MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

FNM's en GMT kwalificatietoernooien

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7231
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   zo jun 24 2012, 22:46

Ik ben wel benieuwd hoe het er een beetje uit gaat zien qua peasant, FNM's en vooral kwalificatietoernooien voor het GMT Very Happy Kan de agenda een lekkere update krijgen? Ik denk dat het belangrijk is voor spelers om zich van te voren in te kunnen schrijven en agenda's aan te passen, anders ga je misschien een hoop spelers missen.

That being said: morgenochtend kan ik eindelijk weer even de GMC stand bijwerken Very Happy
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   zo jun 24 2012, 22:48

Alle gmt qualifiers staan sinds een paar weken in de agenda. Voor de fnms moet je martijn bos even lief aankijken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   zo jun 24 2012, 23:22

@afterparty05 schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het er een beetje uit gaat zien qua peasant, FNM's en vooral kwalificatietoernooien voor het GMT Very Happy Kan de agenda een lekkere update krijgen? Ik denk dat het belangrijk is voor spelers om zich van te voren in te kunnen schrijven en agenda's aan te passen, anders ga je misschien een hoop spelers missen.

That being said: morgenochtend kan ik eindelijk weer even de GMC stand bijwerken Very Happy

Vergeet je deze x niet om alles te verwerken? ;-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 13:11

Ik zat gisteren op de toernooiagenda te kijken en vroeg mij het volgende af:
WAAROM wordt er een GMTQ gehouden met toernooivorm Modern?

Vind het een rare keuze, omdat het nooit in Groningen gespeeld wordt. Als ik aan die qualifier mee moet doen, moet ik (En denk velen met mij) een modern deck regelen voor 1 toernooi?
Zelfs block constructed zou zelf een logischere keuze vinden (Wordt ook nooit gespeeld, maar heeft tenminste wel betrekking op een nieuwe/recente set waar iedereen relatief makkelijk aan kan komen).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 13:39

Variatie op alles wat we al hebben.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 13:59

André Pannekoek schreef:
Variatie op alles wat we al hebben.

Inderdaad, met deze setup hebben we draft, sealed, standard, legacy en modern. Voor iedereen wat wils. Er is bewust gekozen voor een formaat wat niet veel gespeeld wordt en ik snap dat niet iedereen daar even blij mee is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 14:10

Ik begrijp heus wel dat niet iedereen het leuk zal vinden, maar eens wat anders vind ik niet erg.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 15:30

Waarom is er geen qualifier voor peasant?

En kiezen voor een weinig gespeeld formaat snap ik wel, maar waarom dan niet een veel toegankelijker formaat als b.v. block constructed?
Ik vind het op deze manier namelijk zonde van de masters plek.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 16:16

Waarom is dat zonde? De winnaar plaatst zich rechtstreeks. Plaats iemand zich niet voor het mastertoernooi (om welke reden dan ook), dan hoort die persoon er niet thuis imho.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 16:44

Zoals ik gisteren al aan je aangaf (En ja, ik had het hier ook kunnen/moeten noemen):
Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk een modern deck?

Vorige keer was in januari (Als ik even snel bekijk) en toen waren er 12 man, maar viel het precies tijdens de PTQ cyclus. Sindsdien is er wel heel wat veranderd en vraag mij af hoeveel mensen er nu komen. 12 man vind ik gewoon erg weinig als qualifier voor een master toernooi.
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1798
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 16:44

Ik denk dat ES bedoelt dat het aantal mensen wat serieus aan modern kan meedoen toch de mensen zijn daar al geinvesteerd hebben/een collectie hebben waar modern staples inzitten/het geld hebben om even een deckje te halen. Een aantal spelers die toch vrij actief zijn in de groninger magicscene zullen hier niet aan voldoen, waardoor het voor hen lastiger is om competitief mee te doen aan deze qualifier. En dan heb ik het nog niet over het formaat goed begrijpen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: FNM's en GMT kwalificatietoernooien   za aug 11 2012, 17:04

Tja, dan kun je legacy ook wel schrappen, dat is nog duurder. Ook de peasantqualifier voor dat eindtoernooi was dunbezet, ergo, niet iedereen loopt warm voor een qualifier. Ik ben al geplaatst, dus wellicht is mijn invalshoek anders.
Terug naar boven Go down

FNM's en GMT kwalificatietoernooien
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: