MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
John wint de Donderdraft van 26 oktober! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Sealed Deck 20-05-2007

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Lau
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 143
Leeftijd : 29
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Sealed Deck 20-05-2007   ma 21 mei - 15:39

Eergisteren kreeg ik nog een mailtje van jasper over dit toernooi en toen ik gisteren om 10 uur opstond was ik eigenlijk niet van pla te gaan. Ik werk namelijk in het Familiehotel Paterswolde waar indien FC Groningen die dag zou winnen ze langs zouden komen voor een buffet met 80 man. Dat zou dus betekenen dat ik moest werken en er was geloof ik ook nog vrij veel kans dat ze zouden winnen. Goed uiteindelijk bedacht ik me dat het niet heel erg zou zijn om na 3 of 4 rondes te droppen. Ik dus snel met de auto naar de toernooilocatie. Leuk detail hier is dat ik met de fiets hier doorgaans een uur over doe en nu dus in enkele minuten arriveerde. Ik zette de auto vlak bij de deur aan de gracht neer door middel van fileparkeren, hetgeen martijn die voor mij aankwam niet gelukt was Razz
Bij het toernooi werd ik door jorrit en andre al naar binnengeloods, ze waren namelijk wanhopig op zoek naar een 8ste speler om het door te laten gaan. Kwart na 11 waren we toch met zijn negenen en konden we meteen beginnen omdat er gelukkig geen decklists genoteerd hoefden te worden. Dat scheelde voor mij ook want zo kon ik nog een extra ronde spelen kwa tijd Wink

Nou ik opende vrij goed, veel beter dan op de pre-release Future Sight, mijn laats gespeelde toernooi (die ik overigens ook won king )
Enkele Highlights:
- Lightning Angel (foil)
- Torchling
- Jodah's Avenger
- Essence Sliver
- Stormcloud Djinn
- Brine Elemental
- Maelstorm Djinn
- Calciderm
- Castle Raptors
- Duskrider Peregrine
- Sol'kanar the Swamp King
- Deepcavern Imp (ook een rebel, die witte zoekrebel had ik nmlk ook)
- Telekinetic Sliver
- Sedge Sliver
- Lim-Dl the Necromancer
- Fungus Sliver
- Baloth
- Sorespower

Nu had ik nog drie andere degelijke zwarte slivers: Spitting, Mindlash en Basal, ook die afact sliver, de fungus sliver en nog wat, iig was het eerste plan zwart, blauw, rood met swamp king en veel slivers. Mijn wit was echter wel beter dan zwart en zo kon ik ook lightning angel spelen. Vier kleuren leek mij niet zo een goed plan dus heb ik het maar gewoon simpel gehouden.

Ronde 1 tegen Martijn
Eerste spel speelde ik geloof ik allemaal goede beesten in een mooie curve achter elkaar en colorscrewde martijn dacht ik. Van mijn Primal Plasma maar een stevige 3/3 gemaakt en met mijn Amrou scout niks gezocht gewoon schoppen, hij gaf het dan ook maar op na iets van 5 beurten terwijl ik nog op 20 stond.
Tweede potje ging martijn beter, veel beter. Hij had een tangling spider en ik ging aanvallen want hij had net aangevallen met zijn castle raptors, wat doe ik dan activeer mijn witte toten --> 2/2 flying, first strike en aanvallen, owja de spin... goed verder had hij wel het hele potje een beetje de overmacht op het bord,die verloor ik dan ook.
Laatste van de drie deden Riddle of Lightning en Spiketail Drakeling hun ding en was de torchling mijn way to victory. Hij had namelijk de Witte ghost ship liggen en mijn castle raptors kwamen er niet langs, maar torchling kon dan 4/2 worden en als damage op stack weer 3/3 zodat ie het overleeft...zodoende liet matrijn de torchling dan ook maar door en met steeds rood open kom je daar ook nuiet van af.

1-0-0

Ronde 2 tegen Jasper
Eerste spel bleef hij op 2 land steken en ging ik heel goed ik heb op mijn levenslijstje dan ook maar 1 keer een levensaantalverandering hoeven te noteren.
Tweede potje had ik een hand vol rood en alleen witte en blauwe mana in het begin, jasper had toen al zijn jara-ballard in het spel an alles wat ik kon uitspelen ging kapot. Toen speelde hij een 5/2 haste met regeneration en viel aan, de second wind die ik erachter gooide kon hij met jara ook gewoon weghalen en nog eens aanvallenb. Toen ik een dergelijk verdediger daarvoor had speelde hij nog een pyromancer en schoot me daarmee samen met jara gewoon aan flarden.
Derde potje kwam ik met allemaal goede beesten, Torchling wordt gesunlanced en stormcloud djinn wordt afgeschten met die 5 dmg voor 1 rood en discard, toch heb ik deze ook gewonnen met behulp van jorah's avenger.

2-0-0

Ronde 3 tegen Andre (Allebij 6 punten als enigen, spannend)
Eerste spelletje hebben we allebij een boel dingen zitten suspenden, hij zijn baloth en ik die 4/1 first striker en mijn pro black vogel. Hij had nog twee coral tricsters gemorpht waarmee hij mij het spelletje uitgetrict had.
Tweede potje ging ik echt super met mijn curve, ik kon mooi van mijn primal plasma een 1/6 defender maken om zijn 5/6 trample worm tegen te hoeden (hiervoor had ik er nmlk al drie keer een 3/3 beest van gemaakt. Mijn castle Raptors hield zijn 4/4 vlieger tegen en met een geunmorphte brine elemental win ik.
Derde potje minder gesuspend, maar des te meer uitgespeeld, ik had de zoekrebel liggen maar had veel betere dingen in mijn hand om uit te spele dan om te zoeken en liet haar dan ook gewoon sterven. De second wind achter zijn dikke beest bleek minder nuttig dan verwacht omdat hij hem met coral tricster gewoon weer untapte. Door een overmacht aan beesten in de lucht win ik deze ronde toch.

3-0-0

Vierde ronde tegen Jorrit (bob op dit forum)
Hij had een bogardian hellkite geopend wist ik al dus goed mij best doen.
Eerste potje worden eerst allemaal suffe kleine beestjes gespeeld, maar na mijn lightning angel te hebben gespeeld had hij niks meer, kon ook niet aanvallen met zijn 2/2tjes (Angel heeft ook nog gewoon vigilance!) en daarna word mijn morph door zijn 3/3 geblock, unmrph een Maelstorm Djinn, game. Ik hoevde mijn nog gemorphde elemental niet eens te gebruiken...
Tweede potje flasht ie in mijn beurt al heel vroeg zijn hellkite waardoor mijn leger sterft. Hij doet dit wel door zijn goblin te bouncen voor R waar hij 2R voor terugkrijgt (Alleen als sorcery in mijn beurt dus..) maar goed daar hebben we beiden geen last van. Ik speel een dikke vette calciderm. Hij valt aan met zijn hellkite en ik sta op 4 waarna hij een 7/7 beest speelt! Dus ik val aan met calciderm, hij blockt met zijn 7/7 ok, daarna orcish cannonade op de 7/7, sterf, ik sta op 1. Met de cannonade topdeck ik een second wind, op de hellkite, zo ik ben even veilig. Daarna speelt hij een 2/1 man waarmee hij zijn 7/7 wonderbaarlijk mag terughalen, ik kan wel mannetjes maken met mijn Urza's Factory elke beurt, maar nadat ik vergeet echo te betalen voor mijn Subterranean Shambler heb ik daar helemaal geen zin meer in (wat een kutbeest. Dan wordt ik gebeld, ja FC Groningen staat 2-0 voor, je moet wel werken waarschijnlijk. Gelukkig was alles vrij vlot verlopen en gelukkig was ik met de auto dus heb ik met Jorrit de ID'd en dan snel nog een laatste ronde.

3-0-1

Laatste ronde tegen Andy
Eerste potje colorscrewt Andy gigantisch en hij trekt veels te laat een groene mana om mijn leger tegen te houden. Hij heeft alleen een mire boa en een verschrikkelijk irritante 0/5 muur die mijn beesten bounced. Maar ik heb steeds allemaal dikke beesten: Keldon Halberdier, Fomori Nomad enz, ik stom er gewoon doorheen.
Tweede potje hebben we allebij een heleboel beesten uiteindelijk. Hij wilde wel beurt drie mijn morph afschieten, ik unmorph mijn FGanthom Seer en zit dus beurt 4 met 1 land...kon de achterstand uiteindelijk wel weer rechtrekken met een super-hand. Ik heb uiteindelijk een Torchling en een jodah's avenger en ik ben uitgetapt, behalve mijn outrider-en cor die hij ge-utopia vowd had. Hij zegt iets van yes ik kan zijn torchling vernietigen waarna hij doorleuk mijn jodahs avenger target, gemeen. Hij speelt ook die rooie 7/7, maar ik gooi daar mijn zoekrebel samen met mijn 5/6 Djinn ervoor en win met de torchling.

4-0-1

Snel prijsuitrijking, feest ik win ik win jocolor 13 potjes gespeeld en 13 punten totaal, it's the number, dan naar het werk gesjeesd, voor het stoplicht al half omgekleed en precies op tijd voor de patrij die ik heb gelopen tot 3 uur snachts, lange dag, maar ik heb er wel een FC-Groningen shirtje van de eredevisie aan over gehouden cheers en natuurlijk wederom een onvergetelijke toernooiervaring cheers cheers

Laatst aangepast door op di 22 mei - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Sealed Deck 20-05-2007   di 22 mei - 8:16

HEHE!! Twisted Evil Maar ik ben wel de enige die je neit hebt verslagen!
Terug naar boven Go down
Lau
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 143
Leeftijd : 29
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Sealed Deck 20-05-2007   di 22 mei - 10:53

Ja dat klopt, moet ik toegeven, gelukkig was dat ook niet nodig Razz . Hadden jullie nog gedraft?

Laatst aangepast door op di 22 mei - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Sealed Deck 20-05-2007   di 22 mei - 10:57

noop, ik had geen zin om te gaan draften. Jasper nog meerdere keren over horen zeuren. hehe...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Sealed Deck 20-05-2007   di 22 mei - 11:00

Bob schreef:
noop, ik had geen zin om te gaan draften. Jasper nog meerdere keren over horen zeuren. hehe...

Zeuren?? Lief vragen was het van mijn kant... Smile

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Sealed Deck 20-05-2007   di 22 mei - 11:03

euhm, als dat lief vragen is, wil ik niet weten wat bij jou zeuren is. Want ik kon het daarna nog wel een of 2 keer aanhoren
Terug naar boven Go down

Sealed Deck 20-05-2007
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» GPT Madrid Sealed Deck 22-1-2012
» * VOL, nu met reservelijst * PPTQ Dublin 2017 - Sealed Deck Eternal Masters
» [DECK:] Eldrazi Green
» [DECK:] Peasant Reanimator

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: