MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 09:47

Commander

Datum: Zondag 8 april 2012
Lage der A 4
Groningen
Formaat: Commander (Multiplayer!).
Kosten: 7,50
Prijzen: Boosters
Zaal open: 10:30 uur
Aanvang: 11:00 uur
Aantal plaatsen: 24.
Inschrijven: Je kunt je in deze draad inschrijven onder vermelding van je naam

...............

We hanteren voor dit toernooi de volgende regels:
- We volgende officiele banlijst: Hier te vinden
- Rondes duren 2 uur. Geen extra beurten
- Je mag maximaal 1 extra beurt achtereen nemen. Bv: Als je een Time Stretch speelt, krijg je maar 1 extra beurt.

Qua punten telling houden we het volgende aan:
- De winnaar van de tafel krijgt 3 punten, de nummer 2 krijgt 1 punt. Rest verlaat de tafel met lege handen.
- Als je een tegenstander uitschakelt, levert dit 1 punt op.
- Scoopen is alleen toegestaan in je eigen beurt. Geen tegenstander krijgt er dan een punt bij.
- Als de tijd over is, wordt de beurt afgemaakt. Daarna krijgen alle overgebleven spelers 1 punt.
- Oneindige combo's waarmee je wint zijn toegestaan (Splinter Twin + Pestermite bv.), maar leveren per keer 2 minpunten op.

Je kan per tafel dus maximaal 6 punten winnen.
Als je al je 3 tegenstanders uitschakelt door de combinatie van Splinter Twin + Pestermite, levert dit dus 0 punten op.

Vragen? Vragen!

Laatst aangepast door Kwebie op di maa 27 2012, 15:23; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 09:57

In.

Laatst aangepast door Dwarlorf op ma maa 19 2012, 10:01; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 09:58

Ik ga er van uit dat dit niet mee gaat tellen voor de GMC?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 09:59

Ik heb het er niet bij gezet, maar laat dat verder aan de organizers van het GMC over om dat te bepalen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 10:02

En als ik nou scoop voor ik dood wordt gemaakt? Wie krijgt dan de punten? Of hoe ga je voorkomen dat iemand scoopt?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 10:09

Goed punt. Ik zal de regel toevoegen.

De regel was mij wel bekend, maar had hem niet genoteerd.
- Scoopen is alleen toegestaan in je eigen beurt. Geen tegenstander krijgt er een punt bij.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7257
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 10:15

Chris is in.

Vraagje: vallen combo's als Earthcraft + Squirrel Nest en Leyline of the Void + Helm of Obedience ook onder de combo regel? De eerste kan ik begrijpen, maar de tweede lijkt mij dan weer niet. Kortom: kan je dit wat objectiever maken dan "combo"?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 10:30

De oneindige combo levert minpunten op als je er gelijk mee wint.
Leyline of the Void + Helm of Obedience levert je dus 2 minpunten op. (Per saldo maar 1 minpunt, want je schakelt een tegenstander uit, wat je 1 pluspunt geeft).

Pestermite + Splinter Twin laat je ook on de spot winnen. Squirrel Nest + Earthcraft doet dit niet, want de beestjes hebben geen haste en je geeft 1a3 tegenstanders om een antwoord te vinden. Heb je er een Concordant Crossroads naast liggen, dan is het wel een win on the spot en heb je dus 2 minpunten aan de broek.

De minpunten krijg je wel alleen als je gelijk iemand uitschakelt, als iemand bv. een Krosan Grip voor de Squirrel Nest heeft, dan win je niet gelijk mee en levert het dus geen minpunten op.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 19 2012, 10:41

Kwebie schreef:
De oneindige combo levert minpunten op als je er gelijk mee wint.
Leyline of the Void + Helm of Obedience levert je dus 2 minpunten op. (Per saldo maar 1 minpunt, want je schakelt een tegenstander uit, wat je 1 pluspunt geeft).

Pestermite + Splinter Twin laat je ook on de spot winnen. Squirrel Nest + Earthcraft doet dit niet, want de beestjes hebben geen haste en je geeft 1a3 tegenstanders om een antwoord te vinden. Heb je er een Concordant Crossroads naast liggen, dan is het wel een win on the spot en heb je dus 2 minpunten aan de broek.

De minpunten krijg je wel alleen als je gelijk iemand uitschakelt, als iemand bv. een Krosan Grip voor de Squirrel Nest heeft, dan win je niet gelijk mee en levert het dus geen minpunten op.

Maar Leyline of the Void en Helm of Obedience is toch maar 1 trigger, dus dat is dan toch geen oneindige combo? Verder zijn de regels duidelijk, thanks.
Terug naar boven Go down
Robert
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 188
Leeftijd : 33
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   do maa 22 2012, 10:19

Ik doe mee.
Terug naar boven Go down
Nakur
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 294
Leeftijd : 41
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   do maa 22 2012, 11:15

Moet je niet melden wat je Commander is?
Terug naar boven Go down
Robert
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 188
Leeftijd : 33
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   do maa 22 2012, 11:23

Hoe wordt er trouwens aangekeken tegen een Mindslaverlock?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   do maa 22 2012, 11:27

Robert schreef:
Hoe wordt er trouwens aangekeken tegen een Mindslaverlock?

Meestal niet positief door de benadeelde
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   do maa 22 2012, 11:28

Ook niet positief voor de uitvoerder.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   vr maa 23 2012, 11:41

Ben er bij. Ik denk met een mystery deck Razz
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   za maa 24 2012, 09:05

Hoeveel personen per tafel?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   za maa 24 2012, 09:21

3 of 4. Liefst 4, maar afhankelijk van aantal spelers.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   za maa 24 2012, 09:35

Nakur schreef:
Moet je niet melden wat je Commander is?

nee hoor dat zien we dan wel.
Ik neem aan dat je doelt op het probleem dat er mss dezelfde commanders kunnen zijn?
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   za maa 24 2012, 11:35

Jullie weten wel dat dit 1e paasdag is?
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   za maa 24 2012, 15:00

Gijs schreef:
Jullie weten wel dat dit 1e paasdag is?

Daar kwam ik ook achter toen ik mijn agenda pakte om het toernooi te noteren. Jammer, had me wel een grappig toernooi geleken
Terug naar boven Go down
Pim
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 192
Leeftijd : 29
Registration date : 29-03-11

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   ma maa 26 2012, 22:45

Wordt Niv-Mizzet met een Curiosity effect, dan je deck op pakken (2 spelers doodschieten), lab maniak spelen en met je top de laatste kaart pakken gezien als infinite combo? Mijn broer speelt dit deck, en vroeg me eigenlijk altijd al af of dit afgestraft wordt op toernooien. De combo is namelijk niet infinite, maar je wint er wel in een keer mee.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   di maa 27 2012, 15:09

Als het eerste paasdag is kan ik echt niet meedoen. Helaas, een volgende keer beter
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   di maa 27 2012, 15:22

Er is gisteren besloten dit evenement te annuleren. Helaas is er geen rekening met de paasdagen gehouden toen we deze datum aangewezen kregen.

Er zal zo spoedig mogelijk een nieuwe datum gepland worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   di maa 27 2012, 15:24

Kleine tip. vergeet niet Hans Immelman te informeren dat jullie niet komen. Dat is nog wel eens vergeten in het verleden en is niet zo netjes.
Kun je hem meteen vragen naar data waarop de OD nog beschikbaar is

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   di maa 27 2012, 15:25

Als het goed is heeft Maarten hier bericht over gehad. Hij heeft contact met de OD toch? Smile

Annulering toernooi is in overleg met Rob gedaan iig.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)   di maa 27 2012, 21:58

Jammer dat het niet doorgaat Sad
Terug naar boven Go down

Zondag 8 april: Commander Multiplayer (geannulleerd)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Multiplayer regels
» Zondag 19 april: Gameday Dragons of Tarkir
» Wat is Commander?
» Dutch Open Series | 9-10 APRIL | Modern, Legacy & Sealed | 8.000,- PRIZES
» Legacy zondag of vrijdag?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: