MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Complete Spoiler Avacyn Restored

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Sebas
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 205
Leeftijd : 29
Registration date : 02-06-11

BerichtOnderwerp: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 15:11

De hele spoiler staat sinds vanochtend op de site van Wizards:

http://www.wizards.com/magic/tcg/article.aspx?x=mtg/tcg/avacynrestored/cig
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 15:24

Is die Demonic Taskmaster niet een verschrikkelijk goede Uncommon? 4/3 Flyer voor 3 mana? Sign me up.
Terug naar boven Go down
StefanCDR
N00b
N00b

Aantal berichten : 45
Leeftijd : 30
Registration date : 04-03-12

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 15:27

DeJong schreef:
Is die Demonic Taskmaster niet een verschrikkelijk goede Uncommon? 4/3 Flyer voor 3 mana? Sign me up.

Maar wel een solo creature. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 15:32

Beetje control elementen erin stoppen en niks aan de hand.

Ik moet zeggen dat ik de art van deze set trouwens prachtig vind
Terug naar boven Go down
StefanCDR
N00b
N00b

Aantal berichten : 45
Registration date : 04-03-12

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 15:38

Daar kan ik mij bij aansluiten. Ook soulbond en (de terugkeer van) flicker kan ik zeer waarderen. Wordt tof, zaterdag/zondag. Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 16:29

Je begint met magic te spelen ten tijde van Innistrad, je krijgt vervolgens Dark Ascension voorgeschoteld en moet dan nu leidzaam toezien hoe Avacyn Restored niets is van de voorgaande twee sets. Alles wat leuk was aan Innistrad en Dark Ascension is er in Avacyn Restored eruit gegooid. De set ontbeert enige balans tussen de verschillende kleuren. Wit en blauw zijn het hele block al uiterst dominat in de meta en wederom krijgen wit en blauw de nodige goede kaarten. Rood en groen krijgen wel een aantal in potentie goede kaarten. Daar staat tegenover dat zwart nagenoeg niets krijgt. Mijn voorlopige conclusie is dat door het een waardeloze set is (niet waardeloos in geld, er zitten namelijk wel degelijk kaarten met waarde in de set). Hoeveel waarde valt nog te bezien. Hopelijk verprutst Wizards Return to Ravnica niet.

Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 949
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 16:35

Huh? Dit wordt een Limited feest!
En voor constructed doel je neem ik aan op U/W Delver? Inderdaad een sterk deck, maar ik zie maar erg weinig kaarten in deze set die dat deck een boost geven.
En zwart heeft vorige set volgens mij Gravecrawer, Geralf's Messenger en Tragic Slip gekregen die alledrie constructed playable zijn. Ik heb zwart nog niet doorgenomen van AVR, maar zeker dat er wel wat tussenzit.

Na een hele snelle blik: Bone Splinters kan je wel gave dingen mee doen, Demonic Taksmaster is volgens mij insane als hij inderdaad blijft liggen als je geen ander beest kan saccen, Grisselbrand is even afwachten, maar er gaat vast iets komen dat deze kaart wil gezien het powerlevel van de kaart, Treacherous Pit Dweller is vast iets mee te verzinnen.

Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 16:51

Dat Grisselbrand Necrotic Ooze deck is toch gewoon awesome? Zwart Rood Wit Řber combo.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 17:05

Sepp schreef:
Huh? Dit wordt een Limited feest!
En voor constructed doel je neem ik aan op U/W Delver? Inderdaad een sterk deck, maar ik zie maar erg weinig kaarten in deze set die dat deck een boost geven.
En zwart heeft vorige set volgens mij Gravecrawer, Geralf's Messenger en Tragic Slip gekregen die alledrie constructed playable zijn. Ik heb zwart nog niet doorgenomen van AVR, maar zeker dat er wel wat tussenzit.

Na een hele snelle blik: Bone Splinters kan je wel gave dingen mee doen, Demonic Taksmaster is volgens mij insane als hij inderdaad blijft liggen als je geen ander beest kan saccen, Grisselbrand is even afwachten, maar er gaat vast iets komen dat deze kaart wil gezien het powerlevel van de kaart, Treacherous Pit Dweller is vast iets mee te verzinnen.

Limited lijkt het mij juist niets. Bone Splinters is ok, maar niet geweldig. Demonic Taskmaster is meer voor decks, die weinig andere beesten spelen. Treachorous Pit Dweller is een kaart, die alleen goed kan zijn als je voldoende sac outlets hebt. Nu zijn die er genoeg, maar je kan die kaart dus niet zonder risico beurt 2 neerleggen. Misschien tegen U/W Delver, maar daar houdt het dan ook gelijk mee op.

@Wytse Vind ik eerlijk gezegd wel meevallen.
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 17:37

Citaat :
sac outlets

Uhm, hoe zie je dat voor je?

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 17:51

Sepp schreef:
Citaat :
sac outlets

Uhm, hoe zie je dat voor je?

Creature - Demon Rare
When Treacherous Pit-Dweller enters the battlefield from a graveyard, target opponent gains control of it.
Undying

Moment dat de Treacherous Pit-Dweller the battlefield terugkomt vanuit de graveyard (middels undying) komt er een trigger op de stack te liggen, waardoor een target opponent controle over de Treacherous Pit-Dweller zou krijgen. Je kan hem/het/haar in respons saccen. Alternatief speel je kaarten zoals Torpor Orb en Grafdigger's Cage. Nadeel van een kaart als grafdigger's cage is dat je dan geen andere goede zwarte kaarten, zoals Gravecrawler en Geralf's Messenger kan spelen. Gezien de dubbele zwarte manacost, zit je hoe dan ook diep in zwart.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 18:50

Sepp schreef:

Mijn Heartless Summoning deck kan heel snel een Heartless Demons worden als ik het zo zie. Met dat uncounterable landje en Griselbrand en nog wat andere beestjes ben ik er erg blij mee Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 20:15

En wat van die 'pay X life of sac je beestje' voor alle beesten op het veld?
Die kaart is best wel goed.

En zo zijn er zat andere goede zwarte kaarten in deze set. Net als rode kaarten (Tibalt bv.). Groene kaarten heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Algeheel power level van blauw valt me wat tegen en wit is sterkste kleur. Maar dat is niet raar, daar elke kaart in deze set wit wil zijn (Flavorwise).
Ik ben meer dan content met deze set. Volgens mij is deze limited set wat langzamer dan Innistrad en dat vind ik wel weer fijn.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 21:43

Kwebie schreef:
Ik ben meer dan content met deze set. Volgens mij is deze limited set wat langzamer dan Innistrad en dat vind ik wel weer fijn.

Langzamer maar ontzettend tricky. Al die flashbeestjes, blink-effecten en soulbond zorgen ervoor dat je bijna niet om combattruukjes heen kan spelen en dingen vaak een stuk anders zullen lopen dan je denkt. I like it Very Happy
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   ma apr 23 2012, 22:18

Mijn eerste reactie was dat de set nogal matig is. Absoluut niet mijn ding (ik mis goede zwarte kaarten, niet overprized zombie kaarten die eigenlijk te weinig doen). We zullen zien zaterdag. Heb er uiteraard zin in, maar een stuk minder zin in dan met inn en dka.

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 00:25

Citaat :
En wat van die 'pay X life of sac je beestje' voor alle beesten op het veld?
Die kaart is best wel goed.

Ben niet echt overtuigd door die kaart. Je geeft je tegenstander de keuze. Een BSZ lijkt me altijd beter. Immers, deze kaart speel je voornamelijk tegen decks die veel beesten spelen (dus lagere P/T over het algemeen). Dikke en relevante beesten wordt wel voor betaald met leven. Dus in die situatie heb je liever een gewone removal spell (Go for the Throat, Doomblade etc.).

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2494
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 07:35

volgens mij heb je vooral met soulbond zo ontzettend veel mogelijkheden in sealed/draft om synergie in je deck te bouwen/draften. Zien wat synergie met elkaar heeft is een stuk moeilijker dan alle goede kaarten uitzoeken en daar 17 of 18 land bij gooien in sealed. Als mensen dat niet leuk vinden moeten ze maar ganzebord gaan spelen, ik denk dat dit een fantastische limited set is, voor de constructed en eternal formaten zal dit denk ik bannings tot gevolg hebben.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Shirrian
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 291
Leeftijd : 23
Registration date : 03-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 08:19

Ik vind dit ook een hele mooie set die echt heel erg veel leuke combo's op zal leveren zowel binnen limited als daarbuiten denk ik. Er zijn namelijk genoeg goede kaarten die je wilt flickeren in andere sets.

Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 09:23

Wat is er mis met ganzenbord? scratch

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 09:47

Een spel waarbij je met de eerste rol al gewonnen kan hebben? Voordat iedere andere speler geweest is.

Leuk joh.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 09:58

Soulblighter schreef:
Je begint met magic te spelen ten tijde van Innistrad, je krijgt vervolgens Dark Ascension voorgeschoteld en moet dan nu leidzaam toezien hoe Avacyn Restored niets is van de voorgaande twee sets. Alles wat leuk was aan Innistrad en Dark Ascension is er in Avacyn Restored eruit gegooid. De set ontbeert enige balans tussen de verschillende kleuren. Wit en blauw zijn het hele block al uiterst dominat in de meta en wederom krijgen wit en blauw de nodige goede kaarten. Rood en groen krijgen wel een aantal in potentie goede kaarten. Daar staat tegenover dat zwart nagenoeg niets krijgt. Mijn voorlopige conclusie is dat door het een waardeloze set is (niet waardeloos in geld, er zitten namelijk wel degelijk kaarten met waarde in de set). Hoeveel waarde valt nog te bezien. Hopelijk verprutst Wizards Return to Ravnica niet.

Met andere woorden, als het aan jou ligt spelen we altijd hetzelfde soort magic. Het mooie is nou juist dat de ene set totaal anders is dan de andere set. Daardoor blijft het spel interessant en dynamisch.

Ik zou eerst maar eens gaan afwachten welke decks en dus meta deze set ons gaat brengen. Ik vindt het knap dat je nu al de gehele meta weet te voorspellen.

Daarnaast is blauw bijna altijd de sterkste kleur in magic dus ik zou ook in de toekomst geen al te hoge verwachtingen hebben dat dit anders gaat zijn.

DeJong schreef:
Dat Grisselbrand Necrotic Ooze deck is toch gewoon awesome? Zwart Rood Wit Řber combo.

Mee eens! Eindelijk een deck met Zombie Infestation!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 10:23

Hoe eens op over dat Zwart/Rood/Witte deck. Ik moet al die landjes nog cheap regelen! ;-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 12:12

Boeit mij niet, ik heb ze wel. Razz Ik zou me meer zorgen maken om de Liliana's, Tibors en de Griselbrands
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 14:11

Kwebie schreef:
Een spel waarbij je met de eerste rol al gewonnen kan hebben? Voordat iedere andere speler geweest is.

Leuk joh.

Geen problemen mee, met de juiste personen spelen en het is nog steeds leuk.

Ik moet het bij deze set nog maar zien, vooral dat de nieuwe abilities vast zitten in een paar kleuren. Ben benieuwd!

Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 14:29

Wel typisch dat vooral de 'beginnelingen' erg negatief zijn over de speelbaarheid en diepte van Avacyn Restrored.....
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:13

tarzan schreef:
Wel typisch dat vooral de 'beginnelingen' erg negatief zijn over de speelbaarheid en diepte van Avacyn Restrored.....

Tsja, ik denk dat dat toch iets te maken heeft met ervaring en nog erg kortzichtig zijn (ik spreek nu voor mezelf). Maar ik heb ook meer negatieve gevoelens over de setting. Ben meer een evil kind of guy dan een goody goody persoon Laughing

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:16

tarzan schreef:

Hahaha, lol, ik vind het een zeer interessante set, de bommen kosten of heel veel mana, of bijna niks ;-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:29

Dwarlorf schreef:

Met andere woorden, als het aan jou ligt spelen we altijd hetzelfde soort magic. Het mooie is nou juist dat de ene set totaal anders is dan de andere set. Daardoor blijft het spel interessant en dynamisch.

Dat is een aanname. Ik stel nergens dat ik nooit verandering in een spel wens te zien. Sterker nog. Ik houd van spellen waar geluk minder een factor is, zoals Puerto Rico en Machiavelli, om er maar een paar te noemen. Ik speel daarom niet graag spellen, zoals monopoly en hotel.

De geluksfactor gaat in de limited omgeving van Avacyn Restored een te grote rol spelen. Daarmee worden spelletjes te oncontroleerbaar en te onvoorspelbaar. Iedereen kan topdecken, maar topdecken maakt iemand nog geen betere speler. De spellen die ik noemde (Puerto Rico, Machiavelli) kosten enige tijd en moeite om te leren en bieden voldoende mogelijkheden om het spel te be´nvloeden. Je hebt bij geen enkel spel volledige controle, maar het moment dat je nagenoeg geen enkele mogelijkheid meer hebt om het spel te be´nvloeden en afhankelijk bent van niets meer dan geluk, dan kan je inderdaad net zo goed ganzenbord spelen.

Citaat :
Ik zou eerst maar eens gaan afwachten welke decks en dus meta deze set ons gaat brengen. Ik vindt het knap dat je nu al de gehele meta weet te voorspellen.

Limited lijkt Avacyn Restored mij niets. Constructed zie ik genoeg mogelijkheden om nieuwe decks te bouwen, maar daarmee vind ik het nog steeds geen goede set. Een set is naar mijn inziens goed als het iets toevoegd aan bestaande archetypes en nieuwe creŰert. Het creŰren van nieuwe archetypes gaat hoe dan ook wel gebeuren. Echter wordt er niets tot nauwelijks aan enkele bestaande archetypes toegevoegd. Dit is jammer en een gemiste kans. Dit is overigens een mening. Meningen mogen verschillen en daar kan je over discussiŰren.

Citaat :
Daarnaast is blauw bijna altijd de sterkste kleur in magic dus ik zou ook in de toekomst geen al te hoge verwachtingen hebben dat dit anders gaat zijn.

Gelukkig maakt Cavern of Souls daar in ieder geval op korte termijn een einde aan.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:44

Soulblighter schreef:

Dat is een aanname. Ik stel nergens dat ik nooit verandering in een spel wens te zien. Sterker nog. Ik houd van spellen waar geluk minder een factor is, zoals Puerto Rico en Machiavelli, om er maar een paar te noemen. Ik speel daarom niet graag spellen, zoals monopoly en hotel.

De geluksfactor gaat in de limited omgeving van Avacyn Restored een te grote rol spelen. Daarmee worden spelletjes te oncontroleerbaar en te onvoorspelbaar. Iedereen kan topdecken, maar topdecken maakt iemand nog geen betere speler. De spellen die ik noemde (Puerto Rico, Machiavelli) kosten enige tijd en moeite om te leren en bieden voldoende mogelijkheden om het spel te be´nvloeden. Je hebt bij geen enkel spel volledige controle, maar het moment dat je nagenoeg geen enkele mogelijkheid meer hebt om het spel te be´nvloeden en afhankelijk bent van niets meer dan geluk, dan kan je inderdaad net zo goed ganzenbord spelen.

Je bent enorm ongegrond aan het speculeren om kritiek daarop van de hand te doen met 'dit is gewoon mijn mening', lijkt me niet zo constructief. Wat je echter hier noemt klopt gewoon niet. Ten eerste heeft Puerto Rico helemaal geen geluksfactor, het is volledig deterministisch; het spel bevat geen dobbelstenen en/of een pakje kaartjes. Het spel is echter (net als Machiavelli) wel multiplayer en heeft hierdoor de benodigde diepgang. Als je magic met een deterministisch spel wilt vergelijken dien je het te vergelijken met schaken. De reden dat veel mensen niet altijd evenveel plezier hebben in n potje schaken wordt juist veroorzaakt door dit deterministische karakter! Schaken is zenuwslopend juist omdat je weet dat een kleine misstap al genadeloos afgestraft kan worden. Magic (en een hoop andere monderne spellen) daarentegen hebben intrinsieke variantie om een speler in ieder geval altijd de illusie te geven dat er een uitweg is uit een benarde bordsituatie. Juist deze illusie van 'iedereen kan altijd een willekeurige matchup winnen', die ook sterk vertegenwoordigt is in het spelletje poker, zorgt ervoor dat het spelletje aantrekkelijk is voor een breed publiek. Daarnaast geeft kans en variantie altijd een bepaalde diepgang waarover men weer strategische discussies kan voeren, waarvan de levendige magiccultuur online (artikelschrijvers, bloggers, fora etc.) weer een gevolg is.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:48

+ topdecks als soms op Pro Tours zijn te zien zijn gewoon cool Razz

Deze zin was een onmisbare toevoeging op Maarten zijn analyse Razz
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:49

DeJong schreef:
+ topdecks als soms op Pro Tours zijn te zien zijn gewoon cool Razz

Deze zin was een onmisbare toevoeging op Maarten zijn analyse Razz

Hahahaha, true that! Very Happy
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2494
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 15:49

tarzan schreef:
Soulblighter schreef:

Je bent enorm ongegrond aan het speculeren om kritiek daarop van de hand te doen met 'dit is gewoon mijn mening', lijkt me niet zo constructief. Wat je echter hier noemt klopt gewoon niet. Ten eerste heeft Puerto Rico helemaal geen geluksfactor, het is volledig deterministisch; het spel bevat geen dobbelstenen en/of een pakje kaartjes. Het spel is echter (net als Machiavelli) wel multiplayer en heeft hierdoor de benodigde diepgang. Als je magic met een deterministisch spel wilt vergelijken dien je het te vergelijken met schaken. De reden dat veel mensen niet altijd evenveel plezier hebben in n potje schaken wordt juist veroorzaakt door dit deterministische karakter! Schaken is zenuwslopend juist omdat je weet dat een kleine misstap al genadeloos afgestraft kan worden. Magic (en een hoop andere monderne spellen) daarentegen hebben intrinsieke variantie om een speler in ieder geval altijd de illusie te geven dat er een uitweg is uit een benarde bordsituatie. Juist deze illusie van 'iedereen kan altijd een willekeurige matchup winnen', die ook sterk vertegenwoordigt is in het spelletje poker, zorgt ervoor dat het spelletje aantrekkelijk is voor een breed publiek. Daarnaast geeft kans en variantie altijd een bepaalde diepgang waarover men weer strategische discussies kan voeren, waarvan de levendige magiccultuur online (artikelschrijvers, bloggers, fora etc.) weer een gevolg is.

Mijn Vader won altijd van mij met schaken... de vuile mazzelaar! Smile

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:06

tarzan schreef:
Soulblighter schreef:

Puerto Rico heeft wel degelijk een (kleine) geluksfactor. Plantagekaarten/fiches zijn random. Het spel heeft inderdaad erg veel diepgang. Als je echt een spel zonder geluksfactor wil spelen, dan kom je uit bij een spel, zoals schaken of go Razz.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:07

Schaken is niet zomaar een spel, het is een sport Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:09

DeJong schreef:
Schaken is niet zomaar een spel, het is een sport Rolling Eyes

Feitelijk is het beide.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:11

Toen ik het stukje van Patrick las, dacht ik precies hetzelfde als Maarten. Als je Magic met een spel als Puerto Rico wilt vergelijken. Dan snap je het volgens mij niet helemaal...

Moest ook lachen om je laatste zin:
Citaat :
Gelukkig maakt Cavern of Souls daar in ieder geval op korte termijn een einde aan.
Als jij serieus denkt dat de dominatie van blauw ophoud door dit landje, dan zegt dat een heleboel over jouw beoordeling van kaarten. Ja de kaart is erg goed, maar het gaat echt geen einde maken aan de dominatie van blauw.
Daarnaast vind ik het knap dat je daarboven aangeeft dat niks toegevoegd wordt aan bestaande decks, daar ben ik het namelijk niet mee eens. Waar gaat de Cavern of Souls dan in?

En wat voorbeelden voor existing archetypes:
Entreat the Angels in UW/Esper Control
Barter in Blood in UB Control
Gloom Surgeon in Zombies/BR Aggro.
Griselbrand of Gisela, Blade of Goldnight in Frites
Restoration Angel in Birthing Pod
Tamiyo, the Moon Sage in UW/UB/Esper Control
Vexing Devil, Dangerous Wager, Archwing Demon en Tibalt in Mono Rood

En zo zullen er vast nog meer dan genoeg andere voorbeelden zijn. (De landjes bijvoorbeeld?)

Ik denk dat je eerst de kwaliteit van kaarten moet leren kennen, voor je een echt oordeel moet vellen over een set.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:36

Kwebie schreef:
Toen ik het stukje van Patrick las, dacht ik precies hetzelfde als Maarten. Als je Magic met een spel als Puerto Rico wilt vergelijken. Dan snap je het volgens mij niet helemaal...

Moest ook lachen om je laatste zin:
Citaat :
Als jij serieus denkt dat de dominatie van blauw ophoud door dit landje, dan zegt dat een heleboel over jouw beoordeling van kaarten. Ja de kaart is erg goed, maar het gaat echt geen einde maken aan de dominatie van blauw.
Daarnaast vind ik het knap dat je daarboven aangeeft dat niks toegevoegd wordt aan bestaande decks, daar ben ik het namelijk niet mee eens. Waar gaat de Cavern of Souls dan in?

En wat voorbeelden voor existing archetypes:
Entreat the Angels in UW/Esper Control
Barter in Blood in UB Control
Gloom Surgeon in Zombies/BR Aggro.
Griselbrand of Gisela, Blade of Goldnight in Frites
Restoration Angel in Birthing Pod
Tamiyo, the Moon Sage in UW/UB/Esper Control
Vexing Devil, Dangerous Wager, Archwing Demon en Tibalt in Mono Rood

En zo zullen er vast nog meer dan genoeg andere voorbeelden zijn. (De landjes bijvoorbeeld?)

Ik denk dat je eerst de kwaliteit van kaarten moet leren kennen, voor je een echt oordeel moet vellen over een set.

Waar zeg ik dat er compleet niets aan bestaande archetypes wordt toegevoegd:
Quote: "Echter wordt er niets tot nauwelijks aan enkele bestaande archetypes toegevoegd."

Cavern of Souls gaat regelrecht in mijn zombiedeck (mits het uberhaupt mogelijk is om vier exemplaren te bemachtigen) en bovendien in decks als R/G, W/G Human e.d. Gloom Surgeon heeft niets in een zombiedeck te zoeken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:46

Jij zegt niets of nauwelijks inderdaad. Maar ik heb toch al 11 kaarten genoemd? En zo zijn er zat anderen... Dat wilde ik er voornamelijk mee zeggen.

En waarom heeft Gloom Surgeon er niks te zoeken? Omdat het geen zombie is? Was het een zombie, dan ging hij over de top.
Maar de kaart is een prima 2-drop in welk aggresief zwart deck dan ook. Welke betere 2-drops heb je op dit moment?

Laatste starcity open eindigde de volgende zombielijst het hoogst:
Creatures
2 Phyrexian Metamorph
4 Diregraf Ghoul
2 Falkenrath Aristocrat
2 Fume Spitter
4 Geralf's Messenger
4 Gravecrawler
3 Highborn Ghoul

ISpells
4 Brimstone Volley
3 Geth's Verdict
4 Tragic Slip
1 Arc Trail
2 Faithless Looting
3 Mortarpod

Lands
1 Mountain
13 Swamp
4 Blackcleave Cliffs
4 Dragonskull Summit

Is de Highborn Ghoul een betere kaart als de Gloom Surgeon? Ik denk van niet namelijk.
De UB lijst speelde Skirsdag High Priest, is de Gloom Surgeon minder dan de priest? Ik denk het niet. De Surgeon is zelfs aggresiever.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 16:59

Kwebie schreef:
Jij zegt niets of nauwelijks inderdaad. Maar ik heb toch al 11 kaarten genoemd? En zo zijn er zat anderen... Dat wilde ik er voornamelijk mee zeggen.

En waarom heeft Gloom Surgeon er niks te zoeken? Omdat het geen zombie is? Was het een zombie, dan ging hij over de top.
Maar de kaart is een prima 2-drop in welk aggresief zwart deck dan ook. Welke betere 2-drops heb je op dit moment?

Laatste starcity open eindigde de volgende zombielijst het hoogst:
Creatures
2 Phyrexian Metamorph
4 Diregraf Ghoul
2 Falkenrath Aristocrat
2 Fume Spitter
4 Geralf's Messenger
4 Gravecrawler
3 Highborn Ghoul

ISpells
4 Brimstone Volley
3 Geth's Verdict
4 Tragic Slip
1 Arc Trail
2 Faithless Looting
3 Mortarpod

Lands
1 Mountain
13 Swamp
4 Blackcleave Cliffs
4 Dragonskull Summit

Is de Highborn Ghoul een betere kaart als de Gloom Surgeon? Ik denk van niet namelijk.
De UB lijst speelde Skirsdag High Priest, is de Gloom Surgeon minder dan de priest? Ik denk het niet. De Surgeon is zelfs aggresiever.

Ik speel liever Porcelein Legionaire als tweedrop. Die is agresiever en beter tegen kaarten als Mirran Crusader. Afgelopen standard speelde ik deze kaart niet, maar ik ga hem weer toevoegen. Aangezien ik geen rood speel, maar de UB variant, heb ik geen andere manier om van Mirran Crusader af te komen (geth's verdict werkt niet tegen een bordstate met veel andere humans).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 17:49

Ik neem aan dat je je uitschrijft voor de prereleases Patrick? :-)
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Complete Spoiler Avacyn Restored   di apr 24 2012, 18:04

Andre Pannekoek schreef:
Ik neem aan dat je je uitschrijft voor de prereleases Patrick? :-)

keuzes .......
Terug naar boven Go down

Complete Spoiler Avacyn Restored
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» AVACYN RESTORED Set Review door Conley Woods en LSV
» Dimitri - Want: Weerwolfjes, Have: Veel AVR/M13/R2R/GC rares
» [Spoiler Alert] Inhoud Hellvault
» Spoilers Oath Of The Gatewatch
» Spoilers: Kaladesh

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: