MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Christiaan wint de donderdraft van 24 mei! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG

Ga naar beneden 
AuteurBericht
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2536
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG   ma jul 16 2012, 07:39

hey mensen,

Ik speelde gisteren een game tegen ad-nauseum tendrils en ik kwam de volgende situatie tegen:

mijn tegenstander heeft een volcanic island en een underground sea op tafel, beide tapped en hij heeft 4 kaarten in zijn hand.

ik heb beurt 1 een delver gespeeld die tijdens mijn upkeep niet flipt, en ik speel een ponder.

ik zie met de ponder: daze, wasteland en misty rainforest.

ik heb in mijn hand: surgical extraction, tormod's crypt (hij speelde ook past in flames), spell pierce, scalding tarn en nimble mongoose.

wat doe je?

Ik kies ervoor om met de ponder niet te schudden, de wasteland bovenop te leggen met de daze eronder zodat de delver volgende beurt flipt en zijn underground sea te wasten, tormod's crypt te leggen en aan te vallen voor 1. mijn redenatie hierin is:

hij kan zonder zwarte mana niet afgaan en de enige hand waarmee hij af kan gaan is dus zwart landje, dark ritual, dark ritual ad-nauseum lion's eye diamond, waarvan er dan dus 1 bovenop zijn deck moet liggen omdat hij nog maar 4 kaarten op hand heeft. ik moet er wel bij zeggen dat hij een ponder had gespeeld zonder te schudden. in alle andere situaties krijg ik de kans om te untappen, mijn delver te flippen en heb ik weer twee counters en een fatsoenlijke klok op tafel waar ik in combinatie met de mongoose behoorlijk snel mee kan winnen.

de andere opties waar ik over nagedacht heb:

de wasteland wel pakken, maar de scalding tarn leggen en dus spell pierce mana open houden, volgende beurt zijn land wasten en de delver laten flippen.

de daze pakken en scalding tarn leggen, zo heb ik dus twee counters en dan kan hij met 4 kaarten echt nooit afgaan. ik kan dan tijdens zijn beurt of mijn upkeep fetchen in de hoop dat mijn delver blind flipt (50% kans) om zo een klok te zetten.

ik kan de ponder schudden, al lijkt dat mij niet heel ideaal omdat twee van de drie kaarten goed zijn.

nog andere mogelijkheden?

wat er uiteindelijk gebeurde was dat hij na nog een ponder wel zwart landje, dubbel ritual, LED en ad nauseum had, waardoor hij vanaf 19 leven ad-nauseum kon casten met 3 zwart floating. ik extract in response zijn lion's eye diamonds en daardoor kon hij alsnog niet winnen omdat hij geen infernal tutor meer kon casten om tendrils op te halen, maar dit was wel zweten... Ik had het idee dat dit een behoorlijk onwaarschijnlijke hand was en dat in alle andere gevallen mijn play beter was, wat denken jullie?

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Ga naar beneden
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG   ma jul 16 2012, 23:50

Ik denk dat het een goede play was. Wat het moeilijk maakt is dat je tegenstander met zijn Ponder niets veranderd, wat dus wel een kans geeft dat hij de juiste kaarten heeft liggen.

Misschien de tweede optie (daze pakken, tarn leggen): Hierbij zeg je dat je met 2 counters zijn combo stopt. Dat klinkt wel het veiligst, ik weet alleen niet hoe erg het is dat je Delver niet flipt en je dus niet een spectaculaire klok hebt.
Hoe snel kan je tegenstander weer opnieuw een poging wagen zijn combo uit te spelen (schat ik laag in, aangezien je ook al Tormod's Crypt en Extraction vast hebt).

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2536
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG   di jul 17 2012, 07:47

Ja, dat leek mij ook, maar als je tegenstander na die play een ad-nauseum cast met 3 zwart floating vanaf 19 leven dan krijg je toch het gevoel dat je ergens iets fout gedaan hebt.

Dat hij die ponder niet schudt is redelijk waarschijnlijk. Als er 1 combo piece en een nieuwe cantrip bij zit dan schudt hij al niet, en dat betekent echt niet dat hij vanaf 1 land met in totaal 5 kaarten makkelijk af kan gaan. het MOESTEN ook echt 2 dark rituals, een zwart land en een ad-nauseum zijn samen met nog iets dat mana geeft, omdat hij wel om daze heen moet spelen. (hij kende mijn hand niet) met cabal ritual was hij door de crypt al niet aan zijn mana gekomen en hij kan door diezelfde crypt ook niet voor iggy loop of past in flames gaan.

Ik vond het in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat hij dit allemaal had en dan ook nog het lef zou hebben om het te doen terwijl hij mijn hand niet kent.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG   

situatie tegen ad-nauseum tendrls met RUG
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: