MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 10:09

Comic-Con Panel gaf veel info.

- Alle 10 guilds komen terug
- 5 in return to ravnica en 5 in gatecrash (2e set in block). Alle 10 komen ze terug in de laatste (nog onbekende) set
- Return to Ravnica guilds: Izzet (U/R), Azorius (U/W), Rakdos (R/B), Selesnya (G/W) en Golgari (G/B)
- Gatecrash guilds: Simic (U/G), Gruul (G/R), Boros (R/W), Orzhov (W/B) en Dimir (U/B)
- Alle guilds hebben nieuwe keywords die wel grotendeels gebaseerd op de vorigen zijn
- De watermarks zijn iets veranderd, maar lijken er nog wel op
- Return to Ravnica en Gatecrash zijn grote sets, de 3e set is een kleine set.
- Return to Ravnica en Gatecrash draft je beide apart. Pas met de 3e set worden ze samen gedraft.
- Return to Ravnica en Gatecrash bevatten beide 2 planeswalkers. RtR krijgt Jace en Gatecrash krijgt Gideon sws. Stats onbekend.

Bij de Return to Ravnica en Gatecrash pre-release krijg je keuze voor een guild. Voorbeeld, ik kies Izzet:
Ik krijg:
- 5 packs RtR
- 1 izzet guild pact met 15 kaarten van Izzet
- De pre-release kaart van Izzet (ja Desmond/Jasper, 5 pre-release kaarten voor beide pre-releases!)
- Spindown van jouw guild
- Sticker van jou guild (voor op je deckdoosje)
- Een brief van je guild leider
- Een challenge kaart

De pre-release kaart mag je in je deck spelen (!!!), er staat in de tekst dat het een auto-include is, maar volgens mij wordt er mee bedoeld dat iedereen de kaart wss speelt, omdat het een speelbare kaart in je pool is.

De vraag vanuit het panel was: Waar kan je je het meest op verheugen in RtR waarop het publiek zei: Shockduals.
MaRo reageerde met: Ja en de guilds...

Wat wel een bevestiging voor de shockduals lijkt.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 10:42

Dankje voor de leuke informatie Smile
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 10:54

IZZET! IZZET! IZZET! Woohoo! Join me in the Izzet parade! IZZET! IZZET! IZZET!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 10:55

Wie Izzet? Niv-Mizzet!
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2495
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 11:29

zou dit betekenen dat je kunt metagamen op de pre-release? (hypothetisch: izzet heeft op zichzelf de sterkste kaarten, maar heeft heel veel moeite met bepaalde kaarten in golgari dus als iedereen izzet kiest ga ik voor golgari?) lijkt me wel een leuke extra voorbereiding op een pre-release!

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 11:34

In theorie? Ja
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 11:42

ja, het moet nog blijken of het echt zo gaat werken, maar lijkt me geinig... als het dan inderdaad zo werkt en ze hanteren het op limited GP's dan kun je dus ook altijd een sealed spelen dat past bij je speelstijl.

Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 12:33

1 booster en 1 bom geeft geen garantie dat je ook daadwerkelijk je kleur kunt spelen...

vind de guildverdeling beetje jammer: tuurlijk gaat bijna iedereen Izzet, dat is de beste keuze. Removal en flyers.
Azorius: is eventueel nog een optie.( vliegers en disruptie)
Rakdos: was een pile of crap, die guild moet echt een redesign hebben.
selesnia: te traag, helemaal tegen izzet met alle burn voor je tokenpoepers
golgari: te afhankelijk van interactie.

Alle goeie guilds zitten in gatecrash,
Gruul: dikke stampmannen met removal
Boros: dikke evasionmannen met removal
Orzhov: truukjesmannen met removal
Dimir: waarschijnlijuk op de prerel erg goed met een mill thema
Simic: er mag ook wel 1 mindere tussenzitten

Laten we even speculeren:
Waar je ook nog rekening mee moet houden zijn je splash opties, elke guild kan met twee anderen combineren. Ook daar komt izzet goed uit, evt extra mannen uit azorius, of meer removal uit rakdos.
Persoonlijk lijkt Azorius me dan iets beter: removal uit izzet, of lategame dikzakken uit selesnia.

In crash lijkt het me dat je Boros wilt spelen: zowel gruul als orzhov passen goed bij je thema. Burn met bloodthirst, of wat disruptie en lifesteal voor de midgame.
Gruul's bloodthirst zou kunnen profiteren van simic's graft, maar dat zijn beide reactieve abilities, voor graft moet je al beesten hebben met graft, voor bloodthirst moet je damage doen.
Dimir doet helemaal zijn eigen ding, dat sluit niet echt aan bij orzhov of simic.

...my two cents, gebaseerd op veel te weinig informatie Smile

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 13:13

Shard schreef:
1 booster en 1 bom geeft geen garantie dat je ook daadwerkelijk je kleur kunt spelen...

ik denk dat je in het overgrote deel van de gevallen een heel eind komt.... natuurlijk is het geen garantie, maar het is redelijk waarschijnlijk dat je in de meeste gevallen wel op die guild uit gaat komen.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 13:54

lennartL schreef:
Shard schreef:

ik denk dat je in het overgrote deel van de gevallen een heel eind komt.... natuurlijk is het geen garantie, maar het is redelijk waarschijnlijk dat je in de meeste gevallen wel op die guild uit gaat komen.

Sorry, hier ben ik het niet mee eens. Ik speelde afgelopen zondag mn beste kleur met 13 playables en 1 bomrare helemaal niet omdat ik een heel ander plan wilde volgen. Ik heb me nog nooit blind gestaard op een bom, ik kijk altijd naar totaalplaatjes.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 14:57

Andre Pannekoek schreef:
ik kijk altijd naar totaalplaatjes.

je moet niet naar de plaatjes kijken, maar naar wat de kaarten doen!

... moest ff...

Maar als je 13 playables + bom negeert, is dat dan juist niet het andere extreem? teveel focussen op je beoogde plan, en je pool negeren?

Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 15:04

also: MERFOLK!
DIt is blijkbaar de nieuwe simic baas, vervanger van momir (die heeft het toch te druk op MTGO)

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 15:12

Andre Pannekoek schreef:
lennartL schreef:
Shard schreef:

Sorry, hier ben ik het niet mee eens. Ik speelde afgelopen zondag mn beste kleur met 13 playables en 1 bomrare helemaal niet omdat ik een heel ander plan wilde volgen. Ik heb me nog nooit blind gestaard op een bom, ik kijk altijd naar totaalplaatjes.

de kans dat het je beste guild wordt is met zo'n booster erbij volgens mij redelijk groot, ik snap net zo goed als jij dat je je niet blind moet staren op enkel bommen en playables. maar als ik gewoon meer kaarten in een guild heb is de kans ook groter dat daar een consistent deck van te maken is.

Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 15:53

Fuck de prerelease, dat zijn hooguit 2 dagen! Izzet in standard! Blauw-rode planeswalkers! WOOHOO! Ik wil het allemaal!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 16:30

DeJong schreef:
Fuck de prerelease, dat zijn hooguit 2 dagen! Izzet in standard! Blauw-rode planeswalkers! WOOHOO! Ik wil het allemaal!

Fuck de prerelease ? 10 promo's in twee weekenden... Yeeeeeiii
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 16:34

lennartL schreef:
Andre Pannekoek schreef:
lennartL schreef:
Shard schreef:

de kans dat het je beste guild wordt is met zo'n booster erbij volgens mij redelijk groot, ik snap net zo goed als jij dat je je niet blind moet staren op enkel bommen en playables. maar als ik gewoon meer kaarten in een guild heb is de kans ook groter dat daar een consistent deck van te maken is.

Ik ga de in jouw ogen slechtste optie kiezen. Nu beperk je jezelf van tevoren juist.
Terug naar boven Go down
dipian
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 270
Leeftijd : 125
Registration date : 26-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 17:37

Dan wil ik wel 3x mee doen. En niet 3x zelfde guild spelen, want dat is minder leuk.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 18:49

Ha! Ik zie mogelijkheden en problemen Smile

Degene die als eerste heeft ingeschreven heeft first pick met het kiezen van een guild Smile Problem solved!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 19:04

Purperen Draak schreef:

Degene die als eerste heeft ingeschreven heeft first pick met het kiezen van een guild Smile Problem solved!

Random verdelen en dan nderling laten ruilen mocht de behoefte bestaan.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 21:13

Shard schreef:
also: MERFOLK!
DIt is blijkbaar de nieuwe simic baas, vervanger van momir (die heeft het toch te druk op MTGO)

Is dat niet de nieuwe planes walker?

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   za jul 14 2012, 22:24

Izzet en Simic waren altijd mijn favoriete guilds en ze zitten niet in dezelfde set! :-)

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.   zo jul 15 2012, 20:47

Andre Pannekoek schreef:
Purperen Draak schreef:

Random verdelen en dan nderling laten ruilen mocht de behoefte bestaan.
Ik geef de voorkeur aan voordelen voor op tijd inschrijven Very Happy
Terug naar boven Go down

Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Return to Ravnica en Gatecrash en de 3e set.
» GP's 2013. Wie gaat mee waarheen?
» Return: The top 5 van...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: