MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Artikel] Beating Goliath

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Shirrian
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 291
Leeftijd : 23
Registration date : 03-01-12

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   wo feb 08 2012, 08:04

Nee dat begrijp ik, maar een mens mag dromen toch Wink
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   wo feb 08 2012, 09:48

@Kwebie schreef:
@Paradoks schreef:
@Kev schreef:

Ik hou best vaak eenlanders, maar dan wel in controldecks en dan moet ik wel removal vast hebben (geldt met name in Limited).
Deze moet je even uitleggen.. Is land in control juist niet belangrijker dan in beatdown?
Control heeft meer carddraw en kan zo 'diggen' naar land. Daarnaast hebben Control decks vaak een reset (Day of judgment?).

In de control vs beatdown matchup gaat control het liefst: ruil, ruil, ruil (kaart voor kaart, removal voor beest, counterspell voor iets etc.), carddraw, some more ruil en carddraw, gevolgd door een threat/bomb/wincondition alla grave titan. Dit kan echter voor control op een aantal manieren verkeerd gaan:
1. de verkeerde antwoorden hebben (bijv doom blade tegen midnight haunting of erger counterspells en doomblades vs Thrun)
2. niet de early answers hebben (een curve van think twice into alchemy doet op zichzelf niets)
3. je tegenstander niet kunnen overmeesteren met carddraw omdat hij bv meer cardadvantage heeft (bloodbraid en dark confidant in modern Jund) of omdat hij virtueel cardadvantage heeft (moorland haunt in standard delver decks) of meest voorkomend: omdat hij minder land pakt dan jij en daarom meer threats heeft dan jij kunt beantwoorden.

Dit laatste is waar Kevin volgens mij op doelt. Denk verder ook aan de vuist-regel dat 'mana-screw beats mana-flood almost every time'. Zo gauw als je namelijk wel de landen hebt gepakt om uit de screw te komen, heb je een hand vol kaarten om wat mee te doen. Als tot die tijd je tegenstander geen druk heeft gezet is winnen (vooral in limited) vaak slechts een formaliteit.
Terug naar boven Go down
Paradoks
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 32
Registration date : 20-07-07

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   wo feb 08 2012, 12:17

Maar die druk is er toch vaker wel dan niet? Het kan zijn omdat mijn decks slechter zijn of omdat ik idd bovengemiddeld veel land speel, maar ik heb het idee dat als ik één van de eerste 4 land-drops mis, het daarna vaak pompen of verzuipen is..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   wo feb 08 2012, 12:33

@tarzan schreef:
Als tot die tijd je tegenstander geen druk heeft gezet is winnen (vooral in limited) vaak slechts een formaliteit.

En daarom wint Pannekoek altijd zoveel aangezien hij toch vaak voor snelheid gaat. (gechargeerd geformuleerd for illustrative purposes).

Laatst aangepast door Dwarlorf op wo feb 08 2012, 14:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   wo feb 08 2012, 13:52

@Paradoks schreef:
Maar die druk is er toch vaker wel dan niet? Het kan zijn omdat mijn decks slechter zijn of omdat ik idd bovengemiddeld veel land speel, maar ik heb het idee dat als ik één van de eerste 4 land-drops mis, het daarna vaak pompen of verzuipen is..

Dit is het geval als je een curvend agro-deck hebt zonder boardwhipes. Maar als je met control je 4de landdrop mist kan je nog prima winnen. DoJ of Slagstorm oid doet vaak wonderen (veel mensen hebben de neiging om te overextenden en hun hele hand leeg te spelen zodra het kan).
Terug naar boven Go down
plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 40
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   do feb 16 2012, 14:29

Misschien ligt het wel aan mij, maar als ik kiezen moet speel ik liever tegen de betere spelers. Je wint dan misschien niet, of niet alles, maar de ideeen en ervaring die je tijdens zulke games opdoet is voor mij van meer waarde, om zelf een betere speler te worden, dan wanneer je altijd wint. Dat maakt jezelf op den duur 1 van die betere spelers. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk Very Happy )
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   do feb 16 2012, 15:23

@plaque schreef:
Misschien ligt het wel aan mij, maar als ik kiezen moet speel ik liever tegen de betere spelers. Je wint dan misschien niet, of niet alles, maar de ideeen en ervaring die je tijdens zulke games opdoet is voor mij van meer waarde, om zelf een betere speler te worden, dan wanneer je altijd wint. Dat maakt jezelf op den duur 1 van die betere spelers. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk Very Happy )

Of je wint gewoon altijd waardoor je een van de betere (namelijk de beste) spelers wordt Razz
Terug naar boven Go down
plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 40
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   do feb 16 2012, 20:15

Ja, dat zal natuurlijk helemaal ideaal zijn Very Happy
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] Beating Goliath   

Terug naar boven Go down

[Artikel] Beating Goliath
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Artikel] Beating Goliath
» Artikel over diefstal en rippen
» [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: