MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Vette Plays

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Vette Plays   do jun 14 2012, 19:44

Soms zijn er gewoon van die potjes dat er een awesome play wordt gemaakt, of juist een stomme fout, die je met de rest van de magic wereld wil delen. Dit topic is daarvoor.

Plays van vandaag:

Commander: Na een Invoke the Firemind voor 15 te hebben gecast speel ik de beurt erna een Bribery voor een Izzet Chronarch (haal Bribery terug) en speel daarna een Rite of Replication met kicker op de Chronarch (Haal terug Rite of Replication, Invoke the Firemind, Far Wanderings, Rampant Growth en nog iets). Tegenstander speelt een Magmetic Force waarna ik in mijn eigen beurt die ook 6x maak en ik speel nog een Inferno Titan (1x Rite en 1x Metamorph). In zijn upkeep schiet ik al zijn beesten dood met mijn 6x Magmetic Force. Mijn tegenstander speelt Reins of Power en ik en mijn andere tegenstander sterven een pijnlijke dood Razz

De pot hierna ramp ik veel en speel een Zenith voor een Primeval Titan waarmee ik een Alchemists Refuge een een Reliquary Tower vind. Tegen deze tijd heb ik al een Consecrated Sphinx liggen die in totaal 3 volle rondes blijft liggen (+12 kaarten). Ik kom op 14 land en geef zonder wat te spelen de beurt door. De eerste tegenstander speelt een Storm Herd (41 tokens) terwijl hij een Vish Kal, Blood Arbiter heeft liggen (Waar mijn Titan aan dood is gegaan) en sloopt ook mijn Sphinx(nog 35 tokens, ik sta zelf op 33). De andere tegenstander sact zijn solemn en vindt zowaar een petrify waarmee hij Vish Kal sloopt. Aan het einde van zijn beurt ga ik: Activeer Refuge, speel Chain Reaction (alle beesten +/- 40 damage) en dan Chancelor of the Spires en kopiëer Storm Herd (33 tokens). Ik neem mijn beurt aan, val de speler van de stormherd (= de speler die me dood maakte vorige pot) aan met alles naar 3. Vervolgens doet Inferno Titan de laatste 3 damage als hij in het spel komt. De tegenstander die nog leeft topdeckt een landje en ik win Razz
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   ma jul 30 2012, 00:21

Ik stond vandaag op 8 met een Thragtusk en veel land in het spel. Tegenstander heeft een Thragtusk en een Restoration Angel. Ik doe niks en geef de beurt door. Mijn tegenstander vraagt of ik inderdaad op 8 sta, speelt een Thundermaw Hellkite en valt aan. Ik activeer Alchemist's Refuge en speel een Terminus uit mijn hand. Het gezicht van mijn tegenstander was vrij onbetaalbaar Razz Ik sluit zijn beurt nog af met een Blade Splicer. Ik topdeck Sun Titan, val met alles aan en uiteraard pas aan het einde van zijn beurt speel ik een Sun Titan en een extra Blade Splicer. Toen had ik wel gewonnen ^^

Verder: Arcaeomancer, Thragtusk en Ghostly Flicker is oneerlijk Razz
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1911
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   ma jul 30 2012, 00:38

Interessante play van mijn kant: (ik vond hem best goed. Razz ) Tegenstander heeft een venser, thragtusk en 7land liggen. Is momenteel wel outtapped en ik 1spirit en gideon (heeft aangevallen) op tafel met ~7land. Op hand: go for the throat, tragic slip, day of judgment en mana leak. Ik weet bijna zeker dat mijn tegenstander een angel op hand heeft en besluit om de thragtusk te gftt-en in reactie op de venser. Mijn tegenstander valt mij aan (ik sta nog op 20). in principe kan ik makkelijk 5dmg happen, maar ik chump met de token. Als mijn tegenstander de tusk wil blinken, cast ik een gftt en hij speelt inderdaad een restoration angel. Ik slip de tusk daarna en kan in mijn beurt het board clearen. Heb volgens mij goed de angel gebait.Smile

Ook awesome: tamiyo ult gaan en forbidden alchemy casten.<3
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   ma aug 26 2013, 23:43

Gisteren nog wat 1 op 1 commander gespeeld. Niels (Torenbos) heeft een zooi draken in het spel waaronder een scourge of valkas en een scion of the ur dragon (zijn commander). Hier ga ik zijn volgende beurt wel redelijk dood aan. Ik heb zelf mijn commander riku of the two reflections in het spel liggen. Ik untap en speel epic experiment voor x=9 met een copy van mijn riku. Met de copy flip ik 2 copy spells en voor de rest wat mana ramp en een praetors council. Ik zorg dat eerst de twee extra epic experiments die ik krijg resolven en vind daarmee een blasphemous act, nog meer mana ramp en uiteraard een zooi beesten en landen die lekker naar mijn gy gaan. Ik cast de blasphemous act en in response maakt Niels van zijn commander nog een karthus zodat die vanuit zijn library naar zijn gy gaat. Als praetors council resolved gaan er een stuk of 30 kaarten naar mijn hand inclusief die blasphemous act en een all is dust. Met mijn laatste epic experiment flip ik nog een psychic spiral die niels nog voor 5 kaarten ofzo milled. Daartussen zit nog een utvara hellkite. Ik ben van een toil to renown naar 38 leven gegaan met een leeg board en 40 kaarten in mijn hand, dus ik zit wel gebakken. Dan untapt Niels, speelt een patriarchs blessing, noemt draak en doet in combinatie met de scourge of valkas en de utvara hellkite en de karthus die alles haste geeft en nog 2 draken 138 damage. Ouch Razz

Ook nog: In Polen in een potje commander met zijn 3en in anderhalve turncycle 14 masacre wurms in het spel. Toen waren er wel 2 mensen dood Razz
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   do jan 16 2014, 23:55

Hihi, vandaag weer een potje Commander gespeeld. Speel met mijn Sen Triplets 'Ik speel jullie deck' deck. Zit al helemaal in control met wat land van mijn tegenstanders in het spel en wat counterspells in mijn hand en een Leyline of Anticipation in het veld. Wordt ondertussen wel eens tijd om te gaan winnen, maar kan de juiste win niet vinden. Tot dat mijn rechter buurman een Avenger of Zendikar speelt. Oeh ja, die mag wel resolven. Dan kick ik er nu wel een Rite op Replication op, leg 70 tokens in het spel, Memory Plunder jouw Manaramp kaart wel, neem beurt aan en speel landje. Memory Plunder jouw kaart nog een keer. Ik val wel aan met 70 35/36 tokens voor 2450 damage Very Happy
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1737
Leeftijd : 31
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   vr jan 17 2014, 08:00

Nuts!
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   zo feb 16 2014, 14:54

Speler links van mij speelt met Prosh als Commander. Heeft hem net gecast voor 8 mana en heeft naast zijn 8 tokens nog 2 mannetjes. Ik speel een Mindslaver en activeer hem op deProsh speler. Hmmm, lekker al zn beesten wegsaccen en een andere tegenstander aanvallen voor een shitload aan Commander damage. Ik kijk in zijn hand en zie: Jarad, Golgari Lichlord. Helaas heeft hij helemaal geen swamps, alleen wat forests. Totdat iemand zegt: Maar Wytse, je hebt toch zelf een Urborg liggen? Aaawww Yeah! Dus ik speel Jarad, sac alle beesten aan Prosh, val aan voor veel damage, sac al zijn land op 4 mana na om Jarad terug te halen. Einde van de rit had hij nog 4 landjes en een Prosh in het spel, 2 landjes en een Jarad in zn hand. Ouch!
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   zo feb 23 2014, 01:34

Vandaag werd er toch vuil gespeeld Razz
Links van mij speelt Niels T. Scion of the Ur Dragon. Hij heeft wel mana maar geen groene. Gelukkig voor hem heb ik een Spectral Search Light in mijn Sedris deck zitten en om hem wel mee te laten doen in het potje geef ik hem een paar keer groene mana. Hij speelt zijn commander en het allereerste wat hij doet is: Val jou aan Wytse, maak van mijn commander wel een Hellkite Tyrant en jat al je mana Artifacts. Naaier... Dat laat ik natuurlijk niet op mij zitten. Ik heb nog 8 mana over en met mijn Sedris in het spel en een Evil Twin die een drumhunter is cast ik een Increasing Ambition. Hmmm, hoe kan ik nu Niels het meeste pijn gaan doen. Ik kies voor een Ghostly Flicker zodat ik mijn Twin kan blinken en zijn dingen stuk kan maken. Dan komt het. Niels speelt Karthus, neemt daarmee een Eternal Dragon over van de andere speler, maakt van zijn commander een Utvara Hellkite en valt aan, en krijgt 3 6/6 draken. Excelent Very Happy Blink mijn Evil Twin, kopie van Karthus, krijg alle draken (sac Evil Twin), untap, maak van mijn Scion een Nicol Bolas, unearth mijn Twin en een Wrexial the Risen Deep en val Niels aan voor 52 terwijl hij nog op 51 stond. BAM! Razz Take that you backstabbing basterd!
Ook grappig: Beurt daar na Unearth ik Nicol Bolas met mijn zombie en nadat ik aanval sac in mijn Nicol Bolas aan een Disciple of Bolas Razz Flavourwise soemthing went wrong there.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   do apr 24 2014, 01:46

Ik wilde wel eens kijken hoed goed Bident of Thasa zou zijn in mijn Derevi deck. Vrij belachelijk.

Beurt 0: Leyline of Anticipation
Beurt 1: Landje
Beurt 2: Bounce landje
Beurt 3: Derevi
Beurt 4: Aura Mutation op een Fable of Wolve and Owl (6 1/1 tokens)
Beurt 5: Bident of Thasa en we gaan los. Val aan met al mn beesten, stop 14 mana in mijn pool (untap 7x bouncelandje) en trek 7 kaarten. Aangezien ik een Leyline heb kan ik die mana ook daadwerkelijk kan gebruiken. Ik flash een Elspeth, een squirrel nest en een Perilous Forays in.
Beurt 6: Doubling season, Paralel Lives, Rhys the Redeemded
Beurt 7: Feest
Beurt 8: Paar honderd tokens + Emblem = iedereen mors dood.

Wist niet dat dat deck zo ziek kon zijn.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   do apr 24 2014, 07:43

Tja, dan heb je ook wel een goede combinatie van kaarten gepakt. Aura Mutation is één van de weinig kaarten die je op beurt 4 al zes tokens had kunnen geven, en ook alleen omdat iemand al een 6-mana enchantment in het spel had liggen! Ook een gebrek aan sweepers Wink Niettemin sweet Smile

BerichtOnderwerp: Re: Vette Plays   

Terug naar boven Go down

Vette Plays
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: