. Ik wilde verder goed gebruik maken van het toolbox principe met de drie Enlightened Tutors, Engineered Explosives, Humility, Crucible of Worlds, Seal of Cleansing en eventueel sideboard kaarten. De Teferi’s Responses bleken ook super! Ik ga een volgende keer nog twee in mijn sideboard doen denk ik.

Wat betreft het sideboard wilde ik het zo veelzijdig mogelijk houden. Op zich is het gelukt, want tegen elk deck konden er eigenlijk wel minstens vier a vijf kaarten in. Vraag was wel steeds wat er uit moest. Vooral tegen creature based decks is dit moeilijk, omdat het hele deck er eigenlijk al antwoorden voor heeft. Slachtoffer werd dan vaak de Exploration, Fact or Fiction (elke ronde gesideboard) en soms de Counterspells of Stifle. Een laatste opmerking: een volgende keer ga ik minstens twee Pulse of the Fields main spelen. Deze kaart wint games zoals later duidelijk zal worden.

Ronde 1 tegen Jurjen met Hanni Fish

Jurjen heeft pech en moet mulliganen naar vijf. Ik hou mijn zeven. Hij speelt een plains en pakt de volgende vier beurten niets bij. Tijd genoeg voor mij op het een en ander te rapen. Hij speelt beurt zes een Dark Confidant waarop ik reageer met een end of turn Enlightened Tutor naar Humility. Deze vangt een Force of Will, maar door het lange rapen heb ik er uiteraard zelf ook een. Een paar beurten later komt er nog een Enlightened Tutor naar Crucible of Worlds. Hij Duresst nog een Wrath of God, maar het is eigenlijk al gebeurd.

Sideboard: weet het niet meer zeker, maar waarschijnlijk iets als -1 Fact or Fiction, -1 Exploration, +1 Engineered Explosives, +1 Disenchant (tegen Pithing Needle).

Ik speel een beurt twee Standstill en mag kaarten rapen. Hij speelt een Meddling Mage welke een Swords to Plowshares vangt. Er komt weer een Standstill. Hij speelt Jotun Grunt, dus ik mag weer rapen (wederom raap ik Standstill). Een Umezawa’s Jitte wordt gecountered en zijn Pithing Needle vangt een Disenchant. Even later komt er een Humility en is het eigenlijk al weer gedaan.

1 – 0

Ronde 2 tegen Allard met Turboland (met Tarmogoyfs)

Ik kende zijn deck al wel van vorige toernooitjes, maar wist niet dat er Fathom Seers en Tarmogoyfs in zaten voor de kill. Ik pakte in het begin niet echt goed en hij speelt een Exploration en morph. Ik had nog geen idee welke dit was, maar achteraf was het natuurlijk logisch in zijn deck dat het de Fathom Seer was. Er volgden een Tarmogoyf, Horn of Greed (welke Disenchant vangt) en een Crucible / Wasteland lock. Een Pithing Needle op mijn manland weet ik nog te counteren, maar gezien zijn wasteland scoop ik maar, mede om tijd te winnen voor de volgende game. Bovendien heeft hij nog helemaal niets gezien van mijn deck, behalve en random Disenchant, Engineered Exposives en counterspells. Of hij blufte dat hij het niet wist… In dat geval ben ik er in getrapt :-)

Sideboard: -1 Fact or Fiction, -2 Stifle, -2 Counterspell, +2 Pithing Needle (voor Wasteland), +1 Disenchant, +1 Engineered Explosives (extra Disenchant), +1 Sacred Ground.

Game twee gaat echt heel slecht. Ik maak al de fout om beurt twee een Sacred Ground te spelen waarop hij reageert met Daze. Deze kaart had ik de eerste game nog niet gezien en ik had hem ook niet verwacht. Hij speelt de morph. Ik cast alvast een Seal of Cleansing en Pithing Needle op Wasteland. Hij speeld een Horn of Greed en Burning Wish naar Life from the Loam.

Laatst aangepast door op ma jul 02 2007, 01:03; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   ma jul 02 2007, 01:03

Even later volgen er een tweede en derde Exploration aan zijn kant. Hij cast weer een morph en ik probeer een Force of Will te gebruiken, maar deze wordt Pyroblasted. Zijn Tarmogoyf wil ik slopen met een Swords to Plowshares, maar ook deze wordt gecountered. Ik speel dan maar Wrath of God. Allard speelt weer een Burning Wish en deze keer voor Upheavel. Erg naar. Ik probeer de volgende beurt daarom een Engineered Explosives voor 1 te spelen, zodat ik nog op tijd zijn Exploration kon slopen. Helaas wordt deze gecountered. Hij speelt Upheavel en er volgt een Tarmogoyf. Deze maak ik kapot met een Engineered Explosives. De tijd begint te dringen en ik ga voor de draw. Mijn strategie was aangepast, namelijk het decken van Allard. Zijn library nam heel erg snel in grootte af en hij bleef maar rapen door een Horn of Greed. Toen zijn library nog iets van 8 a 10 kaarten telde, speelde hij ineens een voor mij onverwacht Burning Wish naar Reminisce waardoor hij zijn graveyard weer in zijn library kan schudden. Geweldig, nu was ik mooi vern**kt. De tijd zit er op en ik sta nog op vijftien levens. Hij heeft nog drie beurten. Hij speelt zoveel land dat hij bijna zijn halve deck mag pakken en daarmee twee Tarmogoyfs en een Fathom Seer speelt en mij helaas met de grond gelijk maakt.

1 – 1

Ronde 3 tegen Niels met RG Beats

Op zich is dit een goede matchup, maar ik vrees wel voor zijn snelheid en burn. Ik moet eigenlijk snel aan een Pulse of the Fields zien te komen, want die zou simpelweg een overwinning betekenen. Een volgende keer zou ik deze dan ook twee maal main spelen om tegen alles dat simpel met beesten of burn speelt een betere kans te maken. Hij moet mulliganen naar vijf. Lange tijd doen we allebei niets. Hij pakt alleen maar land en ik pak maar geen Plains / Tundra / fetch. Er komt een Grim Lavamancer en iets van een Kird Ape of zo. Hij valt met de Kird Ape aan en ik wil blokken met een Mishra’s Factory. Hij probeert deze te mollen met zijn Grim Lavamancer, maar daarvoor heb ik de relaxte Teferi’s Response. Hij leest hem even goed en komt tot de conclusie dat zijn Kird Ape dood gaat, zijn Grim Lavamancer ook sterft en ik ook nog eens twee kaarten mag rapen, vrij evil dus :-). Later weet ik een Tundra in het spel te krijgen en maakt een Nantuko Monastery het af.

Sideboard: -1 Fact or Fiction, -2 Stifle, -1 Counterspell, -1 Exploration, +1 Disenchant (tegen Pithing Needle), +1 Engineered Explosives, +2 Hydroblast, +1 Pulse of the Fields.

Hij begint snel en ik moet het een en ander ploegen. Zijn Tarmogoyf vangt een Force of Will. Helaas komt zijn Rancor wel door op een Kird Ape. Ik speel later nog wel een Wrath of God, maar kijk al vrij vlug tegen een leger van creatures aan met her en der een Rancor. Helaas.

Game drie: ik Stifle zijn beurt 1 fetchlandje. Ideaal. Beurt twee speel ik een Standstill waarop hij de kaart maar eens op pakt en vraagt “Wat is dat?”, haha. Hij speelt Grim Lavamancer en ik mag dus mooi kaarten rapen. Ik word tot ongeveer 10 levens gebeukt, maar dat vind ik niet erg, want in mijn openingshand zat al een Pulse of the Fields. Nu alleen nog witte manasources zien te regelen. Zijn Tarmogoyf blok ik later met twee Mishra’s Factories. Op een gegeven moment liggen er drie Grim Lavamancers in het spel. Ik wil mijn Nantuko’s Monastery activeren om er eentje te blokken, maar hij offert twee Mountains op voor een Fireblast. Gelukkig is daar weer de Teferi’s Response en kan nog een Pulse of the Fields spelen ook. Hij leest de kaart en weet dat het eigenlijk al is gedaan. Hij wil nog een Magma Jet spelen, maar die vangt nog een mooie Hydroblast en niet veel later is het gedaan.

2 – 1

Ronde 4 tegen Bastiaan met UGr Threshold

Ik had zijn deck van te voren al bekeken en besproken en wist dus waar ik tegen moest spelen. Eigenlijk is Threshold een ideale matchup voor mijn deck, dus het mocht geen probleem zijn. Ik vreesde nog wel zijn rode burn kaarten. Deze keer paste ik goed op voor Dazes. Ik begin met een Exploration en ploeg zijn Tarmogoyf. Mijn Standstill wordt gecountered door een Force of Will, maar gelukkig had ik er ook eentje in mijn hand. Hij speelt weer een Tarmogoyf. Ik win de game eigenlijk al wanneer ik een Humility speel. Later komt er nog Nimble Mongoosje bij kijken en krijg ik Crucible of Worlds en maak het vlug af.

Sideboard: -1 Fact or Fiction, -2 Stifle, -1 Exploration, +2 Disrupt, +1 Engineered Explosives, +1 Disenchant (wederom tegen de Pithing Needles, maar deze speelde hij niet).

Het belangrijkste is mijn beurt vijf Enlightened Tutor naar Humility. Deze komt door. Hij Lightning Bolt mijn manlandje, maar gelukkig is daar weer mijn held van de dag, Teferi’s Response. Deze vangt helaas een Force of Will, maar geen nood. Ik had nog een Teferi’s Response en genoeg mana. Hij speelt een Engineered Explosives op drie, zodat hij mijn Crucible of Worlds kapot kon maken. Een paar beurten later speelt hij Krosan Grip op de Humility. Hier had ik eigenlijk al op gerekend. Niet schokkend dus, wel vervelend. Zijn Tarmogoyf vangt een Swords to Plowshares en vanaf toen begon mijn Nantuko Monastery te schoppen.

3 – 1
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   ma jul 02 2007, 01:04

Ronde 5 tegen Gijsbert met Meathooks Slivers

Voorafgaand besluiten we alvast de discussie aan te gaan over de Humility en de Sliver abilities. We hebben afgesproken (in samenwerking met judge Andy) dat de Slivers hun abilities verliezen en dus 1/1’s worden.

Hij speelt beurt 1 een Portent en besluit zijn drie bovenste kaarten onderop te leggen. Pas de volgende beurt had ik het door en vroeg er naar, maar dit was een speelfout. Het was geen groots kampioenschap of zo, dus ik maak er verder geen probleem van. Ik pakte heel erg slecht en mijn Engineered Explosives op twee (in beurt twee) vangt natuurlijk een Daze. Stom! Ik probeer het nog met een Force of Will, maar deze had hij ook. Hij speelt twee Plated Slivers en later een Crystalline Sliver. Ik word doodgeschopt.

Sideboard: -1 Fact or Fiction, -2 Stifle, -1 Exploration, -1 Counterspell, +1 Engineered Explosives, +1 Disenchant, +2 Disrupt en +1 Pulse of the Fields.

Ik begin en speel een Island. Beurt twee wil ik fetchen, maar hij speelt Stifle. Ik reageer met Disrupt, maar dat loopt tegen een Force of Will aan. Erg vervelend. Later speel ik een Standstill en er volgt een discussie van zo’n vijf a tien minuten met de judge en spelers over wat er gebeurt als Gijsbert de ability van Standstill wil Stiflen. De judge wist het eigenlijk niet en onze meningen waren verdeeld. Arne, Jurjen en Bastiaan wisten echter overtuigend te zeggen (ze hadden het ergens op Nedermagic gelezen) dat zodra de Stifle werd gespeeld, deze opnieuw de Standstill triggerde, waardoor ik dus alsnog drie kaarten zou mogen pakken. Ik snap het ook niet helemaal, maar vind het natuurlijk prima. Heel mooi, zo’n discussie, maar enkele beurten later ben ik dood. Mijn Crucible weet hij nog stuk te maken met een Harmonic Sliver en verder beukte het te hard. Ook pakte ik geen witte manasource voor mijn Wrath of God / Humility.

3 – 2

Ronde 6 tegen Hessel met White Weenie

Ik kende Hessel nog niet, aangezien hij er voor het eerst was. Zijn White Weenie zou op zich een makkelijke matchup moeten zijn voor mij, dacht ik, maar dat viel tegen. Over het algemeen pakte hij continu nieuwe beesten en daar kwam maar geen einde aan. Speel je een Wrath of God, speelt hij volgende beurt gewoon twee nieuwe critters..

Hij begint met een Isamaru, Hound of Konda welke wordt geploegd. Ik laat hem nog een hond spelen en een Mother of Runes en speel dan mijn Wrath of God. Er komt een Silver Knight (het gaat maar door). Ik speel Crucible of Worlds en gebruikt elke beurt het fetchlandje in mijn graveyard om mana op te bouwen en het land uit mijn deck te filteren. Bijna elke kaart zou goed zijn om te pakken, maar geen land. Helaas pak ik alleen maar land. Pak wel een Exploration en fetch twee maal per beurt. Op een gegeven moment sta ik nog maar op 6 levens of zo en blijk ik toch te veel te hebben gefetcht. Hij schopt me dood. Ik baal, maar ja, wat kun je er aan doen als je alleen landen pakt.

Sideboard: -2 Stifle, +1 Engineered Explosives, +1 Pulse of the Fields.

Ik ploeg zijn 2/1 rode shadow beest. Na een tijdje heb ik eindelijk vier land, waaronder twee witte sources. Dat zou dus genoeg zijn voor de Wrath of God en Fact or Fiction in mijn hand (zou het dan eindelijk zo ver komen dat ik deze zowaar kan casten... het zou toch niet…). Dan speelt hij Glowrider en baal ik, haha. Gelukkig zag hij over het hoofd (had geen ervaring met) dat mijn Mishra’s Factory kon blokken en als ik hem tapte zelfs als een 3/3. Achteraf hoorde ik nog dat hij eigenlijk nog summoning sickness had, maar daar had op ik dat moment niet aan gedacht. Hoe dan ook, zijn beest was kapot en ik kon mijn spells spelen. Ik begin met een Wrath of God en Standstill. Deze wordt gebroken en geeft mij een Humility. Hij heeft twee beesten waaronder een Razor Golem en speelt een Cataclysm (naar!). Hij Disenchant mijn Humility en ik speel later nog een Crucible en bouw mijn manabase weer op. Hij sterft door een Nantuko Monastery.

Deze ronde heb ik geen aantekeningen meer gemaakt, aangezien iedereen om ons heen stond te kijken en ik het ben vergeten. Wat ik nu beschrijf is zoals ik het me nog kan herinneren. Hij schopt af en toe in het begin, maar ik krijg Humility door. Hij speelt een Umezawa’s Jitte en equipped zijn beesten. Echter, hij valt er niet mee aan. Dit had hij wel moeten doen, want dan had ik het enorm moeilijk gehad. Ik heb twee Monasteries liggen om zijn beesten mee te blokken (de Humility was er volgens mij niet meer). Ik maak een stomme fout. Ik wist dat hij een Swords to Plowshares in zijn hand had, maar was het even vergeten. In plaats van te wachten op counters of Teferi’s Response val ik met beide (en alle) Mishra’s Factories aan en deze worden beiden geploegd met als gevolg dat ik geen verdedigingen meer had voor zijn horde. Gelukkig pak ik vrij snel een Nantuko Monastery en maak het daarmee af. Deze game had Hessel op zich kunnen winnen denk ik, als hij had aangevallen met zijn equipte beesten.

4 – 2

Ik speel dus uiteindelijk nog 4 – 2, maar ben niet helemaal tevreden. Ik baal vooral van het verlies tegen de Slivers. Dit had volgens mij niet gehoeven en komt deels doordat ik slecht raapte, maar ook doordat Gijsbert de juiste dingen wist te counteren. Ik wordt er wel vijfde mee en win twee boosters Future Sight. Het enige dat er in zat, was een Tombstalker. Ik keek er even naar en eigenlijk is hij best bruut. Ik ga er binnenkort denk ik nog een paar aanruilen en er dan een soort zwart Fish-achtig deckje mee maken waarin dus voor BB een 5/5 flying creature gespeeld kan worden. Klinkt goed.

Gijsbert is uiteindelijk de onverslagen winnaar geworden met 18 punten.

Wat vind ik achteraf van het deck: vooral tegen de creaturebased decks is het probleem denk ik dat het te lang duurt voor er een Humility / Wrath of God op tafel komt. Vaak kost dit veel schade. De Fact or Fiction heb ik geen enkele keer kunnen spelen en elke keer vervangen. Deze zou ik er dus niet meer in doen. Ik denk eraan deze te vervangen met een Pulse of the Fields en daarvan nog twee in het sideboard te stoppen. De combinatie van twee Teferi’s Response en twee Stifles beviel goed. Misschien was het ook een goed idee om in plaats van de extra Island (voor de 3e Wasteland) een Academy Ruins te spelen, zodat ik mijn Engineered Explosives en vernietigde Pithing Needles op Wasteland kon terughalen. Tenslotte was het sideboard op zich goed en zou ik er niet veel aan wijzigen. Behalve dan dat ik me er in heb vergist dat het ontzettend moeilijk is om er iets uit te halen tegen creaturebased decks, omdat dit Landstill daar eigenlijk geen probleem mee hoeft te hebben. Het sideboard zou daarom iets meer op andere decks gericht kunnen zijn. De Compost heb ik helaas niet hoeven te gebruiken, maar lijkt me zowel tegen Pikula als een rogue Suicide Black een gamewinner. Later heb ik, thuis, een Island vervangen met een Seat of the Synod, zodat ik mocht het nodig zijn, met Enlightened Tutor nog naar land kan zoeken om bijvoorbeeld toch een beurt twee Standstill te kunnen spelen.

Ik hoop dat je het verslag met plezier hebt gelezen en mocht je Landstill overwegen te spelen, hier iets aan hebt gehad.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   ma jul 02 2007, 09:03

Hey Bart,

Goed verslag en prettig om te lezen. Fijn om te horen dat er ook 5 nieuwe spelers waren. Hopelijk mogen we deze heren/dames vaker ontvangen.

@Gijsbert Gefeliciteerd met je overwinning. Prima prestatie.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3047
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   ma jul 02 2007, 10:42

standstill, mijn visie:

het saccen is geen onderdeel van de trigger... dat is pas iets wat je moet doen als de trigger resolved... dus als hij op de stack ligt en je speelt nog iets dan triggert ie nog een keer aangezien hij nog in het spel ligt

official rulings van Nedermagic (die het halen van wizards)

10/4/2004 It only works once. If someone plays another spell after it triggers, but before that trigger resolves, then it will trigger again. The first time one of these triggers resolves, it will be sacrificed for the full effect. Any additional triggers on the stack will do nothing when they resolve because you will be unable to sacrifice it additional times.

ofwel, je kunt er niet op reageren met een stifle want dan triggert ie nog een keer... en aan gezien het last in first out is gaat dan eerst de standstill trigger van de stack, trek je drie kaarten en dan resolved de stifle op niks!

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   di jul 03 2007, 21:24

Voor mij was het een dag van ellende. En dus een flinke domper na mijn overwinning van de vorige keer. Daar hielpen mijn nieuwe taigas ook niets aan. Hoewel ik vond dat ik toch wel wat pech had denk ik dat ook sommige van mijn aanpassingen er debet aan waren.

Allereerst had ik geen Chain Lightnings maar dat verlies kon ik enigzins opvangen met mijn nieuwe Rancors (die deden hun werk wel heel erg goed)

Verder had ik 1 fetchlandje gecut omdat ik de vorige keer het gevoel had dat (vooral na sideboarden) ik soms wat mana te kort kwam (voor bijv Krosan Grip). Ik had nu helaas te veel manaflood. Dat wordt dus weer teruggedraaid.

Ook had ik Magma Jets in het deck gestoken ipv Incinerates. Dit werd mij aangeraden op mtgthesource. Ik geloof niet dat ze me erg veel geholpen hebben, ik denk zelfs dat ik er een paar potjes op verloren had omdat ze maar twee damage doen ipv 3 zoals Incinerate.

De pech zat hem toch vooral in de mana flood zo af en toe maar bovenal trok ik Tarmogoyf amper.

Ook mijn onkunde mbt bepaalde decks, bij standstill heeft me denk ik wel een overwinning gekost. Ik had dat vuur gewoon naar het hoofd moeten slingeren ipv proberen die beestjes af te maken. Dat doen we de volgende keer dus anders.

Al met al heb ik het wel het een en ander geleerd en kan ik niet wachten tot het volgende Legacy toernooi.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   wo jul 04 2007, 10:33

Ik ken je sideboard natuurlijk niet uit mijn hoofd en heb ook geen ervaring met RG Beats, maar wil je toch even wat tips geven.

Ik heb het je toen ook al gezegd, maar een kaart die je naar mijn mening minstens sideboard moet spelen en naar mijn mening 2 keer main of zo, is Price of Progress. Die doet tegen zoveel decks zo afschuwelijk veel schade.. Verder zou ik, als je Red Elemental Blasts side speelt, deze er uit halen en vervangen door Cryoclasm (die Stone Rain die nog eens 3 schade doet). Die remt namelijk af en doet nog eens pijn, zodat de klok sneller gaat tikken.
Terug naar boven Go down
Bastiaan
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 132
Leeftijd : 29
Registration date : 03-11-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   wo jul 04 2007, 14:00

collectocrat schreef:

De pech zat hem toch vooral in de mana flood zo af en toe maar bovenal trok ik Tarmogoyf amper.

Tarmogoyf ownt Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   za jul 07 2007, 13:59

@Bart schreef:
Ik ken je sideboard natuurlijk niet uit mijn hoofd en heb ook geen ervaring met RG Beats, maar wil je toch even wat tips geven.

Ik heb het je toen ook al gezegd, maar een kaart die je naar mijn mening minstens sideboard moet spelen en naar mijn mening 2 keer main of zo, is Price of Progress. Die doet tegen zoveel decks zo afschuwelijk veel schade.. Verder zou ik, als je Red Elemental Blasts side speelt, deze er uit halen en vervangen door Cryoclasm (die Stone Rain die nog eens 3 schade doet). Die remt namelijk af en doet nog eens pijn, zodat de klok sneller gaat tikken.

Price Of Progress gaat de volgende keer iid of main of sb. Cryoclasm? Is op zich wel interessant .

Dit had ik als sb in gedachten de volgende keer:
2 Anarchy
2 Scorching Winds
2 Sandstorm
2 Price of Progress
3 Pithing Needle (maar die heb ik nog niet)
4 Krosan Grip
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3047
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   zo jul 08 2007, 12:04

Hee Niels,

Tja, je kunt niet altijd eerste worden Wink ik ben ook twee keer met terrageddon gegaan... de eerste keer werd ik gelijk eerste en de afgelopen keer was ik 6e ofzo :S...

Ik heb wel een vraag over je sideboard:

* Vanwaar Anarchy? ben je zoveel witte permanents tegen gekomen die jou het leven zuur maakten? Afgezien van dat white weenie deck kan ik geen deck voor de geest halen die zwaar met wit speelde.

* Zou je scorching winds/Sandstorm niet beter kunnen vervangen voor caltrops? is een permanente last voor je tegenstander... of denk je dat je daar zelf ook last van hebt?

Is Boil geen idee voor je sideboard? kan me voorstellen dat je wel ongelooflijk ziek bent geworden van de trucjes van blauw...

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi in Groningen 1 juli   zo jul 08 2007, 21:52

Ik was er niet vanuit gegaan dat ik eerste zou worden maar dat het zo slecht zou gaan had ik niet verwacht.

Anarchy was nog een overblijfsel van mijn eerste sideboard en heeft me tegen white weenie toen zeer geholpen. Momenteel heb ik ze erin tegen meathook want dat is de enige manier om van die slivers af te komen. Hoewel ik met racen er toch bijna was de vorige keer. Eigenlijk wil ik daar Pithing Needle van maken zodra ik ze heb.

Ik ben bang dat caltrops te langzaam zijn (kende de kaart trouwens niet) Scorching Winds en Sandstorm zitten erin zodat ik turn 1 wat tegen emty the warrens combo kan doen.

Blauw blijft lastig maar toch zou ik ze moeten kunnen racen. Mijn deck was deze keer gewoon suboptimaal. Boil is een optie maar het lijkt me zeer lastig om die uit te spelen.
Terug naar boven Go down

Legacy toernooi in Groningen 1 juli
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: