MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

GMC Puntentelling

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:26

Rob schreef:
Ja de discussie is enigzins afgedwaald. Raar, gebeurt normaal nooit hier.

Hahaha Smile
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7257
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:37

Paradoks schreef:
Ok, puur rhetorisch dan nu, want het is duidelijk dat er geen behoefte aan is, maar:
Waar komen jullie toch de hele tijd met die qualifier- en multiplierconstructies vandaan, dat is helemaal niet waar ik het over had. Ik bedoel dat je een soot index in elkaar fietst die ergens in de formule rekening houdt met het aantal gespeelde toernooien. Bijvoorbeeld Rating = Score^2/gespeelde games of (Score - gemiddelde score over alle spelers)/gespeelde toernooien. Helemaal vet zou natuurlijk zijn een eigen ELO systeem in te voeren, alhoewel dat wel wat veel invoerwerk zou zijn..

Daan, vriendelijke vriend, ik snap je voorstel maar er is nu helemaal geen formule. 1+1+1 is geen formule. Het telt gewoon op. Je kan wel zo'n soort index bouwen (wat natuurlijk weer z'n eigen perverse effecten heeft en dus ongetwijfeld weer nieuwe redenen geeft om te klagen), maar hoe moet je dat uitleggen aan mensen die gewoon af en toe meedoen? Die willen gewoon hun 24 punten in de lijst zien staan. Het systeem hoeft niet het meest gebalanceerd en eerlijk voor goede spelers te zijn, het moet 1. uitnodigen tot spelen, meedoen in Groningen en goede resultaten boeken, 2. kansen geven aan mensen die mee willen doen aan GMC middels qualifiers, en 3. vooral duidelijk, eenduidig en simpel zijn. Zulke formules kan je niet verkopen, je kan niet zeggen dat iemand niet 15 punten heeft, maar 32,14. Ik snap je doelstelling vanuit een theoretisch statistisch standpunt, maar dat werkt niet.

Laatst aangepast door afterparty05 op wo feb 08 2012, 12:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:38

Persoonlijk ben ik het eens met het standpunt van WotC over ELO rating systemen. Ze stimuleren het spelen niet, mensen gaan op hun rating zitten na een 1/2 jaar omdat ze met die rating geplaatst zijn voor het master toernooi. De GMC is oorspronkelijk door mij bedacht om volle zalen te trekken, het is vanuit het standpunt van een organiser ontwikkeld. Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers op mijn toernooien ? Daarbij heb ik praktisch geen rekening gehouden met 'eerlijkheid' van het ratingsysteem. En de constatering die ik nu achteraf kan maken is dat het gewerkt heeft. Mensen vinden hun rating belangrijk in de GMC en spelen toernooien om die rating op pijl te houden die zij zonder GMC waarschijnlijk niet gespeeld hadden. Vorig jaar zijn ALLE georganiseerde toernooien doorgegaan, dat is een unicum. We hebben wel eens een FNM gehad met 6 man of een extended toernooi waar niemand zich voor inschreef.

Kan het eerlijker, misschien wel. Kwaliteit gaat met dit systeem hand in hand met kwantiteit. Je kunt nog zo goed zijn (bijv Kevin) als je niet speelt ga je niet meedoen. Maar vanuit het standpunt van een organiser is kwantiteit praktisch net zo belangrijk als kwaliteit.

greetzz

Laatst aangepast door Jasper B op wo feb 08 2012, 12:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:38

Bottom line, aantal gespeelde toernooien gaat geen factor zijn. Hoe je het ook wendt of keert.

Afgezien daarvan ben ik op zich wel geinteresseerd in het aantal toernooien puur als statistische frivoliteit.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:45

Dwarlorf schreef:

Afgezien daarvan ben ik op zich wel geinteresseerd in het aantal toernooien puur als statistische frivoliteit.

Ik ook, als Chris dit mee kan nemen zou het awesome zijn Razz
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:46

Rob schreef:
Dwarlorf schreef:

Ik ook, als Chris dit mee kan nemen zou het het awesome zijn Razz

Sure, ik ga ff bouwen. Momentje.
Terug naar boven Go down
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 949
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:49

Jasper B schreef:
Persoonlijk ben ik het eens met het standpunt van WotC over ELO rating systemen. Ze stimuleren het spelen niet, mensen gaan op hun rating zitten na een 1/2 jaar omdat ze met die rating geplaatst zijn voor het master toernooi.

Ik ben het er absoluut mee eens dat een rating zo overzichtelijk mogelijk moet zijn, dus werken met een ELO is niet een juiste aanpak als je het mij vraagt. Maar als ik dan even advocaat van de duivel mag spelen, zou je het probleem van het gaan zitten op een hoge rating kunnen voorkomen door een bonuspool aan de rating toe te voegen. Dus rating = ELO + gebruikte bonuspool. De bonuspool is dan bijvoorbeeld (arbitrair) 5 punten per georganiseerd toernooi.

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:50

Ik post hem eenmalig als geintje, ik ga dit niet onderdeel van de berekening maken want ik vind de toegevoegde waarde nil, en het werkt misschien zelfs demotiverend of jaloezie-opwekkend ("geen wonder dat die-en-die zo hoog staan als ze zus-en-zoveel geld hebben uitgegeven voor wel niet X toernooien").
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5780
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:53

Jasper B schreef:
Vorig jaar zijn ALLE georganiseerde toernooien doorgegaan, dat is een unicum.
*cough*Peasant 24-06-2011*cough*

Anyway, qua opkomst hebben we vorig jaar inderdaad niet te klagen gehad. Dikke prima!

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 12:55

Ik ben het gewoon 100% eens met Jasper.

Verder staat het aantal toernooien er nu bij, als leukigheidje. Zie post hierboven. Nu ga ik weer verder met doen waar ik voor betaald wordt Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:08

Ik vind een gemiddeld aantal punten per toernooi wel een leuke gadget, hoewel ik ook denk dat daar verder geen waarde aan gehecht moet worden. Weet alleen niet of dat voor Chris haalbare kaart is.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:09

Aantal ragequits vind ik ook wel een leuke statistiek die toegevoegd kan worden, Chris?...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:13

Ben ik blij dat mij enige 'rage quit' dit jaar niet meetelt. Very Happy
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Registration date : 16-07-07

Rob schreef:
Aantal ragequits vind ik ook wel een leuke statistiek die toegevoegd kan worden, Chris?...

In dat geval wil ik ook graag dat het aantal mulligans en extreme lucky topdecks wordt meegenomen. Dan kun we aan het eind van het jaar ook een bokaal uitreiken aan de grootste pechvogel en de luckiest sack (bertoncini award anyone?).....
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

Ik wil ook wel zien hoe vaak iemand control speelde, hoevaak agro etc.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:17

tarzan schreef:
Rob schreef:

In dat geval wil ik ook graag dat het aantal mulligans en extreme lucky topdecks wordt meegenomen. Dan kun we aan het eind van het jaar ook een bokaal uitreiken aan de grootste pechvogel en de luckiest sack (bertoncini award anyone?).....

En wie de meeste rondes op rij gedurende 1 toernooi verliest....

De Maarten Jacobs award...

Laatst aangepast door Andre Pannekoek op wo feb 08 2012, 13:17; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:17

afterparty05 schreef:

Verder staat het aantal toernooien er nu bij, als leukigheidje. Zie post hierboven. Nu ga ik weer verder met doen waar ik voor betaald wordt Very Happy

Het aantal toernooien dat je gejudged hebt (en dus punten voor gekregen hebt) hoort toch ook thuis in het aantal toernooien?
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:18

Andre Pannekoek schreef:
tarzan schreef:
Rob schreef:

En wie de meeste rondes op rij gedurende 1 toernooi verliest....

De Maarten Jacobs award...

Wow! Nu al gewonnen? Vind wel dat dat over meerdere toernooien uitgestreken moet kunnen worden. Volgens mij zijn er wel personen die 2 maanden lang nix gewonnen hebben....of zijn die allemaal al weer gestopt met magic?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:19

Ik wil graag een uurloon hiervoor Very Happy

Nee jongens, statistiek mag je zelf doen, ik wil best m'n sheet rondmailen als je daar graag meer statistiek uit wilt halen, en ik kan het allemaal ook makkelijk bouwen, maar voor de meeste mensen is aantal punten en aantal overwinningen gewoon genoeg.

En ragequits staat Jolmer nog steeds bovenaan, gevloek tijdens een pot Oswin, controlpotten André gedeeld met Maarten, aantal snickers uitgedeeld Maarten, aantal mulligans Niels, aantal rare decks dat niemand speelt Wytse, en aantal mislukte drafts ikzelf Very Happy
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:20

tarzan schreef:
afterparty05 schreef:

Het aantal toernooien dat je gejudged hebt (en dus punten voor gekregen hebt) hoort toch ook thuis in het aantal toernooien?

Heb ik deze keer niet meegenomen. Dus Martijn zal idd een ziek gemiddelde hebben Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:30

afterparty05 schreef:
aantal rare decks dat niemand speelt Wytse
Objection! Very Happy

Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:39

De Martijn Hennink award voor 'Het laatste woord"
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:41

Jasper B schreef:
De Martijn Hennink award voor 'Het laatste woord"
Daar ga ik niet eens op reageren... Crap! Embarassed

Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 13:48

Hennink schreef:
afterparty05 schreef:
Objection! Very Happy

Ik speel meer (constructed) toernooien! Ha, zie je wel dat je meer kans hebt op prijzen als je maar meer speelt Razz Als dit niet het bewijs is dat de GMC moet worden aangepast weet ik het ook niet meer. Hennink speelt namelijk ook vrij rare decks Wink
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 14:00

DeJong schreef:
Hennink schreef:
afterparty05 schreef:
Objection! Very Happy

Ik speel meer (constructed) toernooien! Ha, zie je wel dat je meer kans hebt op prijzen als je maar meer speelt Razz Als dit niet het bewijs is dat de GMC moet worden aangepast weet ik het ook niet meer. Hennink speelt namelijk ook vrij rare decks Wink
De vraag is natuurlijk of jij ook elk toernooi van deck wisselt of dat je hetzelfde deck tweakt en meerdere toernooien met hetzelfde deck dat niemand anders speelt speelt? Wink

Sugarclaw

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 14:01

Ik heb nog nooit meer dan een maand met hetzelfde constructed deck gespeeld Razz Soms speel ik idd wel eens een deck een 2de keer en heel soms zelfs een 3de keer (Espresso Friends en Glissa). Maar ik denk dat ook jij dat wel eens doet Razz
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 14:05

DeJong schreef:
Ik heb nog nooit meer dan een maand met hetzelfde constructed deck gespeeld Razz Soms speel ik idd wel eens een deck een 2de keer en heel soms zelfs een 3de keer (Espresso Friends en Glissa). Maar ik denk dat ook jij dat wel eens doet Razz
Ja, we hadden al eens vastgesteld dat onze speelstijl (of eigenlijk deckkeuzestijl) vrij veel op elkaar leek geloof ik Very Happy

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 32
Registration date : 20-07-07

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 14:43

afterparty05 schreef:

Daan, vriendelijke vriend, ik snap je voorstel maar er is nu helemaal geen formule. 1+1+1 is geen formule. Het telt gewoon op. Je kan wel zo'n soort index bouwen (wat natuurlijk weer z'n eigen perverse effecten heeft en dus ongetwijfeld weer nieuwe redenen geeft om te klagen), maar hoe moet je dat uitleggen aan mensen die gewoon af en toe meedoen? Die willen gewoon hun 24 punten in de lijst zien staan. Het systeem hoeft niet het meest gebalanceerd en eerlijk voor goede spelers te zijn, het moet 1. uitnodigen tot spelen, meedoen in Groningen en goede resultaten boeken, 2. kansen geven aan mensen die mee willen doen aan GMC middels qualifiers, en 3. vooral duidelijk, eenduidig en simpel zijn. Zulke formules kan je niet verkopen, je kan niet zeggen dat iemand niet 15 punten heeft, maar 32,14. Ik snap je doelstelling vanuit een theoretisch statistisch standpunt, maar dat werkt niet.

Maar ik ben toch een mens die gewoon af en toe meedoet? bounce Razz
Maargoed ik ben biased want ik kick op nummertjes.
Ik denk dat er heel veel manieren van tellen zijn die aan 1. en 2. voldoen. En bij 3. hoort eigelijk ook 'betekenisvol', maar dat levert spanning op met de 'duidelijk, eenduidig en simpel'.
In elk geval bedankt voor de extra dosis nummertjes ^_^

Ik verlaat deze discussie met een interessant linkje; Het TrueSkill systeem, dat een soort van ELO is, maar conservatief compenseert voor onzekerheid. Oftewewl, als je weinig speelt ligt je rating ver onder je gemiddelde en als je veel speelt benadert je rating je gemiddelde. Dus, zolang je denk dat je beter gaat spelen dan (je gemiddelde - 1 standaarddeviatie) hoef je niet op je rating te gaan zitten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 16:28

Chris, kun je dan ook meenemen hoeveel rares/mythic rares iemand draft tijdens een draft? Ik denk namelijk dat ik een goede kans maak op de AK-award (de Awkward) Smile
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 16:50

Paradoks schreef:

Ik verlaat deze discussie met een interessant linkje; Het TrueSkill systeem, dat een soort van ELO is, maar conservatief compenseert voor onzekerheid. Oftewewl, als je weinig speelt ligt je rating ver onder je gemiddelde en als je veel speelt benadert je rating je gemiddelde. Dus, zolang je denk dat je beter gaat spelen dan (je gemiddelde - 1 standaarddeviatie) hoef je niet op je rating te gaan zitten.

Ik wil sowieso nooit op mijn rating zitten, maar liever op een stoel.

Wat een discussies zeg, laten we gewoon weer kaartjes leggen. Ik vond het initatief van Jasper gewoon gaaf, een competitie voor een heel jaar. Als je kijkt naar zijn doelstelling, meer mensen aan het magiccen, dan is dat gelukt. Er is gewoon een grotere groep bezig.

O ja mochten mensen denken dat scroungen eenvoudig is (men ziet mij toch wel als top-1 scrounger) dan valt het ook wel tegen. Als je ziet dat ik uiteindelijk met hakken over de sloot mijzelf geplaatst heb, met veel toernooien spelen dan denk ik niet dat de gemeenschap bang moet zijn dat er alleen maar scroungers komen.

En wel absurd dat er allemaal argumenten waren over de Qualifiers, en het veranderen hiervan, omdat er Andre ze allemaal zal winnen. Terwijl hij er geen enkele heeft gewonnen. Trouwens ik zie ineens een parallel met (hoe bizar) Caroline Wozniacki, die stond ook meer dan een jaar op 1 en won geen Grand Slam.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 16:53

Ik vind Andre 'Wozniacki' Pannekoek denk ik nog wel mooier dan Andre 'der Meister' Pannekoek!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 16:59

Purperen Draak schreef:
Ik vind Andre 'Wozniacki' Pannekoek denk ik nog wel mooier dan Andre 'der Meister' Pannekoek!

Na even googlen vind ik Wozniacki idd ook mooier dan Pannekoek Very Happy Sorry André, het zijn de benen Razz
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 17:19

afterparty05 schreef:
Purperen Draak schreef:

Na even googlen vind ik Wozniacki idd ook mooier dan Pannekoek Very Happy Sorry André, het zijn de benen Razz

Niet alleen de benen... Very Happy
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 17:22

Onzin schreef:
afterparty05 schreef:
Purperen Draak schreef:

Niet alleen de benen... Very Happy

Misschien dat ie met scheren ervan een stap in de buurt komt?

Van zn benen dan wel te verstaan.

De andere plekken zijn geloof ik al haarloos....yuck!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 17:37

Ik vind het een close call!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 17:47

Het begon als een geintje, nou is er wel weer genoeg gebashed. Je kan ook niet 1 grapje maken hier :') Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08 2012, 17:56

afterparty05 schreef:
Het begon als een geintje, nou is er wel weer genoeg gebashed. Je kan ook niet 1 grapje maken hier :') Very Happy
je vriendin vond het niet leuk dat je stiekem naar foto's van Andre zit te kijken? Wink
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 32
Registration date : 20-07-07

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   zo feb 12 2012, 19:34

Paradoks schreef:

Overigens ben ik enigzins beledigd dat je mij als raredrafter ziet Razz Ik had de laatste twee keer gewoon mazzel met een dure kaart. Maargoed dat terzijde.

Correctie, ik ben een dikke vieze raredrafter, die bovendien irritant veel mazzel heeft met z'n packs.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   zo feb 12 2012, 20:49

Paradoks schreef:
Paradoks schreef:

Overigens ben ik enigzins beledigd dat je mij als raredrafter ziet Razz Ik had de laatste twee keer gewoon mazzel met een dure kaart. Maargoed dat terzijde.

Correctie, ik ben een dikke vieze raredrafter, die bovendien irritant veel mazzel heeft met z'n packs.

Lol, ik was de 2e draft ook schuldig aan dit fenomeen ;-). Maar ze haalden wel mn deck :-)
Terug naar boven Go down

GMC Puntentelling
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GMC Puntentelling

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: