MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Tamiyo, the Moon Sage

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:00

Nieuwe planeswalker!!

Ik vind m leuk, en het is vast een bom in Limited, maar kan er niet direct een deck omheen bouwen. Wel goeie utility though. Minder instantly-appealing als Sorin of Liliana, maar ik denk zeker wel interessant, en die zal vast wel constructed play gaan zien. Het artikel heeft een leuke review van d'r abilities met een paar obvious interacties: linkje.

Flavorwise vind ik er geen drol aan: gut iemand uit Kamigawa komt langs omdat de maan op Innistrad zilver is..... Pfffft. Echt een slap verhaal. En Japanse cultuur in Westerse horror past gewoon niet, het is geen pirates vs ninjas....

Laatst aangepast door afterparty05 op do apr 12 2012, 09:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:01

Past wel in wit blauw zwart tokens, leeker veel kaartejs rapen na aanval Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:18

Prima planeswalker volgens mij. Ultimate gaan en dan nog een Dissipate + Doom Blade in handen hebben? Nice! :-). Mulch pakt ineens 5 kaarten dan!

Maar even serieus elke beurt een permanent getapped houden is een prima ability. (In het verlede won Ajani Vengeant redelijk vaak op deze ability. Je komt toch makkelijker bij ultimate dan je zou denken)
De tweede ability is ook best goed. Je speelt hem uiteindelijk toch in een control deck of een deck wat er zelf misbruik van maakt (Tokens?). Deze na een Gideon Jura lijkt mij meer dan prima.

En flavor? Volgens mij past het prima. Planeswalkers kunnen van plane naar plane hoppen. Waarom zou deze niet ineens hier mogen belanden? Ik vind het prima iig.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:20

Hij pat ook in mn edhdeck Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:26

Die van mij ook! Very Happy
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Tamiyo, the Moon Sage   do apr 12 2012, 09:27

Kwebie schreef:

En flavor? Volgens mij past het prima. Planeswalkers kunnen van plane naar plane hoppen. Waarom zou deze niet ineens hier mogen belanden? Ik vind het prima iig.

Ze mogen wel hoppen, maar het past niet bij elkaar. Het is alsof Ajani Vengeance ineens in Ravnica aankomt: er is een mismatch tussen het soort karakter van de planeswalker en het karakter van de plane waardoor er cognitieve dissonantie is (bij mij iig). Ze had beter straks aan kunnen komen in Ravnica, of in Zendikar tussen de Merfolk. Het verhaaltje van "ze is een Moonfolk en gut wat heeft Innistrad een mooie bijzondere maan" vind ik echt het slapste excuus van het jaar Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down

Tamiyo, the Moon Sage
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pro Tour Eldritch Moon
» Prerelease Eldritch Moon 16 en 17 juli
» Zondag 14 augustus: Gameday Eldritch Moon

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: