MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Peasant seizoen V

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1738
Leeftijd : 32
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Peasant seizoen V   za sep 08 2012, 18:17

Vanaf vrijdag 28 september is het weer zover, elke 4de vrijdag van de maand Peasant magic!

Dit jaar wordt de organisatie gedaan door Johan Rots en Siebe van der Veer en wij hebben er veel zin in!

Dit seizoen wordt er geen combinatie van Peasant en Pauper gespeeld, slechts Peasant. Dit is in lijn met de keuze van de spelersgroep van rond de jaarwisseling om Peasant te spelen in plaats van Pauper.

Er worden kort gezegd geen wijzigingen door gevoerd in de banlijst, omdat wij denken dat dit formaat gezond is in de huidige staat. Er zijn nog steeds ontwikkelingen gaande qua nieuwe decks en geen enkel deck lijkt onverslaanbaar.

We gebruiken dit seizoen dezelfde puntentelling als de afgelopen seizoenen (zie afbeelding hieronder). Bij een gelijke stand in punten wordt naar het aantal gespeelde toernooien gekeken. Levert dit ook een gelijkspel op dan wordt naar het aantal gewonnen toernooien gekeken.

De regels voor het eindtoernooi, zoals wie er door eerdere prestatie geplaatst zijn en de precieze opzet zullen op het eindtoernooi van seizoen IV bekend gemaakt worden en zullen dan hier worden geupdate. Een ding wat we wel alvast willen zeggen is dat er op het eindtoernooi een geldprijs zal worden uitgedeeld aan de grote winnaar!

Dit seizoen zal ook de blog van Martijn weer worden bij gehouden met toernooidata en tussentijdse artikelen. Zo kunnen jullie binnenkort een analyse van de aankomende set, Return to Ravnica, verwachten!

Het wordt weer een mooi seizoen, veel plezier en moge de beste winnen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 30
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   zo sep 09 2012, 00:27

Over de puntentelling:

Is het niet raar dat iemand die 4-0 gaat hetzelfde aantal punten krijgt als iemand die in een ander toernooi 6-0 gaat? Verder is het misschien goed om te kijken wat volgende week zondat aan pauper decks brengt om te bepalen of pauper ook een leuk formaat is om te spelen. Maar goed, mijn mening over de formaten en de banlijsten heb je al eens via PM gehad.

Verder vind ik het tof dat jullie de organisatie oppakken! Peasant is voor mij een mooi formaat om weer een beetje terug te komen in toernooi magic en wellicht dat meer spelers hierdoor vaker toernooien gaan spelen.
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   zo sep 09 2012, 10:16

Je hebt wel een punt dat als je 6-0 gaat dat dat een mogelijk betere prestatie is dan een 4-0, maar om de eerste te behalen ben je afhankelijk van de hoeveelheid mensen op een toernooi. Iemand die 4-0 is gegaan had misschien ook 6-0 kunnen gaan als de mensen ervoor waren om zo'n groot toernooi te spelen. Er is bewust gekozen om ongeacht de grootte van een toernooi punten uit te delen, ik kan me voorstellen dat daar voor en tegens op zijn maar in mijn optiek is dit wel een prettig systeem.

Verder is deze puntentelling redelijk gunstig voor iemand die vaak op komt dagen, gezien het verschil tussen het minimum en maximum aantal punten. Dit was een bewuste insteek bij het opstellen van deze telling en ik kan me goed vinden in deze aanpak.
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   ma sep 10 2012, 13:19

@Schepijs schreef:
Dit seizoen zal ook de blog van Martijn weer worden bij gehouden met toernooidata en tussentijdse artikelen. Zo kunnen jullie binnenkort een analyse van de aankomende set, Return to Ravnica, verwachten!

http://Peasantmagicgroningen.blogspot.nl

Beginner
Beginner

Aantal berichten : 52
Leeftijd : 31
Registration date : 18-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   vr sep 14 2012, 18:26

Ik kijk er naar uit om een paar toernooien mee te spelen.
Zijn de regels voor het opgeven etc. hetzelfde als de casual FNM?
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   za sep 15 2012, 14:07

Als je mee wilt doen is het handig je op te geven in het topic dat voor dat specifieke toernooi geopend is.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Peasant seizoen V   

Peasant seizoen V
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: