MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

GMC Puntentelling

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Paradoks
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 32
Registration date : 20-07-07

BerichtOnderwerp: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 7:39 am

Jullie hebben het er vast ooit uitgebreid over gehad, maar ik vroeg me af waarom de puntentelling van de GMC niet corrigeert voor het aantal gespeelde toernooien.. Lijkt me toch dat (onder de echt goede spelers) degene die het meeste toernooien weet te bezoeken het hoogste eindigt en niet per se de beste magicer? Ik snap wel dat gewoon het gemiddelde aantal punten nemen de stimulans mist om toernooien te bezoeken en dat het ook niet wenselijk is dat iemand wint die op maar 10 toernooien is geweest, maar er zijn toch meer manieren om wat lichter te corrigeren voor aantal gespeelde toernooien?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 8:29 am

Ik zag en zie geen reden om welke scores dan ook te corrigeren. Veel spelen wordt optimaal beloond en dat is het primaire doel van de GMC. Middels 4 qualifiers kunnen spelers zich proberen te plaatsen die niet over de luxe van tijd beschikken.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 01-06-08

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 8:37 am

Het is wel kut dat 1 persoon alle qualifierslots kan winnen. Andre wint verreweg het meeste en het is dan ook niet ondenkbaar dan hij meerdere van deze toernooien wint. Dan moet de rest zich plaatsen op de ranglijst. Hierdoor zie ik het gebeuren dat ik me misschien volgend jaar niet plaats. Er zijn zoveel toernooien nu en ook op vrijdagmiddag enz. Het plaatsen nijgt steeds meer naar heel heel veel spelen en minder naar presteren. Het zou fijn zijn als beide beloond worden. Of zie ik dat verkeerd?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 8:49 am

André won ze vorig jaar toch ook niet alle 4?
Hennink, jij en ik wonnen namelijk ook 1. Zodoende wisten Martijn en ik ons te plaatsen zonder hoog op de ranglijst te zijn geëindigd.

Het systeem is opgezet om veel spelen te belonen, laat dat dan ook lekker zo (vind ik). Ik kan financieel niet zoveel spelen als sommige anderen, als ik mij daarom niet plaats dit jaar... So be it. Vond het gmt heel erg leuk, maar ik speel voor mijn plezier en ook zonder de gmt zal ik zat plezier hebben met het spelletje Smile.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 8:55 am

Meddle schreef:
Het is wel kut dat 1 persoon alle qualifierslots kan winnen. Andre wint verreweg het meeste en het is dan ook niet ondenkbaar dan hij meerdere van deze toernooien wint. Dan moet de rest zich plaatsen op de ranglijst. Hierdoor zie ik het gebeuren dat ik me misschien volgend jaar niet plaats. Er zijn zoveel toernooien nu en ook op vrijdagmiddag enz. Het plaatsen nijgt steeds meer naar heel heel veel spelen en minder naar presteren. Het zou fijn zijn als beide beloond worden. Of zie ik dat verkeerd?

Bedankt voor het vertrouwen in mij :-), maar ik ben het er niet mee eens. Wij zijn beiden vorig jaar ruimschoots geplaatst, terwijl ik maar1xpeasant heb gespeeld en geen legacy. Toch werd ik eerste en jij 2e.

@paradoks

De beste werd vorig jaar 1e en dat gebeurd dit jaar weer :-). Ik begrijp uit jouw woorden dat jij ook dit jaar weinig toernooien komt raredraften/spelen maar toch wil deelnemen aan het eindtoernooi. In mijn ogen is dat niet de gedachte achter de GMC.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:06 am

Probleem is dat je niemand kan verbieden mee te doen aan een Qualifier. Stel André wint de aanstaande dubbele draft (erg waarschijnlijk gezien de vorm waarin hij verkeert), dan mag hij nog steeds meedoen aan de andere Qualifiers. Zijn deelname aan de andere qualifiers houdt automatisch in dat anderen minder kans hebben zich rechtstreeks te plaatsen. Optioneel is daarom de regel in te voeren dat als iemand al een eerdere Qualifier heeft gewonnen en hij/zij nog een Qualifier wint de als 2de gerankeerde speler zich rechtstreeks kwalificeert. Op die manier zorg je ervoor dat iedereen overal aan mee kan doen en dat het toch alsnog eerlijk blijft.

Verder zou je vaker multipliers kunnen gebruiken bij toernooien. Ik zou het niet abnormaal vinden om de speciale toernooien, welke doorgaans ook meer deelnemers hebben, een multiplier te geven. Een prerelease bijvoorbeeld wordt veel bezocht. Je straft er feitelijk niemand door en zorgt er tegelijk voor dat het echte grinden iets wordt tegengewerkt. Het is nog steeds mogelijk, maar kostbaarder.

Ten slotte een opties om het peasant format te vervangen op GMT 2013. Allereerst dacht ik aan een peasant variant waarbij je drie rares en misschien 1 mythic mag spelen. Naar mijn inziens komt dit ten goede aan de veelzijdigheid van de decks en heeft daardoor niemand een echte voorsprong, omdat het geen formeel format is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:10 am

Patrick.....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:10 am

Meddle schreef:
Er zijn zoveel toernooien nu en ook op vrijdagmiddag enz.
Vrijdagmiddag is zeker niet altijd, in februari en maart is er bijvoorbeeld geen FNM op de vrijdag van peasant. Want ik zie ook hoe vol de agenda is met allerlei toernooitjes en het moet uiteindelijk wel gezellig blijven. December was wel aangevraagd in verband met de kerstvakantie, november was een experiment en januari was een fout van mij Wink

Oftewel, de vrijdagmiddag-FNM blijft wat mij betreft een uitzondering!
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:12 am

Er zijn dit jaar veel meer toernooien dan vorig jaar. Das t punt juist. Ik denk niet dat ik me zo weer ga plaatsen, maar goed.
Terug naar boven Go down
Jeroen
GMT Champ 2013

Aantal berichten : 938
Leeftijd : 28
Registration date : 01-02-10

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:14 am

die doorschuifregel is er al patrick:P

Die auto is vieees jongeh:P
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:15 am

@soulblighter: peasant met mythics en/of rares is geen peasant meer Smile

Verder zie ik de meerwaarde niet in van het geven van multipliers voor events die veel bezocht worden. Andre heeft de laatste paar release-events gewonnen, maar ook Meddle en Jeroen scoren daar consequent redelijk goed volgens mij. Met een multiplier maak je het verschil dus eerder groter dan kleiner.

Ik vermoed dat voor het GMT van 2013 een aantal spelers al min of meer zeker zijn, ongeacht de manier waarop er met punten wordt gespeeld. Naast mijzelf zullen André, Johnny en Jeroen waarschijnlijk erg goede kansen maken Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:16 am

Ga er maar van uit dat Oswin er weer bij is. Das echt zo'n scrounger! Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:18 am

Purperen Draak schreef:
@soulblighter: peasant met mythics en/of rares is geen peasant meer Smile

Verder zie ik de meerwaarde niet in van het geven van multipliers voor events die veel bezocht worden. Andre heeft de laatste paar release-events gewonnen, maar ook Meddle en Jeroen scoren daar consequent redelijk goed volgens mij. Met een multiplier maak je het verschil dus eerder groter dan kleiner.

Ik vermoed dat voor het GMT van 2013 een aantal spelers al min of meer zeker zijn, ongeacht de manier waarop er met punten wordt gespeeld. Naast mijzelf zullen André, Johnny en Jeroen waarschijnlijk erg goede kansen maken Smile

Ik zal het je eerlijk zeggen Martijn, wanneer jij je plaatst op basis van "judgen" dan....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:20 am

Dwarlorf schreef:
Ga er maar van uit dat Oswin er weer bij is. Das echt zo'n scrounger! Very Happy

Ik zie Maarten al met de Snickers rondrennen hahaha
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:27 am

Jeroen schreef:
die doorschuifregel is er al patrick:P

Die auto is vieees jongeh:P

Ja? Want vorig jaar won Jasper een toernooi en toen plaatste de nummer 2 Chris zich niet rechtstreeks. Misschien dat de situatie daar anders was.

@Martijn Peasant met rares is inderdaad geen peasant meer. Ik noem het peasant met enkele rares, omdat er geen andere benaming voor is.

Verder kan je altijd een vijfde Qualifier erbij doen, waardoor slechts de top drie zich rechtstreeks plaatst. Iets anders lijkt me lastig. Je kan wel allerlei moeilijke manieren gaan bedenken om de puntentelling achteraf te bewerken, maar dat maakt het onoverzichtelijk en dat is niet de juiste insteek. Alternatief kan je altijd wildcards uitdelen en het GMT met enkele plaatsen uitbreiden. De vraag is of dat dan weer wenselijk is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:27 am

Andre Pannekoek schreef:
Ik zal het je eerlijk zeggen Martijn, wanneer jij je plaatst op basis van "judgen" dan....
Ik vermoed dat ik alleen door extreem vals te spelen met het judgen (lees: gruwelijk opwaarderen) een kans maak om me te plaatsen, want in mijn geval is zelfs grinden geen optie Smile

Feit is dat het verschil tussen de top en de sub-top dermate groot is dat ik niet denk dat we volgend jaar een compleet nieuw deelnemerveld zullen zien. Sterker nog, ik vermoed dat er maximaal twee nieuwe namen bij zullen staan! Ongeacht welke multiplier en ongeacht of er 25 of 75 events georganiseerd worden!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:30 am

Andre Pannekoek schreef:
Dan moet die regel aangepast worden.

Ik was zelf sowieso in de veronderstelling dat de regel alleen gold voor toernooien waar de judge niet mee kan/mag spelen (Pre-release, GPT, NKQ e.d.) FNM's tellen dan niet mee qua judgepunten. Om toch judges te belonen, krijgen ze punten als ze niet mee kunnen spelen zodat je het judgen niet afzegd omdat je de punten nodig hebt (wat niet ondenkbaar is).

Blijkbaar is dat niet zo, maar ik zou het wel naar die regel aanpassen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat iemand zich plaatst op basis van judge punten alleen, de bedoeling is dat je je plaatst door toernooien te spelen en zo punten te halen. Je zou de fnm's kunnen uitsluiten en dan heb je dit 'probleem' opgelost.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:32 am

Purperen Draak schreef:
Andre Pannekoek schreef:
Ik vermoed dat ik alleen door extreem vals te spelen met het judgen (lees: gruwelijk opwaarderen) een kans maak om me te plaatsen, want in mijn geval is zelfs grinden geen optie Smile

Feit is dat het verschil tussen de top en de sub-top dermate groot is dat ik niet denk dat we volgend jaar een compleet nieuw deelnemerveld zullen zien. Sterker nog, ik vermoed dat er maximaal twee nieuwe namen bij zullen staan! Ongeacht welke multiplier en ongeacht of er 25 of 75 events georganiseerd worden!

Klopt. Mogelijk plaatst Chris zich dit jaar wel. Die zou de stap zeker kunnen maken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:34 am

Naar meer spelers gaan wordt lastig. Dan vervalt sowieso de rotisserie draft, die kan met max 8 man namelijk.

Ik zou het aantal lekker zo laten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:37 am

Soulblighter schreef:
Purperen Draak schreef:
Andre Pannekoek schreef:

Klopt. Mogelijk plaatst Chris zich dit jaar wel. Die zou de stap zeker kunnen maken.

Vertel me eens hoe je aan al jouw inzichten komt die je het laatste uur aan het posten bent.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:41 am

Soulblighter schreef:
Ja? Want vorig jaar won Jasper een toernooi en toen plaatste de nummer 2 Chris zich niet rechtstreeks. Misschien dat de situatie daar anders was.
Yup, want Jasper had zich niet op andere wijze geplaatst. Dat Jasper uiteindelijk afzag van deelname op basis van zowel zijn rating als zijn winst, heeft tot gevolg dat de normale afzegprocedure in gang gezet wordt

Soulblighter schreef:
Verder kan je altijd een vijfde Qualifier erbij doen, waardoor slechts de top drie zich rechtstreeks plaatst. Iets anders lijkt me lastig. Je kan wel allerlei moeilijke manieren gaan bedenken om de puntentelling achteraf te bewerken, maar dat maakt het onoverzichtelijk en dat is niet de juiste insteek. Alternatief kan je altijd wildcards uitdelen en het GMT met enkele plaatsen uitbreiden. De vraag is of dat dan weer wenselijk is.
Qualifier op constructed formaat, qualifier op sealed formaat, qualifier op alternatief formaat + een plaats voor de winnaar van het grootste toernooi lijkt me voldoende
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:43 am

Kwebie schreef:
Blijkbaar is dat niet zo, maar ik zou het wel naar die regel aanpassen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat iemand zich plaatst op basis van judge punten alleen, de bedoeling is dat je je plaatst door toernooien te spelen en zo punten te halen. Je zou de fnm's kunnen uitsluiten en dan heb je dit 'probleem' opgelost.
Toch jammer dat er mensen zijn die serieus denken dat ik mezelf een plaats zou gunnen zonder dat verdiend te hebben Sad
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:45 am

Kwebie schreef:
Naar meer spelers gaan wordt lastig. Dan vervalt sowieso de rotisserie draft, die kan met max 8 man namelijk.

Ik zou het aantal lekker zo laten.
neuh! Alleen is dan één set van één serie niet voldoende en wordt het er niet gemakkelijker op het te organiseren, maar "kan met max 8 man" gaat me te ver. Bovendien is geen enkel formaat gegarandeerd voor de GMT 2013!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:46 am

Natuurlijk! cheers
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:47 am

Purperen Draak schreef:
Soulblighter schreef:
Yup, want Jasper had zich niet op andere wijze geplaatst. Dat Jasper uiteindelijk afzag van deelname op basis van zowel zijn rating als zijn winst, heeft tot gevolg dat de normale afzegprocedure in gang gezet wordt

Helder. Bedankt voor de uitleg.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7257
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:56 am

Ik vind dit een interessante discussie Very Happy

En ik zie geen reden om het aan te passen. Er zijn meerdere qualifiers en die zijn imho goed verdeeld. Natuurlijk wordt grinden beloond, maar als André naar 1 event per maand gaat plaatst hij zich ook. Als je goed bent kom je er in, als je in een bepaald formaat goed bent kan je er in komen, en als je middelmatig tot goed bent maar bijna geen event voorbij laat gaan kan je je ook plaatsen. Lijkt me een mooie verdeling.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:04 am

afterparty05 schreef:
Ik vind dit een interessante discussie Very Happy

En ik zie geen reden om het aan te passen. Er zijn meerdere qualifiers en die zijn imho goed verdeeld. Natuurlijk wordt grinden beloond, maar als André naar 1 event per maand gaat plaatst hij zich ook. Als je goed bent kom je er in, als je in een bepaald formaat goed bent kan je er in komen, en als je middelmatig tot goed bent maar bijna geen event voorbij laat gaan kan je je ook plaatsen. Lijkt me een mooie verdeling.

Precies. Je moet spelen om je te plaatsen. Met wegblijven/uitschrijven kom je er niet tenzij je een qualifier/veel wint.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:10 am

ik ben er bijna altijd en toch plaats ik me niet!

Hoe dan ook, als er geen nieuwe (en goede) argumenten worden aangedragen, lijkt me niet dat de GMC wordt aangepast. Tenminste, niet wat mij betreft, en volgens mij heb ik begrepen dat ik mee mocht stemmen Very Happy
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:25 am

Ik speel best veel vind ik zelf en presteer meestal ook wel redelijk, maar sta nu maar vijfde. Dat kan te weinig zijn en vind dat ik wel thuis hoor op het eindtoernooi. Dus moet ik nog meer spelen. Te veel vind ikzelf, maar het hoeft niet speciaal voor mij aangepast te worden.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:30 am

Meddle schreef:
Ik speel best veel vind ik zelf en presteer meestal ook wel redelijk, maar sta nu maar vijfde. Dat kan te weinig zijn en vind dat ik wel thuis hoor op het eindtoernooi. Dus moet ik nog meer spelen. Te veel vind ikzelf, maar het hoeft niet speciaal voor mij aangepast te worden.
Na één maand staan mensen die incidenteel pieken nog hoog, maar dat zal niet zo blijven. Na 6 maanden is er al een redelijk beeld te vormen en de laatste twee maanden is de top-6 waarschijnlijk wel duidelijk Very Happy
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 31-10-08

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:32 am

Het staat niet op de planning om de huidige opzet van de GMC aan te passen. In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat andre alle qualifiers wint dan doen hij + de plekken 2-8 mee aan het GMT. Dit lijkt mij niet meer dan terecht aangezien aan het eind van het jaar toch de besten wel boven komen drijven.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:38 am

Godsamme, ik als speler ben toch niet relevant voor het puntensysteem? Waarom moet ik telkens benoemd worden? Ik heb vorig jaar niet 1 qualifier gewonnen
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:41 am

Andre Pannekoek schreef:
Godsamme, ik als speler ben toch niet relevant voor het puntensysteem? Waarom moet ik telkens benoemd worden? Ik heb vorig jaar niet 1 qualifier gewonnen

Ik vind het een prachtige discussie met veel non-argumenten. Alsof de regels aangepast moeten worden omdat 1 speler bijna alles wint. Ik ga me focussen op het verslaan van Andre, dat lijkt me veel zinniger
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:43 am

Jasper B schreef:
Andre Pannekoek schreef:

Ik vind het een prachtige discussie met veel non-argumenten. Alsof de regels aangepast moeten worden omdat 1 speler bijna alles wint. Ik ga me focussen op het verslaan van Andre, dat lijkt me veel zinniger

:-)
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:46 am

Het moet niet aangepast worden, omdat Andre bijna alles wint, maar omdat ik volgend jaar ook naar het eindtoernooi wil Razz Nee even serieus. Ik vind dat plaatsing mag komen door veel te spelen, maar er mag ook wel een beetje naar kwaliteit gekeken worden toch? 50 - 50 zou mooi zijn. Wanneer een speler qualifier 1 wint, dan kan deze niet meer plaatsen op qualifier 2 enz. Dit lijkt me prima, maar ook de huidige opzet is ok, mits er niet te veel toernooien zijn op tijden dat normale mensen werken of naar school gaan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:48 am

Mee eens. Maar als ik naar de afgelopen GMT kijk denk ik dat het wel snor zit met de kwaliteit van de spelers.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:50 am

Dat zeg ik. Vorig jaar waren er minder toernooien. Als alles precies hetzelfde was als vorig jaar, dan zou ik me zeker wel plaatsen en me nu geen zorgen maken. Wink Dan had ik nu wel wat beters te doen dan deelnemen aan deze discussie Razz
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 2:24 pm

Andre Pannekoek schreef:
Meddle schreef:

Bedankt voor het vertrouwen in mij :-), maar ik ben het er niet mee eens. Wij zijn beiden vorig jaar ruimschoots geplaatst, terwijl ik maar1xpeasant heb gespeeld en geen legacy. Toch werd ik eerste en jij 2e.

@paradoks

De beste werd vorig jaar 1e en dat gebeurd dit jaar weer :-). Ik begrijp uit jouw woorden dat jij ook dit jaar weinig toernooien komt raredraften/spelen maar toch wil deelnemen aan het eindtoernooi. In mijn ogen is dat niet de gedachte achter de GMC.

Nee ik zie mezelf met geen enkele puntentelling op dat eindtoernooi terecht komen. Het was in de eerste plaats gewoon een suggestie en in de tweede plaats omdat ik een nummertjesnerd ben en graag achter mijn naam een getal zie staan dat uitdrukt hoe goed ik ongeveer ben in Magic ipv bij hoeveel toernooien ik ongeveer ben geweest.
Het is toch niet ondenkbaar een formuletje in elkaar te knutselen die zorgt dat van de mensen die regelmatig spelen, de beste komen bovendrijven. Beetje kutten met standaarddeviaties enzo. Ik wil morgen best even nadenken over een formule waarbij je zelf kan bepalen hoeveel nadruk je wil geven aan skill, regelmaat en zekerheid, maar daar is het nu een beetje te 's nachts voor. En als er geen behoefte aan is, is er geen behoefte aan natuurlijk.

Overigens ben ik enigzins beledigd dat je mij als raredrafter ziet Razz Ik had de laatste twee keer gewoon mazzel met een dure kaart. Maargoed dat terzijde.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5781
Leeftijd : 36
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:22 pm

Paradoks schreef:
En als er geen behoefte aan is, is er geen behoefte aan natuurlijk.
Volgens mij mag inmiddels duidelijk zijn dat er geen behoefte aan is. Het huidige systeem werkt prima, de helft van de mensen plaatst zich o.b.v. qualifiers, de andere helft o.b.v. goede prestaties / grinden. Lijkt me prima! Het is jammer dat als André Patrick alle qualifiers wint hij op die manier plaatsen "wegrooft", maar het is ook wat onlogisch om de nummer 2 van een qualifier dan maar te laten plaatsen. Die heeft het toernooi tenslotte niet gewonnen! (Bovendien benadeel je dan de nummer 2 van de qualifier waarop André Patrick zich plaatst, die heeft het net zo goed gedaan als de andere nummers 2 maar plaatst zich niet.

Kortom, gewoon zo houden als het is. If it ain't broke, don't fix it.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 9:41 pm

Precies, geen rare doorschuifformules
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7257
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 10:28 pm

*Liked Hennink z'n post Very Happy
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:31 pm

Ik vind het prima werken zo. Het boeit me namelijk toch niet waar ik sta, ik magic voor mn plezier Smile
Maar als ik ook mag zeuren: Ik vind het veel vervelender dat prereleases bijvoorbeeld ook meetellen. Die dingen zijn erg duur en leveren veel punten op. In theorie kan je al wel 144 punten verdienen in het jaar daaraan (Er van uit gaande dat er 6 rondes zijn per prerelease). Nu snap ik ook nog wel dat waarschijnlijk niemand al die punten haalt, maar ik vind 100 punten in 4 weekenden ook best wel veel Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:36 pm

afterparty05 schreef:

Ik denk dat die streepjes dan toch maar een naam naar rechts moeten....
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:38 pm

DeJong schreef:
Maar als ik ook mag zeuren: Ik vind het veel vervelender dat prereleases bijvoorbeeld ook meetellen. Die dingen zijn erg duur en leveren veel punten op. In theorie kan je al wel 144 punten verdienen in het jaar daaraan (Er van uit gaande dat er 6 rondes zijn per prerelease). Nu snap ik ook nog wel dat waarschijnlijk niemand al die punten haalt, maar ik vind 100 punten in 4 weekenden ook best wel veel Razz

Nu zit je Pannekoek te beledigen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:39 pm

Dwarlorf schreef:
DeJong schreef:

Ik ben niet iedere keer 6-0 gegaan Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:39 pm

Andre Pannekoek schreef:
Dwarlorf schreef:
DeJong schreef:

Ik ben niet iedere keer 6-0 gegaan Razz

Dat valt me dan weer van je tegen. clown
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5781
Leeftijd : 36
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:40 pm

Andre Pannekoek schreef:
afterparty05 schreef:
Ik denk dat die streepjes dan toch maar een naam naar rechts moeten....
Ja, ik moet ook toegeven dat het voorbeeld minder overtuigend wordt als ik jouw naam vervang door die van iemand anders Wink

Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   di feb 07, 2012 11:42 pm

Er is een reden dat ik het woord waarschijnlijk er in had gezet he Razz Maar Pannekoek wilde niet genoemd worden, dus dan maar zo Wink
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08, 2012 12:13 am

Ok, puur rhetorisch dan nu, want het is duidelijk dat er geen behoefte aan is, maar:
Waar komen jullie toch de hele tijd met die qualifier- en multiplierconstructies vandaan, dat is helemaal niet waar ik het over had. Ik bedoel dat je een soot index in elkaar fietst die ergens in de formule rekening houdt met het aantal gespeelde toernooien. Bijvoorbeeld Rating = Score^2/gespeelde games of (Score - gemiddelde score over alle spelers)/gespeelde toernooien. Helemaal vet zou natuurlijk zijn een eigen ELO systeem in te voeren, alhoewel dat wel wat veel invoerwerk zou zijn..
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 31-10-08

BerichtOnderwerp: Re: GMC Puntentelling   wo feb 08, 2012 12:23 am

Ja de discussie is enigzins afgedwaald. Raar, gebeurt normaal nooit hier.
Terug naar boven Go down

GMC Puntentelling
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GMC Puntentelling

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: