MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 12:40

Ik kwam op de source dit tegen: http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?23239-UB-Tempo-(-Winner-of-18.02.2012-russian-legacy-champ)

Ik weet niet hoeverre dit nog echt under the radar is maar het is wellicht een optie voor iemand voor Gent.

Oorspronkelijke lijst:

4 Delver of Secrets
4 Phyrexian Dreadnought
3 Tombstalker

4 Force of Will
4 Daze
4 Stifle
2 Spell Snare
3 Snuff Out
4 Inquisition of Kozilek
4 Brainstorm
2 Ponder
2 Preordain
2 Torpor Orb

4 Polluted Delta
1 Flooded Strand
1 Misty Rainforest
1 Scalding Tarn
1 Verdant Catacombs
4 Underground Sea
1 Island
1 Swamp
4 Wasteland

Sideboard
3 Massacre
2 Perish
3 Spell Pierce
2 Reanimate
3 Surgical Extraction
2 Counterbalance
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 12:47

Ziet er uit als een ongebalanceerde pile. Met inquisition kun je nooit fow weghalen, wat noodzakelijk is lijkt me, je hebt weinig wincondities en de dreadnaught kost a; 2 kaarten.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:06

Inquisition haalt Stoneforge Mystic, Delver of Secrets, Tarmogoyf e.d. weg? Is ook wel relevant op dit moment denk ik, daar Maverick steeds populairder wordt.

Winnaar van de GP (Tom Martell) heeft op de stream ook gezegd dat Inquisition wss 1 van zijn beste kaarten in het deck was.

Daarnaast is FoW steeds minder populair aan het worden, zie zelfs al UW en UWb lijsten die nog maar 2 FoW's spelen. Kaart is lang niet meer zo goed, als dat hij ooit geweest is.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:08

@Kwebie schreef:
Inquisition haalt Stoneforge Mystic, Delver of Secrets, Tarmogoyf e.d. weg? Is ook wel relevant op dit moment denk ik, daar Maverick steeds populairder wordt.

Winnaar van de GP (Tom Martell) heeft op de stream ook gezegd dat Inquisition wss 1 van zijn beste kaarten in het deck was.

Daarnaast is FoW steeds minder populair aan het worden, zie zelfs al UW en UWb lijsten die nog maar 2 FoW's spelen. Kaart is lang niet meer zo goed, als dat hij ooit geweest is.

Thoughtseize doet dat ook.

Fijn dat jij de mening van een ander overtikt, dan kunnen we alle discussies vanaf nu afkappen en doorlinken naar een andere site.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:11

Thoughtseize kost levens, wat in de huidige metagame wel relevant is.

En wat is er mis met het overtikken van iemands mening die de grand prix gewonnen heeft? Ik heb het deck niet gespeeld, ik moet mijn mening dus wel baseren op de ervaring van andere mensen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:11

Waarom kan de mening van Tom Martel niet de mening zijn van Erik Sander ? ik zie het probleem niet zo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:18

@Kwebie schreef:
Thoughtseize kost levens, wat in de huidige metagame wel relevant is.

En wat is er mis met het overtikken van iemands mening die de grand prix gewonnen heeft? Ik heb het deck niet gespeeld, ik moet mijn mening dus wel baseren op de ervaring van andere mensen.

Kost idd levens, de meta die ik meemaakte in Utrecht was allesbehalve aggro btw, dus mij lijkt thoughtseize beter, haalt bvb ad nauseum, fow, Jace 2.0 etc weg. Bovendien is de Metagame in NL altijd al anders geweest dan in bvb de USA, dus reflecteer ik mijn ervaringen en mening daar op.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:23

Oke, en als ik kijk naar de metagame in Groningen (de laatste keer, toen ik meedeed dus), was Inquisition wel een prima kaart geweest. Niemand die Ad Nauseum speelde en het aantal FOW's viel ook aardig mee hier.

De vraag is denk ik eerder: Wat kan je verwachten in Ghent? Als dat een aggro metagame is, dan kan je wellicht Inquisition spelen. Is dat een combo meta, dan Thoughtseize inderdaad.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:23

Ik heb 3 keer tegen mono r en 1 keer tegen goblins gespeeld afgelopen zondag. Mijn ervaringen waren compleet anders. De thoughtseize bleef wel in mijn deck zitten, omdat de rest nog veel slechter was. Beurt 1 Inquisition had ik het liefst tegen deze decks. Uiteraard zat ik wel op de laagste tafels en als je graag wilt winnen kun je je beter focussen op de decks gespeeld door de betere spelers..
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:24

Ik zeg btw niet dat je 4x thoughtseize moet spelen, ik zou een andere verdeling er op na houden 3-2 oid (ipv 4 dezelfde)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:26

Jasper B schreef:
Ik heb 3 keer tegen mono r en 1 keer tegen goblins gespeeld afgelopen zondag. Mijn ervaringen waren compleet anders. De thoughtseize bleef wel in mijn deck zitten, omdat de rest nog veel slechter was. Beurt 1 Inquisition had ik het liefst tegen deze decks. Uiteraard zat ik wel op de laagste tafels en als je graag wilt winnen kun je je beter focussen op de decks gespeeld door de betere spelers..

Ik heb het ook over de hogere tafels, ik kijk niet naar de onderkant van het deelnemersveld, daar zag ik me soms echt rare zaken. Ik ben meermaals gethoughtseized en daardoor mn fow kwijtgeraakt (en waar ik dus op verloor)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:49

@Andre Pannekoek schreef:
Ik heb het ook over de hogere tafels, ik kijk niet naar de onderkant van het deelnemersveld, daar zag ik me soms echt rare zaken.

Dat is een opmerking die mij zeer iintrigeert. Wat kwam je tegen?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:53

Even over de lijst Niels.. waarom Torpor Orb denk je? Het is okee met Dreadnought.. en tegen stoneforge en clique zie ik ook nog wel toepassingen, allemaal zaken die stifle ook prima kan afhandelen..
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 13:58

Dwarlorf schreef:
@Andre Pannekoek schreef:
Ik heb het ook over de hogere tafels, ik kijk niet naar de onderkant van het deelnemersveld, daar zag ik me soms echt rare zaken.

Dat is een opmerking die mij zeer iintrigeert. Wat kwam je tegen?

Painterstone
Merfolk (ub)
Esper control 2x
Zwart groen blauw control (spell pierce en stifle/wasteland zijn koning)
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 14:08

Painterstone en Dark Fish zijn (afhankelijk van de build) gewoon competitieve legacy decks. De lijst van martel is ook esper control, en BUG is inmiddels wat onder de radar omdat er de laatste tijd veel dredge gespeeld werd. ik zie geen rare dingen...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 14:09

Jasper B schreef:
Even over de lijst Niels.. waarom Torpor Orb denk je? Het is okee met Dreadnought.. en tegen stoneforge en clique zie ik ook nog wel toepassingen, allemaal zaken die stifle ook prima kan afhandelen..

Je kunt de discussie lezen op The source. Maar om er op in te gaan daar wordt ook gediscussieerd of Torpor Orb echt nodig is en of het bijvoorbeeld niet goed is om 2 extra Trickbind te spelen.

Ik ben er zelf niet definitief over uit. (Ik ben ook meer bezig met de voorbereidingen voor mn woning, dit postte ik even snel tussendoor.) Stifle is toch eenmalig, met Torpor Orb kan je je stifles achter houden, bijv voor disruptie (manabase) of andere probleem gevallen (EE, P. Deed)

In ieder geval is dit de redenering van de TS om Orb te spelen:

About torpor orb - sure, it can be snared, but(!) it provides powerful effect. Every nought you find in the deck will be 12/12 for 1. Every snapcaster/mystic*etc your opponent plays will be 2/1 for 2. With trickbind you need 3 mana to install nought, in some cases you dont have 3. And it needs 3 mana to be cast with brainstorm.
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 14:53

Als ik dit zo zie lijkt het me een deck dat hetzelfde probeert te doen als Canadian Treshold maar dan minder goed. Ipv van goede efficiente beaters (Tarmogoyf) die soms ook nog lastig te removen zijn (Mongoose) speel je conditionele creatures die ook nog eens gewoon doodgaan aan Swords.

Het voordeel is wel dat je Perish kunt siden die op het moment vrij goed is Smile
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 15:03

Ik vind counterbalance op het sideboard maar meh zonder top. Ik vind de lijst verder wel interessant. Zal het in eens in elkaar zetten
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   di maa 27 2012, 16:05

@Gijs schreef:
Als ik dit zo zie lijkt het me een deck dat hetzelfde probeert te doen als Canadian Treshold maar dan minder goed. Ipv van goede efficiente beaters (Tarmogoyf) die soms ook nog lastig te removen zijn (Mongoose) speel je conditionele creatures die ook nog eens gewoon doodgaan aan Swords.

Het voordeel is wel dat je Perish kunt siden die op het moment vrij goed is Smile

Het uitgangspunt is dat de dreadnoughts elke andere creature in check houden en je je resources kunt besteden aan andere nuttige zaken zoals disruptie, 'counterspells', en andere zaken. En met Perish zijn genoemde kaarten iig geen problem. Het grote voordeel volgens de bouwers is ook dat je maar 2 kleuren nodig hebt, dat samen met de lage casting cost van de spells zorgt voor een hoge consistency.. Uiteraard doe je daarmee enkele ook enkele concessies, zoals het niet runnen van Tarmogoyf.

Die counterbalance vind ik trouwens ook maar raar.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.   

[Legacy] UB tempo voor Gent? Winner 18.02 russian legacy ch.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: