MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
Andrť Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

De toekomst van Peasant Magic in Groningen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1737
Leeftijd : 31
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 08:46

Hey Magic liefhebbers uit Groningen, omstreken en het liefst van veel verder nog! Al een paar jaren spelen we in Groningen budget magic, en voornamelijk Peasant, aan het eind van de maand. Vroeger gebeurde dit in de Oude Drogisterij en tegenwoordig in het huidige centrum van het Groninger Magic, de Purperen Draak. Peasant is het formaat waarin je met je commons en 5 uncommons goedkoop een grote hoeveelheid gevarieerde decks in elkaar kunt zetten. Dit geeft je de mogelijkheid om met een zeer lage drempel te experimenteren als je daar van houdt, maar het formaat is ook volwassen genoeg dat er decks zijn die bewezen hebben kans op een goed resultaat te geven. Klinkt dit niet als elk ander gezond Magic formaat? Wij vinden van wel in ieder geval!

In het verleden zijn er een paar periodes geweest, zoals in elk formaat, dat de opkomsten tijdelijk minder werden. Binnen Peasant lijkt dit nu te gebeuren, de redenen daarvoor komen we later op terug. Maar wij geloven dat deze periode van lage opkomst tijdelijk van aard is. Er zijn in de loop van de jaren meer dan 100 individuen geweest die wel eens mee hebben gedaan aan een of meerdere Peasant toernooien en van die 100 spelen er nog steeds veel Magic. Wij willen graag kijken of we weer meer mensen kunnen interesseren om Peasant te gaan spelen. Wij zijn heel erg geÔnteresseerd in de redenen waarom mensen minder Peasant spelen. Wij zelf denken dat een van de voornaamste redenen is dat de communicatie niet goed was de laatste tijd, evenals de passie vanuit de organisatie. Nu wij, Siebe en Johan de organisatie hebben overgenomen, willen we ervoor zorgen dat er ruim op tijd inschrijflijsten beschikbaar zijn, dat standen voor de competitie bijgewerkt zijn en dat iedereen de decklists kan bekijken. De passie zoals wij die voelen, zullen wij proberen uit te stralen door middel van onder andere het bijhouden van de blog zoals Martijn Hennink dat ooit deed. Met deze maatregelen hopen wij een vonk te creŽren bij de mensen die Peasant willen spelen. Een wijze Jasper zei ooit: "Magic is een virus en eenmaal besmet raak je het nooit meer helemaal kwijt."

Om ook te zorgen dat nieuwe mensen zich bij ons vervoegen op de Peasantavonden is bedacht dat er aan promotie gedaan moet worden. Dit gebeurt al voor Magic in het algemeen doordat er in de Purperen Draak commander decks liggen. Daarmee kan, voornamelijk op zaterdagen, in de Purperen Draak gespeeld worden worden. Deze groep spelers willen wij benaderen door via Martijn een aantal Peasant decks met sideboard en al klaar te hebben liggen om ook uit te lenen voor een leuk potje Magic. Het bijkomende voordeel is dat er dus ook altijd decks zijn voor iemand die op de bonnefooi besluit mee te willen doen aan een Peasant toernooi. Met deze introductie en verdere verlaging van de drempel om mee te doen aan het formaat hopen wij nog meer mensen (terug) te halen naar Peasant.

Belangrijk is ook voor ons om de competitie wat extra schwung te geven door op het eindtoernooi een geldprijs uit te keren voor de grote winnaar van de dag en dus de competitie.

Groeten,

Johan en Siebe
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 09:09

Aangezien er iedere vrijdag al "iets" is in de trent van standard en draft, is het voor veel mensen teveel van het goede om ook die ene andere vrijdag een ander formaat er bij te pakken. Ikzelf heb niet de passie voor Peasant die jullie hebben, maar kom zo nu en dan wel meedoen, omdat de passie voor het spel er wel is. Jullie doen nu een klaagzang om een formaat te redden wat een natuurlijke dood aan het sterven is, terwijl jullie over het algemeen niet de moeite nemen om een deel uit te maken van de algehele community, waar je nwel een beroep op doet. Ook zijn er mensen geiiriteerd over de banlist (ik ook een beetje) die wordt aangepast wanneer een specifieke speler teveel wint met een specifiek deck. Aangezien die bannings zijn ingegeven door personen die in de organisatie zitten en/of daar aan vast hangen maar het deck zelf niet spelen, is het mogelijk om daar iets negatiefs over te denken. TÍvens zijn jullie ook de mensen die tijdens Peasant het meeste droppen/whinen, hoewel ik dat vermakelijk vind, vind niet iedereen dit (ik hoor het alleen maar)Ik vind het natuurlijk wel lovenswaardig dat jullie Peasant promoten en zal, voorzover mogelijk jullie hier ook wel in meehelpen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7291
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 09:11

Goed initiatief! Ik kon zelf een paar keer achter elkaar niet door andere verplichtingen, maar ben nog steeds erg enthousiast (en niet alleen met Slivers Wink ). Het klaar hebben liggen van een paar goede peasant decks, maar vooral een tijdige aankondiging middels een topic, zouden ongetwijfeld moeten helpen eea meer leven in te blazen. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de metagame niet ontzettend snel verandert terwijl dat in dit formaat wel mogelijk zou moeten zijn, maar ik denk dat dat meer met de spelers dan met de organisatie te maken heeft (ik zie iig geen nieuwe kandidaten voor de banlijst).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 09:50

Ik heb peasant altijd super leuk gevonden, maar ga grotendeels mee in het verhaal van pannekoek. Vond sommige bannings ook zeer onnodig, maar die discussie is al eerder gevoerd en flink uit de hand gelopen (met Johnny vs Hennink).

Het formaat deed het goed, toen er nog geen winkel was en er 1 draft en 1 iets anders werd georganiseerd. Tegenwoordig is er elke vrijdag wel wat en mensen kiezen dan voor formaten die ze leuker vinden. En door andere verplichtingen besluit je dan wel eens een vrijdag over te slaan. Ik zelf vind standard en draft leuker dan peasant en laat de peasant vrijdag dan ook makkelijker vallen. Ook omdat de payout bij de standard en draft beter is, omdat daar geen deel van gaat naar het eindtoernooi.

Daarnaast zullen mensen die regelmatig draften, makkelijker een standard deck in elkaar zetten. En nieuwe mensen openen vaak nog veel boosters, welke weinig speelbare kaarten voor peasant bevatten. Dat zorgt gewoon niet voor nieuwe aanwas.
Misschien moet je er eens per 2 maanden van maken (a la legacy) of maak er eens per 2 maanden een standard peasant fnm van. Dan zal je meer nieuwe spelers interesseren.

Volgens mij zit het zo:
- nieuwe spelers openen nieuwe kaarten en spelen daarom geen peasant
- de normale community speelt net zo lief draft/standard
- de vele fnm's zorgen ervoor dat mensen af en toe een vrijdag vrij willen, de peasant vrijdag is de snelst gemaakte keuze

Volgens mij kan je het formaat niet redden, maar vind het wel leuk dat jullie het in ieder geval proberen. Ga het ook wel in de gaten houden. Heb mij er in het verleden opperbest mee vermaakt, maar kies tegenwoordig toch liever voor draft en standard. En ik denk velen met mij.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 10:28

Ik denk dat Kwebie de spijker op z'n kop slaat. Ik zal persoonlijk Peasant iets minder snel skippen omdat ik niet draft. Maar ik merk wel dat ik minder puf heb om nieuwe decks te verzinnen en dat is voornamelijk de reden geweest dat ik af en toe ook niet ben langsgeweest. Ik hoop dat het nieuwe initatief gaat werken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 13:02

Ik juich alle initiatieven toe die mensen ondernemen om Magic weer een stukje beter en leuker te maken. Hulde aan Siebe en Johan. Dat er dino's zijn in Groningen die uitgekeken zijn op het formaat lijkt me geen probleem. Gewoon doorgaan met organiseren en enthousiasmeren van (nieuwe) spelers.
Ik vind het prima dat Siebe en (in minder mate) Johan.. (zomaar standard spelen :-) alleen peasant spelen.. Prima toch ? Iedereen moet het spelletje kunnen spelen zoals hij/zij dat graag wil.

1 advies: je kunt niet iedereen tevreden krijgen en dat moet je vooral ook niet willen. Richt je op de mensen die willen en negeer de rest. Een wijze les die ik in de loop der jaren opgepikt hebt.

greetzzz
Terug naar boven Go down
Achair
N00b
N00b

Aantal berichten : 48
Leeftijd : 34
Registration date : 08-09-11

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 14:25

Ik zat er onlangs over na te denken te starten met peasant magic omdat ik de hedendaagse toernooi vormen veel te duur vindt. Helaas moet ik ook hypothecaire lasten betalen en valt legacy en standard af.
Nu zat ik te kijken naar de verschillende decks in de pauper sectie van mtg salvation en vond daar een aantal erg gave storm decks. Nu zie ik met teleurstelling dat de kaarten die in deze decks worden gebruikt hier gebanned zijn. Wat is de reden dat jullie afwijken van de officiŽle regels van wotc? Er is natuurlijk een verschil tussen pauper en peasant, maar dit vind ik persoonlijk wel erg jammer.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 14:44

@Achair schreef:
Ik zat er onlangs over na te denken te starten met peasant magic omdat ik de hedendaagse toernooi vormen veel te duur vindt. Helaas moet ik ook hypothecaire lasten betalen en valt legacy en standard af.
Nu zat ik te kijken naar de verschillende decks in de pauper sectie van mtg salvation en vond daar een aantal erg gave storm decks. Nu zie ik met teleurstelling dat de kaarten die in deze decks worden gebruikt hier gebanned zijn. Wat is de reden dat jullie afwijken van de officiŽle regels van wotc? Er is natuurlijk een verschil tussen pauper en peasant, maar dit vind ik persoonlijk wel erg jammer.

De reden is dat niet iedereen het leuk vind om tegen een goed deck te spelen, al helemaal niet wanneer iemand het desbetreffende deck goed beheerst :0
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7291
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 14:57

Oud zeer is oud.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 15:13

Geen idee ook waarom deze koe nu weer uit de sloot wordt gehaald.. laat hem daar lekker liggen..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 15:22

Zijn vraag gaat over bannings van lang geleden., ik geef antwoord.
Terug naar boven Go down
Jester
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 435
Leeftijd : 41
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 15:39

@Achair schreef:

Hoi! Als ik dat zo lees is Peasant uitermate geschikt voor jou!

Ik was persoonlijk niet verantwoordelijk voor de bannings omdat Siebe en ik het pas vanaf september gaan oppakken, maar ben het wel eens met de toen gemaakte banning beslissingen. De gebande storm kaarten waren dusdanig bepalend voor het formaat dat enige form van creativiteit en mogelijkheid om te winnen met een ander deck dan een stormdeck moeilijk was. Omdat het een casual formaat betreft, was de beslissing om het een open formaat te houden.

Peasant is zo gaaf omdat er zoveel verschillende decks mogelijk zijn waarmee je zomaar een toernooi kunt winnen! Kijk maar naar Walter die de zomerqualifier won met een zelf bedacht control deck. Daarnaast weet ik nog een aantal decks die leuk zijn om te spelen en waarmee je ook kans hebt, zoals:
Faeries, RG beats, Mono B Control, Mono U Control Proliferate, Soldiers, Mono G Eldrazi, Red Burn, Momentary Blink, BG Rock en zo nog veel meer.

Hoop je te zien op een Peasant toernooi vanaf september!
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 15:54

Er is een HEEL groot verschil tussen peasant en pauper, de 5 uncommons maken totaal andere decks mogelijk.
De meeste decks draaien dan ook om de uncommons, gecombineerd met uncommons is een deck als goblin storm opeens veel consistenter, en heeft het de mogelijkheid van een plan B. (een veel gespeelde uncommon is fecundity die je je hele deck op laat rapen).

De bannings zijn altijd een oud zeer geweest van een aantal spelers, en die discussie hoeft hier niet opgerakeld te worden
Er zijn naar mijn mening altijd bannings geweest wanneer bleek dat een deck overheerste, en een maatstaf daarvan was juist NIET dat pannekoek het goed deed met een deck, maar dat diverse willekeurige andere spelers zich ook consistent hoog konden plaatsen met dat deck, doorgaans spelers die anders beduidend minder goed presteerden.
Elke banning is goed onderbouwd en de organisatoren zijn altijd heel open geweest in de geest van peasant:"Een leuk, open formaat met een diverse metagame" het is allang niet meer zo dat Pietje kan aankomen met zijn rood-groen-blauwe griffin deck en verwacht goed te presteren, maar ruimte voor innovatie is er altijd gebleven.
Persoonlijk speel ik net weer wat magic, ik zal kijken of ik weer eens mee kan gaan doen met peasant.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 16:17

@Achair schreef:

De redenen waarom bepaalde kaarten gebanned zijn, zijn divers:

- De meeste kaarten zijn te goed. Kaarten als sol Ring en skull clamp zijn zo ontzettend oneerlijk dat of je er mee speelt of je maindeck antwoorden moet hebben. Dat zorgt niet voor een divers formaat.
- In het verleden is gemerkt dat hele volkstammen wegbleven bij peasant omdat ze het spelen tegen bepaalde dominante decks niet meer leuk vonden. Magic en zeker peasant Magic is bedoeld voor de casual speler die wel eens een toernooi wil spelen. Om een diverse metagame te krijgen en te houden is destijds (na goede discussies met de organisatoren onderling) besloten om kaarten niet langer toe te laten.

Wat mensen moeten begrijpen is dat het peasant formaat niet een kant-en-klaar formaat is. Zeker in het begin was het veel pionieren. Er zijn veel fouten gemaakt, ik denk ook dat de huidige banlijst wel wat korter mag. Helaas staat een deel van de magic community niet altijd toe dat fouten gemaakt worden en zou in mijn ogen wel iets meer begrip tonen voor de lastige situatie waarin je als organiser soms verkeerd.
Terug naar boven Go down
Achair
N00b
N00b

Aantal berichten : 48
Registration date : 08-09-11

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 16:53

Jasper B schreef:
@Achair schreef:

De redenen waarom bepaalde kaarten gebanned zijn, zijn divers:

- De meeste kaarten zijn te goed. Kaarten als sol Ring en skull clamp zijn zo ontzettend oneerlijk dat of je er mee speelt of je maindeck antwoorden moet hebben. Dat zorgt niet voor een divers formaat.
- In het verleden is gemerkt dat hele volkstammen wegbleven bij peasant omdat ze het spelen tegen bepaalde dominante decks niet meer leuk vonden. Magic en zeker peasant Magic is bedoeld voor de casual speler die wel eens een toernooi wil spelen. Om een diverse metagame te krijgen en te houden is destijds (na goede discussies met de organisatoren onderling) besloten om kaarten niet langer toe te laten.

Wat mensen moeten begrijpen is dat het peasant formaat niet een kant-en-klaar formaat is. Zeker in het begin was het veel pionieren. Er zijn veel fouten gemaakt, ik denk ook dat de huidige banlijst wel wat korter mag. Helaas staat een deel van de magic community niet altijd toe dat fouten gemaakt worden en zou in mijn ogen wel iets meer begrip tonen voor de lastige situatie waarin je als organiser soms verkeerd.

Mijn excuses, het is zeer zeker niet mijn bedoeling geweest om oud zeer op te rakelen. Wat je zegt in je post; mensen maken fouten, geef ze dit recht ook.
Ik kan me zeer zeker inleven in het feit dat het niet leuk is om telkens te verliezen tegen een oppermachtig deck. Aan de andere kant denk ik dat er overal wel een antwoord op te vinden moet zijn. Het is mij nu wel duidelijk waarom deze kaarten gebanned zijn.
Gezien mijn budget voor toekomstige decks lijkt mij peasant ontzettend leuk te spelen. Ik ga mij hier eens in verdiepen in de hoop ooit eens mee te doen met een toernooi!
Volgens mij zijn op dit forum wel de nodige sites te vinden voor eventuele deck ideeŽn.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 17:28

Het is wel heel kort door de bocht om te zeggen dat er geen fouten gemaakt mogen worden. Ik volg peasant helemaal niet. Maar de discussies die ik heb mee gekregen gingen over kaarten die door bv verandering van t formaat minder sterk waren. In eerste instantie is hier normaal over gesproken. Dat moet kunnen toch? Het gaat om wat de de gehele spelers groep wil en niet om wat de organisers willen lijkt me.
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 18:58

Er is over het bannen van kaarten in het verleden genoeg gezegd, het enige dat ik er over kwijt wil is dat in mijn ogen een banlijst nooit vast staat. Bannings en unbannings moeten altijd mogelijk zijn, maar daarin verkies ik wel een afwachtende houding.

Verder ben ik blij dat mensen ons initiatief steunen, welk zeker niet een klaagzang is en ook niet bedoeld om mensen moreel 'verplichten' mee te gaan doen met Peasant. Johan en ik kozen ervoor om de overdracht van het organisatiestokje met een duidelijke boodschap gepaard te doen gaan, om ons doel om Peasant weer onder de mensen te krijgen een goed begin te geven.

Ik wil trouwens benadrukken dat ik het niet eens ben met de geponeerde stelling dat Peasant onherroepelijk zal sterven. Persoonlijk verwacht ik geen opkomsten zoals bij Standard en drafts (30ish man), want jullie hebben denk ik gelijk dat dat geen aantallen zijn die Peasant consequent kan halen. Echter denk ik dat je al een leuk toernooi hebt met 15-20 man, wat een minimale toename van gemiddeld 5 man behelst. Dit is denk ik simpelweg haalbaar door duidelijk te zijn en een enkele nieuwe speler aan te moedigen het formaat op te pakken, getuige het resultaat van het afgelopen toernooi waar met een paar dagen aanmoedigen ineens 6 extra spelers werden aangetrokken.

Dit neemt niet weg dat jullie punt omtrent de Magic 'overdosis' die er mogelijk is qua formaten er een is waar rekening mee gehouden moet worden.

Wat scheelt in dat opzicht is dat als je volgend seizoen wel een keer zin hebt om lekker een potje te magicen maar niet de tijd hebt/wilt maken om zelf een deck voor dit formaat te bouwen je die kunt lenen van de PD. Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 19:11

Zoals al gezegd, ik vind het een mooi initiatief, ik hoop dat de doelstellingen gehaald worden.
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 19:19

Smile
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 19:24

Peasant is veel te veel een competatief formaat geworden. Nu er ook nog geld prijzen willen worden weggegeven op het eindtoernooi trekt het me nog minder aan. Het gaat alleen nog maar over het fine tunen van je deck en om het winnen. Toen Martijn Hennink mij voor het eerste vertelde wat peasant was legde hij het uit als een Casual formaat....
Toen ik begon met peasant kon ik met een eigen leuk deckje een prima avond hebben en speelde ik tegen mensen die meer genoten van het spelen van een cool werkend deck dan het moeten/willen winnen. Dat is al anderhalf jaar niet meer het geval.
Het is ook nog zo dat er altijd wel een vast type deck wordt gespeeld. Er is altijd wel blinkpost, faeries, dikke beesten.dec. Dat heeft te maken met het fine tunen en dat maakt het erg saai.

Ik zou zelf veel meer geÔnteresseerd zijn in het budget formaat waarbij er wordt gekeken naar kaartprijzen (een kaart mag max. 0,50 oid waard zijn op een vastgestelde verkoop site als Magicunited of Nedermagic oid) ipv common/uncommon. Dat geeft automatisch een wisselende meta game en daar zijn veel meer deckmogelijkheden dan bij peasant.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 19:52

Ik wil alleen maar zeggen dat in het verleden fouten zijn gemaakt waar ik van hoop dat iedereen daarvan geleerd heeft. Kunnen we alleen ons voordeel meedoen.
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 29
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   wo jul 11 2012, 20:33

@DeJong schreef:
Peasant is veel te veel een competatief formaat geworden. Nu er ook nog geld prijzen willen worden weggegeven op het eindtoernooi trekt het me nog minder aan. Het gaat alleen nog maar over het fine tunen van je deck en om het winnen. Toen Martijn Hennink mij voor het eerste vertelde wat peasant was legde hij het uit als een Casual formaat....
Toen ik begon met peasant kon ik met een eigen leuk deckje een prima avond hebben en speelde ik tegen mensen die meer genoten van het spelen van een cool werkend deck dan het moeten/willen winnen. Dat is al anderhalf jaar niet meer het geval.
Het is ook nog zo dat er altijd wel een vast type deck wordt gespeeld. Er is altijd wel blinkpost, faeries, dikke beesten.dec. Dat heeft te maken met het fine tunen en dat maakt het erg saai.

Ik zou zelf veel meer geÔnteresseerd zijn in het budget formaat waarbij er wordt gekeken naar kaartprijzen (een kaart mag max. 0,50 oid waard zijn op een vastgestelde verkoop site als Magicunited of Nedermagic oid) ipv common/uncommon. Dat geeft automatisch een wisselende meta game en daar zijn veel meer deckmogelijkheden dan bij peasant.

Hoewel ik nog maar ťťn peasant toernooi gespeeld heb, heb ik misschien minder inzicht in waarom de situatie omtrend bannings en opkomsten is zoals hij is. Ik ben echter weer begonnen met magic spelen middels een peasant toernooi en kan daarom wel zeggen waarom ik juist peasant ben gaan spelen.

Ik vind magic een leuk spel in 99% van de gevallen. Ik speel echter altijd om te winnen, dat is ook de reden waarom ik toernooien speel. Winnen is alleen leuk wanneer er concurrentie is. Ik kan 100 toernooien spelen tegen mensen die allemaal slechts een week magic spelen en er misschien 99 winnen maar daar wordt het niet leuker door. Ik zag dat peasant onder andere wordt gespeeld door mensen die ik van vroeger ken als toernooi spelers en dat er een soort van metagame is wat doet geloven dat mensen serieus met het formaat bezig zijn. Daarnaast is standard voor mij op dit moment domweg te duur omdat ik geen standard kaarten heb. Tuurlijk kan ik kaarten lenen maar een heel deck lenen voelt niet goed. De combinatie van een competatief formaat tegen geringe investeringen was voor mij de reden om peasant te gaan spelen. Het verdwijnen van ťťn van deze elementen (en in het geval van peasant zal dat niet de kosten maar het competatieve gedeelte zijn) zal voor mij reden zijn om juist geen peasant te spelen. Hier uit voortkoment heb ik de voorkeur voor grotere toernooien. Ook als dit ten koste gaat van het aantal toernooien.

De quote van DeJong geeft iets heel anders aan. Ik denk daarom dat Jasper terecht aangeeft dat je niet iedereen tevreden kan houden. Jullie zullen daar een keuze in moeten maken en je richten op de groep spelers die bij deze keuze past. Mochten jullie je richten op het laten functioneren van een competatief en fincancieel laag drempelig formaat dan heb ik nog wel een aantal ideeŽn. Deze wil ik ten tijde van het eindtoernooi wel met jullie delen. Laat dit wel even van tevoren weten zodat ik het ťťn en ander door kan denken.

Overigens wil ik wel zeggen dat mijn deck voor het peasant formaat zelf bedacht was maar wel een mix was van een aantal decks uit voormalige standard en block formaten.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De toekomst van Peasant Magic in Groningen   

Terug naar boven Go down

De toekomst van Peasant Magic in Groningen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De toekomst van Peasant Magic in Groningen
» Peasant Magic, Seizoen 3 Ranking
» Peasant to Pauper?
» Magic in groningen, waar?
» Peasant 27-08-2010

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: DECKS EN DISCUSSIE :: Budget, Commander en Casual-
Ga naar: