MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

NKQ motivatie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: NKQ motivatie   vr aug 03 2012, 17:29

Afgelopen week kregen we via Desmond informatie over een officieus NK in Utrecht. Kenny en Teun, bekende namen in Magic-land, zijn bezig dat op te zetten en ze wilden graag voorrondes in heel Nederland.

Helaas gaat dat erg moeilijk worden voor Groningen. Er is gekozen voor een minimum level voor de headjudge, namelijk level 2. En zoals iedereen wel weet, loopt Groningen niet echt over van de level 2 judges. Dat houdt in dat er, uitgaande van 30 deelnemers, € 2,50 per deelnemer overgemaakt moet worden aan de organisatie en € 4,00 per deelnemer voor de judge (reiskosten en vergoeding) betaald moet worden. Per deelnemer dus een financieel risico van € 6,50 zonder dat we pricesupport hebben. Dat houdt in dat we, om een pricesupport van 2 boosters pp aan te kunnen bieden, we zo´n 13 euro inschrijfgeld moeten vragen. Voor een toernooi zonder reiskosten voor de winnaar vind ik dat erg veel. Helemaal als je bedenkt dat we dan minimaal geld overhouden en dat we als we minder dan 30 deelnemers halen dat direct ten koste van onze winkel gaat.

Ik heb Kenny gebeld en hem het probleem met judges en reiskosten voorgelegd. Helaas kon dit niet opgelost worden, ze houden vast aan de judge-vereiste. Dat houdt in dat ik geen mogelijkheden zie om een qualifier in Groningen te houden zonder onaanvaardbare risico's te nemen.

Gelukkig heb ik de wijsheid niet in pacht en zou het prima kunnen dat ik iets relevants over het hoofd zie... dus gooi je suggesties en ideeën in de groep, misschien kunnen we samen een manier vinden om toch een qualifier in Groningen te organiseren!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   vr aug 03 2012, 18:31

Sowieso beginnen met pricesupport omlaag. NKQ en PTQ gaan niet om de boosters maar om de prijs. Met een beetje passen en meten (0,8 boosters pricesupport) kan je dan de vraagprijs op €10 krijgen. Vervolgens vragen of mensen van te voren willen inschrijven en dat deze bindend is, en niet door laten gaan bij te weinig deelnemers.

Maar ik denk dat 30 deelnemers in Groningen niet gehaald wordt, of de entree nu €15 of €5 is.
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 29
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   za aug 04 2012, 11:19

Ik neem aan dat de top 8 zich plaatst voor het NK. Vroeger was het inschrijfgeld voor NKQ´s volgens mij €10 en werd er geen reiskostenvergoeding aangeboden voor de winnaar of de top 8. Een pricesupport van 2 boosters p.p. is volgens mij niet nodig. Of het toernooi 30 deelnemers kan krijgen hangt samen met het aantal andere NKQ's wat georganiseerd wordt en waar deze georganiseerd worden. Heb je hier ook meer informatie over? Zonder deze informatie kun je geen goede beslissing nemen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 05 2012, 00:37

Het NK is niet langer officieel, maar Wizards eist wel dat de headjudge minimaal level 2 is. Daarnaast vraagt de organisatie 25 euro per ticket en hebben ze een maximum van 4 tickets voor toernooiene met minder dan 40 deelnemers. Ik ben uitgegaan van 1 ticket per tien deelnemers, werkelijke kosten voor reis van de judge en de standaard vergoeding. Dat komt neer op 120 euro vaste kosten (judge) en ongeveer 2,50 per deelnemer aan tickets. Minder dan 30 deelnemers is financieel sowieso riskant, als er bijvoorbeeld maar twintig spelers zijn, komen de kosten op 170 euro excl. pricesupport. 16 boosters in de prijzenpot is ook een bedrag van ongeveer 40 euro, dus dan kost het ons 10 euro én de BTW over het toernooi. Dan heb je twee tickets...

Ik heb mijn bezwaren ook kenbaar gemaakt aan een aantal judges, omdat ik voorzie dat op deze manier de competetieve scene uit het noorden van het land weggehaald wordt. Geen GPT, geen NKQ, geen PTQ. Dat zou ik belachelijk vinden, niet eens zozeer om mijn omzet (op de GPT's heb ik quitte gespeeld na drie versies en de PTQ had een omgerekend uurloon van minder dan 3 euro voor mij), als wel door het gebrek aan respect dat spreekt voor alle minder centraal gelegen spelersgebieden.

Ik heb 'gedreigd' te overleggen met Spellekijn en Games'n'Stuff om gezamenlijk een judgepool op te zetten, als we alle drie één à twee judges opleiden, kunnen we met relatief weinig reiskosten toch dat soort toernooien organiseren. Daar zijn de huidige judges in Nederland het niet mee eens, want dan krijg je regionale judges. Ik beweer dat dat toch al het geval is, omdat judges uit Groningen minder snel gevraagd zullen worden in de Randstad omdat zij voor de TO duurder zijn ivm hogere reiskosten. En waarom zouden wij in het Noorden wél judges volledig vergoed uit de Randstad moeten halen, als de Randstad weigert naar Groningen te komen voor minder dan de werkelijke kosten?

Ik eis (ja!) dat de judges uit Groningen volledig vergoed worden voor hun reiskosten en dat zij niet significant minder gevraagd worden dan andere judges. Anders moeten de judges maar een pot maken waardoor er een vast bedrag betaald wordt voor de reiskosten door alle organisers, zodat afstand voor de TO geen verschil meer maakt. Standaard reiskosten van 40 euro zou gemiddeld meer dan voldoende moeten zijn...
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 05 2012, 10:37

Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg. Zoals jij het schetst is het denk ik onhaalbaar een NKQ in Groningen te organiseren. Voor wat betreft je standpunt over judges ben ik het daar volledig mee eens.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 05 2012, 19:31

Ik zie op kvdeckmasters een announcement mbt het NK!!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 05 2012, 23:24

André Pannekoek schreef:
Ik zie op kvdeckmasters een announcement mbt het NK!!
Grappig, er komt er dus wel één in Groningen. Weet iemand wie dat gaat opzetten?

KV Deckmasters
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 05 2012, 23:42

Is het wellicht een idee, gezien de timing, om de NKQ te koppelen aan het Open Groningen Kampioenschap? Bijvoorbeeld dag 2 (standard) tevens tot een NKQ te maken? Twee vliegen in 1 klap: meer aandacht voor het OGK, wellicht ook hogere opkomst op dag 1 (mensen maken er een weekend van), en het is natuurlijk een extra prijs! Very Happy

Laatst aangepast door afterparty05 op ma aug 06 2012, 00:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   ma aug 06 2012, 00:50

GMT is invites only en bovendien maar één dag, dus dat zie ik eigenlijk niet zitten... zou wel een hele grote aanpassing worden. Bovendien was het de bedoeling daar toch wat whacky formaten te spelen, ook voor toeschouwers (side events)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   ma aug 06 2012, 00:57

Ik bedoel die in oktober, het Magic toernooi, niet het master toernooi. Sorry, de officiele term is OGK, ik pas de term even aan Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   ma aug 06 2012, 09:17

@afterparty05 schreef:
Ik bedoel die in oktober, het Magic toernooi, niet het master toernooi. Sorry, de officiele term is OGK, ik pas de term even aan Very Happy

Ik denk dat de NKQ's geld dienen op te leveren voor het NK, ik denk niet dat de organisatoren van het ogk per speler ook nog eens 10 eu pp af gaan staan aan het NK, maar dat moet je hen vragen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   ma aug 06 2012, 10:30

Gezien bovenstaande informatie kost 4 tickets voor het NK je €100. De kosten voor de judge heb je al voor het OGK (er van uitgaande dat er weer een Dustin oid komt zoals vorig jaar), dus die ben je niet extra kwijt. Als je dan kijkt naar het deelnemersaantal van grofweg 50 (zie vorig jaar) dan kost het je €2 extra. Gezien de extra prijzen voor de top 4 is dat best wel te verantwoorden denk ik. Alternatively kan je het splitsen over de twee dagen: 2 tickets per dag. Kost het minder per persoon per dag extra, en maak je het OGK als geheel aantrekkelijker voor randstedelingen Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 21:40

Mag ik de organisatoren verzoeken deze toernooienreeks nogmaals in overweging te nemen? De NKQ's die nu aangekondigd zijn, zijn allen randstad of Brabant... Het vooroordeel dat in het noorden geen magic wordt gespeeld lijkt hiermee bevestigd. Buitengewoon spijtig als we ons zelf uit de markt prijzen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 21:49

Zie KV deckmasters, ik was je daar voor, jij mij hier :-)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 21:50

Als het gezien de kosten alleen uit kan het OGK te combineren met een NKQ, en er vervolgens wordt gemiept dat het 2 maanden van te voren moet worden aangevraagd, dan weet ik niet wie wie uit de markt aan het prijzen is Sad
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 21:52

Ik denk zelf dat het uit kan door het een afzonderlijk toernooi te maken. Goed je hebt een level 2 nodig, Jasper Overman is vast bereid om Groningen daarbij te assisteren. Als Leeuwarden en Zwolle achterblijven heb je grote kans dat spelers van hen hierheen komen + de rest.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 21:53

Shotgun een plek in een auto naar een NKQ!! :-)
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:00

André Pannekoek schreef:

Prima, in ruil voor het lenen van een deck Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:03

Na de ervaringen op de PTQ met Jasper is de kans dat hij komt een stuk kleiner geworden. Gelukkig is Kenny Koornneef ook van mening dat het Noorden wel een NKQ moet hebben, dus wrsl komt hij zelf judgen...

Vermoedelijke datum: 25 november
Vermoedelijke locatie: Purperen Draak (risico beperken)
Maximaal aantal deelnemers: 32

1-15 deelnemers -> 1 ticket
16-25 deelnemers -> 2 tickets
26-32 deelnemers -> 3 tickets

Vermoedelijk formaat: Standard
Kosten in geval van standard: 10 euro per persoon
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:04

Ok, ik schrijf me in ;-)
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:05

Ik zie net pas op KV de locaties. Als enige NKQ in het Noorden zou ik rekenen op een stevige opkomst. Zelfs in Utrecht is geen NKQ. NKQ Zwolle trok vroeger een redelijk aantal spelers en toen waren de NKQ's beter verspreid.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:06

@Walter schreef:
André Pannekoek schreef:

Prima, in ruil voor het lenen van een deck Wink

Dat zal een pile van restanten worden, maar er valt wel iets te regelen.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2473
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: NKQ motivatie   zo aug 12 2012, 22:06

André Pannekoek schreef:

Misschien wil je vriendin je wel naar degene in Groningen rijden....Smile

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down

NKQ motivatie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: