MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 12:00

Ik ben alweer om half 9 wakker geworden vandaag en slapen zit er niet meer in. Hoog tijd om te vertellen hoe ik gisteren heb gespeeld en wat onze belevenissen waren. Ik heb niks bijgehouden, dus we gaan eens kijken hoe goed mijn geheugen nog is.

De dag begint al uitstekend als ik me ietwat verslaap en eigenlijk wat laat kom aanrijden op het station. Desmond en Maarten staan al keurig te wachten en we kunnen dan ook gelijk doorrijden naar Heerenveen waar we Lennart oppikken. Ook Lennart had al zo'n fantastische ochtend, aangezien al zijn briljante plannen om zondag ochtend nog ergens eten te scoren waren gefaald. Gelukkig zitten er nog maar 3 druppels benzine in de tank en kan hij een paar heerlijke wraps bij een benzine station halen terwijl ik mijn portemonnee vrijwillig aan het pijn doen ben.
We lullen wat over de Game Day de dag en voor we het weten zijn we op locatie. Ik mag wel even zeggen: Wat een top locatie. Heel veel ruimte en ze hadden gewoon air-conditioning! Dat speelt dan ook wel heel relaxt de rest van de dag.

Voor ik met de rondes begin zal ik het eens hebben over mijn decklijst. Ik speelde het volgende.

// Lands
4 Glacial Fortress
8 Plains (3)
4 Seachrome Coast
5 Island (4)
4 Ghost Quarter

// Creatures
4 Solemn Simulacrum
1 Dungeon Geists
1 Sunblast Angel
3 Blade Splicer

// Spells
2 Tamiyo, the Moon Sage
3 Gideon Jura
4 Oblivion Ring
4 Day of Judgment
4 Sphere of the Suns
1 Venser, the Sojourner
2 Tumble Magnet
3 Timely Reinforcements
2 Entreat the Angels
1 Terminus

// Sideboard
3 Negate
1 Celestial Purge
1 Batterskull
1 Divine Offering
2 Revoke Existence
2 Geist of Saint Traft
1 Blue Sun's Zenith
1 Karn Liberated
3 Phantasmal Image

Ik heb veel al met Desmond getest en langzaam is deze lijst tot stand gekomen. Sinds de Game Day de dag er voor heb ik een Venser en een Dungeon Geist gecut voor een 25ste landje en een 2de Entreat the Angels.
Ik denk dat een paar kaarten wel een uitleg/honorary mention mogen hebben. Als eerste de Blade Splicers. Die kaart is gewoon bonkers in het deck. Het is een super antwoord op een bepaald anti-control mannetje wat er nog wel eens rondloopt. Hier kom ik in het verslag later op terug. Ook zijn het prima beat-down mannetjes tegen andere control decks omdat ze er vaak geen DoJ aan willen besteden maar wel rustig 8-12 damage van nemen. Misschien wil ik de volgende keer wel een Solemn minder spelen en een Blade Splicer extra.
Tumble magnets hebben me ook enorm geholpen. Ik denk dat 2 een prima aantal is. Het laat tegenstanders overextenden in je DoJ en ik heb games gewonnen omdat ik een zwaard getapt kon houden tot ik DoJ of een O-ring vond.
Dat brengt me ook gelijk op de 4 main deck O-rings. Omdat ik geen zwart speel heb ik niet echt toegang tot echt goede targeted removal. O-ring neemt een beetje die spot in. Maar elk deck speelt wel iets wat je er mee wil removen. Is het nou een zwaard, een planeswalker of gewoon een dik beest, het is gewoon bijna altijd goed. Bovendien is er niets zo cool dan je O-rings te gaan blinken met Venser Razz

Genoeg gelult! Tijd om te beginnen met het toernooiverslag!

Ronde 1: Kobus met R/G Ramp met Koth's

Game 1 doet hij niks tot beurt 4, maar ik heb zelf ook niet zo veel. Beurt 4 speelt hij een Koth of the Hammer en begint hij aan te vallen voor 4 met een woeste Mountain. Ik speel Oblivion Ring op Koth, maar hij heeft er nog 1 en ik neem best wat damage. Vervolgens gaat hij de beurt daarna Inferno Titan. Ik heb een sweaper voor de Titan, maar dat lost mijn probleem niet op. Hij speelt Een huntmaster en tikt Koth naar 6 met 3 mountains op het veld. Ik sta zelf nog op 4. Ik bekijk de bovenste kaart en zie Entreat the Angels. Ik ben al dood op board en twijfel nog even, maar cast hem toch maar voor 6 engelen ofzo in de hoop dat hij niet ziet dat hij met een Huntmaster Flip en een Koth Ult wint. Dat ziet hij helaas wel na lang nadenken en we gaan naar game 2.
Game 2 weet ik zo niks meer van, ik weet alleen dat hij nu wel wat Ramp had, maar dat ik sneller was met wat mana ramp en een Entreat voor lethal.
Game 3 is topdecken als een pro. Ik heb zelf een Sphere of the Suns en een Solemn, een Tamiyo en een O-ring en wat land, zoiets zal het zijn geweest. Hij begint en gaat beurt 2 Rampant growth naar een 3de landje. Ik ga beurt 2 sphere. Vervolgens heeft hij geen 4de land meer, maar wel een Ancient Grudge. Sorry? Okay, dat zag ik niet aankomen dat hij tegen mijn Grudges zou boarden. Lijkt me ook niet heel goed ofzo, maar het was wel verdomd irritant. Ik leg een land neer en trek nog een sphere die ik maar gewoon speel (niks beters te doen) en hij speelt nog een Ancient Grudge uit zijn hand (ipv Flasback op de eerste) om hem te slopen. Op dit moment denk ik echt: Dit kan ik nooit meer verliezen, als hij dat soort handen zonder land tegen mij speelt en ik leg rustig mijn land neer, dan gaat hij hardstikke dood. Ik speel een Solemn, haal een 5de landje en geef de beurt door. Hij speelt uit zijn hand nog een rampant growth voor een 4de landje en nu is de shit aan. Ik speel Tamiyo, tap een landje en val aan met mijn Solemn. Hij trekt een 5de landje (Belangrijke topdeck nummer 1) speelt een Koth, valt Tamiyo aan naar 1 met een mountain. Ik speel een O-ring, tap een landje, houdt Solemn achter. Hij trekt een landje (belangrijke topdeck 2), speelt nog een Koth, flashbackt Ancient Grudge valt aan met een Mountain, dooie Tamiyo. Ik miracle een entreat voor zat engelen en geef de beurt door. Hij topdeckt een ratchet bomb (belangrijke topdeck 3) en sloopt al mijn engelen. Al mijn gas was toen wel weg en er komt nog mooi een Primeval Titan aan. Ik neem wat damage en ik sweap het board. Hij topdeckt een DevilsPlay die precies voor Lethal gaat (anders had ik hem ook wel verloren, maar dit maakte het feest wel compleet).

0-1 in het toernooi.

Ronde 2: Martijn met Tezzeret Control.

Game 1 gebeurt er niet zo veel aan zijn kant. Hij speelt een Ichor en een Mycosynth Wellspring en tikt een Racthet Bomb naar 2 om mijn Sphere en zijn Wellsprings op te blazen. Kaartvoordeel jonguh! Ondertussen speel ik een Solemn en krijg ik wat land. Hij trekt ondertussen nog wat kaarten met een Ichor Wellspring (teruggehaald met een Buried Ruin) en een Phyrexia's Core op zoek naar een antwoord. Ik heb een Venser en ik wil niet dat hij nog meer kaarten trekt voorlopig en met geen zwarte mana open speel ik heel erg giddy een O-ring op een Nihil Spellbomb. Hij speelt een Curse of Death's Hold op mij, maar ik speel Venser en krijg nog wat land van mijn Solemn. Hij speelt een Wurmcoil en een 2de Curse en mn Solemn gaat stuk. Ik blink mijn O-ring en zet die op de wurmcoil. Venser gaat Ult, maar hij scoopt nog niet eens gelijk. Pas toen ik ging Blink O-ring, speel spell en exile Wurmcoil, O-ring op een Curse geloofde hij het wel.
Game 2 heeft hij 2x een Tezzerslet en in het kort heb ik maar 1 O-ring en geen boardsweapers en ik ga dood aan een zwerm van 5/5 vliegende lifelink Vault Skirges.
Game 3 mag ik beginnen en ik heb een negate in mijn hand voor Tezzeret. Alhoewel ik een Solemn heb spelen we allebei de eerste 4 beurten niks (Ik kan immers onmogelijk van dat deck verliezen als hij geen Tezzeret heeft, dus negate open houden is goed hier). Beurt 5 Miracle ik een Entreat en denk even na. Ik kan 2 Engelen neerleggen en met een negate in mijn hand win ik bijna automatisch als hij op dat moment geen ratchet bomb heeft. Dan mag Tezzeret rustig resolven, die schop ik wel ff dood dan. Ik leg dus 2 Angels neer en hij speelt een Curse of Death hold. Ik speel een 6de landje, speel Solemn (weer 1 beurt minder op de klok voor hem) en val aan voor 6. Hij hefet geen 5de landje en je ziet hem lang denken. Uiteindelijk speelt hij toch een Black Sun's Zenith voor 3, maar de negate countered die. Hij sterft vervolgens een pijnlijke dood aan mijn engelen.

1-1 in het toernooi.

Tussen de rondes door zien we nog Delver tegen Turbo Fog spelen en ik zeg nog dat ik niet tegen Turbo Fog wil spelen. Maarten zegt nog dat ik volgens hem een prima match up heb tegen dat deck.

Ronde 3 tegen Wilko met (who didn't see it coming) Turbo Fog.

De korte versie is: Ik heb zijn deck in een kwartier kapot gemaakt en ik ben de enige speler die in de hele match 1 keer een extra kaart heeft getrokken Razz
De lange versie: Gelukkig weet ik waar ik tegen speel. Ik heb een matige 7 kaarten hand, maar als hij me toch extra kaarten laat trekken wil ik best een mulligan naar 6 nemen. Mijn hand is een stuk beter met o.a. een Oblivion Ring tegen Jace of een Howling Mine effect. Ik speel Blade Splicer beurt 3 en begin hem langzaam in elkaar te schoppen. Nadat hij 12 damage heeft gevangen vind hij het welletjes en speelt toch maar een DoJ. Ondertussen pakt hij infinate land en speel ik een entreat. Daarvoor heeft hij ook een DoJ, maar ik heb lekker een Blade Splicer achter gehouden die ik neerleg. Hij speelt ergens in het spelletje nog een Otherworldly Atlas, maar die O-ring ik gelijk. Hij heeft nog wat Fogs, maar de Blade Splicer schopt hem uiteindelijk dood.
Ik board Negate, Revokes en Divine Offering in en game 2 speel ik goed uit. Hij speelt voorzichtig en speelt niks zolang ik mana open heb. Ik heb een Revoke en een Offering in mijn hand, dus ik heb maar al te graag dat hij een Rites of Flourishing speelt. Ik tap uit voor iets onbelangrijks en daar maakt hij graag gebruik van en speelt beurt 4 Rites of Flourishing en daarna 2 land. Yay, kaartvoordeel voor mij dankzij mijn tegenstander! Very Happy Ik trek 2 kaarten, leg 2 land, speel Revoke Existence. Hij speelt de beurt erna een Otherworldly Atlas en geeft de beurt door. Ik leg landje 7 neer, speel Tamiyo en tap zijn Atlas. In response legt hij er een counter op. Hij speelt ook zijn 7de landje en gaat temporal mastery. In response tap ik 2 mana en sloop zijn Atlas met mijn Divine Offering. No cards for you my friend. Het spel is nu wel gespeeld want hij heeft geen kaarten meer en ik nog 4 ofzo en mijn Tamiyo tikt langzaam omhoog. Ik geloof dat Engelen het afmaakten, maar het kan ook een Rogue Gideon zijn geweest.

2-1 in het toernooi

Ronde 4 tegen Leonard (Ik denk dat hij zo heette) met G/W humans.

Ik heb al vaak gezegd dat ik niet van dat deck kan verliezen, maar na nu al 3x op rij van Mathijs te hebben verloren van dat deck begin ik toch een beetje te twijfelen.
Game 1 is nogal lame. Hij neemt een mulligan naar 5 en houdt een hand met alleen een plains. Ik speel een Solemn beurt 4 en haal een 5de landje. Tegen die tijd heeft hij nog steeds alleen maar een plains. Ik ga met mijn 5 land maar Entreat voor 1 uit mijn hand voor het agro plan. Ik schop wat en hij vind een Sunpetal grove en speelt een BoP. Ik speel gewoon serieus een O-Ring op de BoP zodat ik meer damage voor kan drukken en hij geen 3de mana heeft. Hij speelt nog een BoP, maar als ik Gideon speel gelooft hij het wel.
Game 2 gaat hij beurt 1 Pilgrim, beurt 2 Thalia waardoor ik te laat O-ring kan casten en er beurt 4 een Sword of War and Peace op mij kan connecten. Ouch. Ik kan eigenlijk net niet stabiliseren ook al heb ik een O-ring voor het zwaard. Ik trek te weinig mana bij om effectief te kunnen blijven en ik heb geen sweapers. Ik kan het nog even uithouden met een Timely Reinforcements, maar uiteindelijk verlies ik toch.
Game 3 mag ik beginnen en hij gaat weer beurt 2 Thalia. Ik trek kaart, speel landje, beurt 3 Blade Splicer... OH-OH! Je ziet hem kijken van: "Dat is kut" Razz Blade Splicer is een prima antwoord op die Thalia en hij kan dan ook een tijdje niet aanvallen terwijl ik de beurt erna een Solemn speel en mijn mana ga opbouwen. Hij speelt even later een zwaard die ik O-ring en dan speelt hij een Sigarda, maar dan speel ik DoJ. Ik heb nog een Terminus en een DoJ op handen en zal deze pot nooit meer verliezen. Ik ga naar 24 met een Timely, maar krijg nog wat damage van een BoP en een Pilgrim die sterker werden met een Township. Ik bedenk wat laat dat ik dat ding natuurlijk gewoon kan Ghost quarteren, maargoed, met 24 levens en een Tumble Magnet op tafel kan ik rustig een 2/3 BoP en een 3/3 Pilgrim hebben. Ik trek nog een extra DoJ waardoor ik er prima 1 kan casten om die mana dudes te slopen. Uiteindelijk Entreat ik voor 8 angels en schop hem mors dood.

3-1 in het toernooi Very Happy

Desmond staat ondertussen ook 3-1, Maarten en Lennart zijn al wel redelijk out of contention.

Ronde 5 tegen iemand met een R als eerste letter met Esper Control

Oei, Esper, daar heb ik het vrij moeilijk mee als ze counterspells spelen. Gelukkig doet deze dat niet maindeck en heb ik veel tegen Esper Control getest en dat maakt de match-up in mijn voordeel. Game 1 wordt een Tamiyo vs Sorin war. Hij speelt alleen zwart voor Lingering Souls en Sorin. Ik ga beurt 4 Solemn, hij gaat vervolgens beurt 4 Sorin. Ik speel Tamiyo, tap vampier, val aan met solemn. Hij maakt een tweede vampier en geeft mij de beurt. Ik tap de geuntapte vampier, schop Sorin naar 1. Hij valt Tamiyo aan en gaat naar 21 leven. Hij speelt Lingering Souls en maakt een token en geeft de beurt. Hij valt nog 1 keer aan voor 2 leven en 1 keer voor 1 leven en hij gaat naar 24 leven. Uiteindelijk speel ik een DoJ als hij 3 engelen miracled en is alles weg. Ik miracle een entreat voor 5 engelen en maak een fout door zijn zwarte mana te tappen zodat hij geen lingering souls kan flashbacken. Ik zag echter te laat dat hij maar 2 witte mana sources had en dus gewoon DoJ kon locken. Dom dom dom. Ik speel nog een landje en geef de beurt door. Hij speelt DoJ en maakt een vampier token. Sorin staat nu op 5. Ik topdeck als een baas en miracle mijn 2de entreat voor 6 engelen en 24 power (hoeveel leven stond hij ook alweer? Ohja, 24). Ik tap nu wel een Glacial Fortress met mijn Tamiyo en geef de beurt door. Hij trekt een Plains, maar heeft geen DoJ meer. Hij flashbackt Lingering Souls, maakt een vampier token (Sorin naar 6) en geeft de beurt door. Ik heb nog een Dungeon Geist in mijn handen en met Tamiyo in het spel tap ik beide Spirit tokens en val precies aan voor lethal.
Game 2 heb ik weer vroeg een Tamiyo in het spel waarmee ik zijn enige zwarte mana source lock. Hij kan daardoor geen Sorin spelen of Souls Flashbacken. Tamiyo gaat maar omhoog en omhoog. Als ik Tamiyo naar 7 tik trek ik een Tamiyo. Tamiyo naar 8 en ik trek een Terminus. In de beurt dat ik Tamiyo ult kan gaan trek ik een Negate. Hmmm.... Ik kan elke beurt al je beesten onderop leggen en alles wat geen beest is kan ik nu counteren. Klinkt best goed Razz Hij scoopt dan ook op de Tamiyo Ult.
Dit geeft ook precies de reden waarom ik liever UW speel dan Esper. Ten eerste vind ik Sorin helemaal niet zo goed. Lingering Souls is nog wel aardig, maar is helemaal niet zo relevant in mijn game plan. Timely Reinforcements doen bijna precies hetzelfde in het deck. Ten tweede moet je toch weer 3 kleuren bij elkaar krijgen. Als je dat al lukt moet je ook nog zorgen dat je tegenstander het niet weer voor je verneukt met tap effecten. Geef mij maar een straight forward mana base waarbij colour screwen moeilijker is dan het niet doen. Die random games die je soms verliest omdat je je 3de kleur niet of te laat ziet zijn al niet meer aan de orde en dus heb je een lijst die misschien net wat minder sterk is maar door consistentie toch verder komt.

4-1 in het toernooi! Desmond staat nu ook op 4-1 en we kunnen allebei nog top 8 halen. Mijn voorspelling was dat 1 van ons het nu wel zou verkloten en de andere top 8 de eerste ronde zou verkloten, dus laten we ronde 6 spelen.

Ronde 6 tegen Rogier met Boros Humans.

Ik heb dit tegen Desmond getest. Ik vind dat rood-witte humans deck echt kapot slecht. Je moet met dat deck volgens mij persť prefect curven en als dat al lukt moet je ook nog eens voor elkaar krijgen niet te overextenden in een Mass Removal Spell. Dan komt er ook nog bij dat je de perfecte verhouding land/spells moet pakken (Meer dan 4 land is vaak al weer teveel en dan verlies je). Tsjah, als je dat allemaal lukt dan is het deck bonkers, maar volgens mij is elk agro deck dan bonkers.

Game 1 is een beetje een appart potje. Ik trek niks behalve mass removal, land en 4x Sphere of the Suns (en uiteraard een beurt 3 Blade Splicer voor zijn Beurt 2 Thalia Razz ) wat natuurlijk wel goed is tegen zijn deck, maar aangezien hij gewoon mooi 3 land heeft en voor de rest alleen spells, zijn mijn 3 for 1 sweapers niet echt game winning. Gelukkig is mijn deck natuurlijk wel extreem in het voordeel als ik veel land heb en ik Entreat op een gegeven moment 8 Engelen tegen een leeg board. Schijnt best goed te zijn.
Game 2 is briljant. Omdat ik game 1 geen een Planeswalker heb laten zien denkt hij dat ik vol op het Entreat plan zin. Hij board dan ook verkeerd. Hij gaat beurt 1 Champion, beurt 2 Honor of the pure, beurt 3 Champion, Champion. Hmm, das een best goed begin Razz Ik heb geen Day of Judgment, maar gelukkig wel een Timely Reinforcements. Het mooie is dat hij verder niet wil overextenden. Ik heb echter helemaal geen DoJ en daar win ik op. Timely leek voor hem aardige value play in de hoop dat hij zou overextenden, maar het was echter puur om mezelf in leven te houden Razz Hij valt met alles aan en ik blok alleen de 4/4 Champion. Ik speel Gideon, en maak zijn dikste stuk. Hij valt Gideon alleen met de 3/3 man aan en die chump ik wel met een token. Volgende beurt sloop ik weer een Champion. Hij vindt het wel welletjes en speelt een Hero of Bladehold. Onder het kopje gezichtuitdrukkingen komt nu wel nummer 1 als ik vervolgens in mijn beurt een Tumble Magnet speel, zijn Hero tap en hem sloop met Gideon. Priceless Razz Ik heb nog een 2de Gideon en ook als hij een 3/1 Battlecry mannetje neerlegt tap en sloop ik zijn board met een vers getopdeckte Sunblast Angel. Ik trek nog wel 2 DoJ bij op het laatst, maar tegen die tijd had hij al van zijn eigen slow play en mijn Gideons verloren.

5-1 na 6 rondes en dat is genoeg voor een ID in de laatste ronde!

Desmond had net naast mij verloren van Kobus (Zelfde kerel als waar ik ronde 1 van verloor) en die ging nu dus 4-2. Met 5-2 kon hij het nog halen want hij had een zeer goede weerstand. Dan moest alleen wel iemand met 13 punten drawen tegen een ander met 13 punten. Uiteindelijk wint Desmond ronde 7 van Rogier, maar er zijn geen draws en Desmond wordt met 15 punten en de hoogste weerstand van allemaal 9de (ikzelf overigens 6de). Ook Maarten en Lennart doen het de laatste paar rondes helemaal niet zo gek en halen een 4-2-1 stand, alhoewel Maarten een beetje genaaid werd de laatste ronde omdat hij infinate Sun Titans had liggen maar zijn tegenstander in de laatste extra beurt niet wilde scoopen.
Kobus wordt in de laatste ronde tegen iemand met 16 punten gepaird die niet wil IDen omdat hij met 16 punten er sowieso al is en zo hoog mogelijk wil eindigen. Kobus wint echter en wint daarmee de Swiss ronde! Daarmee heb ik alleen verloren van de winnaar van de Swiss ronde. Niet gek Razz

Ik mag gewoon voor het eerst een top 8 spelen! Wat een tof gevoel geeft dat. 6de worden van de 75 man is niet gek.
Helaas mag ik tegen Bart die Delver speelt. Ik heb niet getest tegen Delver en weet ook niet goed hoe ik er tegen moet spelen/sideboarden. ik geef Desmond de schuld, want als hij nou gewoon de laatste ronde van Rogier had verloren dan was ik 5de geweest op weerstand en had ik niet tegen Bart gehoeven Razz

Top 8 kwartfinale tegen Bart met UW Delver.

Game 1 heb ik een goed hand en hij wat minder. Hij gaat wel turn 1 delver, maar die flipt niet gelijk. Tegen de tijd dat ik beurt 3 Blade Splicer speel is hij nog niet geflipt. Dat doet hij in zijn beurt wel op een Vapor Snag en valt aan voor 3. Ik val terug aan met Splicer en Golem en dat komt door. Ik speel Dungeon Geist die hij end of turn Vapor Snagt. Hij valt aan voor 3 en speelt nog een Delver. Ik speel in mijn beurt weer Dungeon Geist, maar die gaat foetsjie aan een Mana Leak Ik val weer aan voor 4. Hij flipt zijn 2de delver niet en valt aan voor 3. Ik ga in mijn beurt Tamiyo, the Moon Sage en hij heeft geen Leak. Ik tap een Delver en val aan. Hij gaat naar 8. Hij flipt Delver op een Divine Offering, maar hij heeft geen witte mana source. Hij valt Tamiyo aan naar 2. Ik heb ondertussen DoJ in mijn hand en een tweede Tamiyo. Ik tap een delver met Tamiyo en val aan voor 4. Hij gaat naar 4. Ik weet dat hij Divine Offering heeft en Snapcaster into Snag is ook vervelend, dus ik speel een 2de Blade Splicer. 1 van de tokens wordt Gesnagt. Ik weet niet helemaal hoe, maar ergens ben ik ook nog mn tweede golem token kwijt geraakt. Hij schopt mijn Tamiyo stuk en speelt een Sword of Feast and Famine. Hij heeft maar 4 mana en kan dus niet equippen. DoJ spelen lag voor de hand, maar hij stond maar op 4 en ik nog op 9 ofzo en dus ging ik voor nog een Tamiyo. Hij kan Tamiyo stuk schoppen met zwaard, maar dan kan ik daarna voor Lethal aanvallen en kan hij niks untappen, dus dit leek mij een prima play. Op deze manier kunnen mijn 1/1 Splicers hem gewoon nog schoppen. Ik val hem aan en hij gaat naar 2. Hij equiped zwaard, speelt vapor Snag op een Blade Splicer, valt mij aan en untapt zijn land. Ik discard een Island en heb alleen nog een DoJ in mijn hand. In mijn beurt miracle ik een Entreat the Angels. Ik maak nog een domme fout wat me de game had kunnen kosten, maar het wordt gelukkig niet afgestraft. Ik miraclede vol voor 6 angels terwijl ik direct al had bedacht dat niet te moeten doen. 2 Angels was sowieso genoeg en dan had ik mana open om Mana Leak te betalen en mocht hij een negate of Dissipate hebben ook de mana om DoJ te casten en daarop te winnen. Dat had ik allemaal verzonnen, maar toch deed ik het niet.... raar Razz Gelukkig ging hij dood door mijn Divine Army.

Game 2 houd ik een mulligan naar 6 met 2x plains, een Ghost Quarter, DoJ, Venser en Gideon. Het is een zeer matige hand maar een mulligan naar 5 gaat het niet beter maken. Hij gaat beurt 1 probe en ziet deze hand. Dat heeft mij enorm geholpen want hij ging beurt 1 delver, flipt niet daarna ponder en dat liet hij zo liggen. Ik trok echter een Sphere of the Suns bij waardoor DoJ een beurt eerder kon komen en toen kon hij niet Snapcaster Ponder gaan zoals hij wilde. Dan had hij druk en kon hij de twee Restoration Angels pakken die boven op zijn deck lagen. Maar dit kon dus niet omdat ik versnelde en daardoor flipt zijn Delver een lange tijd niet. Ik trek een 2de Gideon en ik speel er een om Mana leaks te trekken. Dit was een prima plan, maar hier wijk ik van of omdat ik ook een negate trek. Ik wil Planeswalker met Negate backup spelen waardoor ik hem tijd geef, want ik speel niks en wacht op land. Hij gaat vervolgens 2 beurten achter elkaar Restoration Angel aan het einde van mijn beurt en met een 2de delver die allebei tegelijk flippen schopt hij me precies nog voor 12 waar ik op dat moment op sta.

Game 3 is gewoon lame en jammer, maar dat hoort ook bij het spel. Mijn 7 kaarten hand is alleen een ghost quarter, mijn 6 kaarten hand is helemaal geen land en mijn 5 kaarten hand is een Island, een Sphere, een Image en verder irrelevant spul. Ik zit op de play en besluit te houden. 4 kaarten ga ik sowieso niet mee winnen en nu kan ik mezelf nog prima verdedigen als ik direct een landje trek en een sphere speel. Ik heb echter mijn 2de landje nooit gezien. Hij ging beurt 1 Delver, flip op mana leak, beurt 3 Geist of Saint traft. Toen was ik wel aardig dood. Hij liet mij zijn hand nog zien en daar zaten 3 Mana Leaks in, dus ik had deze pot sowieso verloren.

Bart wint uiteindelijk de top 8, wat niet alleen betekent dat een goede speler ons land gaat vertegenwoordigen, maar ook dat ook in de top 8, net als bij swiss, ik alleen heb verloren van de uiteindelijke winnaar Wink

Op de terugweg hebben we nog lekker gegeten bij een wegrestaurant. Onbeperkt Spare Ribs voor 13,50 was echt super nice! We hebben het nog veel gehad over fantastische plays een slechte tegenstanders en we hebben veel gelachen met zijn allen.
Ik heb me ontzettend vermaakt met Lennart, Maarten en Desmond. Het was fantastisch om een keer top 8 ergens te halen, zeker met een eigen deck dat na veel testen langzaam tot stand komt. Tap-out control past erg goed bij me en ik moet zeggen dat ik elke ronde heb genoten van mijn deck. Ik heb veel geluk gehad en ik heb heel goed gespeeld. Veel value plays gemaakt, rustig damage genomen en tegenstanders getrickt. Ik moet vaker op een locatie spelen waar Airco is Wink

Laatst aangepast door DeJong op ma mei 28 2012, 12:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1834
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 12:24

DeJong schreef:

Helaas mag ik tegen Bart die Delver speelt. Ik heb niet getest tegen Delver en weet ook niet goed hoe ik er tegen moet spelen/sideboarden. ik geef Desmond de schuld, want als hij nou gewoon de laatste ronde van Rogier had verloren dan was ik 5de geweest op weerstand en had ik niet tegen Bart gehoeven Razz

Ik begon er nog over bij het playtesten! Geef mij maar de schuld. Sad

Maar heel gaaf toernooi, leuk verslag trouwens. Al habben we wel alles op de terugreis al gehoord. Razz

Dat playtesten houden we er wel in. Alleen eens kijken of mws wat fijner is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 12:47

Top prestatie en top verslag.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 14:06

Desmond schreef:
DeJong schreef:

Ik begon er nog over bij het playtesten! Geef mij maar de schuld. Sad

Maar heel gaaf toernooi, leuk verslag trouwens. Al habben we wel alles op de terugreis al gehoord. Razz

Dat playtesten houden we er wel in. Alleen eens kijken of mws wat fijner is.

Ja, tegen delver testen was toch wel beter geweest. Ik wist ook niet dat dat nog zo'n goed deck was Razz

Dat ik hier in herhaling val kan ik niet echt iets aan doen, ik heb maar gewoon neergezet wat ik wel nog wist. Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 15:03

Leuk verslag Wytse, top 8 is een goed resultaat!
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 17:33

Gefeliciteerd met je top 8 en leuk verslag !
Terug naar boven Go down
Robert K.
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 245
Leeftijd : 31
Registration date : 27-06-11

BerichtOnderwerp: Re: WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)   ma mei 28 2012, 18:12

leuk verslag en gratz Very Happy
Terug naar boven Go down

WMCQ Den Haag 27-05-'12 (Wall of text incoming)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» WMCQ # 1 Standard
» WMCQ # 2 Modern

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: