MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Side Events tijdens de Prereleases RtR

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Side Events tijdens de Prereleases RtR   do aug 16 2012, 01:18

Vanuit Wizards wordt actief gestuurd om advanced stores (zoals wij) minimaal 5 prereleases te laten organiseren, zodat mensen diverse guilds kunnen proberen én de guild-boosters kunnen verzamelen. Vanzelfsprekend gaat dat prima lukken in de VS, maar in Nederland is dat met de winkeltijdenwet nagenoeg onmogelijk... je gaat hoe dan ook overlappen!

De enige manier waarop wij 5 prereleases konden organiseren binnen twee dagen was door het aantal plaatsen per toernooi te verminderen, zodat er minder rondes gespeeld hoefden te worden, en zelfs dan zou de laatste ronde van het ene toernooi samen vallen met deckbuilding van de volgende.

Peins, peins, pieker...

Mijn oplossing, wellicht niet ideaal, maar iets beters kon ik niet bedenken voor vrijdag (laatste dag van sanctioning) is om na twee rondes (dus ca. 2,5 uur na de start van het 'hoofd-toernooi) een side-event te organiseren voor de mensen die echt dramatisch geopend hebben (hoewel mensen die persé de promobooster willen natuurlijk ook kunnen inschrijven zonder mee te doen) of 0-2 gaan.

Omdat een prerelease met 32 man uit 5 ronden (+1 voor deckbuilding) bestaat en het side-event niet heel veel langer kan duren ivm andere evenementen en/of sluitingstijden is er voor zaterdag een max. van 8 deelnemers.

Zondag is afhankelijk van het animo ruimte voor 16 deelnemers max, maar ik geef de voorkeur aan 8, zodat de twee toernooien tegelijk klaar zijn...

Op deze manier hoop ik zowel de promo-spaarders als de mensen van Wizards blij te maken. Voorinschrijving voor de side-events is logischerwijs pas mogelijk na deckbuilding van het bijbehorende toernooi Very Happy
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2472
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Side Events tijdens de Prereleases RtR   do aug 16 2012, 07:43

Dus wat je nu gaat doen is:

zaterdag overdag een hoofdtoernooi van 5 rondes en een side-event met max. 8 deelnemers.

zaterdag avond een pre-release van 4 rondes

zondag een hoofdtoernooi en een side-event met max. 16 deelnemers.

volg ik hem zo goed? (het staat er in mijn beleving wat chaotisch..)

betekent dit dan ook dat de hoofdtoernooien kleiner zijn? Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Side Events tijdens de Prereleases RtR   do aug 16 2012, 08:02

Beide zaterdagen zullen gewoon 32 mans events zijn.
De zondag zal een 60 mans event zijn.

Dus qua grote veranderd er niks.

Op de zaterdag is er een mogelijkheid om een 8mans side event sealed te starten, maar (!!!) alleen mits er genoeg mensen droppen. (ruimte issue)
Op zondag is er sws een mogelijkheid tot een 8mans side event en misschien 16 man. Daar ook wegens de ruimte natuurlijk.
Terug naar boven Go down

Side Events tijdens de Prereleases RtR
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Side-events Open Gronings Kampioenschap
» Side-events OGK: zaterdagavond
» Beschikbaar: 1 Bed tijdens GP Brussel
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen
» Tips voor een dropping.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: