MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

New ability - Miracle (incl. spoiler)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: New ability - Miracle (incl. spoiler)   vr apr 13 2012, 09:06

Worden de Miracle kaarten niet te ranzig? Met name in Legacy.

Gooi in je deck wat blauw voor card optimization of Sensei's Divining Top en je kan 4x Time Walk en 4x een Lighting Bolt van 5 dagame (5 DAMAGE!) spelen. De witte common was al een W: destroy artifact/creature/enchantment en dat is nog maar een common.

Ben wel erg benieuwd welke ranzigheid nog gaat volgen Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   vr apr 13 2012, 09:19

Je zou bijna weer legacy gaan spelen, jeukt het al weer?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   vr apr 13 2012, 09:30

Ik ben geen Legacy speler, maar ik zie decks als RUG wel een stuk sterker worden ja. Wat je zegt, met Brainstorm kan je gewoon Timewalk spelen... Nuts! Very Happy
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   vr apr 13 2012, 16:51

Ik denk ook dat Brainstorm en SDT gebanned zullen worden in Legacy, de Miraclekaarten worden gewoon te goed.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   vr apr 13 2012, 17:07

Personal Tutor is ook wel lekker met miracle... En in classic (op MTGO) kun je zelfs Mystical Tutor spelen.

Ik ben ook wel een beetje bang voor miracle in Peasant, afhankelijk van hoe goed de uncommons en (als die er komen) commons met miracle zijn. Brainstorm + über-Lightning Bolt is alvast geen prettig vooruitzicht.

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2494
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 10:06

Onzin schreef:
Ik denk ook dat Brainstorm en SDT gebanned zullen worden in Legacy, de Miraclekaarten worden gewoon te goed.

laat ze dan GVD de ergste miracle kaarten bannen en blijf van SDT en brainstorm af, dat zijn twee van de meest skill intensieve kaarten in het formaat!

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 10:18

Die 2 gaan er een keer aan. Brainstorm nog eerder dan STD denk ik.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 10:20

Brainstorm had een deel van de spelers bij de vorige banning al verwacht toch? Met miracle zal het dan ook niet lang meer duren.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 12:06

komt wss een andere kaart in m13 weer
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 12:33

Die time walk lijkt prima, ik vermoed dat hij het ook is.

Maar welke kaarten ga je uit je deck halen om deze erin te stoppen ? Lighting Bolt ? Force of Will? Tarmogoyf.. weet het niet hoor, maar klinkt allemaal niet heel briljant.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 13:01

Force of Will zou voor sommige decks een optie kunnen zijn. Ik begreep van Gijs dat hij er over dacht ze naar zn sb te shippen. En wellicht dat het een nieuw decktype mogelijk maakt.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 13:56

Ik weet er niets van en signaleer alleen maar trends: het schijnt dat FoW uit steeds meer lijsten geschrapt worden. Het is opzich ook kaartnadeel. Vervangen door een Timewalk lijkt mij wel een goede tradeoff Very Happy
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   za apr 14 2012, 19:52

Dwarlorf schreef:
Force of Will zou voor sommige decks een optie kunnen zijn. Ik begreep van Gijs dat hij er over dacht ze naar zn sb te shippen. En wellicht dat het een nieuw decktype mogelijk maakt.

Klopt, maar het idee was ze dan te vervangen voor andere disruption (Hymn to Tourach), ik weet niet of je die gewoon 1 op 1 kunt vervangen met die Timewalks.. vermoed van niet.
Zie Brainstorm en Top nog niet zo snel gebanned worden om die Timewalk, als die een probleem is lijkt het me eenvoudiger die zelf gewoon te bannen, of willen ze alles bannen dat die kaart een beetje kan opzetten.. zijn ze nog wel ff bezig Razz. De andere tot dusver gespoilde Miracle kaarten lijken me in Legacy niet zo'n probleem, die 'uberbolt' is wel goed maar niet overpowered denk ik.
Het kan natuurlijk wel zijn dat ze andere redenen hebben om Brainstorm al te willen bannen maar ik hoop het niet. Vind Brainstorm persoonlijk een mooie kaart en een kaart waar je kunt laten zien wat je waard bent als speler (1 van de moeilijkste kaarten om goed te spelen naar mijn mening).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   zo apr 15 2012, 09:06

Het was meer als voorbeeld bedoeld.

Maar om er ff op in te gaan, 1 op 1 lijkt me inderdaad niet verstandig. Maar je zou bijv 3 hymns kunnen spelen en je random Spell Snare eruit voor twee van die miracle kaarten, ik noem maar wat.

In de praktijk zal Miracle uiteindelijk toch wel meevallen denk ik omdat je hem wel 'moet' spelen als je hem trekt. Daar houden de meeste decks niet zo van.

Mss dat die Time Walk bij Maarten in z'n Tron modern deck kan?
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   di apr 17 2012, 09:27

Revenge of the Hunted, kom op zeg...

G: +6/+6 must be blocked by all creatures

Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   di apr 17 2012, 15:44

...iedereen vergeet scroll rack ...

Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   di apr 17 2012, 16:17

Oeh, dat is idd een goeie Razz
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   wo apr 18 2012, 18:06

Wordt het niet wat on overzichtelijk met al die spoilers?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 07:20

Deze is erg goed..

Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2494
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 07:30

dat is in legacy gewoon een instant WOG voor 1 mana.....

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 09:35

Wow! Die is idd vrij nutsy. Dat on-the-bottom-of-the-deck is ook nog eens een enorm voordeel! undying much? Regen? Indestructable?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 10:01

En het is weer een leuke voor EDH. Die Miracle kaarten zullen wel flink gehyped worden, gelukkig zijn ze niet mythic.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 10:52

Ik vind bijna alle Miracle kaarten tot nu toe ook enorm overpowered, maar de consistentie ervan zal vast tegenvallen waardoor het niet zo nuts is als het nu lijkt. Desalniettemin ben ik enorm intrigued. Geeft ook een nieuwe betekenis aan topdecken als een baas Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 11:35

Mijns inziens zijn de Miracle kaarten ook zwaar overpowered, maar aan de andere kant is mijn ervaring met voorgaande edities dat op het oog OP kaarten vaak toch iets gebalanceerder uitpakken.

Misschien is de drawback dat je Miracle (zonder Sensei top) niet constant kan sturen - hiermee bedoel ik dat je niet 100% controle hebt op het MOMENT dat je de kaart kan spelen - groot genoeg om de kaarten gebalanceerd te houden.

Ben erg benieuwd, superWoG voor W is best wel PRIMA! Very Happy (mits je Sensei top hebt)

Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 949
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 11:57

Even wachten hoe het gaat uitpakken allemaal, maar het komt op mij over als een enorme random factor. Een miracle kaart topdecken en dan ineens het spel volledig veranderen heeft weinig met goed spel te maken en is niks anders dan gewoon geluk hebben. Een miracle kaart opzetten, of zorgen dat je tegenstander het niet kan opzetten (Thought Scour bijv.) is wel prima Magic.

Voorlopig ben ik hier geen fan van.

Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 12:25

Och, geluk, geluk... Als dit je niet aanstaat kan je altijd nog de Delver Loterij spelen. Dat heeft gelukkig helemaal niks met geluk te maken Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: New ability - Miracle (incl. spoiler)   do apr 19 2012, 13:55

Sepp schreef:
Even wachten hoe het gaat uitpakken allemaal, maar het komt op mij over als een enorme random factor. Een miracle kaart topdecken en dan ineens het spel volledig veranderen heeft weinig met goed spel te maken en is niks anders dan gewoon geluk hebben. Een miracle kaart opzetten, of zorgen dat je tegenstander het niet kan opzetten (Thought Scour bijv.) is wel prima Magic.

Voorlopig ben ik hier geen fan van.

Ik weet niet of het (in standard althans) het spel volledig veranderd. Ik denk dat wat Bart zegt uit gaat komen. En laten we wel wezen als je ze niet als eerste kaart trekt dan zit je met allemaal dure kaarten in je hand.
Terug naar boven Go down

New ability - Miracle (incl. spoiler)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tap ability Merrow reejerey.
» [Spoiler Alert] Inhoud Hellvault
» Spoilers Oath Of The Gatewatch
» Spoilers: Kaladesh
» Amonket spoilers

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: