Magic the Gathering in Groningen

Forum voor Magicspelers uit Groningen

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Oswin ten Brinke wint de prerelease Avacyn Restored van 29 April **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de eerste prerelease Avacyn Restored van 28 April en Lotte Medendorp de tweede **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeyer wint het legacy toernooi van 22 april **Gefeliciteerd**
Jolmer Grijs wint de FNM standard van 20 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM draft van 20 februari **Gefeliciteerd**
Oswin ten Brinke wint de FNM standard van 13 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FMN draft van 6 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM standard van 30 maart **Gefeliciteerd**
André Pannekoek heeft Peasant van April gewonnen. **Gefeliciteerd!**
Tamar Ismail wint het standard toernooi van 11 mei. **Gefeliciteerd**

Deel | 

Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten: 777
Leeftijd: 30
Registration date: 23-02-11

BerichtOnderwerp: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 12:13 am

Afgelopen zondag de Dark Ascension prerelease gespeeld en ik vroeg me eigenlijk af of ik ook een beter deck had kunnen maken. Ik ben uiteindelijk voor een rood/zwart/blauw deck gegaan en misschien had ik iets anders kunnen doen. Was wel een erg leuk deck om mee te spelen en ben 2-2-2 gegaan.

Maar goed mijn vraag is dus: wat hadden jullie gedaan met deze pool?

------------ Het deck dat ik speelde:
Land: 17
2x Evolving Wilds
5x Mountain
5x Swamp
5x Island

Creatures: 15
- Artifact
1x Galvanic Juggernaut
- Rood
1x Erdwal Ripper
1x Markov Blademaster
1x Rakish Heir
1x Afflicted Desserter
1x Pitchburn Devils
1x Night Revelers
- Zwart
1x Skirgsdag High Priest
1x Wakedancer
1x Bloodline Keeper
- Blauw
1x Stitched Drake
1x Nephalia Seakite
1x Dungeon Geists
1x Soul Seizer
1x Murder of Crows

Spells: 8
- Artifact
1x Traveler's Amulet
- Rood
1x Brimstone Volley
1x Blasphemous Act
- Zwart
1x Tragic Slip
1x Victim of Night
1x Tribute to Hunger
- Blauw
1x Thought Scour
1x Mystic Retrieval

------------ Overige kaarten:
- Multicolor
1x Diregraf Captain

- Artifact
1x Heavy Mattock
1x Cobbled Wings

- Rood
1x Village Ironsmith
1x Nearheath Stalker
1x Vampiric Fury
1x Traitorous Blood
1x Infernal Plunge
1x Blood Feud (Heel erg getwijfeld of ik deze had moeten spelen)
1x Riot Devils
1x Increasing Vengeance

- Zwart
1x Black Cat
1x Brain Weevil
1x Highborn Ghoul
1x Rotting Fensnake
1x Undying Evil
1x Gruesome Discovery
1x Spiteful Shadows

- Blauw
1x Divination (Eerst wel gespeeld maar uiteindelijk vervangen voor Mystic Retrieval)
1x Silent Departure
1x Frightful Delusion
1x Screeching Skaab
1x Chill of Foreboding
1x Shriekgeist
1x Artful Dodge
1x Curiosity
1x Dream Twist
1x Fortress Crab
1x Armored Skaab
1x Griptide
1x Moon Heron

- Wit
1x Thraben Heretic
1x Loyal Cathar
1x Paraselene
1x Silverchase Fox
1x Bar the Door
1x Gather the Townsfolk
1x Midnight Haunting
1x Midnight Guard
1x Elder Cathar
1x Silverclaw Griffin
1x Sanctuary Cat
1x Unruly Mob

- Groen
2x Prey Upon
1x Wreath of Geists
1x Young Wolf
1x Boneyard Wurm
1x Somberwald Dryad
2x Strangleroot Geist
2x Dawntreader Elk
1x Gnaw to the Bone
1x Woodland Sleuth
1x Guttergrime
1x Grizzled Outcasts
1x Grim Flowering
1x Kindercatch

Laatst aangepast door Warlord1981NL op di jan 31, 2012 10:10 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
lennartL
Topper
Topper

Aantal berichten: 677
Leeftijd: 27
Registration date: 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 6:17 am

Als je dan toch al blauw speelt zou ik sowieso silent departure en screeching skaab (dat is die 2/1 mill jezelf 2 toch) spelen, die kaarten zijn beide erg sterk die tweede combo'd ook prima met stitched drake. diregraf ghoul lijkt mij ook een auto-include als je zwart speelt, een 1 CC 2/2 beest is erg sterk in dit formaat.

ik zou voor die kaarten mystic retrieval, thought scour en tribute to hunger weghalen.

heavy mattock eruit voor de moon heron, en ik zou om voor consistentie te zorgen het rood meer een splash maken en dus de erdwal ripper, rakish heir en markov blademaster en night revelers eruit halen voor high born ghoul, armored skaab, griptide en divination.

dus kort samengevat:

eruit:

mystic retrieval
thought scour
tribute to hunger
heavy mattock
erdwal ripper
rakish heir
markov blademaster
night revelers

erin:
moon heron
silent departure
griptide
screeching skaab
highborn ghoul
diregraf ghoul
armored skaab
divination

EDIT: en die cobbed wings eruit voor fortress crab

wat mountains eruit omdat je geen dubbel rood meer speelt en wat meer islands en swamps. ik denk dat je op die manier sterkere kaarten speelt en een consistenter deck hebt.

Laatst aangepast door lennartL op di jan 31, 2012 6:48 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Rob
Legend
Legend

Aantal berichten: 1194
Registration date: 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 6:24 am

Laatst aangepast door Rob op vr apr 06, 2012 2:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
afterparty05
überspammer

Aantal berichten: 2007
Leeftijd: 111
Registration date: 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 8:31 am

Zoals het nu is, is het wel erg een set-yourself-up-for-colorscrew.dec. Je hebt erg veel dubbele color requirements in je early drops, en ook later in je 5-drops, dus dan wordt het moeilijk om al je kaarten goed uit te kunnen spelen. Ik sluit me aan bij de rest: je blauw is sterk en moet je als basiskleur nemen, doe daar de betere zwarte kaarten bij (lekker wat removal heb je!), en vervolgens rood splashen voor brimstone volley en blasphemous act als reset knop voor als het mis gaat en je out-tempod wordt. Die Soul Seizer zou ik trouwens niet spelen: te clunky. Werkt volgens mij alleen als je tegenstander geen flyers heeft, en vervolgens is het gewoon een 1 voor 1 omdat jij ook je (zwakke) beest kwijt bent voor (hopelijk) iets goeds. En met een beetje pech wordt er enchantment removal gespeeld en wordt je daardoor nog getruukt ook Very Happy
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten: 4145
Registration date: 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 8:46 am

UG splash RB lijkt me ook wel kinky eerlijk gezegd. Ik vind de spells in B en R allebei niet echt indrukwekkend, op een paar bommen na. Met 2 Evolving Wilds, 1 Traveller's Amulet en 2 Dawntreader Elk moet je toch de bommen (Bloodline Keeper, Blasphemous Act, Skirgsdag High Priest) kunnen splashen. Verder vind ik 2 Prey Upon, 2 Strangleroot Geis, 1 Grim Flowering, 1 Somberwald Dryad, 1 Guttergrime en 1 Grizzled Outcasts best een goede basis voor groen namelijk. Maar ach, misschien is dat ook wel iets té greedy!

Negeer trouwens wat Chris zegt over Soul Seizer. Soul Seizer is nog steeds een hele sterke kaart! Minder goed dan Mind Control, maar Mind Control is dan ook één van de beste limited-effecten die er is, een slightly less impressive Mind Control variant is nog steeds een Mind Control variant.

Ik denk trouwens dat Cas met Diregraf Ghoul de Diregraf Captain bedoelt, die is namelijk wel multicolor.

überspammer

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 9:04 am

Hennink schreef:
Negeer trouwens wat Chris zegt over Soul Seizer. Soul Seizer is nog steeds een hele sterke kaart! Minder goed dan Mind Control, maar Mind Control is dan ook één van de beste limited-effecten die er is, een slightly less impressive Mind Control variant is nog steeds een Mind Control variant.

Seriously? Het is echt een supervoorwaardelijke Mind Control: allereerst heeft ie summoning sickness en moet je dus niet te ver achterstaan qua levens want anders heb je m nodig om te chumpen, ten tweede moet je tegenstander geen vliegers (spirit tokens anyone?) hebben want anders wordt ie gewoon gechumpt, en ten derde moet je tegenstander een beest zónder flying hebben liggen dat je over wilt nemen vanaf het moment dat je m cast, want daarna legt ie natuurlijk geen goede beesten meer neer als ie je soul seizer ziet. En in die situatie, dat je tegenstander geen flyers maar wel een dikkerd heeft liggen, wil je liever ook een dik beest (zoals een Murder of Crows voor dezelfde CMC) neerleggen zodat je nog kan racen of profitable kan blocken, want anders moet je eerst nog een attack van datzelfde dikke beest doorkomen.

Ik ben het met je eens dat mind control een goed effect is, maar ik vind dit wel erg voorwaardelijk, en je gebruikt er wel een hele beurt voor waarna je je tegenstander alle tijd geeft een oplossing te vinden. Mind Control is gewoon: hier, huppatee, klaar. Maar ben benieuwd ook wat anderen hiervan vinden.
Terug naar boven Go down
Kwebie
Needs to get a life.

Aantal berichten: 2842
Leeftijd: 24
Registration date: 06-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 9:08 am

Het is een mind Control effect en dat maakt hem al speelbaar.

Zit je in blauw, dan speel je hem. Maar je gaat niet om deze kaart blauw spelen (integenstelling tot mind Control).
Terug naar boven Go down
Rob
Legend
Legend

Aantal berichten: 1194
Registration date: 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 9:10 am

afterparty05 schreef:
Hennink schreef:

vanaf het moment dat je m cast, want daarna legt ie natuurlijk geen goede beesten meer neer als ie je soul seizer ziet.

Wat je hieboven zegt geeft al aan dat ie eng is. Ben het wel eens met hennink, prima kaart. Niet zo goed als Mind control inderdaad maar nog steeds aardig hoor.
Terug naar boven Go down
afterparty05
überspammer

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 9:11 am

Dan leg ik me graag bij de meerderheid neer, hoewel ik zelf eerder een dikkerd zou spelen dan die kaart.... Wie weet krijg ik er ook wel eens ervaring mee die me van gedachten doet veranderen Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 9:33 am

afterparty05 schreef:
Dan leg ik me graag bij de meerderheid neer, hoewel ik zelf eerder een dikkerd zou spelen dan die kaart.... Wie weet krijg ik er ook wel eens ervaring mee die me van gedachten doet veranderen Very Happy

Madrid Razz. Overigens waarom heeft niemand Undying Evil genoemd. Het is slechts een combattrick, maar wel het kan een van je beesten in leven houden.
Terug naar boven Go down
Warlord1981NL
Topper
Topper

Aantal berichten: 777
Registration date: 23-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 10:11 am

Ik bedoelde inderdaad Diregraf Captain en niet de Ghoul.
Terug naar boven Go down
lennartL
Topper
Topper

Aantal berichten: 677
Registration date: 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?   di jan 31, 2012 10:14 am

Warlord1981NL schreef:
Ik bedoelde inderdaad Diregraf Captain en niet de Ghoul.

dan zou ik die denk ik ook spelen.
Terug naar boven Go down

Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Similar topics

-
» ze zeggen dat je niet apartment kan bouwen
» My Blackwing Deck
» Hieratic Deck
» Cyberdark Deck
» Had ik met DA prerelease een beter deck kunnen bouwen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Magic the Gathering in Groningen :: DECKS EN DISCUSSIE :: Limited-