MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 09:26

Zes keer Show And Tell in Top 8 in recente Legacy toernooi in Tokyo! Dat is de op 6 na meest gespeelde kaart in de Top 8. http://amclegacy.sakura.ne.jp/AMC_120.html

Het is dat ik geen Show And Tells heb maar ik denk dat ik ze anders weg zou doen ivm eventuele toekomstige bannings. Als dit zich doorzet in de US en Europa dan kunnen ze wel eens de axe krijgen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 09:30

Het lijkt me idd nou niet echt leuk.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2469
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 09:33

Volgens mij maakt één toernooi nog geen banning nodig... Er zijn voldoende decks die consistent van Show and tell kunnen winnen (in ieder geval beter zijn dan 50-50) zonder zich aan te passen, ik noem er een paar:

RUG-delver
ANT / TES
Merfolk
BUG/Landstill
Reanimator

en ik vergeet er ongetwijfeld nog een aantal... Er zijn in de VS een tijd geleden ook genoeg toernooien geweest waar RUG-delver 4 of 5 keer T8 haalde, en daar is ook niets aan gedaan.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7219
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 09:50

Ik denk dat ze eerder Griselbrand gaan bannen dan Show and Tell. Zonder Griselbrand performed dat deck een stuk minder goed, zie ook de performance van dit deck voor AVR.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2469
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 09:59

ALS ze iets aan het deck willen doen dan lijkt dat mij inderdaad een betere optie.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 10:02

Wanneer leren ze nou eens dat Necropotence zich alleen laat nerfen door het aantal kaarten dat je er per beurt mee kunt pakken te beperken tot een minimum? Phyrexian Arena is het braafste jongentje van de klas!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 10:16

Ik snap dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt maar ik vind het toch wel een (financieel) risico. Het zijn meestal de enablers die gebanned worden en niet de kaarten die er goed mee comboen, denk bijvoorbeeld aan Survival of the Fittest (banned) en Vengevine (niet banned). Je beperkt jezelf ook als Wizards zijnde bij het ontwikkelen van nieuwe (sterke) creatures omdat je elke keer het risico loopt dat die te goed zijn met Show And Tell. Je kunt beter Show and Tell bannen dan elk creature dat er te sterk mee is. Maar goed ik wacht eerst nog steeds op de banning van Brainstorm. ;-P

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 10:53

Ach ja, FoW werd ook 31x mainboard en een keer sideboard gespeeld Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   zo aug 26 2012, 11:18

@DeJong schreef:
Ach ja, FoW werd ook 31x mainboard en een keer sideboard gespeeld Razz

Om elkander zn show and tell te counteren ;-)
Terug naar boven Go down
dipian
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 269
Leeftijd : 125
Registration date : 26-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)   ma aug 27 2012, 21:58

Ik dacht dat die was om de counter voor Show and Tell te counteren?

Show And Tell 6x in Top 8 in Japan (toekomstige banning?)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Freak show
» Show and Tell gezocht voor dit weekend

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: