MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Verslag GP Lille

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 970
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 18:23

Nou, ik ben ook eindelijk weer thuis van GP Lille na een verlengde reis met dank aan het geweldige strooibeleid in Frankrijk (non existent:P) waardoor we zo’n anderhalf uur 50 op de snelweg moesten rijden.
Maar goed, het was een awesome weekend en het leek me wel leuk om jullie kort een impressie te geven van onze belevenissen.
Ik wist niet in welk forumonderdeel dit eigenlijk thuis hoort, dus verplaats het maar als het ergens anders moet.
Verder, fair warning, is dit een beste wall of text:P.

Het weekend begon eigenlijk al op donderdagavond toen Johnny al bij mij langs kwam om nog ff te chillen voordat we vrijdagochtend met de trein naar Zwolle zouden gaan om daar met de auto verder te gaan avec Rob en Jouke.
Nadat Johnny en ik online een draft geowned hadden en wat bier achter de kiezen hadden vonden we het wel tijd om te gaan maffen aangezien de wekker weer om 7 uur stond.
Deze wekker vond vooral Johnny erg leuk omdat hij, in zijn woorden, wakker werd van fucking kikkers:P (wake up light met natuurgeluiden haha).

Het weekend begon vervolgens al lekker toen we in de bus naar Assen een tweetal dronken gasten tegenkwamen die de hele tijd liepen te schreeuwen enzo:P.
Uiteindelijk kwamen we rond twee uur aan in Lille en toen zijn we richting de locatie gegaan (was maar 5 minuten lopen ofzo).
Daar hebben de helden van de dag nog wat Gpts gingen spelen. Zelf had ik daar niet zoveel zin in dus heb gewoon beetje lopen birden.
Verder weinig resultaten op dat gebied dus toen maar wat gaan eten bij de lokale kebab zaak en hebben vervolgens de avond afgesloten met een teamdraft toen de andere auto ook gearriveerd was.
Zaterdag begon het natuurlijk alweer vroeg (alhoewel half 10 wel een rare begintijd is voor een GP) en het liep traditiegetrouw uit tot ongeveer 11 uur voordat de eerste ronde begon.
Toen hebben we tijdens onze byes nog wat gechilld en getest.
Hoogtepunt was toch wel dat een stel dikke magiccers tot twee keer toe binnen een minuut tijd door de groene tuinstoelen zakte die in de ‘kantine’ stonden.
Later in het weekend heb ik nog twee andere mensen door de stoelen heen zien zakken, geweldig. Anyway, na de byes begon mijn eerste ronde.

Ronde 3: Tony met U/B control
Deze ronde begon het toernooi goed met een turn 1 geflipte delver (DELVER FLIP COUNT: 1) die hem naar 11 schopte zonder dat er iets boeiends gebeurde (afgezien van think twices en land drops).
Daarna probe ik hem beurt 5 en zie alleen land en irrelevante spells waardoor ik mijn delver een zwaard geef en hem dood schop.
Pot twee verlies ik na wat grinden en een kakdraw van mijn kant van een geresolvde Grave titan.
Pot drie heb ik constant het gevoel gehad dat ik niet meer ging winnen aangezien ik 11 land op tafel had in mijn 21 land deck, maar hij pakte ook weinig en had gelijk in het begin zijn ratchet bomb naar drie getikt die uiteindelijk niets heeft gedaan terwijl ik hem doodpikte met spirits en een invisible stalker (tribute is niet zo goed tegen 1/1 spirits haha).

2-1 (3-0)

Ronde 4: Thiago met R/G Aggro
Gelijk de tweede ronde een nachtmerrie matchup.
Ik weet game 1 te stelen door probe informatie te gebruiken om tijdig te bouncen/counteren terwijl ik hem race met flyers (delver en een tweetal spirits).
Game twee begint al goed als ik in zijn beurt 3 een geist met een zwaard er op al moet chumpen met mijn delver.
Gelukkig heb ik de divine offering om het zwaard te slopen zonder er al te hard op achteruit te gaan.
Daarna traden we wat spells en resolvet hij uiteindelijk een batterskull (erg vervelend).
De batterskull dreigt er met de game vandoor te gaan maar gelukkig gebruikt hij zijn 3 overgebleven mana op mijn image om hem te targeten met wolf run.
Daardoor kan ik snapcaster divine offering op zijn batterskull gaan. Als hij in zijn volgende beurt nog een batterskull speelt scoop ik al snel..Smile
De derde pot loop ik eigenlijk continue voor op tempo, ik heb een delver die beurt 3 flipt en infinite snags/snapcasters maar op een of andere manier weet hij toch te overleven op 4 en gecombineerde daybreak ranger/huntmaster/ batterskull er voor zorgt dat hij toch life gaat gainen.
Ik kan met mijn hand van 2 geists niet de laatste damage doordrukken.

1-2 (3-1)

Ronde 5: Alexei met Bant Aggro
Deze ronde mag ik tegen Alexei uit Moscow met een bant deck dat ik niet echt eerder gezien heb.
Het deck was een mix van crusaders, mana mannen, geists (strangleroot en traft variant) en zwaarden.
Hij is zelf wat stil, maar ik ging er maar vanuit dat dit kwam vanwege zijn wat gebrekkige engels.
Game 1 weet ik weer te racen met een delver en geist tegen zijn hand met 3 mirran crusaders zwaard en mana man (counter zwaard bounce wat crusaders).
Verder viel hij wat greedy aan waardoor ik twee geist hits in kon krijgen.
Game twee is een ontzettende grind waar ik zijn beurt 2 crusader snag en vervolgens zijn volgende drie plays mana leak.
Ik werk naar de batterskull in mijn hand toe en maak wat unfavorable trades met snapcaster om mijn levenstotaal te beschermen.
De batterskull kwam neer en hij had geen antwoord.
Ik gainde elke beurt levens en ook al kon ik hem niet snel doodmaken (infinite chumpers in birds/moorland haunt tokens) ik stond al snel op 60 en uiteindelijk concede hij.

2-0 (4-1)

Ronde 6: Thomas met U/W Delver
Hij speelt een iets andere lijst (gut shots en pikes/thought scour) die waarschijnlijk wel het voordeel in de mirror heeft.
We lullen wat over onze decks en bullshit in het algemeen (hij kwam ook uit Nederland).
Ik verlies game 1, na infinite one for one trades, van een stalker met een pike er op. Game twee board ik mijn batterskulls in en hoop die te kunnen gebruiken (schijnt wel goed te zijn, of niet rob?Razz) maar ik win vrij makkelijk door stalker into geist into geist into sword te gaan terwijl hij al vrij snel achter staat.
Game 3 is wat karig aangezien hij een matige hand heeft en infinite moorland haunts bijpakt (probe beurt 2 revealed 3 moorland haunts, geist, vapor snag en nog iets) en ik vrij snel kan winnen op mijn zwaard.

2-1 (5-1)

Ronde 7: Sebastian met Humans
We hebben eigenlijk vrij weinig tegen humans getest en daarom weet ik ook niet precies hoe ik hoor te spelen in deze matchup.
Game 1 weet ik door masterlijk spel te stelen (ik noem het stelen omdat hij vanaf beurt 4 elke beurt aanviel met een beest met zwaard er op en ik deze chumpte) door de board situatie zo neer te zetten dat hij uittapt voor een geist of Saint traft en ik deze laat resolven terwijl hij op 10 staat en ik alleen een delver heb.
Hij wist op dat moment ook al wel dat hij dood was… Ik ging midnight haunting into sword equip en hoek precies voor 10.
Game twee sterf ik een gruwelijke dood aan een beurt 2 thalia die mijn best goede hand compleet kapot maakt (ik speel beurt twee alleen ponder voor twee mana, qq). Pot drie is nog reasonable close maar sta te snel achter op het bord en ben equipment flooded terwijl hij me doodbeukt met zwaarden en mirran crusaders).

1-2 (5-2)

Ronde 8: Jean Baptist met R/G Aggro
Alweer een R/G deck is vrij matig.
Moet nu alles winnen om dag twee te kunnen halen. Jean mulligant naar 6 on the play en heeft alsnog 4 strangleroot geist in het spel op beurt 5.
Pot twee mulligan ik en zet hij weer te veel druk met 2 geists en een huntmaster.
Was een matige match dit waar ik vrij kansloos was alleen al door het verschil in kwaliteit van de draws. (Foreshadowing: Rob neemt op dag twee wraak voor me door hem te verslaan terwijl hij drie huntmaster in het spel had; wait what?).
Helaas dus out of contention maar ik speel de laatste ronde gewoon nog voor fun and games:P.

0-2 (5-3)

Ronde 9: Kristof met R/G Ramp
Sweet, eindelijk een ramp deck, dat moet te doen zijn.
We spelen beide gewoon op een chille manier aangezien we toch geen dag twee meer kunnen halen.
Pot 1 flip ik beurt 2 een delver (DELVER FLIP COUNT: 2) en vervolgens steel ik wederom game 1 tegen een overwhelming board omdat ik met mijn snapcaster-ponder net op tijd een snag kon vinden voor zijn titan terwijl hij op 1 stond.
Game twee is super suf, ik trek infinite land en geen threats en hij trekt alleen removal en land.
Uiteindelijk tikt hij me dood met nexi nadat ik ze 4 keer heb gebounced ofzo (hij had er 3).
Game drie was wederom close en wederom had ik de kans om een vapor snag te pakken voor de win.
Het probleem was echter dat ik dit keer maar drie mana had en dus alleen snapcaster probe voor levens kon doen terwijl er ook nog maar 2 snags in mijn deck zaten… Ik vind de snag niet en scoop tegen de overwhelming board positie.
Het probleem in deze match zat hem er in dat ik maar 1 counterspell heb gepakt in deze hele match terwijl ik er na boarden toch echt 9 speel:P.

1-2 (5-4)

Helaas in matches uiteindelijk maar 3-4 gegaan maar ik heb wel een aantal super interessante games gespeeld.
Uiteraard was het awesome dat twee van onze groep dag twee hadden gehaald (Rob en Jouke) en een honorable mention gaat uit naar Wytse die met zijn banting pod deck toch van 0-2 naar 4-2 is gegaan als een eindbaas en in the process er ook super enthousiast over was.
Tegen deze tijd was het al ruim 10 uur dus toen hebben we maar wat gegeten in de stad op het terras (begon toch wat koud te worden toen we een uur moesten wachten op ons eten dat voor de meeste mensen ook nog lauw was). Terwijl we aan het wachten waren maakte Pannekoek wat onschuldige grapjes over Wytse en hun hotelkamer:P.
Na afloop zijn we vrij snel naar bed gegaan.
De dag twee mensen moesten om 8 uur alweer beginnen met hun ronde maar gelukkig konden wij lekker uitslapen (waren rond 10 uur op de locatie). Eerst wou ik standard gaan spelen op zondag maar daar heb ik toch maar vanaf gezien.
Ik vond het erg lastig dat ik tegen de agressievere decks in het formaat vanaf beurt 1 of 2 al achtersta en weinig manieren heb om dit weer in te halen. Daarom heb ik samen met Johnny een awesome two-headed giant draft gedaan (TEAM GAMELOSS FOR THE WIN).
Uiteraard hebben we deze draft geowned met onze coole decks (Johnny U/R met antwoorden en goede flyers en ik met B/W humans met infinite twee drops, mentor of the meek (alleen een geistcatchers rig triggerde hem niet in het deck) en een skirsdag flayer die echt de nuts was met loyal cathar, 2 thraben sentry, doomed traveler en elder cathar in het deck).

Na deze draft haal ik Johnny dan toch over om nog een standard event te spelen. Johnny leent U/B control en ik leen Ramp van Rob en we spelen een 8-man toernooitje. De highlights zijn:
-Semifinals winnen van Frites door beurt 5 en 6 inferno titan te gaan in game 1 en in game twee te mulliganen naar vier. Mijn hand was 2 land, whipflare, solemn en hij gaat beurt 1 bird, beurt 2 bird en elf…. Score. Deze 3 for 1 komt hij niet meer te boven en ik raap snel een titan om het af te maken.
-Finals winnen van bant birthing pod door game twee rustig te rampen terwijl hij een vorapede heeft en beurt 6 een wurmcoil speelt. Ik ga eind van de beurt ancient grudge + flashback en naturalize om zijn wurmcoil weg te halen en vervolgens op mijn beurt karn te slammen en zijn vorapede te exilen. Vanaf dit punt sla ik hem langzaam dood met een solemn.

Verder deze dag gewoon rustig wat rondgelopen en gekeken bij Rob voor zover mogelijk.
De rondes waren redelijk vroeg afgelopen dus we waren al rond 5 uur terug in het hotel waar we lekker wat eten hebben besteld en een draftje hebben gedaan (2-1 gegaan met esper awesomeness).
Daarna hebben Wytse en Johnny de vloer aangeveegd met Rob en ikzelf met klaverjassen.
Johnny hield vol dat het kwam omdat zij veel beter waren maar zelf denk ik dat het komt omdat wij 10 potjes lang kakhanden kregen haha.
Als afsluiting hebben we nog een potje EDH gedaan met de gebroeders Grijs, Johnny, Wytse en ikzelf die ik uiteindelijk victorious afsluit rond half 3 door een exsanguinate voor 13 (yeahhh, seems fair I know).

Uiteraard is dit een extreme wall of text, maar ik verwacht dan ook niet dat jullie alles gaan lezen:P.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 18:50

Jullie hebben het eigenlijk gezellig gehad Smile.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 19:23

Klinkt als een gezellig weekend.. achteraf gezien jammer dat ik niet ben meegegaan. Mooi verslag om te lezen en goeie plays gemaakt zo te zien

Greetzz
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 19:46

Klinkt top Jeroen, jammer dat je t net niet gehaald hebt maar wel erg nice! Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
mathijs
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 407
Leeftijd : 28
Registration date : 10-12-09

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 20:14

[quote="Jeroen" ik verwacht dan ook niet dat jullie alles gaan lezen:P.
[/quote]

hihi wel gedaan, en was leuk om te lezen
Terug naar boven Go down
Insanity
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 312
Leeftijd : 33
Registration date : 14-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 21:21

Thanks, helemaal gelezen. Klinkt echt super gaaf!

Als een Hollander niets meer heeft te zeiken, zou ik toch even een lijkschouwer naar 'm laten kijken!
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   ma maa 05 2012, 23:11

Jeroen schreef:
Uiteraard was het awesome dat twee van onze groep dag twee hadden gehaald (Rob en Jouke) en een honorable mention gaat uit naar Wytse die met zijn banting pod deck toch van 0-2 naar 4-2 is gegaan als een eindbaas en in the process er ook super enthousiast over was.

Haha, maar ik speel dat deck noooooit weer Razz Infinite Frost Titan tegen UB, beurt 3 aanvallen met een BoP voor 8 en tegen Finkel.dec rushen met meer spirits terwijl hij 3x Lingering Souls en 2x Drogskol captain heeft is heel cool, maar daar is het eerst wel mee gezegd Razz

Goed verslag, vooral de Fucking Kikkers moest ik erg om lachen Wink
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   di maa 06 2012, 09:26

Ik wil ook fucking kikkers! Smile

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Verslag GP Lille   di maa 06 2012, 11:16

Hennink schreef:
Ik wil ook fucking kikkers! Smile

There you go! Maar ontopic: leuk verslag Smile
Terug naar boven Go down

Verslag GP Lille
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GPT Lille Standard DEFINITIEF op 18-2-2012 !!!
» Gp Lille 4 en 5 juli 2015 - Legacy
» NKQ Groningen 10/04
» Zondag 3 mei: GPT Lille LEGACY
» GP Lille do 25 t/m ma 29 augustus 2016

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: