MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
Andrι Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

reanimate legacy

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: reanimate legacy   do jun 21 2012, 20:08

Ik speel met een reanimate deck en wil graag aan toernooien meedoen. Inmiddels heb ik mijn eerste legacy toernooi gespeeld. Ik speel het deck met zwart/wit. De vraag nu is welke "special"mana ik moet gebruiken.

ik heb inmiddels
4x ebon stronghold
1x fetid heath
1x poluted mire
Ik speel met 20 land kaarten

ik heb op internet gezocht naar verbeteringen voor mijn deck
-lake of the dead (sacrifice a swamp to add 4x swamp)
-phyrexian tower (sacrifice a creature, add 2x swamp)
-shizo, death's storehouse (target creature gains fear)
-scrubland (swamp/plains)
-isolated chapel (swamp or plains)
-cabal coffers (add 2x swamp for each swamp)

Hoe voorkom ik dat mijn mana getapte het battlefield in komt?
Welke mana is het beste voor een reanimate zwart/wit deck?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 20:22

Als je voor de beste kaarten wilt gaan in Legacy dan is de beste investering 4 Scrubland (maar die zijn wel duur) en 4 Marsh Flats.

Landjes die tapped in het spel komen zijn in Legacy niet goed want dat kost je teveel tijd.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2512
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 20:55

ik denk dat als je reanimator wilt spelen je beter ofwel voor mono-zwart met discard spells of voor U/B kunt gaan...

Als je dan echt B/W wilt spelen dan zijn scrublands en marsh flats je beste opties, zoals nelis al zei, landjes die tapped in het spel komen zijn (zeker in zo'n deck) vaak gewoon te traag.

je hoeft in principe maar ιιn of twee scrublands te kopen (die dingen zijn erg duur) en dan verder 4 marsh flats en nog wat ander fetchland dat die scrublands kan vinden (denk: flooded strand, windswept heath, bloodstained mire, arid mesa, verdant catacombs, poluted delta) dat zijn ze geloof ik....

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 21:14

Ik speel bijna mono colored (zwart) voor een kaart heb ik echter twee witte plains nodig.
Daarnaast wil ik (nog) niet met blauw spelen, want dat doet iedereen met dit deck.
De andere sorcery en instant zijn allemaal zwart
-entomb (4) (bij het toernooi had ik er slechts 1)
-dark ritual (4)
-exhume (4)
-animated death (3) zou 4 moeten worden
-diabolic tutor (4)
-burried alive (4)

Is er een andere manier om aan 2 witte mana te komen. Denk aan creatures (golden myr) of instants (sceeting song/dark ritual)

Ik weet dat ik mijn mana niet getapt het battlefield in moet laten komen vandaar ook de vraag om dit te voorkomen.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 21:33

ik zou diabolic tutor niet spelen in legacy, is gewoon teveel mana voor wat het doet. je hebt dan liever meer reanimate spells. buried alive is volgens mij ook altijd te traag tenzij je een dark ritual hebt dus die zou ik ook niet spelen.

speel in plaats daarvan iets van:

thoughtseize
duress
inquisition of kozilek

om te zorgen dat je de paar dingen die je tegenstander kan hebben tegen je dikke beesten uit zijn hand haalt voordat je dikzak op tafel komt...

Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 956
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 21:34

Welke kaart heeft 2 witte mana nodig dan?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 21:51

De kaart met twee witte mana is ivory mask.
Daarnaast speel ik met jin-gittaxis, waardoor mijn tegenstander slechts 1 kaarten tot zijn beschikking heeft

tactiek met ivory mask
ivory mask geeft mij shroud
blazing archon => creatures can't attack me

tekst jin-gitaxis
At the beginning of your end step, draw seven cards.
Each opponent's maximum hand size is reduced by seven.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 22:17

ik denk dat je teveel bezig bent met niet verliezen en te weinig bezig bent met zelf winnen op die manier...

een gin & tonic waar je tegenstander geen antwoord op heeft is vaak al voldoende om te winnen door het extreme kaartvoordeel dat je haalt waardoor je eigenlijk altijd nog een beest kunt reanimaten...

als je dan zoiets wilt spelen is leyline of sanctity trouwens altijd de betere kaart....

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   do jun 21 2012, 22:31

Als ik niet verlies wordt het hooguit gelijkspel. Mijn andere beesten moeten winnen en ik denk dat ze dat wel kunnen.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 07:23

Op het moment dat jij een GT reanimate dan is je tegenstander echt wel met iets anders bezig dan jou aanvallen of targeten met spells.

Wat je misschien beter kan doen is tijdelijk (niet gebruiken op toernooien, dat mag niet) gebruik maken van zogenaamde proxies i.p.v. marsh flats (+- €12 p/s) & scrublands ( +- €40 p/s).

Maak gewoon eerst op die manier je deck zoals jij denkt dat het goed is en ga er een aantal keer mee spelen tegen andere legacy-decks.
Pak hierbij sowieso de "Standard-decks" zoals Pox / Merfolk / Goblins / Maverick / Splinter-Twin en eventueel andere Tier-1 en Tier-2 decks waar ik nu even niet aan
denk.

Als je een aantal keer hebt getest kom je er wel achter wat lekker loopt en vooral wat er niet goed gaat.
Misschien kom je er dan wel achter dat de witte kaarten in jouw deck eigenlijk niet zo veel verschil maken en dat ze het deck alleen maar inconsistent maken.
Als dat gebeurd dan ben je blij dat je niet €208,- hebt uitgegeven aan 8 landjes.

Groet,

Michiel

Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 07:50

NicoG schreef:
Als ik niet verlies wordt het hooguit gelijkspel. Mijn andere beesten moeten winnen en ik denk dat ze dat wel kunnen.

Ik zal proberen het anders uit te leggen.

Als jij drie kaarten investeert om snel een groot beest in spel te gooien (laten we zeggen: dark ritual, exhume en etomb) dan is dat wat je noemt een agressief plan. jij doet iets pro-actiefs en omdat je beurt 1 of 2 iets in het spel gooit wat normaal gesproken pas beurt 5 of 6 zou liggen geeft dat jou een voordeel, zolang jouw tegenstander geen antwoord heeft op je grote beest en minder snel op gang komt dan jij.

Wat je dan gaat proberen te doen is zo snel mogelijk te winnen met dat grote beest, het voordeel dat je namelijk haalt door dat grote beest zo snel in het spel te gooien is niet oneindig. als je tegenstander genoeg tijd krijgt om terug te komen in het spel dan is je voordeel weer weg.

ivory mask (of leyline of sanctity, die zoals ik al zei beter is) is een reactieve kaart. het doet niets voor jouw eigen plan. je zou hem hoogstens in je SB kunnen doen om te voorkomen dat mensen met discard spells zorgen dat je deck zijn truukje niet kan doen, maar ik denk dat je liever iets in je SB hebt dat er voor zorgt dat je na de tijd niet meer totaal graveyard afhankelijk bent. dat is de reden dat bijna alle reanimator lijsten op internet Show and tell in het SB spelen.

wat je nu dus aan het doen bent is eerst heel veel kaarten investeren in een agressief plan, om vervolgens dingen te gaan doen die helemaal niet met het agressieve plan samen gaan. dat is over het algemeen geen goed idee.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 08:02

@lennartL schreef:
ik denk dat je teveel bezig bent met niet verliezen en te weinig bezig bent met zelf winnen op die manier...

een gin & tonic waar je tegenstander geen antwoord op heeft is vaak al voldoende om te winnen door het extreme kaartvoordeel dat je haalt waardoor je eigenlijk altijd nog een beest kunt reanimaten...

als je dan zoiets wilt spelen is leyline of sanctity trouwens altijd de betere kaart....

Die heb je van mij gejat..
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 08:25

onbewust dan...

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 17:48

ok dan leg ik het anders uit

in beurt 1 of 2 haal ik een sterk beest terug uit mijn grafbak. (denk aan iona,novablast wurm en dat gin dingetje) In beurt 4 heb ik dus mana genoeg over om wel een ivory mask te casten. Ook ik moet spelen met 60 kaarten en ook ik mag nou eenmaal geen 25 entombs gebruiken.

fetid heath komt ongetapt in de battlefield en geeft mij voor 1 zwarte twee witte mana. dus zelfs in beurt 3 kan ik mijn maskertje opzetten.

ik kan ook kiezen voor 20 sterke beesten, maar ik denk niet dat zo intersant is. Ik speel op dit moment met 6 grote zware beesten die dan ook nog een goede abilty hebben.
-iona
-novablast wurm
-sheoldred
-avacyn the angel of hope
-griselband (keuze deze of gin dingetje)
-gin dingetje
-blazing archon
-havengull lich

op verlanglijstje staan:
emperial archangel
sen triplets
null rodd (om mijn grafbak te beschermen)

daarnaast speel ik met vier putrid imps die de kaart in de grafbak legt

EIGENWIJS IS OOK WIJS

Laatst aangepast door NicoG op vr jun 22 2012, 17:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 17:55

ik begrijp dat je mijn vorige punt totaal niet begrijpt. Ik zeg niet dat je 25 entombs moet spelen ik zeg dat er meerdere kaarten (ongeveer 1000) zijn die veel beter samen gaan met het plan van de rest van je deck dan ivory mask. Dat je ergens mana voor over hebt op een bepaald moment is echt het grootste non-argument ooit om een kaart te spelen...

succes. ik heb mijn mening gegeven, doe ermee wat je wilt.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   vr jun 22 2012, 18:04

de goeie reanimate kaarten heb ik in mijn deck, samen met 10 creatures volgens de lijst.
als je die allemaal opteld en er ook nog 20 mana bijdoet kom je op 50 kaarten.

Alle deck op internet spelen zwart/ blauw ik wil zwart/wit. eigenwijs ja ok
het wil niet zeggen dat ik tijdens een toernooi/spel het masker MOET gebruiken. Ik denk wel dat hij makkelijk is tegen agresieve kaarten als lightning bolt en vele andere.

natuurlijk is elk advies welkom, maar houd wel rekening met mijn wensen in het deck!!!

een andere optie in het deck is spelbook in combinatie met mijn gin dingetje

Daarnaat is het zo dat de meeste sideboards vol zitten met kaarten tegen een bepaald type deck. mijn masker is een kaart tegen agresieve kaarten. dus naar mijn mening een goede kaart voor mijn sb. Im mijn deck moet/mag ik dus special lands doen die mij zowel zwart als wit geven (fetid heath bv)
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: reanimate legacy   

Terug naar boven Go down

reanimate legacy
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» reanimate legacy
» [DECK:] Peasant Reanimator
» Legacy toernooi 3 september in groningen